Справа №521/12264/18
Номер провадження 3/521/5248/18
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 серпня 2018 року Малиновський районний суд міста ОСОБА_1 у складі:
головуючого Іщенко О.В.
при секретарі До Т. Ч.
представника Одеської митниці ДФС ОСОБА_1
розглянув у відкритому судовому засіданні у місті ОСОБА_1 справу, що надійшла 23 липня 2018 року з Одеської митниці ДФС, відносно ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, проживаючого: ІНФОРМАЦІЯ_2, про порушення митних правил, передбаченого ст. 483 ч 1 МК України, -
ВСТАНОВИВ:
05 лютого 2013 року між ТОВ Логістик сервіс-груп (ЄДРПОУ 37874198) та компанією Venford holding limited (ОСОБА_3) було укладено договір купівлі-продажу та поставках №GT/UA-0205 щодо поставки в Україну товарів.
В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до митного поста Одеса- порт Одеської митниці ДФС з Туреччини на умовах поставки SIF UA ОСОБА_1 на судні закордонного плавання OOCL Istambul прибув контейнер OOLU1073708 з товаром плівка вагою брутто 22470 кг .
29 липня 2015 року директором ТОВ Логістик сервіс-груп гр. України ОСОБА_2 була підготовлена та подана до Одеської митниці ДФС митна декларація типу ІМ 40 ДЕ , яка була прийнята органом доходів і зборів та зареєстрована за номером №500060006/2015/005728.
Разом з митною декларацією ОСОБА_2, як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері OOLU1073708, Одеській митниці ДФС було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: коносаменти №OOLU4016898820 від 19.07.2015, інвойс від 10 липня 2015 року №GMC3708, контракт № GT/UA-0205 від 05 лютого 2013 року, додаток №375/1 до контракту та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД №500060006/2015/005728 та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем товару є компанія Venford holding limited (ОСОБА_3), відправником товару є компанія Salman tekstil san.ve.tic.ltd sti. (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ Логістик сервіс-груп (65072, м. Одеса, вул. Іцха Рабіна, 2/1).
Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено товар плівка (клейонка) з продуктів поліприєднання (адитивної полімерізації двошарова, з пластифікованого ПВХ, гнучка, не пориста, несамоклейна, на нетканій основі, з малюнком, у рулонах використовується для виготовлення скатертин. Всього 2100 рулонів, вагою брутто 22470 кг, нетто 20267,94 кг . Країна виробництва - Туреччина загальною вартістю 33442,10 доларів США (відповідно інвойсу від 10.07.2015 №GMC3708).
Митна вартість товару за МД №500060006/2015/005728 склала 737050,21 грн. 29 липня 2015 року вищевказаний товар, було оформлено в Одеській митниці ДФС у митному відношенні в режимі ІМ40ДЕ за МД №500060006/2015/005728 та випущено у вільний обіг.
Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари через Департамент організації протидії митним правопорушенням ДФС було направлено запит від 24 листопада 2015 року №26872/5/99-99-26-03-03-16 до митних органів Туреччини.
06 липня 2018 року до Одеської митниці ДФС листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 27 червня 2018року №19843/7/99-99-20-02-01-17 надійшла відповідь митної адміністрації Туреччини №29980007-724.01.03/UA- 31620253 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.
В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних докуметах митних органів Туреччини (експортна декларація №15343100ЕХ1142389 від 14 липня 2015 року, інвойс №430154 від 13 липня 2015 року та інші документи) було встановлено, що дійсно в липні 2015 року з Туреччини у контейнері OOLU1073708 було експортовано товар плівка (вагою брутто 22470 кг, нетто 21228,80 кг) до України, але на адресу підприємства Volmar shipping (Україна, місто Одеса, вул. Єкатерининська, 29).
Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №500060006/2015/005728 від 29 липня 2015 року оформлювався в режимі експорт до України у митних органах Туреччини на умовах поставки CFR - Ukraine , за експортною митною декларацією 15343100ЕХ1142389 від 14 липня 2015 року.
Також, відповідно наданим до Одеської митниці ДФС документам та згідно МД №500060006/2015/005728 від 29 липня 2015 року фактурна вартість товарів складала -737050,21 грн. (згідно інвойсу компанії компанія Venford holding limited від 10 липня 2015 року № GMC3708 - 33442,10 доларів США). Згідно отриманої відповіді митних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортних документів (експортна декларація №15343100ЕХ1142389, інвойс № 430154 від 13 липня 2015 року) складала 41055 доларів США (904 835,41 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення МД від 29 липня 2015 року).
Тобто, різниця між вартістю товарів за МД №500060006/2015/005728 від 29 липня 2015 року (737050,21 грн.) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України (904 835,41 грн.), складає 167785,20 грн., що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці ДФС.
Так, за результатами опрацювання інформації наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ Логістик сервіс-груп (ЄДРПОУ 37874198) встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці ДФС товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно одержувача, вартості товарів та умов поставки товарів.
Відповідно ч. 6 до Постанови Пленуму Верховного суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03 червня 2005 року № 8 підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Таким чином, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ Логістик сервіс-груп (ЄДРПОУ 37874198) здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно одержувача товару, вартості товарів та умов поставки.
Одержувачем вказаного товару є ТОВ Логістик сервіс-груп (ЄДРПОУ 37874198) в особі директора ОСОБА_2, який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п.43 ст. 4 МК України, є посадовою особою цього підприємства.
Відповідно до ст. 459 МК України при вчиненні порушень митних правил підприємствами, суб'єктами відповідальності за порушення митних правил є посадові особи цих підприємств.
Таким чином, директором ТОВ Логістик сервіс-груп гр. України ОСОБА_2 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 904 835,41 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення товарів, документи, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товару, вартості товарів та умов поставки, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
На підставі вищевказаних обставин, у відношенні директора ТОВ Логістик сервіс-груп громадянина ОСОБА_2 було складено протокол про порушення митних правил №1951/50000/18 за ознаками ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно ст. 268 КпАП України справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за відсутністю цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і, якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Судом за місцем мешкання ОСОБА_2 була надіслана судова повістка про виклик до суду на 29 серпня 2018 року однак у призначений час останній до суду не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, заяв та лопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило.
Вислухавши думку представника Одеської митниці ДФС, дослідивши матеріали справи, суддя залишає справу без розгляду її по суті у зв'язку із закінченням строків, передбачених ст. 467 Митного Кодексу України, та ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно зі ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.
Провадження у справах про порушення митних правил згідно ст. 487 МК України , здійснюється відповідно до цього Кодексу , а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно п.7 ст. 247 КпАП України, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків притягнення до адміністративної відповідальності.
Як встановленно судом та вбачається з матерілів справи, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари Одеською митницею через Департамент організації протидії митним правопорушенням ДФС 24 листопада 2015 року №26872/5/99-99-26-03-03-16 було направлено запит до митних органів Туреччини. 06 липня 2018 року до Одеської митниці ДФС листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 27 червня 2018 року № 19843/7/99-99-20-02-01-17 надійшла відповідь митної адміністрації Туреччини №29980007-724.01.03/UA- 31620253 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну (а.с. 8). З часу направлення запиту до Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС, Одеською митницею ДФС повторні запити та нагадування не надсилались, а відтак тільки через два роки та сім місяців була отримана відповідь з митної адміністрації Туреччини, тому можна вважати, що на день розгляду справи пройшов термін понад шість місяців, отже провадження по справі має бути закрите, у звязку з закінченням на момент розгляду справи строку накладення адміністративного стягнення.
На підставі викладеного, та керуючись ст. ст. 3, 467, 487, 527, 529 МК України, ст. ст. 247, 38 КпАП України, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження по адміністративній справі про порушення митних правил, передбаченого ст. 483 ч 1 МК України, відносно ОСОБА_2 закрити за закінченням на момент її розгляду строків накладання адміністративного стягнення.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справ протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя О. В. Іщенко
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2018 |
Оприлюднено | 20.09.2018 |
Номер документу | 76556645 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Іщенко О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні