Рішення
від 11.09.2018 по справі 813/1788/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 813/1788/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 вересня 2018 року м. Львів

13 год. 06 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Козак О.М., представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства Альфабудсервіс до Головного управління ДФС у Львівській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

у с т а н о в и в:

Приватне підприємство Альфабудсервіс (далі - позивач, ПП Альфабудсервіс ) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - відповідач, ГУ ДФС у Львівській області) про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 23.02.2018 року про стягнення з приватного підприємства Альфабудсервіс штрафних санкцій в розмірі 37500,00 грн.

Підставою позову, як зазначає позивач, є протиправність та безпідставність податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 23.02.2018. Позивачем своєчасно зареєстровано податкові накладні, в межах строків, передбачених Податковим кодексом України. Не зважаючи на те, що висновки акту перевірки позивача від 19.01.2018 не відповідають фактичним обставинам справи, такий скеровано позивачу із запізненням та з пропущенням строків прийнято податкове повідомлення-рішення. Вказане рішення є протиправним, таким що порушує права позивача у зв'язку з чим ПП Альфабудсервіс звернулося до суду із цим позовом.

Ухвалою суду від 05.06.2018 провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження, а ухвалою суду від 26.07.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечив повністю, з підстав, викладених у відзиві за вх. № 20681 від 04.07.2018 (а.с. 42-43). Зазначив, що 19.01.2018 відповідачем проведено камеральну перевірку позивача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН за період з 01.11.2016 по 31.07.2017, результати якої оформлені у акті перевірки від 19.01.2018.

У зв'язку з виявленими порушеннями, що зафіксовані у цьому акті, контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення.

На переконання відповідача, податкову перевірку проведено у порядку та спосіб, що передбачений чинним законодавством, відтак рішення контролюючого органу є правомірними та слід залишити в силі.

Суд заслухав вступне слово представників сторін, дослідив фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини та встановив таке.

ПП Альфабудсервіс зареєстроване як юридична особа 12.02.1996, ідентифікаційний код юридичної особи 23953493.

19.01.2018 ГУ ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку дотримання вимог п. 192.1 ст. 192, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.02.2010 (далі - ПК України) ПП Альфабудсервіс , за період з 01.08.2017 по 31.12.2017, про що складено акт № 156/13-01-12-21/23953493 від 19.01.2018 (10-11).

За результатами камеральної перевірки встановлено, що позивач відповідно до ст. 192, ст.120-1, п. 201.10 ст. 201 ПК України порушив граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних: № 6 від 30.08.2017, № 11 від 22.09.2018, № 7 від 15.11.2017; до 15 календарних днів на суму ПДВ - 375000,00 грн.

Контролюючий орган, згідно з підпунктом 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 глави 4 розділу ІІ ПК України, на підставі акта перевірки, за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 375000,00 грн. застосував штраф в сумі 37000,00 грн. за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Позивач не погоджуючись із таким податковим повідомленням-рішенням, звернувся до суду із цим позовом.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Пунктом 75.1 ст.75 ПК України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові, виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального (пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України).

Відповідно до п. 200.10 ст. 200 ПК України - у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).

Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова (п. 76.1 ст.76 ПК України).

Відповідно до п. 76.3 ст.76 ПК України - камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (абз. 2 п. 76.3 ст.76 ПК України).

В абз. 2 пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України зазначено, що предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

У відповідності до положень статті 120-1 ПК України (в редакції, чинній на час проведення перевірки) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

-10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

-20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

-30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

-40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Так, матеріали справи свідчать, що камеральна перевірка щодо позивача була проведена відповідачем з інших питань, зокрема, своєчасності реєстрації податкових накладних, саме з огляду на порушення строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі до позивача було застосовано штрафні санкції оскаржуваним ППР.

Згідно з квитанціями про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 30.08.2018 зареєстровано 16.09.2017 о 10:06:39 год.; № 11 від 22.09.2017 зареєстровано 24.10.2017 о 13:16:30 год.; № 7 від 15.11.2017 зареєстровано 06.12.2017 о 15:53:54 год.

Вказане свідчить про пропущення позивачем граничних термінів реєстрації їх реєстрації на 1, 9 та 6 днів відповідно та про безпідставність покликань позивача на своєчасну їх реєстрацію.

Відтак, штраф до позивача застосовано правомірно, а його розмір відповідає законодавчо визначеному.

Суд зважає на покликання позивача щодо несвоєчасного скерування йому акта перевірки від 19.01.2018, із запізненням на один день, а також винесення та скерування податкового повідомлення-рішення лише 23.02.2018 замість 15.02.2018, разом з тим зазначає, що такі обставини не спростовують порушень, що були допущені позивачем і не є підставою для скасування податкового повідомлення-рішення.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу (ч. 1 ст. 77 КАС України).

Відповідно до приписів ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

З врахуванням викладеного, вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що не відповідають фактичним обставинам справи, відповідачем такі спростовано у повному обсязі, а відтак, позов задоволенню не підлягає.

Відповідно до ст. 139 КАС України не підлягають відшкодуванню судові витрати позивачу, якому у задоволенні позову відмовлено.

Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250, пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України, суд -

в и р і ш и в:

1. У задоволенні позову приватного підприємства Альфабудсервіс (81117, Львівська область, Пустомитівський район, с. Годовиця, вул. Шевченка, 23; ЄДРПОУ 23953493) до Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; ЄДРПОУ 39462700) про скасування податкового повідомлення-рішення, - відмовити повністю.

2. Судові витрати покласти на позивача.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 20.09.2018 року.

Суддя Качур Р.П.

Дата ухвалення рішення11.09.2018
Оприлюднено21.09.2018
Номер документу76572507
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення з приватного підприємства Альфабудсервіс штрафних санкцій в розмірі 37500,00 грн. Підставою позову, як зазначає позивач, є протиправність та безпідставність податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 23.02.2018. Позивачем своєчасно зареєстровано податкові накладні, в межах строків, передбачених Податковим кодексом України. Не зважаючи на те, що висновки акту перевірки позивача від 19.01.2018 не відповідають фактичним обставинам справи, такий скеровано позивачу із запізненням та з пропущенням строків прийнято податкове повідомлення-рішення. Вказане рішення є протиправним, таким що порушує права позивача у зв'язку з чим ПП Альфабудсервіс звернулося до суду із цим позовом. Ухвалою суду від 05.06.2018 провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження, а ухвалою суду від 26.07.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду. Представник позивача

Судовий реєстр по справі —813/1788/18

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Багрій Василь Миколайович

Рішення від 11.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні