Ухвала
від 20.09.2018 по справі 161/14746/18
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/14746/18

Провадження № 1-кс/161/7800/18

ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про відмову у відстороненні від посади

20 вересня 2018 року м. Луцьк

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1 ,

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотаннязаступника начальникавідділу СУГУНП уВолинській області ОСОБА_3 про відстороненнявід посадипідозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Ківерці Волинської області, жителя садового товариства "Маяк" дачна ділянка № НОМЕР_1 Волинської області, зареєстрованого в АДРЕСА_1 , українця, громадянина України, одруженого, працює на посаді директора Комунального підприємства "Луцьке", не судимого,

у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 4, 5 ст. 191 КК України,

за участю прокурора ОСОБА_5 ,

заступника начальника відділу ОСОБА_3 ,

підозрюваного ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_6 ,

В С Т А Н О В И В:

Заступник начальника відділу СУ ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором прокурором відділу прокуратури області ОСОБА_5 , звернувся до слідчого судді Луцького міськрайонного суду Волинської області із клопотанням про відсторонення від посади директора Комунального підприємства "Луцьке", підозрюваного ОСОБА_4 .

Своє клопотання мотивує, тим що СУ ГУНП у Волинській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018030000000046 від 19 січня 2018 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 4, 5 ст. 191 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , перебуваючи відповідно до рішення Луцької районної ради від 02.08.2016 №10/4 та наказу Комунального підприємства "Луцьке "від 03.08.2016 №31 на посаді директора, діючи згідно статуту затвердженого головою Луцької районної ради від 21.09.2016 та контракту № 4 укладеного 03.08.2016 із головою Луцької районної ради, тобто являючись службовою особою, в період часу з лютого 2017 року по грудень 2017 року, знаходячись у невстановленому досудовим розслідуванням місці, діючи з прямим умислом, з корисливих мотивів, за попередньою змовою з директором ПП "Екоресурси Волинь" ОСОБА_7 , під час виконання рішенням №15/9 Луцької районної ради Волинської області, де було ухвалено бюджет району на 2017 рік та перелік об`єктів фінансування, що буде здійснюватись за рахунок коштів бюджету розвитку, діючи умисно, здійснив розтрату бюджетних коштів в розмірі 1366265 грн. 91 коп., передбачених на "встановлення блочно-модульних котелень по загальноосвітніх школах с. Гірка Полонкка, с. Рованці, с. Романів", чим завдав збитків Луцькій районній раді в особливо великих розмірах.

Так, ОСОБА_4 , використовуючи своє службове становище, діючи умисно всупереч інтересам служби, тобто, вчиняючи дії за попередньою змовою з директором ПП "Екоресурси Волинь" ОСОБА_7 з корисливою метою, достовірно знаючи, що на проведення робіт по реконструкції газової котельні з встановленням Котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі в ЗОШ I III ступеня сіл Гірка Полонка, Рованці, Романів Луцького району, відсутні будь-які дозвільні документи на забудову земельної ділянки від сектора містобудування та архітектури Луцької райдержадмінестрації та погоджувальні проектно-кошторисні документи від відділу освіти, молоді та питань фізичної культури та спорту Луцької райдержадміністрації, діючи в порушення ч. 5 ст. 203 Цивільного кодексу України "правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним" уклав 15.02.2017 з Приватним підприємством "Екоресурси Волинь" (ЕДРПОУ 39670448), в особі директора ОСОБА_7 , договір № 01-ЕРВ-02.17 по реконструкції газової котельні з встановленням Котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі в ЗОШ I III ступеня с. Рованці Луцького району та договір №02-ЕРВ-02.17 по реконструкції газової котельні з встановленням Котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі в ЗОШ I III ступеня с.Гірка Полонка Луцького району, з кінцем терміном виконання робі 31.12.2017, вартістю робіт 1518073 за кожен об`єкт.

Вподальшому, ОСОБА_4 , достовірно знаючи, що відповідно до постанови КМУ №117 від 23.04.2015 "Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати, відповідно до належним чином оформленого рішення головного розпорядника бюджетних коштів, попередню оплату лише у разі закупівлі, на строк не більше одного місяця, робіт і послуг, якщо розмір такої оплати не перевищує 30 відсотків їх вартості, звернувся з листом №36/13-02/17 від 16.02.2017 до голови Луцької районної ради ОСОБА_8 з проханням надати дозвіл на проплату 30% авансового платежу в сумі 455421, 97 грн., на кожен об`єкт для початку робіт та після відповідного погодження платіжними дорученнями № 5 та № 6 від 16.02.2017 було здійснено авансові платежі на ПП "Екоресурси Волинь" з відмітною оплачено від 23.02.2017 на загальну суму 910843 грн. 94 коп.

По закінченню місячного терміну, роботи з реконструкції газових котелень з встановленням Котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі в ЗОШ I III ступеня сіл Гірка Полонка та Рованці, розпочаті так і не були, натомість ОСОБА_4 , достовірно знаючи, що роботи виконані не будуть бо відсутні дозвільні документи на забудову земельної ділянки від сектора містобудування та архітектури Луцької райдержадмінестрації та погоджувальні проектно-кошторисні документи від відділу освіти, молоді та питань фізичної культури та спорту Луцької райдержадміністрації, укладає 05.07.2017 з ПП "Екоресурси Волинь" в особі директора ОСОБА_7 , договір №05-ЕРВ-06.17 по реконструкції газової котельні з встановленням Котельної установки модульної (КУМ) на твердому паливі в ЗОШ I III ступеня с.Романів Луцького району. Для здійснення авансової проплати ОСОБА_4 , звернувся з листом №121/02-07/17 від 05.07.2017 до голови Луцької районної ради ОСОБА_8 з проханням надати дозвіл на проплату 30% авансового платежу в сумі 455421, 97 грн., для початку робіт та платіжним дорученням № 31 від 05.07.2017 здійснено авансовий платіж на рахунок ПП "Екоресурси Волинь" з відміткою оплачено від 07.07.2017.

Далі ОСОБА_4 продовжуючи свій злочинний умисел направлений, на розтрату чужого майна, використовуючи службове становище маючи можливості, що виникли завдяки займаній посаді та здійснення впливу на діяльність інших осіб, всупереч цілям та завданням заради яких функціонує підприємство, не маючи на меті бути викритим правоохоронними органами, 18.10.2017 укладає додаткові угоди підписанні КП "Луцьке" і ПП "Екоресурси Волинь" до кожного з основних договорів за умовами яких: п. 1 "В зв`язку із тим, що для будівництва котелень не виділено земельної ділянки з незалежних від замовника причин, роботи виконуватись не будуть. Припинити дію даного договору з моменту підписання його сторонами" та п.2 "Підрядником повернути аванс для придбання матеріалів в сумі 455421, 97 грн. до 31.12.2017", які для обліку надав в Управління державної казначейської служби України у Луцькому районі.

Він же, розуміючи про необхідність здійснення постійного контролю за використанням бюджетних коштів, без погодження з головним розпорядником бюджетних коштів Луцькою районною радою, уклав 30.10.2017 додаткові угоди, якими вніс зміни до раніше укладених додаткових угод до основних договорів, де передбачив п.1 "Внести зміни в пункт два додаткових угод, а саме: "Підряднику повернути аванс для придбання матеріалів у сумі 455421 грн. 97 коп. до 26.12.2017" та п. 2 доповнити додаткові угоди п.3 "у разі несвоєчасного повернення Підрядником коштів на користь замовника понад 10 днів, підрядник сплачує пеню у розмірі облікової ставки НБУ за кожен день прострочки", які ним в Управління державної казначейської служби України у Луцькому районі, для реєстрації та взяття на облік не надавались, у зв`язку з чим відсутня можливість нарахування пені.

Натомість, ОСОБА_4 з метою прикриття свої протиправної діяльності та надання своїм діям правомірності, без погодження з головним розпорядником бюджетних коштів Луцькою районною радою, звернувся 23.01.2018 з позовом до Господарського суду Волинської області про стягнення з ПП "Екоресурси Волинь" авансових платежів, перерахованих згідно платіжних доручень та відповідно до ухвали суду від 31.01.2018 у справі №903/18/18, встановлено, що сторони звернулися з письмовою заявою про закриття провадження у зв`язку із затвердженням мирової угоди в якій зазначили, невигідні умови для використання бюджетних коштів, а саме: в період з 06.01.2018 по 31.01.2018 до основного боргу відповідача нараховується пеня за прострочення виконання зобов`язання у розмірі облікової ставки НБУ за кожен день прострочення, яка дорівнює 9407 грн. 90 коп. та визначено загальну суму до повернення, разом з основним боргом та пеню, становить 920251 грн. 84 коп. до 01.06.2018. Крім того судовий збір у розмірі 1,5 % та інші судові витрати, покладаються на КП "Луцьке".

Протиправні дії ОСОБА_4 , які проявились в розтраті чужого майна, а саме безпідставного перерахування на ПП "Екоресурси Волинь" бюджетних коштів в сумі 1366265 грн. 91 коп. дозволили останнім володіти, користуватись та використовувати вказані бюджетні кошти на власний розсуд, тим самим завдаючи тяжкі наслідки бюджету Луцькому району, так як у шістсот разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

Він же, повторно, перебуваючи відповідно до рішення Луцької районної ради від 02.08.2016 № 10/4 та наказу комунального підприємства "Луцьке" від 03.08.2016 №31 на посаді директора даного підприємства, діючи згідно статуту затвердженого головою Луцької районної ради від 21.09.2016 та контракту № 4 укладеного 03.08.2016 із Головою Луцької районної ради, тобто являючись службовою особою, в період часу з серпня по жовтень 2017 року, знаходячись у місті Луцьку, діючи з прямим умислом, з корисливих мотивів, за попередньою змовою з директором ТОВ "Будівельна Компанія Акра-Буд" ОСОБА_9 , уклав договори з останніми №11 та 12 від 02.08.2018 "Реконструкція корпусу школи з добудовою класних приміщень, їдалень, санвузлів в с. Мстишин Луцького району" вартістю 977272, 80 грн. та 1487754, 00 грн.

Далі, ОСОБА_4 достовірно знаючи, що відповідно до постанови КМУ №117 від 23.04.2015 "Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати відповідно до належним чином оформленого рішення головного розпорядника бюджетних коштів, попередню оплату лише у разі закупівлі, на строк не більше одного місяця, робіт і послуг, якщо розмір такої оплати не перевищує 30 % авансового платежу для початку робіт в сумі 446326,00 грн. та 293181, 00 грн., платіжними дорученнями від 08.08.2017 здійснив авансові платежі на рахунок ТОВ "Будівельна Компанія Акра-Буд".

Вподальшому ОСОБА_4 розуміючи, що будівельні роботи ТОВ "Будівельна Компанія Акра - Буд" здійснюватись не будуть, оскільки, в останніх анульована ліцензія на проведення будівельних робіт, уклав з ними додаткові угоди №11 від 19.10.2017 та №12 від 20.10.2018, якими припинялася дія раніше укладених договорів та вимагалось надання підрядником підтвердження використання авансового платежу для придбання матеріалів.

У відповідь ТОВ "Будівельна Компанія Акра-Буд" передала, згідно до видаткових накладних №12 від 20.10.2017 та №11 від 19.10.2017, ОСОБА_4 придбанні будівельні матеріали на загальну суму 446326,00 грн. та 293181, 00 грн. Хоча вартість фактично наявного майна, встановлена відповідно до висновку товарознавчої експертизи №95 від 23.06.2018, становить лише 420539, 60 грн.

Отже, ОСОБА_4 , володіючи майном, яке йому було ввірене та перебувало у його відданні, діючи відповідно до свого злочинного умислу направленого, на розтрату чужого майна, використовуючи службове становище, маючи можливості, що виникли завдяки займаній посаді та здійснення впливу на діяльність інших осіб, всупереч цілям та завданням заради яких функціонує підприємство, частково розтратив чуже майно яке йому було ввірене та перебувало у його відданні, на користь третіх осіб на суму 318 967 гривень 40 копійок, що являється великим розміром так як у двісті п`ятдесят разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

31 серпня 2018 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч.ч. 4, 5 ст.191 КК України.

Оскільки, наявна обґрунтована підозра у вчиненні ОСОБА_4 особливо тяжкого злочину, за який, передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна, існують обґрунтовані ризики, що подальше перебування ОСОБА_4 на посаді негативно відобразиться на проведенні досудового розслідування, оскільки він з метою уникнення кримінальної відповідальності може знищити, сховати або спотворити речі чи документи, а також ініціювати прийняття незаконного рішення щодо виготовлення документації, яка підтвердить легальність розтрати бюджетних коштів за проведення будівельних робіт, незаконно впливати на свідків, з метою зміни останніми показів, використовуючи своє службове становище, шляхом умовлянь, погроз чи іншими незаконними діями може впливати на підпорядкованих працівників, які ще не допитані в якості свідків, з метою надання неправдивих показів або їх зміни, а також може продовжувати вчиняти кримінальні правопорушення передбачені КК України, у зв`язку із чим заступник начальника відділу звернулася з відповідним клопотанням до слідчого судді.

Заслухавши думку заступника начальника відділу та прокурора, які клопотання підтримали та просили його задовольнити, пояснення підозрюваного тайого захисника,які заперечували щодо задоволення клопотання, також, допитавши свідка ОСОБА_8 голови Луцької районної ради, який заперечував щодо задоволення даного клопотання та пояснив, що відсторонення ОСОБА_4 від займаної посади, на даний час є неможливим, оскільки його немає ким замінити та він має право підпису на усіх документах, яке неможливо передоручити, при цьому, з відстороненням його від посади зупиниться робота всього підприємства, а відповідно не буде розпочатий опалювального сезон в закладах комунальної власності, а саме, школах, садочках та лікарнях, що виключно негативно вплине на ситуацію, дослідивши матеріали клопотання та долучені до нього документи, приходжу до висновку, що в задоволенні клопотання слід відмовити, з наступних підстав.

Згідно ст.154КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців.

Відповідно до вимог ч. 1 ст.157 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Відповідно до ст.2КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Таким чином, заступником начальника відділу та прокурором не доведено наявність достатніх підстав вважати, що відсторонення від посади необхідно для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який перебуваючи на посаді, може з метою уникнення кримінальної відповідальності знищити, сховати або спотворити речі чи документи, а також ініціювати прийняття незаконного рішення щодо виготовлення документації, яка підтвердить легальність розтрати бюджетних коштів за проведення будівельних робіт, незаконно впливати на свідків, з метою зміни останніми показів, використовуючи своє службове становище, шляхом умовлянь, погроз чи іншими незаконними діями може впливати на підпорядкованих працівників, які ще не допитані в якості свідків, оскільки кримінальне провадження продовжується тривалий час, обшуки та вилучення документів вже проведення, головних свідків в провадженні допитано.

Крім того, судом беруться до уваги показання в судовому засіданні надані свідок ОСОБА_8 головою Луцької районної ради, який обґрунтовано пояснив, що відсторонення ОСОБА_4 від займаної посади на даний час негативно позначиться на роботі підприємства та початку опалювального сезону, який за таких умов буде повністю зірвано.

Окрім того, суд враховує, що ОСОБА_4 одружений та утриманні має неповнолітніх дітей, що свідчить про міцність соціальних зв`язків, таким чином, відсторонення його від займаної посади позбавить останнього можливості заробляти кошти для утримання сім`ї, тобто, позбавить єдиного джерела доходу та засобів для існування.

Враховуючи вищевикладене, на підставі ч. 1 ст. 157 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання заступника начальника відділу СУ ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 про відсторонення від посади директора Комунального підприємства "Луцьке" ОСОБА_4 ..

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 154, 156, 157, 369, 372 КПК України, слідчий суддя,-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні клопотання заступника начальника відділу СУ ГУНП у Волинській області ОСОБА_3 про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 - відмовити.

На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Апеляційного суду Волинської області протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя:/підпис/

Згідно з оригіналом:

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду ОСОБА_1

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення20.09.2018
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу76572999
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —161/14746/18

Ухвала від 10.10.2018

Кримінальне

Волинський апеляційний суд

Гапончук В. В.

Ухвала від 10.10.2018

Кримінальне

Волинський апеляційний суд

Гапончук В. В.

Ухвала від 20.09.2018

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Артиш Я. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні