Рішення
від 13.09.2018 по справі 2340/3227/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2018 року справа № 2340/3227/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Руденко А.В.,

за участю:

секретаря - Сачинської В.С.,

позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),

представника позивача - ОСОБА_2 (за ордером),

представника відповідача - Заїченка М.В. (за посадою),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Пастирської сільської ради про скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовною заявою до Пастирської сільської ради, в якій просить визнати незаконним та скасувати рішення Пастирської сільської ради №19-4/VІІ від 03.11.2017 про відмову у наданні дозволів на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок ОСОБА_1

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що оскаржуваним рішенням йому було відмовлено у наданні дозволів на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Вважає вказане рішення протиправним з тих підстав, що воно суперечить рішенням Пастирської сільської ради №5-8/VІ від 24.05.2011 та №5-12/VІІ від 18.03.2016, якими позивачу були надані дозволи на виготовлення проектів, які не є скасованими. Розгляд заяви позивача проводився без обговорення даного питання депутатами сільської ради. В рішенні №19-4/VІІ від 03.11.2017 та виписці із протоколу до даного рішення не зазначені підстави та мотиви відмови в наданні дозволів з посиланням на відповідне законодавство.

05 вересня 2018 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позову та зазначає, що на сесії Пастирської сільської ради 03 листопада 2017 року розглянуто заяву позивача про надання дозволів на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок безкоштовно у приватну власність гр. ОСОБА_1 орієнтовною площею 2,25 га, з них: 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд та 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_1. За наслідками голосування по вказаному питанню депутатами сільської ради прийнято рішення від 03.11.2017 №19-4/VII про відмову у наданні дозволів позивачу.

В судовому засіданні позивач та представник позивача підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити.

Представник відповідача заперечував проти задоволення адміністративного позову.

Заслухавши пояснення позивача, представника позивача та представника відповідача. розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив таке.

Рішенням Пастирської сільської ради Смілянського району Черкаської області від 24.05.2011 №5-8//VI гр. ОСОБА_1 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безкоштовно в приватну власність орієнтовною площею 2,25 га, з них 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд та 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_1.

У 2011 - 2012 р.р. була виготовлена проектна документація на вищевказані земельні ділянки. З метою погодження вказаної документації виникла необхідність у розробці детального плану території на дані земельні ділянки.

18 березня 2016 року Пастирською сільською радою Смілянського району Черкаської області прийнято рішення №5-12/VII, яким позивачу надано дозвіл на розроблення детального плану території земельної ділянки вздовж вул. Лісної у селищі Богунове.

Після розробки детального плану території позивач звернувся до проектної організації для завершення виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безкоштовно в приватну власність орієнтовною площею 2,25 га. Проектна організація повідомила позивача про необхідність надання окремих рішень-дозволів на дані земельні ділянки - окремо на 0,25 га, та окремо на 2,00 га, у зв'язку із змінами в законодавстві.

03 жовтня 2017 року позивач звернувся до відповідача із заявою, в якій просив розглянути питання видачі роздільних дозволів на земельні ділянки під забудову особистого житла та відносно присадибного господарства шляхом внесення поправки в прийняте рішення сесії Пастирської сільської ради від 24.05.2011 №5-8/VI.

На 19-й сесії Пастирської сільської ради 7 скликання 03 листопада 2017 року розглянуто заяву позивача про надання дозволів на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Рішенням відповідача від 03.11.2017 №19-4/VII відмовлено у наданні дозволів на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок безкоштовно у приватну власність гр. ОСОБА_1 орієнтовною площею 2,25 га, з них: 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд та 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_1.

Позивачем подано до відповідача для підписання розроблену проектну документацію на спірні земельні ділянки. Відповідачем відмовлено у підписанні проектних документацій на земельні ділянки з тих підстав, що 03.11.2017 Пастирською сільською радою прийнято рішення №19-4/VII про відмову у наданні дозволів на виготовлення проектів землеустрою до вказаних земельних ділянок.

Рішенням Пастирської сільської ради Смілянського району Черкаської області від 16.03.2018 №21-15/VII позивачу відмовлено у скасуванні рішення від 03.11.2017 №19-4/VII Про відмову у наданні дозволів на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок .

Вважаючи необґрунтованим рішення відповідача від 03.11.2017 №19-4/VII, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.

Частина 1 статті 122 Земельного кодексу України передбачає, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

За положеннями п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно з ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Дослідивши зміст оскаржуваного рішення, суд встановив, що в ньому не вказано причини відмови у наданні дозволів на виготовлення проекту землеустрою, також відсутні будь-які посилання на нормативно-правові акти, на підставі яких позивачу було відмовлено у наданні дозволів на виготовлення проекту землеустрою.

Під час судового розгляду справи представником відповідача також не наведено обґрунтування відмови у наданні дозволів на виготовлення проекту землеустрою згідно оскаржуваного рішення.

Вирішуючи спір з огляду на аргументацію позивача, суд враховує, що нині чинним залишається рішення Пастирської сільської ради Смілянського району Черкаської області від 24.05.2011 №5-8/VI про надання позивачу дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,25 га за адресою: АДРЕСА_1. На підставі вказаного рішення відповідача позивачем замовлено виготовлення проекту землеустрою.

На думку суду звернення позивача до відповідача із заявою від 03.10.2017 про надання дозволів на розробку проектів землеустрою окремо на кожну земельну ділянку (на земельну ділянку площею 0,25 га будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд та 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_1), фактично пов'язане зі зміною форми рішення Пастирської сільської ради від 24.05.2011 №5-8/VI та не змінює зміст останнього в частині надання позивачу дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,25 га за адресою: АДРЕСА_1.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення Пастирської сільської ради Смілянського району Черкаської області від 03.11.2017 №19-4/VII прийнято не на підставі, визначеній законом.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є частково обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити частково.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу , стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, судові витрати позивача по сплаті судового збору у сумі 704 грн. 80 коп. підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до Пастирської сільської ради Смілянського району Черкаської області (вул. Миру, 66, с. Пастирське, Смілянський район, Черкаська область, код ЄДРПОУ 26358319) задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Пастирської сільської ради Смілянського району Черкаської області (вул. Миру, 66, с. Пастирське, Смілянський район, Черкаська область, код ЄДРПОУ 26358319) від 3 листопада 2017 року №19-4/V11 про відмову у наданні дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

Стягнути за рахунок місцевого бюджету Пастирської сільської ради Смілянського району Черкаської області (вул. Миру, 66, с. Пастирське, Смілянський район, Черкаська область, код ЄДРПОУ 26358319) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) витрати зі сплати судового збору у сумі 704 грн. 80 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складенням повного тексту рішення.

Повний текст рішення виготовлений 18 вересня 2018 року.

Суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2018
Оприлюднено24.09.2018
Номер документу76619102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/3227/18

Рішення від 13.09.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні