Постанова
від 18.09.2018 по справі 240/633/18
ОЛЕКСАНДРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 240/633/18

Номер провадження№ 3/240/316/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2018 року Суддя Олександрівського районного суду Донецької області Щербак Ю.В., розглянувши матеріали адміністративної справи, які надійшли від Покровсько-Добропільського управління Головного управління ДФС у Донецькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, працюючої головним бухгалтером ТОВ "Староварварівка" Олександрівського району Донецької області, проживає у АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1,

за ч. 1 ст. 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

встановив:

До Олександрівського районного суду Донецької області надійшов адміністративний матеріал відносно ОСОБА_1, про притягнення її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 27/05-99-45-01 від 05 вересня 2018 року ОСОБА_1 притягується до адміністративної відповідальності за те, що обіймаючи посаду головного бухгалтера ТОВ Староварварівка Олександрівського району Донецької області, вчинила порушення ведення податкового обліку, а саме: несвоєчасно подала платіжні доручення на перерахування належних до сплати узгоджених сум податкових зобов'язань з орендної плати за землю, згідно податкової декларації з плати за землю, термін сплати - 30.07.2018 року у сумі 8516,50 грн., фактично сплачено - 31.07.2018 року, таким чином порушила п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України.

Дослідивши протокол про адміністративне правопорушення та додані матеріали справи про адміністративне правопорушення, встановлено наступне.

Згідно зі ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Відповідно до ст. 278 КУпАП при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішуються питання, зокрема: чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ч. 4 ст. 256 КУпАП при складанні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються його права і обв'язки, передбачені ст. 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Як вбачається з акту щодо неявки посадових осіб для ознайомлення та підписання протоколу про адміністративне правопорушення № 24/05-99-45-01/33174032 від 05.09.2018 року, головному бухгалтеру ТОВ Староварварівка ОСОБА_1 було направлено запрошення на 10 год.00 хв. 05.09.2018 року для складання та підписання протоколу про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст.163-2 КУпАП. Проте, відсутні дані, щодо завчасного повідомлення правопорушника про дату складання цього протоколу, що є порушенням ч. 4 ст. 256 КУпАП.

Згідно ч. 2, ч. 3 ст. 256 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягується до адміністративної відповідальності; у разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності,

від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При цьому слід враховувати, що суть адміністративного правопорушення повинна бути описана таким чином, щоб було зрозуміло, де та за яких обставин воно було вчинене, в яких саме діях або бездіяльності відобразилося.

В той же час, протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 зазначеним вимогам ст. 256 КУпАП не відповідає. Зокрема, протокол про адміністративне правопорушення не містить підпису та пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, інші відомості, необхідні для вирішення справи ( число та місяць народження правопорушника, прізвища та адреси свідків, якщо вони є).

Стаття 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

У матеріалах справи відсутні дані, які враховуються судом при прийнятті рішення по даній справі, відповідно до ч. 2 ст. 33 КУпАП, а саме: характеристики відносно ОСОБА_1 дані про ступінь вини, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, тощо.

За змістом ст. 278 КУпАП, при виявленні недоліків у протоколі про адміністративне правопорушення, складеному всупереч вимогам ст. 256 КУпАП, або в інших матеріалах, що перешкоджають або унеможливлюють об'єктивний розгляд справи, особа, що провадить підготовку до розгляду справи, повертає матеріали справи відповідному органу, що порушив провадження в адміністративній справі, для належного оформлення.

Відповідно до роз'яснень, наданих в пункті 24 постанови Пленуму Верховного Суду України від 23 грудня 2005 року № 14, пункті 12 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ від 17.10.2014 Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення , визнано правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст. 256 КУпАП, відповідному правоохоронному органу, для належного оформлення.

Оскільки, усунути виявлені недоліки при розгляді справи не можливо, а їх наявність позбавляє можливості здійснити всебічне, повне і об'єктивне з'ясування всіх обставин правопорушення, з метою дотримання, передбачених ст. 268 КУпАП прав та охоронюваних законом інтересів особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, матеріали справа про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 163-2 Кодексу України відносно ОСОБА_1 підлягає поверненню до Покровсько-Добропільського управління Головного управління ДФС у Донецькій області, для оформлення належним чином.

Керуючись ст.ст. 256, 276, 278 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суддя,

п о с т а н о в и в:

Адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення повернути до Покровсько-Добропільського управління Головного управління ДФС у Донецькій області, на доопрацювання.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Ю.В. Щербак

СудОлександрівський районний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення18.09.2018
Оприлюднено24.09.2018
Номер документу76619791
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —240/633/18

Постанова від 22.10.2018

Адмінправопорушення

Олександрівський районний суд Донецької області

Щербак Ю. В.

Постанова від 22.10.2018

Адмінправопорушення

Олександрівський районний суд Донецької області

Щербак Ю. В.

Постанова від 18.09.2018

Адмінправопорушення

Олександрівський районний суд Донецької області

Щербак Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні