Ухвала
від 19.09.2018 по справі 916/377/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

"19" вересня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/377/17

Господарський суд Одеської області у складі судді Д'яченко Т.Г.

При секретарі судових засідань Воровіній Т.О.

Розглянувши заяву Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" від 04.09.2018р. вх. № ГСОО 2-4483/18 про зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі №916/377/17

За позовом : Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР"

До відповідача: Одеської міської ради

За участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: громадянина Республіки Корея ОСОБА_4

За участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору РЕЛІГІЙНОЇ ГРОМАДИ ЦЕРКВИ ЄВАНГЕЛЬСЬКИХ ХРИСТИЯН-БАПТИСТІВ „АЛІІЛУЙЯ"

Про припинення договору оренди шляхом його розірвання

За участю:

Від позивача: Лялін В.Ю., довріеність

Від відповідача: Асташенкова О.І., довіреність

Від 3-х осіб: не з'явився

Встановив: Рішенням господарського суду Одеської області від 24.04.2017р. у справі №916/377/17, яке Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 13.06.2017р. залишено без змін, позов задоволено, припинено Договір оренди землі від 16 грудня 2010 року, укладений між Приватним акціонерним товариством „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" та Одеською міської радою, посвідчений Чужовською Н.Ю. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу, зареєстрований в реєстрі за №4538, шляхом його розірвання, стягнуто з Одеської міської ради на Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" 1600 грн. витрат по сплаті судового збору.

У зв'язку з набранням рішення суду законної сили, 22.06.2018р. господарським судом Одеської області було видано наказ про примусове виконання рішення суду.

04.09.2018р. до господарського суду Одеської області від Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" надійшла заява, в порядку ст.331 ГПК України, у якій заявник просить суд встановити порядок виконання рішення господарського суду Одеської області №916/377/17 від 24.04.2017р. в частині стягнення з Одеської міської ради на користь Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" 1600 грн. сплаченого судового збору, а саме встановити, що стягнення коштів з боржника - з Одеської міської ради здійснюється через орган, котрий фактичного забезпечує видатки Одеської міської ради в тому числі через органи казначейство, а саме Виконавчий комітет Одеської міської ради.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 07.09.2018р. заяву Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" від 04.09.2018р. вх. № ГСОО 2-4483/18 про зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі №916/377/17 прийнято до провадження та призначено до розгляду в судовому засіданні.

У судовому засіданні, яке відбулось 14.09.2018р., представник відповідача - Одеської міської ради просив суд перенести розгляд даної заяви та надати відповідачу можливість ознайомитись з поданою заявою та скористатись своїм процесуальним правом на подання відповідних пояснень, з приводу подання відповідної заяви позивачем.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 14.09.2018р. відкладено судове засідання по розгляду заяви на "19" вересня 2018р. о 12:00.

Ґрунтуючи подану заяву, Приватним акціонерним товариством „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" було зазначено суду наступне.

Рішенням господарського суду Одеської області від 24.04.2018р., яке Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 13.06.2018р. залишено без змін, позов задоволено, припинено Договір оренди землі від 16 грудня 2010 року, укладений між Приватним акціонерним товариством „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" та Одеською міської радою, посвідчений Чужовською Н.Ю. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу, зареєстрований в реєстрі за №4538, шляхом його розірвання. Стягнуто з Одеської міської ради на Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР"1600 грн. витрат по сплаті судового збору.

22.06.2018р. господарським судом Одеської області було видано наказ про примусове виконання рішення суду про стягнення з Одеської міської ради на користь Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР 1600 грн. витрат по сплаті судового збору та скеровано його на адресу стягувача.

Як зазначає стягувач, з метою виконання наведеного судового рішення, Приватне акціонерне товариство „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" відповідно до „Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011р. № 845 , звернулося до ГУ Державної казначейської служби України в Одеській області із відповідною заявою про виконання рішення господарського суду та стягнення наведених коштів.

08.11.2017р. стягувачем було отримано лист №13-24/615-3335 згідно котрого УДКС в м. Одесі повідомило Приватне акціонерне товариство „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР", що Одеська міська рада (код ЄДРПОУ 26597691) не значиться в мережі установ та організацій, що отримують фінансування з Державного та місцевого бюджету та рахунки зазначеної установи в управлінні Казначейства Одеської області, м.Одеси (будь-якому іншому територіальному органі Казначейства) не відкривалися (відсутні). Одеська міська рада не обслуговується в територіальних Органах казначейства як розпорядник бюджетних коштів. Рахунки з яких можливо здійснити безспірне списання в терр. органах Казначейства відсутні. Наказ був повернутий Казначейством Приватному акціонерному товариству „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" без виконання.

20.11.2017р. стягувач, відповідно до Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Мінюсту від 02.04.2012 № 512/5, подав заяву про примусове виконання Наказу господарського суду № 916/377/17 до Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління Юстиції в Одеській області.

08.12.2017р. Приватне акціонерне товариство „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" отримало по пошті повідомлення Державного виконавця Гринчишиної О.С. про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання (повідомлення від 30.11.2017р. № 09.1-9953/В-5). В обґрунтування наведеного повідомлення було зазначено, що рішення про стягнення коштів з Державного та місцевого бюджетів виконуються на підставі виконавчих документів, виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження, а отже рішення про стягнення 1600 грн. не підлягає виконанню органами державної виконавчої служби.

23.03.2018р. до господарського суду Одеської області від Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" (вх. № ГСОО 2-1726/18) надійшла скарга на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Одеській області у справі №916/377/17, у якій заявник просив суд скасувати Повідомлення від 30.11.2017р. №9953/В-5 про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання та зобов'язати Відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Одеській області прийняти до виконання наказ господарського суду Одеської області від 22 червня 2017 року №916/377/17, відкрити виконавче провадження за наведеним виконавчим документом.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 06.04.2018р., яка Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 23.05.2018р. залишена без змін, скаргу Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" (вх. № ГСОО 2-1726/18 від 23.03.2018р.) на дії державного виконавця у справі №916/377/17 було задоволено.

Повідомлення державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Одеській області Гринчишиної Олександри Сергіївни від 30.11.2017р. №9953/В-5 про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання - скасовано.

Зобов'язано Відділ примусового виконання рішень Управління державного виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Одеській області прийняти до виконання наказ господарського суду Одеської області від 22 червня 2017р. у справі №916/377/17 та відкрите виконавче провадження з примусового виконання наказу господарського суду Одеської області від 22 червня 2017р. у справі №916/377/17.

Як пояснює заявник, в червні 2018р. стягувач звернувся із заявою про відкриття виконавчого провадження щодо виконання рішення суду. За вказаною заявою Державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби ГТУЮ в Одеській області було винесено Поставному № 56536626 від 06.06.2018р. про відкриття виконавчого провадження.

20.06.2018р. Державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби ГТУЮ в Одеській області було винесено Постанову про повернення виконавчого документа стягувану на підставі п. 2. Ст. 37 ЗУ „Про виконавче провадження" у зв'язку із відсутністю у боржника майна, на котре можливо звернути стягнення та відсутності рахунків, відкритих у банках та інших фінансових установах.

Також заявником було зауважено , що незважаючи на відсутність рахунків Одеська міська рада як сторона в справі сплачує судовий збір за подачу апеляційної скарги та касаційної скарги на відповідні ухвали суду, факт сплати коштів підтверджується квитанціями, що є в матеріалах справи. Як вбачається з останніх платником є Юридичний Департамент Одеської міської ради, хоча фактично стороною по справі с саме Міська рада. Також рахунки інших структурних підрозділів Одеської міської ради відкриті в органах казначейства, зокрема Виконавчий комітет Одеської міської ради має відкриті рахунки в органах Державного казначейства.

Посилаючись на положення ст. 28 Закону України „Про місцеве самоврядування", заявником було зазначено, що Виконавчий комітет створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Отже, за твердженням стягувача, фактично фінансування видатків Одеської міської ради, виконання бюджету Одеської міської ради здійснюються за встановленою програмою (затвердженим Бюджетом) Виконавчим комітетом Одеської міської ради.

На думку Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР", стягнення з Одеської міської ради коштів у розмірі 1600 грн. повинно бути здійснено через її виконавчий орган, котрий здійснює та забезпечую видатки боржника в тому числі через органи казначейства.

На підставі вищенаведеного, Приватне акціонерне товариство „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" просить суд встановити порядок виконання рішення господарського суду Одеської області №916/377/17 від 24.04.2017р. в частині стягнення з Одеської міської ради на користь Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" 1600 грн. сплаченого судового збору, а саме встановити, що стягнення коштів з боржника - з Одеської міської ради здійснюється через орган, котрий фактичного забезпечує видатки Одеської міської ради в тому числі через органи казначейство, а саме Виконавчий комітет Одеської міської ради.

Надалі, 18.09.2018р. до господарського суду Одеської області від Одеської міської ради надійшли письмові заперечення щодо поданої заяви Приватне акціонерне товариство „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР", у який було зазначено суду, що відповідач заперечує проти заяви Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" від 04.09.2018р. вх. № ГСОО 2-4483/18 про зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі №916/377/17 в повному обсязі та просить суд відмовити в її задоволенні.

Відповідачем було зазначено суду, що заява мотивована тим, що за відсутності рахунків Одеської міської ради у банках та інших фінансових установах України, виконавчий комітет як орган, створений Одеською міською радою для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування, може виконати рішення суду про стягнення з Одеської міської ради витрат на оплату судового збору.

Одеська міська рада вважає, що у задоволенні вищевказаної заяви слід відмовити, оскільки запропонований стягувачем порядок виконання судового рішення - не є таким в розумінні ст. 331 ГПК України, оскільки в заяві мова йде фактично про заміну сторони у справі (про заміну сторони виконавчого провадження) - Одеської міської ради на Виконавчий комітет Одеської міської ради.

За твердженням відповідача, заявником у поданій заяві не вказано ані порядок, ані інший спосіб можливості задоволення боржником вимог стягувана, ніж той, що встановлений рішенням суду. Також, наведені заявником доводи в обґрунтування необхідності зміни способу та порядку виконання рішення суду у цій справі не свідчать про наявність обставин, які ускладнюють виконання рішення суду або роблять його неможливим, з настанням як-їх закон пов'язує виняткову можливість зміни способу та порядку виконання рішення суду.

Відповідачем зверталась увага суду на те, що Одеська міська рада та Виконавчий комітет Одеської міської ради - це різні юридичні особи. Діючі положення ГПК України не передбачають встановлення порядку виконання рішення суду шляхом заміни однієї юридичної особи - сторони по справі, на іншу юридичну особу, яка не була стороною при розгляді справи. Одеська міська рада здійснює свою діяльність на підставі Регламенту Одеської міської ради VII скликання, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 11.11.2015 р. № 1-VII. Виконавчий комітет Одеської міської ради здійснює свою діяльність відповідно до Положення про виконавчий комітет Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 21.12.2012 р. № 2428-VI Об утверждении Положения об исполнительном комитете Одесского городского совета в новой редакции . Таким чином, як було зазначено вище Одеська міська рада та Виконавчий комітет Одеської міської ради є різними та самостійними юридичними особами.

Розглянувши заяву Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" від 04.09.2018р. вх. № ГСОО 2-4483/18 про зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі №916/377/17, заслухавши пояснення представника Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР", суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 331 ГПК України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

Згідно до ч. 3 ст. 331 ГПК України, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Заява мотивована тим, що за відсутності рахунків Одеської міської ради у банках та інших фінансових установах України виконавчий комітет як орган, створений Одеською міською радою для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування, може виконати рішення суду про стягнення з Одеської міської ради витрат на оплату судового збору.

Згідно пункт 7.13 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" від 17.10.2012 № 9, Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.

Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

Звернення стягнення на кошти за відсутності у боржника майна здійснюється у випадку, коли стягувачу присуджено майно, визначене родовими ознаками. За відсутності індивідуально визначеного майна, присудженого позивачу (за результатами розгляду віндикаційного позову), зміна способу виконання рішення шляхом звернення на кошти неможлива, оскільки в такому разі захист порушеного права власника майна повинен здійснюватися шляхом подання позову про стягнення збитків у вигляді вартості майна та доходів, які власник міг би одержати за весь час володіння таким майном.

Отже, суд враховує, що Одеська міська рада не є розпорядником та одержувачем бюджетних коштів та не містить відкритих рахунків в Управлінні державної казначейської служби України у м. Одесі Одеської області та банківських установах, що підтверджується державним виконавцем при здійсненні виконавчих дій по виконанню вищевказаного наказу господарського суду Одеської області у справі № 916/377/17 на підставі листа Управління Державної казначейської служби України у м. Одесі Одеської області.

Проте, фактично, заявник просить суд змінити боржника у справі № 916/377/17, замінивши Одеську міську раду (код ЄДРПОУ - 26597691) на Виконавчий комітет Одеської міської ради (04056919).

Суд звертає увагу стягувача, що Одеська міська рада та комітет Одеської міської ради - це різні юридичні особи.

Діючі положення ГПК України не передбачають встановлення чи зміни способу або порядок виконання рішення суду шляхом заміни однієї юридичної особи - сторони по справі, на іншу юридичну особу, яка не була стороною при розгляді справи.

Згідно зі ст.73 Господарського процесуального Кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст.74 Господарського процесуального Кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Приписами ст. 79 Господарського процесуального Кодексу України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до п. 1 ст. 86 Господарського процесуального Кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що вимоги Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" викладені у заяві від 04.09.2018р. вх. № ГСОО 2-4483/18 про зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі №916/377/17, не підлягають задоволенню судом, у зв'язку з їх не відповідністю фактичним обставинам справи, вимогам чинного законодавства, недоведеністю та безпідставністю.

Керуючись ст.ст.331,234 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву Приватного акціонерного товариства „Виробниче об'єднання „СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР" від 04.09.2018р. вх. № ГСОО 2-4483/18 про зміну способу і порядку виконання рішення суду у справі №916/377/17 - залишити без задоволення.

Інформацію по справі, що розглядається, можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://od.arbitr.gov.ua

Повний текст ухвали складено 24 вересня 2018 р.

Ухвала набирає чинності 19.09.2018р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного господарського суду через господарський суд Одеської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складання повної ухвали.

Суддя Т.Г. Д'яченко

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.09.2018
Оприлюднено24.09.2018
Номер документу76622861
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/377/17

Ухвала від 19.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 14.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 14.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 07.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 10.08.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 16.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Постанова від 23.05.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Ухвала від 23.04.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Ухвала від 23.04.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Ухвала від 06.04.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні