Рішення
від 17.09.2018 по справі 0240/2766/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

17 вересня 2018 р. Справа № 0240/2766/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Альчука Максима Петровича,

за участю секретаря судового засідання: Шевченка Р.В.

представника позивача: Борисюк О.В.

представника відповідача: Козлачкової Ю.В., Слісаренка В.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "Філатея Плюс" (21022, м. Вінниця, вул. Тарногородського, 44, код ЄДРПОУ 39976398)

до: Головного управління ДФС у Вінницькій області (21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7, код ЄДРПОУ 39402165)

про: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Філатея Плюс" з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Вінницькій області, в якому просить:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "Н" № 0066175001 від 25.07.2018 року, яким до ТОВ "Філатея Плюс" застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 51909,97 грн.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю висновків податкового органу, відображених в акті за наслідками камеральної перевірки від 05.07.2018 року № 16059/50-01/39976398 щодо порушення ТОВ "Філатея Плюс" термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків, визначених п. 201.10 Податкового кодексу України.

Ухвалою суду від 30.08.2018 року відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з викликом сторін.

Відповідачем надано відзив на позовну заяву, згідно якого заперечує проти задоволення адміністративного позову. Окремо зазначає, що податкові декларації зареєстровані позивачем з порушенням строків, визначених Податковим кодексом України, а тому прийняте рішення скасуванню не підлягає.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити, посилаючись на доводи позовної заяви.

В судовому засіданні представники відповідача просили відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на обґрунтування відзиву.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку про задоволення адміністративного позову, з наступних підстав.

Судом встановлено, що посадовими особами ГУ ДФС у Вінницькій області проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "Філатея плюс". За результатами перевірки складено акт від 05.07.2018 року № 16059/50-01/39976398, згідно висновків якого визначено відповідальність за порушення термінів реєстрації податкових накладних № 4,5,6,7 від 19.07.2016 року та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка передбачена п. 120-1 ст. 120-1 глави 4 розділу ІІ Податкового кодексу України.

На підставі висновків акту перевірки у відношенні позивача сформовано податкове повідомлення-рішення від 25.07.2018 року № 0066175001, яким до позивача застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 51909,97 грн. Дане рішення одночасно являється предметом оскарження у даній справі.

Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: а)постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Згідно з п. 188.1 ст. 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Аналіз викладених норм свідчить про те, що платник податків за наслідками здійснення господарської операції зобов'язаний у визначені законом терміни сформувати податкову декларацію та подати її на реєстрацію протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з податковим законодавством.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246) (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Пунктами 10, 11 Порядку № 1246 визначено, що датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.

Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку.

Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.

Матеріали справи свідчать між TOB Філатея Плюс - постачальник та TOB Кернел Трейд - покупець укладено договори поставки від 19.07.2016 року № В63/17 та від 18.07.2016 року за №В54, № В56, №В57, де згідно предмету договору постачальник зобов'язується поставити, а покупець прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2016 року на умовах , зазначених у цьому договорі.

За правилом першої події за результатом здійснення господарської операції позивачем були виписані наступні податкові накладні: №4 від 19.07.2016 року на суму 41336,40 грн.; № 5 від 19.07.2016 року на суму 301 424,24 грн; №6 від 19.07.2018 року на суму 135 416,67 грн.; №7 від 19.07.2016 року на суму 40922,42 грн; Загальна сума по податкових накладних становить 519 099,73 грн.

03.08.2016 року вказані накладні були подані на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за допомогою програми автоматизована система Єдине вікно подання електронних документів ДФС з дотриманням умов щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи в порядку визначеному законодавством.

Так, податкова накладна № 4 від 19.07.2016 року на суму 41336,40 грн. була подано 03.08.2016 року о 22 год. 54 хв., що підтверджується повідомленням з автоматизованої системи ДФС України.

Натомість, згідно Квитанції 1, яка була отримана позивачем через автоматизовану систему вказано, що податкова накладна № 4 від 19.07.2016 року доставлена до центрального рівня ДФС України 04.08.2016 року в 00:11:02 год. Документ прийнято.

Податкова накладна № 5 від 19.07.2016 року на суму 301424,24 грн. була подана 03.08.2016 року о 22 год. 55 хв., що підтверджується повідомленням з автоматизованої системи ДФС України.

Згідно Квитанції 1, яка була отримана через Автоматизовану систему вказано, що податкова накладна № 5 від 19.07.2016 року доставлена до центрального рівня ДФС України 04.08.2016 року в 00:10:20 год. Документ прийнято.

Податкова накладна №6 від 19.07.2016 року на суму 135 416,67 грн. була подана 03.08.2016 року о 22 год. 56 хв., що підтверджується повідомленням з автоматизованої системи ДФС України.

Згідно Квитанції 1, яка була отримана через Автоматизовану систему вказано, що податкова накладна № 6 від 19.07.2016 року доставлена до центрального рівня ДФС України 04.08.2016 року в 00:10:35 год. Документ прийнято

Так, податкова накладна № 7 від 19.07.2016 року на суму 40922,42 грн. була подана 03.08.2016 року о 22 год. 57 хв., що підтверджується повідомленням з автоматизованої системи ДФС України.

Натомість, згідно Квитанції 1, яка була отримана через Автоматизовану систему вказано, що податкова накладна № 7 від 19.07.2016 року доставлена до центрального рівня ДФС України 04.08.2016 року в 00:10:39 год. Документ прийнято.

Отже, податкові накладні від 19.07.2016 року № 4 на суму 41336,40 грн.; № 5 на суму 301424,24 грн., № 6 на суму 135416,67 грн., № 7 на суму 40922,42 грн. подані позивачем в межах операційного дня до 23-ї годин, що підтверджується повідомленнями з автоматизованої системи ДФС України.

Крім того, контролюючим органом в порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України та п. 10, 11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 не було надіслано квитанції, що підтверджують факт реєстрації податкових накладних протягом операційного дня, а відтак податкові накладні зареєстровані позивачем в межах встановленого строку.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ч. 2 ст.19 Конституції України).

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Дослідивши усі обставини справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність доказів, суд доходить висновку, що податкове повідомлення-рішення форми "Н" № 0066175001 від 25.07.2018 року прийняте відповідачем в порушення чинного податкового законодавства, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Філатея Плюс" (21022, м. Вінниця, вул. Тарногородського, 44, код ЄДРПОУ 39976398) до Головного управління ДФС у Вінницькій області (21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7, код ЄДРПОУ 39402165) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Вінницькій області від 25.07.2018 року № 0066175001.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Філатея Плюс" (21022, м. Вінниця, вул. Тарногородського, 44, код ЄДРПОУ 39976398) сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 1762 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Вінницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Вінницький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Альчук Максим Петрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2018
Оприлюднено25.09.2018
Номер документу76624767
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0240/2766/18-а

Рішення від 17.09.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні