Ухвала
від 21.09.2018 по справі 712/11254/18
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Ухвала

Іменем України

Справа № 712/11254/18

Номер провадження1-кс/712/5460/18

21 вересня 2018 року м.Черкаси

Слідчий суддя Соснівського районного суду міста Черкаси ОСОБА_1 , за участю:

секретаря судових засідань ОСОБА_2 , . розглянувши клопотання слідчого СВ Черкаського РВП Черкаського ВП ГУНП в Черкаській області лейтенант поліції ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні № 12018250270000918 від 27.07.2018 відкритого за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 241 КК України, -

В С Т А Н О В И В :

Слідчий за погодженням з прокурором звернувся до суду з клопотанням про призначення позапланової перевірки Державної екологічної інспекції.

В обґрунтування клопотання зазначено, що 27.07.2018 за матеріалами УЗЕ в Черкаській області відкрито кримінальне провадження № 12018250270000918 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 241 КК України по факту неправомірних дій службових осіб ТОВ «ЛНК» встановлено, що 26.05.2016 Черкаською міською радою, без проведення конкурсу, прийнято рішення № 2-642, яким надано згоду КП «Черкаська служба чистоти» на укладення з ТОВ «ЛНК» договору на виконання комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів, що розміщений в адміністративних межах с. Руська Поляна та перебуває в постійному користуванні КП «Черкаська служба чистоти», шляхом утилізації вилученого біогазу, що утворюється при розкладанні органічної складової твердих побутових відходів.

В подальшому встановлено, що пунктом 2.1.1. вище вказаного договору передбачено, що ТОВ «ЛНК» повинно отримати всі передбачені чинним законодавством дозвільні документи пов`язані із виконанням робіт за вище вказаним договором.

Виїздом на місце розташування полігону ТПВ встановлено, що видобутий з полігону біогаз, через прокладені на території полігону трубопроводи, постачається до спеціальної генеруючої установки яка в подальшому використовуючи даний газ в якості палива виробляє електроенергію, яка в подальшому реалізується ДП «Енергоринок» через мережу ПАТ «Черкасиобленерго» по пільговому «зеленому тарифу». Вище вказана генеруюча установка розміщена на огороджені території розміром 0.08 га. За межі даної території, під землею, виходить труба з якої виводиться та виливається на землю відпрацьований конденсат від біогазу, що призводить до забруднення земельної ділянки.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вище вказана земельна ділянка, розміром 0.08 га., з кадастровим номером 7124985200:01:001:0043 відповідно до договору оренди від 22.12.2016, надана Черкаською районною державною адміністрацією в оренду Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛНК", код ЄДРПОУ 35533809.

Відповідно до листа Державної екологічної інспекції у Черкаській області № 03-07/2369 від 02.08.2018 Інспекцією на підставі направлення на проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства № 243 від 13.04.2018 здійснено виїзд за місцем розташування виробничих потужностей ТОВ «ЛНК», на земельній ділянці з кадастровим номером 7124985200:01:001:0043. Працівники Інспекції були не допущені на територію та не змогли провести перевірку. На повідомлення № 03-17/1295 від 02.05.2018 та № 03-17/1378 від 08.05.2018, які були направлені на адресу ТОВ «ЛНК» відповідей не отримано.

Вище вказаним листом Державної екологічної інспекції у Черкаській області зазначено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.08.2013 № 808 «Про затвердження переліку видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку» ТОВ «ЛНК» відноситься до об`єктів підвищеної екологічної небезпеки, що підпадає під ст. ст. 3, 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Відповідно до листа Управління екології та природних ресурсів Черкаської ОДА № 02/10-03-24/1550/02/10-03-24 від 25.06.2018 висновок державної екологічної експертизи та висновок з оцінки впливу на довкілля за місцем здійснення ТОВ «ЛНК» діяльності не надавався, ТОВ «ЛНК» не інформувало про наміри проводити діяльність що впливає на довкілля.

Відповідно до інформації наданої Управлінням Державної служби України з питань праці у Черкаській області дозвіл на початок проведення робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки ТОВ «ЛНК» не видавався.

Виходячи з вище викладеного є підстави вважати, що за місцем знаходження земельної ділянки загальною площею 0.08 га., в адміністративних межах Русько-Полянської сільської ради, поза межами населеного пункту, з кадастровим номером 7124985200:01:001:0043, що надана в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛНК", код ЄДРПОУ 35533809, на даний час здійснюється незаконне забруднення атмосферного повітря (без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря), діяльність здійснюється без висновку державної екологічної експертизи та висновку з оцінки впливу на довкілля, поверхня землі забруднюється небезпечними відходи (відпрацьований конденсат, який утворюється під час переробки біогазу).

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок держаними інспекціями та іншими контролюючими органами», дозвіл на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами надається Кабінетом Міністрів України або за рішенням суду.

Враховуючи вище викладене, з метою всебічного, повного, неупередженого проведення досудового розслідування необхідно провести перевірку з питань дотримання екологічного, санітарного та природоохоронного законодавства та визначення ступеню забруднення ґрунту та повітря небезпечними відходами, для цього необхідні спеціальні знання та відповідні фахівці для встановлення фактів порушень правил зберігання, використання, обліку, переробки та утилізації мікробіологічних агентів чи токсинів, що можуть створити загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків або заподіяти шкоду здоров`ю.

У судове засідання прокурор, слідчий не з`явились, з заявами до суду не звертались.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 26 КПК України, слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом. Тобто, враховуючи сферу дії принципу диспозитивності, процесуальний закон чітко зазначає у який спосіб суд, слідчий суддя вирішують питання.

Приймаючи до уваги, що законодавством не передбачено право слідчого чи прокурора на звернення до слідчого судді з клопотанням про призначення позапланової перевірки, тому в задоволенні клопотання слід відмовити, оскільки в іншому випадку слідчим суддею будуть вирішуватись питання, не віднесені КПК України до його компетенції.

Керуючись ст. 26, 369, 372 КПК України, слідчий суддя- у х в а л и в:

У задоволенні клопотання слідчого СВ Черкаського РВП Черкаського ВП ГУНП в Черкаській області лейтенант поліції ОСОБА_3 - відмовити.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її постановлення, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення21.09.2018
Оприлюднено24.02.2023
Номер документу76641420
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —712/11254/18

Ухвала від 21.09.2018

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні