Рішення
від 24.09.2018 по справі 916/1801/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"24" вересня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/1801/18

Господарський суд Одеської області у складі судді Літвінова С.В.

при секретарі судового засідання Липі Т.О.

за участю представників:

від позивача: ОСОБА_1 - по довіреності;

від відповідача: ОСОБА_2 - по довіреності;

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за правилами загального позовного провадження за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Фонтанський-31 (вул. Фонтанська дорога, 31, м. Одеса, 65009) до відповідача: Національний університет Одеська юридична академія (вул. Фонтанська дорога, 23, м. Одеса, 65009) про зобов'язання вчинити певні дії.

ВСТАНОВИВ:

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Фонтанський-31 звернулось до Господарського суду Одеської області з позовною заявою ( з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог вх. 18078/18 від 05.09.2018року) до Національного університету Одеська юридична академія про зобов'язання вчинити певні дії шляхом зобов'язання Національного університету Одеська юридична академія самостійно списати з балансу багатоквартирний будинок, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 31, та передати голові ОСББ Фонтанський-31 примірник технічної та іншої документації на зазначений будинок; а також зобов'язання не чинити перешкоди ОСББ Фонтанський-31 в реалізації функцій з утримання, використання та управління вказаним багатоквартирним житловим будинком.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на положення ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , ст. 5 ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , якими передбачений обов'язок колишнього балансоутримувача багатоквартирного будинку, забезпечити передачу ОСББ примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок. Також позивач зазначає, що відповідач не є власником багатоквартирного житлового будинку, облік на балансі - це суто бухгалтерська форма обліку, що не породжує жодних прав на об'єкт, а відтак відповідач не має прав щодо розпорядження будинком і, відповідно, й права чинити перешкоди позивачеві в реалізації його функцій з утримання, використання та управління вказаним багатоквартирним житловим будинком.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 30.08.2018 р. відкрито провадження у справі № 916/1801/18 за позовом за правилами загального позовного провадження з викликом сторін та було призначене підготовче засідання.

Представник відповідача відзив на позов не надав, в судовому засіданні проти позову заперечував.

13.09.2018року, відповідач надав суду заяву про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Міністерство освіти і науки України.

Обґрунтовуючи заяву, відповідач зазначає, що Національний університет Одеська юридична академія є правонаступником Одеської національної юридичної академії на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 року №1564-р та Указу Президента України від 2 вересня 2010 року №893/2010. Університет відповідно до організаційно-правової форми є державною організацією (установою, закладом).

Відповідно до п. 1.4. Статуту Національного університету Одеська юридична академія (нова редакція) Міністерство освіти і науки України (далі - МОН) за дорученням і в межах, встановлених Кабінетом Міністрів України, реалізує права і обов'язки уповноваженого органу стосовно Університету як заснованого державою вищого навчального закладу.

Також, відповідно до п. 4.1. Статуту МОН реалізує права та обов'язки уповноваженого Кабінетом Міністрів України органу стосовно Університету, як центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, у підпорядкуванні та сфері управління якого перебуває Університет.

Відповідно до частини 2 статті 70 Закону України Про вищу освіту майно закріплюється за державним або комунальним закладом вищої освіти на праві господарського відання і не може бути предметом застави, а також не підлягає вилученню або передачі у власність юридичним і фізичним особам без згоди засновників закладу вищої освіти та вищого колегіального органу самоврядування закладу вищої освіти, крім випадків, передбачених законодавством.

Статтею 4 Закону України Про управління об'єктами державної власно „гі встановлено, що суб'єктами управління об'єктами державної власності є, зокрема міністерства.

Багатоквартирний житловий будинок, спір щодо якого виник, закріплений Міністерством освіти і науки України за Національним університетом Одеська юридична академія на праві господарського відання.

Статтею 136 Господарського кодексу України встановлено, що право господарського відання є речовим правом суб'єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом'. з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами. Власник майна, закріпленого на праві господарського відання за суб'єктом підприємництва, здійснює контроль за використанням та збереженням належного йому майна безпосередньо або через уповноважений ним орган, не втручаючись в оперативно-господарську діяльність підприємства.

Враховуючи вищевикладене, відповідач вважає неможливим розгляд даної справи без залучення Міністерства освіти і науки України, оскільки рішення у справі може вплинути на обов'язки Міністерства.

Розглянувши заяву відповідача, суд зазначає наступне.

Частинами 1, 3, 4, 5 ст. 50 Господарського процесуального кодексу України, передбачено, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов'язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи.. У заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі. Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов'язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Треті особи, які не заявляють самостійних вимог, мають процесуальні права та обов'язки, встановленні статтею 42 цього Кодексу.

Як вбачається з матеріалів справи, листом №1/11-4048 від 12.04.2018 р. Міністерство освіти і науки України зазначило про відсутність у Міністерства повноважень щодо списання з балансу вищих навчальних закладів багатоквартирних будинків таким чином у суду відсутні підстави вважати, що рішення у справі може вплинути на обов'язки Міністерства.

На підставі вищевикладеного, суд відмовляє в задоволенні заяви про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - Міністерство освіти і науки України.

Ухвалою суду від 24.09.2018року задоволено заяви сторін які надані в порядку ч. 6 ст. 183 ГПК україни, закрито підготовче засідання та розпочато розгляд справи по суті.

В судовому засіданні, яке відбулось 24.09.2018 року, проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, господарський суд встановив:

28 лютого 2018 року було зареєстровано Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Фонтанський-31 , про що в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено відповідний запис № 1 556 102 0000 065539. Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Фонтанський-31 було створено фізичними особами ОСОБА_3 та ОСОБА_4, які є співвласниками усіх квартир, розташованих в багатоквартирному житловому будинку за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 31.

Право власності на квартири підтверджується Договором купівлі-продажу № 20667 від 19.06.1997р., зареєстрованим КП ОМБТІ 24.06.1997 р.; Договором купівлі-продажу реєстровий №4-222 від 13.02.2018 р., витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 13.02.2018 р.; Договором купівлі-продажу реєстровий № 4-1615 від 09.10.2017 р., витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 09.10.2017 р.; Договором купівлі-продажу реєстровий № 4-1620 від 09.10.2017 р., витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 09.10.2017 р.; Договором купівлі-продажу реєстровий № 4-2150 від 27.12.2017 р., витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 27.12.2017 р.; Договором купівлі-продажу реєстровий № 4-1855 від 10.11.2017 р. витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 10.11.2017 р.

Зазначений багатоквартирний житловий будинок обліковується на балансі вищого навчального закладу - Національного університету Одеська юридична академія .

07 березня 2018 року ОСББ Фонтанський-31 було направлено звернення до НУ ОЮА з проханням щодо списання вказаного багатоквартирного будинку з балансу НУ ОЮА та передачі ОСББ Фонтанський-31 примірника технічної та іншої документації на будинок відповідно до вимог Законів України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку .

У зв'язку зі зверненням ОСББ Фонтанський-31 НУ ОЮА звернувся за погодженням списання будинку з балансу та передачі відповідної документації до Міністерства освіти і науки України, яке листом №1/11-4048 від 12.04.2018 р. надало відповідь про відсутність у Міністерства повноважень щодо списання з балансу вищих навчальних закладів багатоквартирних будинків. Міністерство освіти і науки України мотивувало свою відповідь посилаючись на п.2 Указу Президента України Про Положення про національний заклад (установу) № 451/95 від 16.06.1995 року, Постанову Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 р № 301, якою затверджено Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків, а також враховуючи класифікацію інституційних секторів економіки України та лист-роз'яснення Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №8/9-3086-16 від 15.09.2016 року.

Жодної відповіді від НУ ОЮА на вищевказане звернення позивач не отримав.

01.08.2018 року позивач повторно звернувся до відповідача із проханням здійснити списання будинку з балансу, а також не перешкоджати співвласникам будинку в реалізації їх права власності.

В судовому засіданні було встановлено, що НУ «ОЮА» досі не надав ОСББ Фонтанський-31 акту про списання зазначеного будинку та інших відповідних документів. Також шляхом блокування доступу до будинку в цілому та до належних членам ОСББ ФОНТАНСЬКИЙ-31 квартир у вказаному будинку, відповідач перешкоджає ОСББ в реалізації функцій з утримання, використання та управління спільним майном співвласників, а власникам об'єктів нерухомого майна - в реалізації права власності на будинок.

При цьому 24.08.2018 р. НУ ОЮА надало ОСББ Фонтанський-31 відповідь, згідно з якою радить звернутися для вирішення порушеного у зверненні питання до судових органів.

Враховуючи вищевикладене, позивач звернувся за захистом своїх прав та інтересів до суду із позовною заявою про зобов'язання вчинити певні дії шляхом зобов'язання Національного університету Одеська юридична академія самостійно списати з балансу багатоквартирний будинок, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 31, та передати голові ОСББ Фонтанський-31 примірник технічної та іншої документації на зазначений будинок; а також зобов'язання не чинити перешкоди ОСББ Фонтанський-31 в реалізації функцій з утримання, використання та управління вказаним багатоквартирним житловим будинком

Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, проаналізувавши норми чинного законодавства, дійшов наступних висновків.

Відповідно до п. 2 ст. 382 ЦК України власникам квартир у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежилих приміщень, які розташовані у житловому будинку.

Рішенням Конституційного суду України № 1-2/2004 від 02.03.2004 р. визначено, що момент виникнення права власності на квартиру є й моментом виникнення права спільної власності на допоміжні приміщення. Підтвердженням вищевикладеного є вимоги ст. 328 ЦК України згідно з якою право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

У ст. 385 ЦК України зазначено, що власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об'єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносин, пов'язаних з реалізацією прав та виконанням обов'язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління регламентовані Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Відповідно до ч.ч. 1, 7 та 8 ст. 1 вказаного Закону багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири; управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов'язків співвласників, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку.

Факт реєстрації ОСББ, згідно положень ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", є підставою для передачі створеному об'єднанню всієї технічної та іншої передбаченої законом документації на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку.

Статтями 4-5 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку від 14.05.2015 № 417-VIII встановлено, що власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку, спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників. Тобто, власники квартир та нежитлових приміщень у житловому будинку є співвласниками всього будинку. При цьому, облік будинку на балансі не породжує права власності на такий будинок.

Згідно зі ст. 6 ЗУ Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку, зобов'язаний у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечити передачу ОСББ примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за власний рахунок. Аналогічна норма також міститься в ст. 5 ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку .

На виконання Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку від 14.05.2015 № 417-VIII постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 № 301 було затверджено Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків. Цей порядок визначає механізм списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності. Відповідно до класифікації інституційних секторів економіки України державне підприємство та вищий навчальний заклад належать до різних категорій, тому вищий навчальний заклад не є державним підприємством. Таким чином вбачається, що до навчальних закладів та установ положення вказаного Порядку не може бути застосоване.

Згідно з положеннями Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні баланс є елементом фінансової звітності підприємства. При цьому Законом встановлений принцип автономності, згідно з яким кожне підприємство розглядається як юридична особа, відокремлена від її власників, у зв'язку з чим особисте майно та зобов'язання власників не повинні відображатися у фінансовий звітності підприємства .

Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні встановлено, що для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства зобов'язані проводити інвентаризацію активів і зобов'язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка. Об'єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов'язковим згідно з законодавством.

Статтею 2 цього Закону визначено, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.

Згідно з пунктом 33 розділу Вибуття основних засобів Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 Основні засоби , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27 квітня 2000 року № 92 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 травня 2000 р. За № 288/4509), об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом. Активи - ресурси, контрольовані підприємством у результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до отримання економічних вигод у майбутньому (стаття 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні ). Як було встановлено в судовому засіданні вищевказаний багатоквартирний житловий будинок не приносить відповідачеві на даний момент та не може принести у майбутньому будь-яких економічних вигод, оскільки облік на балансі - це сугубо бухгалтерська форма обліку майна, що не породжує ані права власності, ані права розпорядження майном.

Відповідно до Закону України Про вищу освіту заклад вищої освіти - окремий вид установи, яка є юридичною особою приватного або публічного права, діє згідно з виданою ліцензією на провадження освітньої діяльності на певних рівнях вищої освіти, проводить наукову, науково-технічну, інноваційну та/або методичну діяльність, забезпечує організацію освітнього процесу і здобуття особами вищої освіти, післядипломної освіти з урахуванням їхніх покликань, інтересів і здібностей.

При цьому ст. 32 Закону визначено, що діяльність закладу вищої освіти провадиться на принципах автономії та самоврядування, а також розмежування прав, повноважень і відповідальності засновника (засновників), державних органів та органів місцевого самоврядування, до сфери управління яких належить заклад вищої освіти, органів управління закладу вищої освіти та його структурних підрозділів. Також ч. 2 ст. 32 Закону передбачено, що заклади вищої освіти мають рівні права, що становлять зміст їх автономії та самоврядування, у тому числі мають право провадити фінансово-господарську та іншу діяльність відповідно до законодавства та статуту закладу вищої освіти.

Статтею 40 Конституції України встановлено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Згідно зі ст. 317 Цивільного кодексу України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Згідно з частинами 1-2 ст. 319 ЦК України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Відповідно до ч. 1 ст. 321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Статтею 386 ЦК України передбачено, що держава забезпечує рівний захист прав усіх суб'єктів права власності. Власник, який має підстави передбачати можливість порушення свого права власності іншою особою, може звернутися до суду з вимогою про заборону вчинення нею дій, які можуть порушити його право, або з вимогою про вчинення певних дій для запобігання такому порушенню.

Відповідно до положень ст. 391 ЦК України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Статтею 1 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку встановлено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Згідно зі ст. 4 цього Закону об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Стаття 12 ЦК України передбачає, що особа здійснює свої цивільні права вільно на власний розсуд.

З аналізу ст. 15, ст. 16 Цивільного кодексу України слідує, що право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право. Відповідно до ст. 16 Цивільного кодексу кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Частиною 2 статті 16 ЦК України передбачено перелік способів захисту цивільних прав, які мають універсальний характер та можуть застосовуватися до всіх чи більшості суб'єктивних прав. Разом з тим, законодавцем передбачено, що такий перелік не є вичерпним та надано право суду захистити цивільне право або інтерес особи іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках. Особа, законне право або інтерес якої порушено, може скористатися можливістю вибору між декількома способами захисту. Якщо спеціальні норми права визначають конкретні заходи з урахуванням специфіки порушеного права та характеру правопорушення, особа вправі скористатися такими способами захисту. Належний спосіб захисту, повинен забезпечити ефективне використання даної норми у її практичному застосуванні - гарантувати особі спосіб відновлення порушеного права. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути в тому числі й припинення дії, яка порушує право.

З цього приводу суд зазначає наступне:

Відповідач не є власником багатоквартирного будинку, що обліковується на його балансі, в якому розташовані приміщення приватної форми власності, а відтак не має правових підстав розпоряджатися майном, що йому не належить,. При зверненні ОСББ заклад вищої освіти (попередній управитель/ балансоутримувач) зобов'язаний списати з балансу багатоквартирний будинок, а також передати для утримання та управління будинком примірник технічної та іншої документації на будинок, що передбачено ст. 6 ЗУ Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та ст. 5 ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку . При цьому Законом не передбачено як саме відповідач має списати з балансу вказаний багатоквартирний житловий будинок, тому вимога щодо списання з балансу задовольняється судом частково, а саме: без зазначення самостійного списання.

Позивачеві для здійснення своїх функцій, передбачених нормами чинного законодавства та положеннями статуту, має бути забезпечений безперешкодний доступ до вищевказаного багатоквартирного будинку.

Перешкоджання з боку НУ ОЮА позивачеві та співвласникам вищевказаного будинку у здійсненні їх прав та обов'язків як управителя та власників майна, в тому числі й не допуск на територію будинку, є незаконним.

Отже, з наведеного суд робить висновок, що в даному випадку у відповідача відсутні правові підстави для перешкоджання ОСББ Фонтанський-31 в реалізації функцій з утримання, використання та управління багатоквартирним житловим будинком, а також відсутні підстави для несписання зазначеного багатоквартирного жилого будинку з балансу та не передання документації на будинок, а тому наявні законні та обґрунтовані підстави для задоволення цього позову та зобов'язання Національний університет ОДЕСЬКА ОСОБА_5 списати з балансу багатоквартирний будинок, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 31, передати примірник технічної та іншої документації на зазначений будинок, а також зобов'язання відповідача не чинити перешкоди ОСББ ФОНТАНСЬКИЙ-31 в реалізації функцій з утримання, використання та управління багатоквартирним житловим будинком, розташованим за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 31.

Згідно з ч.1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У відповідності до ч.1 ст.73 ГПК України , доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи викладене, а також вимоги ст. 74 ГПК України , згідно якої кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про доведеність позивачем позовних вимог, а відтак і задоволення позову.

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача згідно ст.129 ГПК України .

Керуючись ст.ст. 73 , 74 , 79 , 86 , 129 , ст.ст. 232 - 241 Господарського процесуального кодексу України , суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Фонтанський-31 (вул. Фонтанська дорога, 31, м. Одеса, 65009) до відповідача: Національний університет Одеська юридична академія (вул. Фонтанська дорога, 23, м. Одеса, 65009) про зобов'язання вчинити певні дії задовольнити частково.

2. Зобов'язати Національний університет Одеська юридична академія (вул. Фонтанська дорога, 23, м. Одеса, 65009 , код 20933314 ) списати з балансу багатоквартирний будинок, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 31, шляхом передачі Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Фонтанський-31 (вул. Фонтанська дорога, 31, м. Одеса, 65009 , код 41968370) примірник технічної та іншої документації на багатоквартирний будинок, розташований за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 31 .

3. Зобов'язати Національний університет Одеська юридична академія (вул. Фонтанська дорога, 23, м. Одеса, 65009 , код 20933314 ) не чинити перешкоди Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Фонтанський-31 (вул. Фонтанська дорога, 31, м. Одеса, 65009 , код 41968370) в реалізації функцій з утримання, використання та управління багатоквартирним житловим будинком, розташованим за адресою: м. Одеса, вул. Фонтанська дорога, 31.

4. В іншій частині позову відмовити.

5. Стягнути з Національного університету Одеська юридична академія (вул. Фонтанська дорога, 23, м. Одеса, 65009, ідентифікаційний код 20933314) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Фонтанський-31 (вул. Фонтанська дорога, 31, м. Одеса, 65009, ідентифікаційний код 41968370) 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. Судового збору.

Накази видати згідно зі ст. 327 ГПК України.

Повне рішення складено 25 вересня 2018 р.

Відповідно до ст. 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.В. Літвінов

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення24.09.2018
Оприлюднено25.09.2018
Номер документу76651289
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1801/18

Рішення від 24.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Літвінов С.В.

Ухвала від 14.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Літвінов С.В.

Ухвала від 30.08.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Літвінов С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні