ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 вересня 2018 року м. Житомир справа № 0640/3452/18
категорія 5.1.1
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
судді Семенюка М.М.,
з участю секретаря судового засідання Лисайчука А.О.,
представника позивача ОСОБА_1, представника третьої особи Гашук Т.О., представника відповідача Боровського П.А., представника третьої особи Малиновського Р.К.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_5, третя особа - Красногірська сільська рада, до Попільнянської районної ради, третя особа - Попільнянська районна державна адміністрація, про визнання незаконним та скасування рішення № 427 від 04.05.2018,
встановив:
Позивач звернувся до суду з позовом (а.с.53-56), в якому просить визнати незаконним та скасувати рішення Попільнянської районної ради Житомирської області № 427 від 04.05.2018 "Про припинення юридичної особи Красногірська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Попільнянської районнох ради Житомирської області".
В обґрунтування позову зазначає, що приймаючи дане рішення відповідач не врахував думку мешканців села Красногірка та не повідомив депутатів районної ради про те, що 02.05.2018 Красногірською сільською радою були організовані та проведені збори села Красногірка, на яких мешканці села вирішили не підтримувати рекомендації Попільнянської РДА та Попільнянської районної ради щодо припинення юридичної особи Красногірська загальноосвітня школа І-ІІ; на момент прийняття оспорюваного рішення в Красногірській загальноосвітній школі навчались 30 дітей, а на 2018-2019 навчальний рік мали намір навчатись ще 25 дітей; при перевезенні дітей на навчання в інший населений пункт можуть виникнути різного роду незручності та неприємності.
Ухвалою від 30.07.2018 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка розглядається за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням учасників справи.
Ухвалою від 27.08.2018 відмовлено ОСОБА_5 у задоволенні заяви про забезпечення позову.
Відповідач подав відзив на позов (а.с. 125-132), в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог з тих підстав, що відповідно до пунктів 1.4 та 9.1 Статуту Красногірської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Попільнянської районної ради Житомирської області засновником Красногірської школи є Попільнянська районна рада Житомирської області, а рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник; згідно чинного законодавства питання щодо доцільності ліквідації закладів освіти, вирішується виключно на сесії місцевої ради, а не громадою; доступність освіти жодним чином не обумовлена фізичною наближеністю шкільних закладів у конкретному населеному пункті до місця проживання учнів; в Красногірській ЗОШ учні навчаються лише до 9 класу; на дату прийняття оскаржуваного рішення в школі навчалось 30 дітей, 7 дев'ятикласників закінчили її цього річ, навчальний рік у 2018-2019 роках відвідуватиме 23 учні; про заяви батьків, відносно зарахування двох дітей до навчального закладу, стало відомо з отриманих додатків до позовної заяви, при цьому заяви ОСОБА_6 та ОСОБА_7 адресовані директору школи за місяць після вже прийнятого районною радою оскаржуваного рішення; на час написання відзиву до Андрушківської ЗОШ І-ІІІ ступенів подано 22 заяви батьків, діти котрих навчалися в ліквідованій школі.
В судовому засіданні:
- представник позивача та представник Красногірської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів просили позов задовольнити в повному обсязі;
- представник відповідача та представник Попільнянської РДА проти задоволення позову заперечували.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 24.04.2018 відділ освіти, охорони здоров'я, культури, молоді та спорту Попільнянської РДА адресували лист № 172/01-03 (а.с. 146) голові районної ради, в якому просили припинити Красногірську ЗОШ у зв'язку з відсутністю контингенту.
04.05.2018 на двадцять третій сесії VІІ скликання депутати Попільнянської районної ради прийняли рішення про припинення юридичної особи Красногірська ЗОШ І-ІІ ступенів Попільнянської районної ради Житомирської області, що підтверджується витягом з протоколу (а.с. 62-64).
Рішенням № 427 від 04.05.2018 "Про припинення юридичної особи Красногірська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Попільнянської районної ради Житомирської області" (а.с. 60) вирішено, припинити дану юридичну особу шляхом її ліквідації з 01.08.2018.
Не погоджуючись з даним рішенням позивач звернулась до суду з позовом, про його оскарження.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
В позовній заяві позивач зазначає, що приймаючи спірне рішення відповідач не врахував думку мешканців села Красногірка та не повідомив депутатів районної ради про те, що 02.05.2018 Красногірською сільською радою були організовані та проведені збори села Красногірка, на яких мешканці села вирішили не підтримувати рекомендації Попільнянської РДА та Попільнянської районної ради щодо припинення юридичної особи Красногірська загальноосвітня школа І-ІІ (а.с. 58-59), щодо даного твердження суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 66 Закону України "Про освіту" районні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх.
Згідно з ч. 1 ст. 11 Закону України "Про загальну середню освіту", рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності приймає його засновник (засновники).
Як вбачається з п. 1.4 Статуту Красногірської ЗОШ (а.с. 135-145), засновником даного навчального закладу є Попільнянська районна рада.
А відповідно до абз. 1 п. 9.1 Статуту Красногірської ЗОШ рішення про реорганізацію або ліквідацію школи приймає засновник.
Тобто, враховуючи норми чинного законодавства, положення статуту та те, що Попільнянська районна рада є засновником Красногірської ЗОШ, то відповідач при прийнятті спірного рішення не повинен був враховувати думку мешканців села Красногірка.
Щодо посилань позивача на абз. 2 п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", то суд не приймає їх до уваги та зазначає наступне.
Одними з представницьких органів територіальних громад згідно з Конституцією та Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", є відповідні місцеві ради.
Місцеві ради будуються у повній відповідності з існуючим в Україні адміністративно-територіальним устроєм.
До представницьких органів місцевого самоврядування (місцевих рад) , крім іншого, належать: сільські, селищні, міські ради та районні та обласні ради - органи місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси громад сіл, селищ і міст .
Абзацом 2 п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем не порушено вимог абз. 2 п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", так як ліквідація навчального закладу була здійснена за рішенням представницького органу місцевого самоврядування (місцевої ради) - Попільнянської районної ради.
Також, в судовому засіданні представник позивача зазначив, що на момент прийняття оспорюваного рішення в Красногірській загальноосвітній школі навчались 30 дітей, а на 2018-2019 навчальний рік мали намір навчатись ще 25 дітей, тобто відповідачем порушено п. 4 Прикінцевих положень Закону України від 24.12.2015 № 911-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України".
Суд не погоджується з даним твердженням та зазначає наступне.
Пунктом 4 Прикінцевих положень Закону України від 24.12.2015 № 911-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" встановлено, що з 1 вересня 2016 року фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб, за рахунок освітньої субвенції не здійснюється.
Як вбачається з матеріалів справи, Красногірська ЗОШ є школою І-ІІ ступенів, тобто випускники які закінчили ІІ ступінь одержують свідоцтво про базову загальну середню освіту (п. 2.17 Статуту).
Згідно довідки Красногірська ЗОШ від 14.06.2018 № 13 (а.с. 65), на момент прийняття спірного рішення у школі навчалося 30 дітей, з яких 7 учнів закінчували школу (а.с. 65 зворот), після випуску яких загальна кількість учнів становила би 23 дитини.
Тобто, у 2018-2019 навчальному році фінансування Красногірській ЗОШ за рахунок освітньої субвенції не повинно було здійснюватись.
Щодо того, що на 2018-2019 навчальний рік мали намір навчатись в Красногірській ЗОШ 25 дітей, суд зауважує, що ОСОБА_9 та ОСОБА_10 подали заяви про зарахування учнів після прийняття спірного рішення, а саме 14.06.2018 (а.с. 75, 86), тому на дату прийняття спірного рішення відповідач володів інформацією, що в 2018-2019 навчальному році буде навчатись 23 дитини.
Стосовно посилань позивача, що при перевезенні дітей в інший населений пункт можуть виникнути різного роду незручності та неприємності, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України "Про загальну середню освіту", у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов'язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.
Згідно з пп.6, 7 ч. 2 ст. 66 Закону України "Про освіту", районні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад: забезпечують доступність дошкільної та середньої освіти для всіх громадян, які проживають на відповідній території, та вживають заходів для забезпечення потреби у дошкільній та позашкільній освіті; забезпечують та фінансують підвезення учнів і педагогічних працівників до закладів початкової та базової середньої освіти і у зворотному напрямку (у разі потреби - транспортними засобами, пристосованими для перевезення осіб, які пересуваються на кріслах колісних).
Частиною 1 ст. 56 Закону України "Про освіту" передбачено, що особи, які здобувають повну загальну середню освіту в закладах освіти не за місцем проживання, на період навчання забезпечуються гуртожитками та/або підвезенням.
Відповідно до ч. 4 ст. 13 даного Закону, особи, які здобувають повну загальну середню освіту, проживають у сільській місцевості і потребують підвезення до закладу освіти і у зворотному напрямку, забезпечуються таким підвезенням за кошти місцевих бюджетів, у тому числі із забезпеченням доступності відповідного транспорту для осіб з порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату та інших маломобільних груп населення.
Як вбачається з матеріалів справи, розпорядженням голови Попільнянської РДА від 17.08.2018 № 335 "Про вжиття заходів щодо підвезення учнів" (а.с. 157) рекомендовано Андрушківській сільській раді невідкладно вжити заходів щодо забезпечення підвезення учнів ліквідованої Красногірської ЗОШ до Андрушківської ЗОШ та у зворотному напрямку.
Рішенням Андрушківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області від 22.08.2018 № 504 "Про затвердження руху шкільних автобусів для перевезення учнів та педагогічних працівників до закладів освіти у сільській громаді" (а.с. 173-176), затверджено паспорти шкільних автобусних маршрутів перевезення учнів та педагогічних працівників до закладів освіти з 01.09.2018, серед яких маршрут с. Красногірка-Новопаволоцьке-с. Андрушки.
Варто зауважити, що час в дорозі від с. Красногірка до с. Андрушки займає всього 20-30 хвилин, що не зможе нанести шкоди здоров'ю дитини відсутністю гарячого харчування та доступу до туалету, не повпливає на підготовку домашніх завдань та відпочинок.
Отже, враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що рішення Попільнянської районної ради Житомирської області № 427 від 04.05.2018 "Про припинення юридичної особи Красногірська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Попільнянської районної ради Житомирської області" було прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому позов не підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
В задоволенні позову ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, номер НОМЕР_1), третя особа - Красногірська сільська рада (вул. Шкільна, 18, с. Красногірка, Попільнянський р-н, Житомирська обл., 13542, код 04345948), до Попільнянської районної ради (вул. Б.Хмельницького, 7, м. Попільня, Житомирська обл., 13501, код 13577155), третя особа - Попільнянська районна державна адміністрація (вул. Б.Хмельницького, 7, м. Попільня, Житомирська обл., 13501, код 04053648), відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М. Семенюк
Повне судове рішення складене 24 вересня 2018 року
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2018 |
Оприлюднено | 26.09.2018 |
Номер документу | 76657016 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні