Рішення
від 25.09.2018 по справі 1140/2152/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2018 року м.Кропивницький Справа № 1140/2152/18

Суддя Кіровоградського окружногой адміністративного суду Пасічник Ю.П., розглянув у порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (вул.Горького, 7, смт.Вільшанка, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26600, код НОМЕР_1), ОСОБА_2 (вул. Яковенка, 23, с.Добре, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26606, код НОМЕР_2), ОСОБА_3 (с.Добре, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26606, код НОМЕР_3), ОСОБА_4 (вул. Лісна, 38, с.Добре, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26606, код НОМЕР_4), ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, 50000, код НОМЕР_5) ОСОБА_6 (АДРЕСА_1, 50000, код НОМЕР_6), ОСОБА_7 (АДРЕСА_1, 50000, код НОМЕР_7) (надалі - позивачі) до ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (вул. Академіка Корольова, 26, м.Кропивницький, 25030, код ЄДРПОУ 39767636) (надалі - відповідач) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Позивачі звернулись до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом і просять:

- визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області щодо неприйняття у встановлений законом строк рішення про затвердження, погодженого у встановленому законом порядку, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у постійному користуванні селянського (фермерського) господарства ОСОБА_9, у власність громадянам: ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_5 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 33,3733 га на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області та надання їх у власність.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області прийняти рішення про затвердження, погодженого у встановленому законом порядку, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у постійному користуванні селянського (фермерського) господарства ОСОБА_9, у власність громадянам: ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7. ОСОБА_5 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 33,3733 га на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області та надання їх у власність, а саме:

- ОСОБА_7, площею 5,3600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0250, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_3, площею 5,3600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0233, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_1, площею 5,3600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0232, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_2, площею 5,3600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0193, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_4, площею 5,3600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0241, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_6, загальною площею 5,3833 га, а саме: площею 4,3233 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0252 та площею 1,0600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0240, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, які знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_5, площею 1,1900 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0251, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

Присудити на користь Позивачів понесені судові витрати в розмірі 704,80 грн., кожному, за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.

Визначити ОСОБА_8 управлінню Держгеокадастру у Кіровоградській області розумний строк для виконання судового рішення.

Свої позовні вимоги позивачі обґрунтовують тим, що відповідач відмовив ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7. ОСОБА_5 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у постійному користуванні селянського (фермерського) господарства ОСОБА_9. Позивачі наголошують, що зазначені дії відповідача є протиправними, оскільки суперечать нормам Земельного кодексу України, а тому просять суд зобов'язати відповідача прийняти рішення про затвердження, погодженого у встановленому законом порядку, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у постійному користуванні селянського (фермерського) господарства ОСОБА_9, у власність громадянам: ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7. ОСОБА_5 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 33,3733 га на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області та надання їх у власність.

Відповідачем до суду надано письмовий відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржувані дії ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області є законними та обґрунтованими, рішення про відмову затвердженні проекту землеустрою прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені діючим законодавством, просив суд відмовити в задоволенні заявленого позову в повному обсязі.

Відповідно ухвали суду від 24 вересня 2018 року подальший розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження (а.с.253-254).

Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню враховуючи наступне.

ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області видано накази:

- 17.05.2017 року №11-4250/14-17-СГ Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки у розмірі земельної частки (паю) сільськогосподарського призначення державної власності, що перебуває у постійному користуванні ОСОБА_9 на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 27.03.1997, розташованої на території Кіровоградської області Вільшанського району Добрівської сільської ради. Орієнтовний розмір земельної ділянки 5,3600 га, в тому числі: 5,3600 га - рілля, із цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;

- 25.04.2017 року №11-3739/14-17-СГ Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки у розмірі - земельної частки (паю) сільськогосподарського призначення державної власності, що перебуває у користуванні селянського (фермерського) господарства ОСОБА_9, розташованої на території Кіровоградської області Вільшанського району Добрівської сільської ради. Орієнтовний розмір земельної ділянки 5,3600 га, в тому числі: 5,3600 га - рілля, із цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;

- 17.05.2017 року №11-4244/14-17-СГ Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_3 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки у розмірі земельної частки (паю) сільськогосподарського призначення державної власності, що перебуває у постійному користуванні ОСОБА_9 на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 27.03.1997, розташованої на території Кіровоградської області Вільшанського району Добрівської сільської ради. Орієнтовний розмір земельної ділянки 5,3600 га, в тому числі: 5,3600 га - рілля, із цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;

- 25.04.2017 року №11 -3740/14-17-СГ Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_4 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки у розмірі земельної частки (паю) сільськогосподарського призначення державної власності, що перебуває у користуванні селянського (фермерського) господарства ОСОБА_9, розташованої на території Кіровоградської області Вільшанського району Добрівської сільської ради. Орієнтовний розмір земельної ділянки 5,3600 га, в тому числі: 5,3600 га - рілля, із цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;

- 17.05.2017 року №11-4249/14-17-СГ Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_5 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки у розмірі земельної частки (паю) сільськогосподарського призначення державної власності, що перебуває у постійному користуванні ОСОБА_9 на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 09.04.2001, розташованої на території Кіровоградської області Вільшанського району Добрівської сільської ради. Орієнтовний розмір земельної ділянки 1,1900 га, в тому числі: 1,1900 га - рілля, із цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;

- 23.05.2017 року №11-4353/14-17-СГ Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_6 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю) сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у постійному користуванні ОСОБА_9 на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 27.03.1997, розташованих на території Кіровоградської області Вільшанського району Добрівської сільської ради. Орієнтовний розмір земельних ділянок 5,3833 га, в тому числі: земельна ділянка площею 4,3233 га - рілля та 1,0600 га - рілля, із цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;

- 17.05.2017 року №11-4251/14-17-СГ Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою , яким ОСОБА_7 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки у розмірі земельної частки (паю) сільськогосподарського призначення державної власності, що перебуває у постійному користуванні ОСОБА_9 на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 09.04.2001, розташованої на території Кіровоградської області Вільшанського району Добрівської сільської ради. Орієнтовний розмір земельної ділянки 5,3600 га, в тому числі: 5,3600 га - рілля, із цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

За замовленням позивачів, було виготовлено проект землеустрою, який був погоджений, а також пройшов позитивну державну експертизу землевпорядної документації (а.с.18-198).

31.10.2017 року позивачі звернулися до відповідача із заявою щодо прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх у власність (а.с.199).

До вказаної заяви позивачами додані: Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та обмінний файл (витяги щодо державної реєстрації земельної ділянки та речового права на земельну ділянку).

ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 07.11.2017 №КО-21413/0-14791/0/6-17 (а.с.200-201) позивачам було формально відмовлено в задоволенні їх заяви з підстав невідповідності проекту землеустрою вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів та зазначено недоліки проекту землеустрою, які необхідно усунути, а саме:

- акти приймання-передачі межових знаків на зберігання, список межових знаків та кроки межових знаків привести у відповідність до Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Держкомзему від 18.05.2010 № 376;

- долучити інформацію про вартість та розрахунок розміру земельної частки (паю) по бувшому господарству відповідно до статті 121 Земельного кодексу України.

Також, як недолік даним листом повідомлено, що форма власності на земельні ділянки у витягах з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (24.10.2017 №№ НВ-3 504963472017, 3504962802017) не відповідає формі власності земельних ділянок у розробленій документації із землеустрою.

Недоліки, вичерпний перелік яких зазначений в листі відповідача від 07.11.2017 КО-21413/0-14791/0/6-17, були усунуті в повному обсязі.

Після приведення проекту землеустрою у відповідність позивачами повторно 22.01.2018 (а.с.202) подано до відповідача заяву щодо прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх у власність, на яку від відповідача отримано лист від 05.02.2018 №КО-260/0-556/0/17-18 (а.с.255-256) відмову мотивовано тим, що подана заява не відповідає вимогам статті 118 Земельного кодексу України, а саме вид цільового призначення земельної ділянки у поданій заяві не відповідає видам цільового призначення земельних ділянок, вказаних у частині шостій зазначеної статті Земельного кодексу України.

Позивачі не погоджуючись з відмовою в затверджені проекту землеустрою для відведення земельної ділянки у власність, вважаючи такі дії відповідача протиправними, звернулись із даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Згідно із ч. 1 ст. 13 Закону України Про фермерське господарство члени фермерського господарства мають право на одержання безоплатно у власність із земель державної і комунальної власності земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю).

Частиною 2 даної статті передбачено, що членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність із раніше наданих їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради.

Вказані приписи кореспондуються із приписами ч. 2 ст. 31 та ч. 1 ст. 32 Земельного кодексу України.

Відповідно до п.5.1. Статуту СФГ ОСОБА_9 (а.с.104-111), до земель господарства належать земельні ділянки, отримані (придбані) засновником господарства у власність, у постійне користування та надані господарству в оренду, що відповідає вимогам статей 2, 9 Закону України Про селянське (фермерське) господарство від 20 грудня 1991 року №2009-ХІІ, який діяв на час виникнення правовідносин, а саме на момент отримання головою СФГ ОСОБА_9 земельних ділянок у постійне користування для ведення селянського (фермерського) господарства та створення господарства .

Згідно ст.2 Закону №2009-ХІІ, селянське (фермерське) господарство є формою підприємництва громадян України, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією.

Членами селянського (фермерського) господарства можуть бути подружжя, їх батьки, діти, які досягли 16-річного віку, та інші родичі, які об'єдналися для роботи в цьому господарстві. Членами селянського (фермерського) господарства не можуть бути особи, в тому числі родичі які працюють у ньому за трудовим договором (контрактом, угодою). Селянське (фермерське) господарство може бути створено однією особою. Головою селянського (фермерського) господарства є його засновник або особа, яка є його правонаступником.

При створенні одним із членів сім'ї селянського (фермерського) господарства інші члени сім'ї та родичі самостійно приймають рішення про участь в його діяльності.

Інтереси селянського (фермерського) господарства перед підприємствами, установами та організаціями, окремими громадянами представляє голова господарства.

На ім'я голови селянського (фермерського) господарства видається відповідно Державний акт на право приватної власності на землю, Державний акт на право постійного користування землею. З ним укладається договір на тимчасове користування землею, в тому числі на умовах оренди. Складаються також: інші документи відповідно до законодавства України. Голова селянського (фермерського) господарства може доручати виконувати свої обов'язки і використовувати права голови одному з членів господарства.

Відповідно до ст.9 Закону №2009-ХІІ, після одержання Державного акта на право приватної власності на землю, Державного акта на право постійного користування землею або укладення договору на тимчасове користування землею, в тому числі на умовах оренди, селянське (фермерське) господарство підлягає у 30-денний термін державній реєстрації у Раді народних депутатів, що передала у власність чи надала у користування земельну ділянку.

Для державної реєстрації селянського (фермерського) господарства до відповідної Ради народних депутатів подається заява, статут, якщо це необхідно для створюваної організаційної форми підприємництва, список осіб, які виявили бажання створити його (із зазначенням прізвища, імені та по батькові голови), і документ про внесення плати за державну реєстрацію. За державну реєстрацію справляється плата, розмір якої встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Після відведення земельної ділянки в натурі (на місцевості) і одержання Державного акта на право приватної власності на землю, Державного акта на право постійного користування або укладання договору на тимчасове користування землею, в тому числі на умовах оренди, та державної реєстрації селянське (фермерське) господарство набуває статусу юридичної особи, одержує печатку із своїм найменуванням і адресою, відкриває розрахунковий та інші рахунки в установах банку і вступає у відносини з підприємствами, установами та організаціями, визнається державними органами та органами місцевого самоврядування як самостійний товаровиробник при плануванні економічного і соціального розвитку регіону.

Сільська, селищна, міська Рада народних депутатів заносить до спеціальної негосподарської книги дані про склад господарства, передану у власність та надану у користування господарству земельну ділянку.

Статтею 41 Конституції України передбачено, що право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

Відповідно до статті 14 Конституції України та статті 373 Цивільного кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізовується громадянами, юридичними особами та державою відповідно до закону.

Статтею 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) встановлено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, вказаним Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Частиною 2 ст.22 ЗК України визначено, що до земель сільськогосподарського призначення належать: сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).

При цьому, п. «а» ч.3 ст.22 ЗК України визначено, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Пунктом «в» ч. 3 ст.116 ЗК України визначено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених вказаним Кодексом.

Згідно з ч. 1 ст.121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2.0 гектара.

Частиною 4 ст. 122 ЗК України передбачено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою вказаної статті, у власність або у користування для всіх потреб.

У спірних правовідносинах, з огляду на Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15 та Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затверджене Наказом Міністрества регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03 лютого 2015 року №14, таким органом є відповідач - Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.

Держгеокадастр України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України (Мінагрополітики України), іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Міністра.

Приписами ч.2 ст.50 Закону України Про землеустрій встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються та затверджуються в порядку, встановленому Земельним кодексом України.

Ч. 6 ст. 118 ЗК України передбачено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Згідно із ч. 1 ст. 186-1 ЗК України, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов'язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до вимог ч.5 цієї статті, органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Частиною 6 ст. 186-1 ЗК України визначено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.

Згідно з вимогами ч. 8 ст. 186-1 ЗК України, у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).

Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.

Погодження проектів землеустрою проводиться відповідно до Тимчасового порядку взаємодії між територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру на період реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру під час погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2016 р. №580.

Відповідно, до вимог п. 13 Порядку, розгляд та погодження або відмова у погодженні проектів землеустрою здійснюються експертами державної експертизи у порядку черговості їх надходження відповідно до вимог, установлених статтею 186-1 Земельного кодексу України.

Пунктами 15-19 Порядку визначено, що за результатами розгляду проекту землеустрою відповідний експерт державної експертизи у строк, що не перевищує п'яти робочих днів з дня надходження проекту землеустрою, готує висновок згідно з додатком, скріплює його в електронній формі своїм електронним цифровим підписом, після чого реєструє у системі електронного документообігу Держгеокадастру.

Оригінал висновку в електронній формі надсилається електронною поштою розробнику у строк, що не перевищує одного робочого дня з дня його реєстрації у системі електронного документообігу Держгеокадастру.

Територіальний орган Держгеокадастру за місцем розташування земельної ділянки у строк, що не перевищує одного робочого дня після реєстрації у системі електронного документообігу Держгеокадастру висновку, роздруковує його, завіряє роздрукований висновок печаткою та подає його розробнику разом з оригіналом проекту землеустрою у паперовому вигляді.

У разі надання висновку про відмову в погодженні проекту землеустрою розробник - після усунення зауважень та пропозицій може подати його для погодження відповідно до вимог цього Порядку.

Відповідно до частин 9, 10 ст. 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Конституцією України закріплено, що держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки; усі суб'єкти права власності рівні перед законом (ч.4 ст.13); право власності на землю гарантується, воно набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону (ч.2 ст.14).

З врахуванням викладеного, суд звертає увагу на те, що Земельним кодексом України передбачено механізм безоплатної передачі земель сільськогосподарського призначення у власність та вичерпні підстави для відмови в цьому, а тому відповідач не мав право відмовляти позивачу в затверджені проекту землеустрою для відведення земельної ділянки у власність з підстав, не передбачених Земельним кодексом України.

З огляду на викладене відмова ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, викладена у листах від 07.11.2017 КО-21413/0-14791/0/6-17, 05.02.2018 КО-260/0-556/0/17-18 є протиправною, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправною бездіяльність ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області щодо неприйняття у встановлений законом строк рішення про затвердження, погодженого у встановленому законом порядку, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у постійному користуванні селянського (фермерського) господарства ОСОБА_9, у власність громадянам: ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_5 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 33,3733 га на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області та надання їх у власність підлягають задоволенню.

В абз.10 п.9 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 30.01.2003 р. №3-рп/2003 Суд наголошував, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.

Позивачі правомірно очікували на розгляд їх заяви про затвердження проекту землеустрою в порядку черговості, та отримання позитивного рішення за своєю заявою.

Судовому захисту підлягає не лише порушене право, а й порушений інтерес, при цьому інтересом особи у сфері публічно-правових відносин слід розуміти не будь-який інтерес, а правовий, тобто такий, що може бути об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення потреб особи, які не суперечать Конституції та законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності ті іншим загальноправовим засадам.

Згідно рішення Конституційного Суду України від 01.12.2004р., поняття "охоронюваний законом інтерес", що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України (1501-06) та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції (254к/96-ВР) і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.

Поняття "охоронюваний законом інтерес", означає правовий феномен, який: а) виходить за межі змісту суб'єктивного права; б) є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони; в) має на меті задоволення усвідомлених індивідуальних і колективних потреб; г) не може суперечити Конституції (254к/96-ВР) і законам України, суспільним інтересам, загальновизнаним принципам права; д) означає прагнення (не юридичну можливість) до користування у межах правового регулювання конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом; є) розглядається як простий легітимний дозвіл, тобто такий, що не заборонений законом. Охоронюваний законом інтерес регулює ту сферу відносин, заглиблення в яку для суб'єктивного права законодавець вважає неможливим або недоцільним.

У зв'язку з викладеним, враховуючи встановлення порушення прав позивачів під час розгляду їх заяв, суд вважає за необхідне зобов'язати відповідача прийняти рішення про затвердження, погодженого у встановленому законом порядку, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у постійному користуванні селянського (фермерського) господарства ОСОБА_9, у власність громадянам: ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7. ОСОБА_5 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 33,3733 га на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області.

Положення ст. 6 КАС України передбачає, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному та об'єктивному дослідженні.

На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Адміністративний суд покликаний захищати осіб від порушень їх прав з боку суб'єктів владних повноважень. Обов'язковим елементом правопорушення є негативні для особи наслідки у вигляді невизнання, обмеження або перешкоджання у реалізації її реальних прав, свобод або інтересів, які настають внаслідок протиправних дій або рішень суб'єктів владних повноважень. Відсутність порушення суб'єктивних прав особи, навіть у разі коли рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень містять ознаки протиправності, унеможливлює досягнення завдань адміністративного судочинства.

Суд вважає за доцільне на підставі частини 6 статті 245 КАС України визначити відповідачу розумний строк виконання рішення суду в частині зобов'язання вчинити певні дії - не пізніше 30 днів з дня набрання ним законної сили.

Згідно ч.1 статті 139 КАС України суд присуджує на користь позивачів всі здійснені документально підтверджені витрати по сплаті судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (вул.Горького, 7, смт.Вільшанка, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26600, код НОМЕР_1), ОСОБА_2 (вул. Яковенка, 23, с.Добре, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26606, код НОМЕР_2), ОСОБА_3 (с.Добре, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26606, код НОМЕР_3), ОСОБА_4 (вул. Лісна, 38, с.Добре, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26606, код НОМЕР_4), ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, 50000, код НОМЕР_5) ОСОБА_6 (АДРЕСА_1, 50000, код НОМЕР_6), ОСОБА_7 (АДРЕСА_1, 50000, код НОМЕР_7) до ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (вул. Академіка Корольова, 26, м.Кропивницький, 25030, код ЄДРПОУ 39767636) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області щодо неприйняття у встановлений законом строк рішення про затвердження, погодженого у встановленому законом поряду, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у постійному користуванні селянського (фермерського) господарства ОСОБА_9, у власність громадянам: ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_5 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 33,3733 га на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області та надання їх у власність.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області не пізніше 30 днів з дня набрання цим рішенням суду законної сили прийняти рішення про затвердження, погодженого у встановленому законом порядку, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, що перебувають у постійному користуванні селянського (фермерського) господарства ОСОБА_9, у власність громадянам: ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_7. ОСОБА_5 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 33,3733 га на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області та надати їх у власність, а саме:

- ОСОБА_7, площею 5,3600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0250, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_3, площею 5,3600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0233, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_1, площею 5,3600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0232, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_2, площею 5,3600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0193, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_4, площею 5,3600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0241, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_6, загальною площею 5,3833 га, а саме: площею 4,3233 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0252 та площею 1,0600 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0240, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, які знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

- ОСОБА_5, площею 1,1900 га кадастровий номер 3524380400:02:000:0251, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Добрівської сільської ради Вільшанського району Кіровоградської області;

Присудити на користь ОСОБА_1 (вул.Горького, 7, смт.Вільшанка, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26600, код НОМЕР_1) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 704,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (код - 39767636, вул. Академіка Корольова, 26, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25030).

Присудити на користь ОСОБА_2 (вул. Яковенка, 23, с.Добре, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26606, код НОМЕР_2) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 704,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (код - 39767636, вул. Академіка Корольова, 26, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25030).

Присудити на користь ОСОБА_3 (с.Добре, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26606, код НОМЕР_3) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 704,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (код - 39767636, вул. Академіка Корольова, 26, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25030).

Присудити на користь ОСОБА_4 (вул. Лісна, 38, с.Добре, Вільшанський район, Кіровоградська область, 26606, код НОМЕР_4) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 704,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (код - 39767636, вул. Академіка Корольова, 26, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25030).

Присудити на користь ОСОБА_5 (АДРЕСА_1, 50000, код НОМЕР_5) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 704,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (код - 39767636, вул. Академіка Корольова, 26, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25030).

Присудити на користь ОСОБА_6 (АДРЕСА_1, 50000, код НОМЕР_6) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 704,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (код - 39767636, вул. Академіка Корольова, 26, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25030).

Присудити на користьПетрової ОСОБА_10 (АДРЕСА_1, 50000, код НОМЕР_7) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 704,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_8 управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (код - 39767636, вул. Академіка Корольова, 26, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25030)

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_11

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2018
Оприлюднено26.09.2018
Номер документу76658257
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1140/2152/18

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 25.09.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні