Рішення
від 14.09.2018 по справі 813/2802/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№813/2802/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 вересня 2018 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Карп'як О.О., розглянувши у м. Львові за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Артасівської сільської ради Жовківського району Львівської області про визнання протиправним і скасування рішення, -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, позивач) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Артасівської сільської ради Жовківського району Львівської області (далі - Артасівська сільська рада, відповідач) в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Артасівської сільської ради Жовківського району Львівської області ХХ сесії VІ демократичного скликання №13 від 14.08.2014 року «Про відміну рішення №59 від 21.07.2009 року «Про надання дозволу на будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель гр. ОСОБА_1 жит. ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Артасів по вул. Яремчука Жовківського району Львівської області» .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням відповідача від 14.08.2014 року №13 відмінено рішення №59 від 21.07.2009 року, яким позивачу надано в безоплатну приватну власність земельну ділянку розміром 0,25 га для будівництва і обслуговування житлового будинку в с.Артасів по вул.Яремчука Жовківського району Львівської області та дозволено будівництво житлового будинку. Позивач вважає вказане рішення протиправними, окільне воно винесене на підставі підробленої заяви, що встановлено ухвалою Жовківського районного суду Львівської області від 13.02.2018 року. Крім того, позивач при обґрунтуванні позовних вимог посилається на рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 року, згідно якого, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів. Враховуючи наведене, позивач просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою судді від 05.07.2018 року відмовлено у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову.

Ухвалою судді від 06.07.2018 року залишено позовну заяву без руху.

Ухвалою суду від 16.07.2018 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі (без повідомлення сторін).

Даною ухвалою запропоновано відповідачу протягом п'ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз'яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.

Копію ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі від 16.07.2018 року надіслано відповідачу за адресою: 80361, Львівська область, Жовківський район, с.Артасів, вул.Яремчука, 72. Поштовому відправленню присвоєно №7901823266025.

Згідно інформації із сайту http://ukrposhta.ua/vidslidkuvati-forma-poshuku , поштове відправлення вручено представнику відповідача особисто 24.07.2018 року о 14:12 год.

На час прийняття рішення у даній справі відзив на позовну заяву або заява про визнання позову від відповідача до суду не надходили.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких підстав.

21.07.2009 року Артасівською сільською радою Жовківського району Львівської області винесено рішення №59 «Про надання дозволу на будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель гр.ОСОБА_1 ОСОБА_2с.Грицеволя, вул.Гайдамацька, 7 Радехівського району, Львівської області в с.Артасів по вул.Яремчука Жовківського району Львівської області» , яким позивачу надано в безоплатну приватну власність земельну ділянку розміром 0,25 га для будівництва і обслуговування житлового будинку.

Надалі, рішенням відповідача від 14.08.2014 року №13 відмінено рішення №59 від 21.07.2009 року. Підставою для такого рішення стало подання, нібито, заяви від імені ОСОБА_1 про відмову від рішення №59 від 21.07.2009 року про надання дозволу позивачу на будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель. Так, в ухвалі Жовківського районного суду Львівської області від 13.02.2018 року у справі №444/3071/17, яка набрала законної сили 21.02.2018 року та долучена до матеріалів справи, встановлено, що ОСОБА_3 12.08.2014 року, знаходячись в с.Артасів Жовківського району Львівської області, підробив шляхом написання заяви та проставлення підпису від імені ОСОБА_1, заяву про відмову від рішення №59 від 21.07.2009 року «Про надання дозволу на будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель в с.Артасів по вулиці Яремчука» .

В березні 2018 року позивач звернувся до відповідача із заявою про скликання сесії Артасівської сільської ради, на порядок денний якої винести питання про скасування рішення №13 від 14.08.2014 року та підтвердити чи спростувати чинність рішення відповідача №59 від 21.07.2009 року.

Листом від 27.04.2018 року №02-21/28 відповідач надав позивачу відповідь, що немає підстав для винесення на розгляд сесії Артасівської сільської ради поставлених ним питань та зміни рішень сільської ради. Повідомлено, що земельна ділянка, про яку йдеться у заяві позивача, перебуває у комунальній власності Артасівської сільської ради.

Не погодившись із вказаною відмовою, та вважаючи рішення №13 від 14.08.2014 року протиправним, ОСОБА_1 звернувся із адміністративним позовом до суду.

Суд надаючи оцінку спірним правовідносинам та визначаючись щодо заявлених позовних вимог позивача, зазначає наступне.

Положеннями ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україн» , сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради.

Відповідно до частини 1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (ч.10 ст.59 вищевказаного Закону).

В рішенні Конституційного Суду № 7-рп/2009 від 16.04.2009 року висвітлене офіційне тлумачення положень частини десятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» .

Конституційний Суд України зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Отже, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Такі рішення можуть бути скасовані або змінені в судовому порядку.

Суд встановив, що відповідно до рішення Артасівської сільської ради Жовківського району Львівської області №59 від 21.07.2009 року «Про надання дозволу на будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель гр.ОСОБА_1 ОСОБА_2с.Грицеволя, вул.Гайдамацька, 7 Радехівського району, Львівської області в с.Артасів по вул.Яремчука Жовківського району Львівської області» позивачу надано в безоплатну приватну власність земельну ділянку розміром 0,25 га для будівництва і обслуговування житлового будинку.

Отже, на підставі вказаного рішення у позивача з 21.07.2009 року виникли правовідносини, пов'язані з використанням наданої йому у власність земельної ділянки.

Таким чином, оскаржуване рішення № 13 від 14.08.2014 року, яким було скасоване попереднє рішення від 21.07.2009 року № 59, позбавляє позивача права на реалізацію суб'єктивних прав на землю та охоронюваних законом інтересів.

Підсумовуючи наведене, оскільки рішення №59 від 21.07.2009 року є актом індивідуальної дії, та позивач вживав заходів до його виконання, з врахуванням висновків, викладених у рішенні Конституційного Суду від 16.04.2009 року №7-рп/2009, відповідач, як орган місцевого самоврядування не може скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.

Крім того, даючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує положення ч. 6 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), відповідно до якої вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для винесення оскарженого рішення Артасівської сільської ради Жовківського району Львівської області ХХ сесії VІ демократичного скликання №13 від 14.08.2014 року «Про відміну рішення №59 від 21.07.2009 року» була заява від імені позивача від 12.08.2014 року про відмову від рішення № 59 від 21.07.2009 року.

Позивач при обґрунтуванні позовних вимог зазначав, що жодної заяви не подавав, а заява від його імені була підроблена та подана іншою особою. Такі твердження позивача беруться судом до уваги з огляду на наступне.

Так, ухвалою Жовківського районного суду Львівської області від 13.02.2018 року у справі №444/3071/17, яка набрала законної сили 21.02.2018 року, встановлено, що ОСОБА_3 12.08.2014 року, знаходячись в с.Артасів Жовківського району Львівської області, підробив шляхом написання заяви та проставлення підпису від імені ОСОБА_1 заяву про відмову від рішення №59 від 21.07.2009 року «Про надання дозволу на будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель в с.Артасів по вулиці Яремчука» .

Вказана заява стала підставою для прийняття на сесії Артасівської сільської ради рішення № 13 від 14.08.2014 року «Про відміну рішення № 59 від 21.07.2009 року «Про надання дозволу на будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель в с. Артасів по вул.Яремчука Жовківського району Львівської області» внаслідок чого ОСОБА_4 позбавлений права на отримання вказаної земельної ділянки.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У вказаній статті закріплено загальні критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн. Суб'єкти владних повноважень повинні враховувати ці критерії-принципи, знаючи, що адміністративний суд керуватиметься ними у разі оскарження відповідних рішень, дій чи бездіяльності. Законодавче закріплення цих критеріїв-принципів також дає можливість фізичній чи юридичній особі сформувати уявлення про якість та природу належних рішень чи дій, які вона має право очікувати від суб'єкта владних повноважень.

За змістом критерій прийняття рішень, вчинення (не вчинення) дій на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України випливає з принципу законності, що закріплений у частині другій статті 19 Конституції України: Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону).

В зв'язку з зазначеним, відповідач при прийнятті оскарженого рішення повинен був діяти у спосіб та в порядку, передбаченому законом.

Аналізуючи викладені обставини справи та відповідні їм правовідносини, суд дійшов висновку, що оскаржене рішення Артасівської сільської ради Жовківського району Львівської області ХХ сесії VІ демократичного скликання №13 від 14.08.2014 року «Про відміну рішення №59 від 21.07.2009 року «Про надання дозволу на будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель гр. ОСОБА_1 жит. ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Артасів по вул. Яремчука Жовківського району Львівської області» прийняте відповідачем з порушенням вищевказаних критеріїв.

Згідно з вимогами ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд звертає увагу, що представник відповідача своєї позиції щодо позову суду не повідомив, відзиву на позовну заяву не надав.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Зважаючи на наведені вище обставини, та виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку визнати протиправним та скасувати рішення Артасівської сільської ради Жовківського району Львівської області ХХ сесії VІ демократичного скликання №13 від 14.08.2014 року «Про відміну рішення №59 від 21.07.2009 року «Про надання дозволу на будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель гр. ОСОБА_1 жит. ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Артасів по вул. Яремчука Жовківського району Львівської області» .

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Щодо судових витрат, то у відповідності до ст. 139 КАС України судові витрати слід стягнути з Артасівської сільської ради Жовківського району Львівської області на користь позивача в розмірі 704,80 грн.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 139, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, - ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Артасівської сільської ради Жовківського району Львівської області ХХ сесії VІ демократичного скликання №13 від 14.08.2014 року «Про відміну рішення №59 від 21.07.2009 року «Про надання дозволу на будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель гр. ОСОБА_1 жит. ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Артасів по вул. Яремчука Жовківського району Львівської області» .

Стягнути з Артасівської сільської ради Жовківського району Львівської області (адреса: 80361, Львівська область, Жовківський район, с.Артасів, вул. Яремчука, 72, ЄДРПОУ 22357493) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (79495, Львівська область, м. Винники, вул. Любич - Парахоляк, 17/6, РНОКПП НОМЕР_1) 704 (сімсот чотири) гривні 80 коп., сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 19.09.2018 року.

Суддя Карп'як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2018
Оприлюднено26.09.2018
Номер документу76658753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2802/18

Рішення від 14.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 06.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 05.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні