ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24 вересня 2018 року № 826/4018/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрянської Я.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу
за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку доТовариства з обмеженою відповідальністю "ФІНКОМ-ІНВЕСТ" простягнення штрафних санкцій в розмірі 2000,00 грн. , ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНКОМ-ІНВЕСТ" в якому просила стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНКОМ-ІНВЕСТ" (код ЄДРПОУ 37471006) штраф у розмірі 2 000,00 (дві тисячі гривень 00 коп.) до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем не надано інформацію щодо призначення особи на яку покладається ведення бухгалтерського обліку товариства у строки встановлені Ліцензійними уомвами, чим допущено порушення вимог абз. 2 п. 6 гл. 1 розділу II Ліцензійних умов, внаслідок чого було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 22.11.2017р. № 561-ЦА-УП-ДУ, а саме штраф у розмірі 2 000, 0 грн., який станом на момент звернення до суду відповідачем сплачено не було.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.03.2018р. відкрито спрощене позовне провадження у справі без виклику сторін.
Відповідно до розпорядження керівника апарату суду від 04.06.2018р. № 991 "Щодо призначення повторного автоматизованого розподілу судових справ" адміністративна справа № 826/4018/18 передана на повторний автоматичний розподіл справ між суддями.
Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу № 826/4018/18 розподілено на суддю Добрянську Я.І.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.06.2018р. справу прийнято до провадження суддею Добрянською Я.І. та повідомлено сторони, що справа буде розглядатись за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Ухвала була направлена на адресу відповідача (03039, м. Київ, вул. Голосіївська, буд. 7, корп. 1, блок 1/8) зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та в адміністративному позові, однак поштовий конверт повернувся до суду із довідкою "за закінченням встановленого строку зберігання".
Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову не надав.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНКОМ-ІНВЕСТ", не перебуває в процесі припинення, адреса місцезнаходження юридичної особи відповідає адресі, на яку судом було направлено копію ухвали про прийняття справи до провадження.
Станом на 24.09.2018р. до суду будь-які відомості про зміну місцезнаходження відповідача не надходили.
З огляду на вищевикладене та відсутність клопотань сторін про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, на підставі наявних у справі матеріалів.
Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, зазначає таке.
17.10.2017р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відповідно до якої порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів щодо відповідача та зобов'язано керівника (повноважного представника) з'явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень на 30.10.2017р. (а.с. 8)
Вищезазначена постанова була направлена на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку № 1 листів рекомендованих та копією квитанції з Укрпошти від 20.10.2017р. (а.с. 9)
30.10.2017р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено акт № 582-ЦА-УП-ДУ в якому зазначено про те, що Товариством з обмеженою відповідальністю "ФІНКОМ-ІНВЕСТ" надано інформаційну довідку про звільнення з 15.05.2017р. відповідно до наказу № 15/05/17-к ОСОБА_1, яка виконувала обов'язки з ведення бухгалтерського обліку. Відповідно до вимог абзацу 2 п. 6 гл. 1 розділу II Ліцензійних умов, депозитарна установа у разі звільнення особи, яка займає посаду головного бухгалтера, або особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата, або припинення договору з юридичною особою, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата, повинна протягом трьох місяців призначити особу, на яку будуть покладені зазначені функції, або укласти відповідний договір з юридичною особою. Термін призначення особи, на яку покладається ведення бухгалтерського обліку товариства минув 15.08.2017р. Станом на 17.10.2017р. вищезазначена інформація від ТОВ "ФІНКОМ-ІНВЕСТ" до позивача не надходила. (а.с. 12)
Вищезазначений акт направлено на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку № 2 листів рекомендованих та копією квитанції з Укрпошти від 09.11.2017р. (а.с. 13)
07.11.2017р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів в якій зазначено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача відбудеться 22.11.2017р. у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності. (а.с. 11)
30.10.2017р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів № 582-ЦА-УП-ДУ в якій зазначено, що за неподання до Комісії інформації та документів в строк встановлений нормативно-правовим актом комісії, до відповідача підлягає застосуванню санкція у вигляді штрафу у розмірі 2 000, 0 грн., який необхідно перерахувати на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови. Копію розрахункового документу, який буде підтверджувати виконання цієї постанови, направити до департаменту правозастосування Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. (а.с. 16)
Також, 22.11.2017р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято розпорядження № 180-ЦА-УП-ДУ, відповідно до якого відповідачу було надано строк у термін до 06.12.2017р. усунути порушення законодавства та у цей же термін письмово проінформувати уповноважену особу Комісії та департамент нагляду за професійними учасниками фондового ринку про виконання цього розпорядження. (а.с. 17)
Вищезазначені документи були направлені на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку № 4 листів рекомендованих та квитанцією з Укрпошти від 27.11.2017р. (а.с.18-19)
Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, керуючись положеннями ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів, примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 р. №448/96-ВР.
Згідно з абз. 2 ст. 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п. 10, 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до вимог абзацу 2 п. 6 гл. 1 розділу II Ліцензійних умов, депозитарна установа у разі звільнення особи, яка займає посаду головного бухгалтера, або особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата, або припинення договору з юридичною особою, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата, повинна протягом трьох місяців призначити особу, на яку будуть покладені зазначені функції, або укласти відповідний договір з юридичною особою.
Судом встановлено, що відповідачем надано позивачу інформаційну довідку про звільнення з 15.05.2017р. відповідно до наказу № 15/05/17-к ОСОБА_1, яка виконувала обов'язки з ведення бухгалтерського обліку. Термін призначення особи, на яку покладається ведення бухгалтерського обліку товариства минув 15.08.2017р. Станом на 17.10.2017р. вищезазначена інформація від відповідача до позивача не надходила.
За результатом розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за неподання інформації відносно відповідача винесено постанову про накладення санкції відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 2 000 0 грн.
Однак, сума штрафу відповідачем не сплачена.
Як зазначено у п. 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011р. №1063/2011, НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів (далі - Положення про НКЦПФР).
У відповідності до п.п. 64 п. 6 Положення про НКЦПФР, Комісія для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право накладати на осіб, винних у порушенні вимог законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафні та інші санкції аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив суму штрафу визначену постановою від 22.11.2017р. № 561-ЦА-УП-ДУ, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку.
Порядок та строки розгляду НКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167. (далі - Правила № 1470)
Пунктом 3 розділу XVIII Правил № 1470, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження постанов позивача або сплати суми штрафу суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі.
Згідно з ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи те, що такі дії позивачем не вчинилися, судовий збір на користь позивача стягненню з відповідача не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України,
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд.8, корп. 30, код ЄДРПОУ 37956207) задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНКОМ-ІНВЕСТ" (код ЄДРПОУ 37471006) штраф у розмірі 2 000,00 (дві тисячі гривень 00 коп.) до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Я.І. Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2018 |
Оприлюднено | 26.09.2018 |
Номер документу | 76660142 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні