Постанова
від 18.09.2018 по справі 686/9774/17
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


Справа № 686/9774/17

Провадження № 22-ц/792/721/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2018 року м. Хмельницький

Апеляційний суд Хмельницької області у складі

колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

ОСОБА_1 (суддя-доповідач),

ОСОБА_2, ОСОБА_3,

секретаря: Дубової М.В.,

учасники справи: представник апелянта ОСОБА_4,

представник позивача ОСОБА_5,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_6 на рішення Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 05 березня 2018 року (суддя - Продан Б.Г.) за позовом ОСОБА_7 до Лісовогринівецької сільської ради, Хмельницької районної державної адміністрації, ОСОБА_6 про визнання недійсним рішення сільської ради та скасування реєстрації права власності на земельну ділянку,

в с т а н о в и в :

У травні 2017 року ОСОБА_7 звернулась до суду з позовом у якому просила визнати незаконним та скасувати рішення 41-ї сесії Лісовогринівецької сільської ради 6-го скликання №20 від 30 листопада 2015 року Про затвердження гр.ОСОБА_6 технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її у власність та рішення про державну реєстрацію прав та їх обмежень від 13 січня 2016 року.

Позов мотивувала тим, що 29 вересня 2012 року завернулась до Хмельницької районної державної адміністрації з клопотанням щодо надання їй безоплатно у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Лісовогринівецької сільської ради. Розпорядженням Хмельницької РДА №2200/2012р від 01 листопада 2012 року їй надано дозвіл на розробку проекту землеустрою.

На підставі заяви та розробленого ПП Діоріт Плюс 1 проекту землеустрою державним кадастровим реєстратором Управління Держземагентства у Хмельницькому районі було проведено формування земельної ділянки площею 0,10 га та визначено наступний кадастровий номер земельній ділянці 6825083600:03:005:1922.

Рішенням Хмельницької районної ради 15-ї сесії VI скликання № 39-15/2013 Про зміну та встановлення меж сіл Лісові Гринівці та Скаржинці Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району вищевказану земельну ділянку включено в межі с. Лісові Гринівці Лісовогринівецької сільської ради.

В подальшому, зважаючи на те, що земельну ділянку включено в межі с.Лісові Гринівці, з


Головуючий у першій інстанції: ОСОБА_8 Категорія: 59

Доповідач: Янчук Т.О.

метою затвердження розробленого на замовлення позивачки проекту землеустрою та передачі у власність земельної ділянки з кадастровим номером 825083600:03:005:1922, ОСОБА_7 неодноразово зверталася до Лісовогринівецької сільської ради.

Так, зокрема 19 серпня 2013 року зверталась до Лісовогринівецької сільської ради з заявою про затвердження розробленого на замовлення проекту землеустрою та передачі у власність земельної ділянки з кадастровим номером 6825083600:03:005:1922 площею 0,10 га.

Рішенням Лісовогринівецької сільської ради 30-ї позачергової сесії 6-го скликання №20 від 12 березня 2014 року розгляд заяви було відкладено до моменту державної реєстрації права власності на земельну ділянку за Лісовогринівецькою сільською радою, відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України.

19 лютого 2015 року позивач звернулась до Лісовогринівецької сільської ради з аналогічною заявою. Оскільки жодних результатів розгляду заяви не було, повторно звернулася із письмовою заявою до Лісовогринівецької сільської ради 31 березня 2016 року.

ОСОБА_8, рішенням 8 сесії 1 скликання Лісовогринівецької сільської ради від 10 червня 2016 року позивачці було відмовлено у затвердженні розробленого на її замовлення проекту землеустрою та передачі у власність земельної ділянки з кадастровим номером 6825083600:03:005:1922.

Пізніше позивачу стало відомо, що рішенням 41-ї сесії Лісовогринівецької сільської ради 6-го скликання №20 від З0 листопада 2015 року Про затвердження гр. ОСОБА_6 технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її у власність , земельна ділянка, яка була на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сформована за заявою ОСОБА_7 та погоджена їй для отримання у власність, безпідставно передана у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_6.

За таких обставин позивач просила задовольнити її позов.

Рішенням Хмельницького міськрайонного суду від 05 березня 2018 року позов задоволено.

Визнано незаконним та скасовано рішення 41-ї сесії Лісовогринівецької сільської ради 6-го скликання №20 від 30 листопада 2015 року Про затвердження гр.ОСОБА_6 технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її у власність та рішення про державну реєстрацію прав та їх обмежень від 13 січня 2016 року.

В апеляційній скарзі ОСОБА_6, посилаючись на порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, просить скасувати оскаржуване рішення.

Апеляційну скаргу мотивує тим, що суд першої інстанції позбавив її можливості належного захисту у судовому засіданні, зокрема, суд не встановив чи скористалась апелянт своїм правом на правову допомогу. Крім того, зазначає, що Лісовогринівецька селищна рада не повинна була зберігати протягом тривалого часу місце під виділення земельної ділянки громадянам для ведення особистого селянського господарства, якщо комусь із тих хто вже звертався раніше за наданням такої земельної ділянки у власність, було відмовлено на законних підставах.

В судовому засіданні ОСОБА_6 та її представник ОСОБА_4 підтримали доводи апеляційної скарги, просили її задовольнити.

Представник позивача ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечував проти доводів апеляційної скарги, просив її відхилити.

Представник Лісовогринівецької сільської ради в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення судової повістки.

Представник Хмельницької районної державної адміністрації в судове засідання не з'явився. Надійшла заява про розгляд справи без їх участі.

Заслухавши доповідь судді, пояснення учасників судового засідання, перевіривши наведені в апеляційній скарзі доводи, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.

Відповідно до ст. 375 ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Апеляційний суд вважає, що рішення ухвалене з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги висновки суду не спростовують.

Судом вірно з'ясовані фактичні обставини справи та дана їм належна оцінка, а його висновки підтверджуються матеріалами справи і ґрунтуються на нормах діючого законодавства.

Судом встановлено, що 27.09.2012 року ОСОБА_7 звернулась до Хмельницької районної державної адміністрації з заявою про надання їй у власність земельної ділянки площею 0,12 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Лісовогринівецької сільської ради.

Розпорядженням №2200/2012 року від 01 листопада 2012 року надано дозвіл гр.ОСОБА_7 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Лісовогринівецької сільської ради, що підтверджується копією даного розпорядження, яке міститься в матеріалах справи.

На підставі заяви позивача та розробленого проекту землеустрою державним кадастровим реєстратором Управління Держземагенства у Хмельницькому районі було проведено формування земельної ділянки площею 0,10 га та визначено кадастровий номер 6825083600:03:005:1922.

Рішенням Хмельницької районної ради 15-ї сесії 6 скликання №39-15/2013 Про зміну та встановлення меж сіл Лісові Гринівці та Скаржинці Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району вищезазначену земельну ділянку було включено в межі с.Лісові Гринівці.

З метою затвердження розробленого проекту землеустрою та передачі у власність зазначеної ділянки, позивач неодноразово, а саме 19.08.2013 року, 19.02.2015 року зверталась до Лісовогринівецької сільської ради, однак розгляд даного питання відкладався, а рішенням від 10.06.2016 року №151 8 сесії 1 скликання Лісовогринівецької сільської ради позивачці було відмовлено у затвердженнs проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1000 га кадастровий номер 6825083600:03:005:1922 для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності.

Однак, рішенням 41-ої сесії Лісовогринівецької сільської ради 6-го скликання №20 від 30.11.2015 року Про затвердження ОСОБА_6 технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її у власність затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_6Й на земельну ділянку площею 0,1000 га із земель комунальної власності для ведення особистого селянського господарства, розташована с.Лісові Гринівці Хмельницького району, та передано у власність ОСОБА_6Й земельну ділянку, кадастровий номер 6825083600:03:005:1922 площею 0,1000 га із земель комунальної власності для ведення особистого селянського господарства.

Зазначені обставини підтверджуються письмовими доказами, які містяться в матеріалах справи.

Згідно із ст. 19 Конституції України , органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно частини третьої статті 116 Земельного кодексу України в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі:

а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян;

б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Відповідно до частин першої, другої статті 118 Земельного кодексу України громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_9 міністрів Автономної Республіки Крим.

Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

Згідно з частинами шостою, сьомою статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_9 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_9 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Аналіз наведених норм Земельного кодексу України свідчить про те, що у випадку передачі земельної ділянки у власність особі, в якої ця земельна ділянка не перебувала у користуванні, така передача здійснюється на підставі погодженого та затвердженого у встановленому законом порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

Порядок надання дозволу на розробку проекту відведення, його погодження та затвердження встановлено частинами шостою - одинадцятою статті 118 Земельного кодексу України в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.

Згідно листа Лісовогринівецької сільської ради від 09 серпня 2017 року №04 заява ОСОБА_6 про передачу їй безоплатно у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Лісовогринівецької сільської ради площею 0,10 га та про затвердження розробленого на її замовлення проекту землеустрою та передачі їй відповідної земельної ділянки в архіві сільської ради відсутні. У книзі реєстрації вхідної документації за 2015 рік інформація про реєстрацію заяви від ОСОБА_6 відсутня.

Всі виявлені рішення та протоколи Лісовогринівецької сільської ради попереднього скликання було передано до архівного сектору Хмельницької РДА.

Відділом реєстрації Хмельницької РДА на виконання ухвали суду щодо витребування документів, які стали підставою для реєстрації права власності на спірну земельну ділянку за ОСОБА_6 за клопотанням представника позивача, надано тільки електронні сканкопії витягу з державного земельного кадастру про земельну ділянку, рішення Лісовогринівецької сільської ради від 30.11.2015 року №20.

Доказів звернення ОСОБА_6 з заявою до відповідного територіального органу про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та розпорядження відповідного територіального органу про надання дозволу ОСОБА_6 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Лісовогринівецької сільської ради відповідачем ОСОБА_6 не надано, та матеріали справи не містять.

Згідно витягу з Державного земельного кадастру, державна реєстрація земельної ділянки площею 0,10 га з кадастровим номером 6825083600:03:005:1922 проводилася на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства розробленого ПП Діоріт Плюс 1 , замовником якого була ОСОБА_7

Підтвердженням того, що земельна ділянка площею 0,10 га з кадастровим номером 6825083600:03:005:1922, яка була на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сформована та погоджена для передачі у власність ОСОБА_7, та земельна ділянка яка передана у власність ОСОБА_6, є однією і тією ж земельною ділянкою, є повне співпадіння лінійних промірів, конфігурації та координат поворотних точок меж земельних ділянок.

За вказаних обставин, висновок суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог є правильним, оскільки така передача земельної ділянки у власність ОСОБА_6 мала відбуватися із розробленням саме нею проекту відведення.

Доводи апеляційної скарги, зазначених висновків суду не спростовують.

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, має бути різною в залежності від характеру рішення ( рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року).

Рішення суду ґрунтується на повно і всебічно досліджених обставинах справи та ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування в межах доводів апеляційної скарги не вбачається.

Керуючись ст.ст. 374, 375, 382, 384, 389, 390 ЦПК України, апеляційний суд,-

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу ОСОБА_6 залишити без задоволення.

Рішення Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 05 березня 2018 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, проте може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 25 вересня 2018 року.

Судді: Т.О. Янчук

ОСОБА_2

ОСОБА_3

СудАпеляційний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення18.09.2018
Оприлюднено26.09.2018
Номер документу76665091
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —686/9774/17

Ухвала від 16.03.2021

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

Постанова від 18.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Янчук Т. О.

Постанова від 18.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Янчук Т. О.

Ухвала від 31.05.2018

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Янчук Т. О.

Ухвала від 12.04.2018

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Янчук Т. О.

Ухвала від 10.04.2018

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Янчук Т. О.

Рішення від 05.03.2018

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

Ухвала від 26.05.2017

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

Ухвала від 25.05.2017

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Продан Б. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні