ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 квітня 2018 року Справа № 804/260/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у м. Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ :
09 січня 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. Затишна, 7 до повного усунення порушень шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що Комунальним закладом Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради допущені порушення пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, які викладені в акті перевірки від 12.12.2017 року №363. Зазначені порушення у добровільному порядку відповідачем не усунуті, у зв'язку із чим, подальша експлуатація будівлі Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради із вказаними порушеннями пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, а тому, є негайна потреба у вжитті заходів реагування шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) вказаних об'єктів до повного усунення порушень.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 січня 2018 року зазначений адміністративний позов було залишено без руху, у зв'язку з його невідповідністю вимогам статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме не надано доказів сплати судового збору.
Ухвалою суду від 24 січня 2018 року відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи, призначено справу до розгляду на 26 лютого 2018 року о 11 год.00 хв., разом з цим Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення по суті позовних вимог.
28 березня 2018 року у судовому засідання оголошено перерву на 04 квітня 2018 року о 15 год. 30 хв.
Позивач у судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач - Комунальний заклад Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи, від відповідача надійшов відзив на позов, в якому Комунальний заклад Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради проти задоволення позовних вимог заперечував та зазначив, що ним були здійснені всі можливі заходи для усунення порушень, встановлених в акті №363 від 12.12.2017 року, а отже підстав для застосування заходів реагування немає.
Згідно з ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України).
Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищезазначене та відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами.
Відповідно до ч. 1 ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України, датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошене повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку про відсутність достатніх підстав для задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що в період з 11.12.2017 року по 12.12.2017 року інспектором державної пожежно-рятувальної частини 8 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області ОСОБА_2. на підставі наказу від 02.10.2017 року № 7 та посвідчення на проведення перевірки від 27.11.2017 року №384 здійснено позапланову перевірку додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки територій, будівлі Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради за адресою: Дніпропетровська область, м.Кам'янське, вул. Затишна, 7, за результатами якої складено акт від 12.12.2017 року № 363.
Так, згідно висновків акту від 12.12.2017 року № 363 в ході перевірки було встановлено ряд порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, а саме:
1) приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (далі - ДБН В.2.5-56-2014), а саме: системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей (п.7.2 таблиці А. 1 Додатку А, п. 4 таблиці Б.1 Додатку Б ДБН В.2.5-56:2014);
2) не виконано захист будівлі закладу зовнішньою установкою від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до національних стандартів України Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд ДСТУ Б В.2.5-38:2008 (п.15. Додатку А ДСТУ Б В.2.5-38-2008);
3) клас вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах не відповідає вимогам Державних будівельних норм України Пожежна безпека об'єктів будівництва ДБН В 1.1-7:2016 (далі - ДБН В 1.1-7:2016), а саме: вихід на горище не виконано через протипожежний люк 2-го типу розміром не менше 0,6 х 0,8 м (п. 8.6. таблиця, 3 ДБН В 1.1-7:2016);
4) будівлю не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановивши його на фасаді будівлі або іншому видному місці та таким чином щоб він був освітлений в темний час доби;
5) стаціонарні зовнішні пожежні сходи, сходи на перепадах висот і огорожі на покриттях будівель та споруд необхідно утримувати справними, пофарбованими, а саме: не пофарбовано стаціонарні зовнішні пожежні сходи на зовнішньому фасаді будівлі закладу;
6) за наявності людей у приміщенні двері евакуаційних виходів можуть зачинятися лише на внутрішні запори, які відчиняються зсередини без ключа. Не до пускається забивати, заварювати, замикати на замки, болтові з'єднання та інші запори, що важко відчиняються зсередини, двері на шляхах евакуації та евакуаційних виходах, а саме: допускається замкнення дверей евакуаційних виходів що ведуть назовні з будівлі закладу на замок;
7) з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в приміщеннях будівлі закладу не здійснене за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Місця з'єднання жил проводів і кабелів, а також з'єднувальні та відгалужу вальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Втрати опору ізоляції на стиках повинні бути не більше втрат опору ізоляції на цілих жилах цих проводів і кабелів;
8) допускається використання тимчасової електромережі в приміщенні розташування середньої групи на другому поверсі будівлі закладу. Улаштування та експлуатація тимчасових електромереж забороняються. Винятком можуть бути тимчасові електромережі, які живлять ілюмінаційні установки, а також електропроводки в місцях проведення будівельних, тимчасових ремонтно-монтажних та аварійних робіт;
9) не здійснено щорічну перевірку стану вогнезахисного покриву деревинних конструкцій горища закладу за результатами якої не складено акт перевірки технічного стану вогнезахисного покриву (просочення) Не менше одного разу на рік комісією господарчого органу здійснюється перевірка стану вогнезахисного покриву (просочення), за результатами якої складається акт перевірки технічного стану вогнезахисного покриву (просочення). У разі виявлення пошкоджень вогнезахисного покриву (просочення) господарчий орган повинен ужити заходів щодо його відновлення (ремонту або заміни);
10) не забезпечено працівників закладу у повному обсязі згідно вимог чинного законодавства засобами радіаційного та хімічного захисту, а саме: засобами індивідуального захисту органів дихання від вражаючих факторів, в зоні ураження яких знаходиться об'єкт.
Примірник акту перевірки № 363 від 12.12.2017 року було отримано завідуючим Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради, про що свідчить його особистий підпис. Зауважень або заперечень до ОСОБА_2 перевірки до Головного управління не надходило.
З огляду на наявність вищевказаних порушень, на думку позивача, подальша експлуатація вказаних будівлі Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул. Затишна, 7 із виявленими порушеннями пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю і здоров'ю людей, в тому числі як працюючого персоналу, так й іншим громадянам, дітям, а також особам, які будуть здійснювати гасіння пожежі.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 року №5403-VI та Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 року №877-V (далі - Закон України № 877-V).
Статтею 1 Закону України № 877-V закріплено, що державний нагляд (контроль) визначено як діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до статті 4 Закону України № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Згідно зі статтею 1 Кодексу цивільного захисту України, даний правовий акт регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
За приписами статей 64, 65 та 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та планових перевірок відповідно до закону. Такий нагляд уповноважений здійснювати і позивач у справі - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області.
Згідно з пунктом 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Частиною 1 статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
В силу приписів частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійсню є державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
З аналізу викладених положень слідує, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Згідно з п.п. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 04.02.2013 №3, Головне управління, відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
З аналізу наведених норм вбачається, що адміністративний суд, у разі наявності обґрунтованих підстав вважати, що виявлені органом державного нагляду (контролю) порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей і не були усунуті суб'єктом господарювання, має ухвалити постанову про вжиття відповідних заходів реагування, в тому числі шляхом повного зупинення експлуатації приміщення за призначенням.
При цьому суд погоджується з доводами позивача відносно того, що встановлені ним під час проведення перевірки відповідача порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Разом з тим, суд не вбачає підстав для задоволення адміністративного позову з яким управління звернулося до Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради, оскільки керівництвом відповідача було усунуто порушення, зазначені у акті перевірки від 12.12.2017 року №363, про що свідчить акт №74 від 03.04.2018 року проведеної повторної позапланової перевірки у період з 02.04.2018 року по 03.04.2018 року.
Так, відповідно до наказу №11 від 28.03.2018 року та посвідчення на перевірку №85 від 28.03.2018 року, виданих Кам'янським міським управлінням ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області, було проведено ще одну позапланову перевірку об'єкта, а саме: Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, вул.Затишна,7.
В акті позапланової перевірки №74 від 03.04.2018 року відображено виявлені порушення, а саме:
1) приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (далі ДБН В.2.5-56:2014), а саме: системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей (п.7.2. таблиці А.1 Додатку А, п.4 таблиці Б.1 Додатку Б ДБН В.2.5-56:2014);
2) не виконано захист будівлі закладу зовнішньою установкою від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до національних стандартів України Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкою захисту будівель і споруд ДСТУ Б В.2.5-38:2008 (п. 15. Додатку А ДСТУ Б В. 2.5-38:2008);
3) клас вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах не відповідає вимогам Державних будівельних норм України Пожежна безпека об'єктів будівництва ДБН В 1.1-7:2016 (далі ДБН В 1.1-7:2016), а саме: вихід на горище не виконано через протипожежний люк 2-го типу розміром не менше 0,6 х 0, 8 м (п. 8.6. таблиця, 3 ДБН В 1.1-7:2016);
4) не здійснено щорічну перевірку стану вогнезахисного покриву дерев'яних конструкцій горища закладу за результатами якої не складено акт перевірки технічного стану вогнезахисного покриву (просочення) Не менше одного разу на рік комісією господарчого органу здійснюється перевірка стану вогнезахисного покриву (просочення), за результатами якої складається акт перевірки технічного стану вогнезахисного покриву (просочення) Уразі виявлення пошкоджень вогнезахисного покриву (просочення) господарчий орган повинен ужити заходів щодо його відновлення (ремонту або заміни);
5) не забезпечено працівників закладу повному обсязі згідно вимог чинного законодавства засобами радіаційного та хімічного захисту, а саме: засобами індивідуального захисту органів дихання від вражаючих факторів, в зоні ураження яких знаходиться об'єкт.
Крім того, матеріалами справи підтверджується, що Листом №01-12/28 від 03.04.2018 року Департамент з фінансово-господарських питань Кам`янської міської ради надіслало відповідь директору КЗ ДНЗ №17 ОСОБА_3, в якій зазначено, що при складанні бюджетного запиту закладів освіти видатки на протипожежні заходи були враховані в повному обсязі, в тому числі по КЗ ДНЗ №17 на суму 452,9 тис. грн. Однак, при затвердженні міського бюджету на 2018 рік, із-за обмеження коштів, видатки передбачені лише на повірку пожежних кранів у сумі 1,6 тис. грн. З метою забезпечення протипожежного захисту учасників навчально-виховного процесу, посилення пожежної безпеки, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізація їх негативних наслідків рішенням міської ради від 30.03.2018 року №1042-23/VII затверджено Програму забезпечення пожежної безпеки в закладах освіти, культури та спорту міста Камянське на 2018-2022 роки. Протягом 2018 року в першочерговому порядку будуть виділені кошти КЗ СЗШ№17.
За таких обставин відповідач не мав можливості усунути порушення через незалежні від нього обставини, водночас здійснив всі можливі заходи для його усунення у подальшому.
Приймаючи до уваги викладене, відповідно до результатів проведення повторної позапланової перевірки відповідача з 02.04.2018 року по 03.04.2018 року, було встановлено, що порушення правил протипожежної безпеки були фактично усунені відповідачем, про що свідчить акт №74 від 03.04.2018 року, а щодо не усунених порушень - здійснено всі належні заходи для найшвидшого його усунення.
З аналізу правових норм, які містяться у пункті 12 частини першої статті 67, частині другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, вбачається, що передумовою звернення суб'єкта владних повноважень до адміністративного суду щодо застосування або підтвердження обґрунтованості застосування заходів реагування є встановлення такого порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей.
Тобто, наявність загрози саме безпосередньо життю та здоров'ю людей (а не загрози виникнення пожежі) є обов'язковою умовою для застосування заходів реагування.
Суд зазначає, що захід реагування у вигляді повного зупинення роботи підприємства до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо виявлені допущенні порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, Кодексом цивільного захисту України не визначено, отже, віднесення до зазначеної категорії є оцінкою суб'єкта владних повноважень, а тому, в кожному окремому випадку суб'єкт владних повноважень має визначати чи створюють виявлені порушення загрозу життю та здоров'ю людей у взаємозв'язку із встановленими обставинами, що мають значення для вирішення даного питання.
Важливою умовою застосування запобіжних заходів є наявність обґрунтованих підстав для застосування саме конкретного заходу реагування та його адекватність виявленим порушенням.
Так, відповідно до пункту 12 частини 1 статті 67, статті 68 Кодексу цивільного захисту України заходи реагування на порушення можуть включати як повне, так і часткове зупинення роботи підприємства, а також можуть стосуватися лише щодо окремих виробничих вузлів (окремих виробництв, виробничих дільниць, будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць).
Очевидно, що наведеними правовими нормами передбачено декілька видів заходів реагування, серед яких повне зупинення роботи підприємства є крайнім заходом.
З огляду на викладене, зважаючи на той факт, що порушення, зазначені в акті перевірки 12.12.2017 року №363, у своїй більшості усунуті, а не усунуті порушення не пов'язані зі створенням реальної загрози життю та здоров'ю людей, відповідачем надано докази, які свідчать про реальну можливість усунути вищевказані порушення, суд, враховуючи принцип пропорційності порушення і покарання, гарантування прав та законних інтересів кожного суб'єкта господарювання; здійснення державного нагляду (контролю) на основі принципу оцінки ризиків та доцільності, дійшов висновку про відсутність необхідності у примусовому порядку застосування до Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд зазначає, що при зверненні до суду з цим позовом позивачу сплата судового збору була відстрочена, у зв'язку з чим, у відповідності до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, з позивача необхідно стягнути 1762,00 грн. витрат зі сплати судового збору в дохід Державного бюджету України.
Керуючись статтями 9, 73-78, 90, 139, 205, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області 49600, м. Дніпро, вул. Короленка, буд. 4, код ЄДРПОУ 38598371) до Комунального закладу Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) №17 Червона шапочка Кам'янської міської ради (51909, Дніпропетровська обл., місто Кам'янське, вулиця Затишна, будинок 7, код ЄДРПОУ 25020156) про застосування заходів реагування - відмовити у повному обсязі.
Стягнути з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області на користь Державного бюджету України судовий збір в розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні нуль копійок).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені статтею 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2018 |
Оприлюднено | 26.09.2018 |
Номер документу | 76688691 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні