ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2018 року м. Житомир справа № 806/3053/18
категорія 8.2.3
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Токаревої М.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Житомирській області до Приватного підприємства "Тур-Ліс" про стягнення 19952,89 грн.,
встановив:
Головне управління ДФС у Житомирській області звернулося до суду з позовом, у якому просить стягнути з Приватного підприємства "Тур-Ліс" (далі - ПП "Тур-Ліс") податкову заборгованість у сумі 19952,89 грн з рахунків у банку, що обслуговують платника податків, з підстав порушення норм податкового законодавства.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що ПП "Тур-Ліс" перебуває на обліку в Овруцькій ОСОБА_1 у Житомирській області і є платником податків і зборів. За ПП "Тур-Ліс" рахується податкова заборгованість у сумі 19952,89 грн. Просить стягнути з ПП "Тур-Ліс" 19952,89 грн податкової заборгованості з рахунків у банках обслуговуючих платника.
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 26.06.2018 відкрите провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи та встановлено відповідачу строк для надіслання відзиву на позовну заяву.
Відповідач у строк, визначений ч.5 ст.162, ч.1 ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) та встановлений ухвалою суду від 26.06.2018 відзив на адміністративний позов не надіслав.
Частиною шостою статті 162 КАС України визначено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
21 серпня 2018 року на адресу суду повернувся конверт із вкладенням (ухвалою про відкриття провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи), яке направлялося на адресу відповідача, із відміткою поштового відділення: причина повернення "за місцем проживання". Відповідно до приписів ч. 11 ст. 126 КАС України, повістка вважається врученою належним чином.
У відповідності до положень ч.5 ст.262, ч.1 ст.263 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав
ПП "Тур-Ліс" зареєстрована як юридична особа 17.01.2015 Овруцьким районним управлінням юстиції Житомирської області та перебуває на обліку як платник податків у Овруцькій ОДПІ з 19.01.2015.
Як встановлено із матеріалів справи, за ПП "Тур-Ліс" рахується податковий борг у розмірі 19952,89 грн з податку на прибуток приватних підприємств.
У зв'язку із не сплатою грошового зобов'язання у встановлені Податковим кодексом України граничні строки, податкове зобов'язання у розмірі набуло статусу податкового боргу.
Сума заборгованості також підтверджується наявним у матеріалах справи зведеним розрахунком.
Оскільки суб'єктом господарювання податковий борг у добровільному порядку самостійно сплачено не було, позивач звернувся із вказаним позовом до суду щодо його стягнення у судовому порядку.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Статтею 67 Конституції України проголошено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).
Статтею 16 Податкового кодексу України визначено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 ст.14 Податкового кодексу України встановлено, що грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня,
Відповідно до пп.20.1.24 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частки.
Головне управління ДФС у Житомирській області є територіальним органом Державної фіскальної служби, підпорядковується ДФС України та забезпечує реалізацію повноважень ДФС на території Житомирської області. Відповідно до покладених на нього завдань здійснює, в тому числі, погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не зарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів, звертаються до суду у випадках передбачених законодавством.
Відповідно до п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Судом встановлено, що відповідачем до Овруцької ОДПІ було подано податкову декларацію №9270275157 від 23.02.2017 з податку на прибуток підприємства, самостійно визначено грошове зобов"язання в сумі 18296,89 грн (залишок) та не сплачено у строки, визначені Податковим кодексом, тому дане зобов"язання має статус податкового боргу.
На підставі акту перевірки №6146/06-30-12-10-31/39588055 від 13.09.2017 встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов"язання з податку на прибуток приватних підприємств, визначеного п.54.1 ст.54 та п 57.1 ст.57. ст.126 Податкового кодексу України. Винесено податкове повідомлення - рішення №0038861210 від 21.09.2017 на суму 1656 грн.
Податкове повідомлення-рішення було направлене на адресу ПП "Тур-Ліс" та відповідачем не оскаржувалось в адміністративному чи у судовому порядку, а тому вказане грошове зобов'язання є узгодженим.
Загальна сума заборгованостіПП "Тур-Ліс" зі сплати штрафних санкцій з податку на прибуток приватних підприємств складає 19952,89 грн.
Відповідно до абзацу першого п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Абзацом першим п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Головним управлінням ДФС у Житомирській області відповідно до положень на адресу ПП "Тур-Ліс" надсилалася податкова вимога форми "Ю" від 15.03.2017 № 311-17 на суму 18296,89грн.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідач відзив на позовну заяву у строк, встановлений судом, не подав та про причини не подання відзиву суд не повідомив.
Враховуючи наведене, а також те, що на час розгляду справи заборгованість не сплачена, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Житомирській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Враховуючи положення ч.2 ст.139 КАС України та відсутність судових витрат суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати по сплаті судового збору, понесені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд,
вирішив:
Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7, код ЄДРПОУ 39459195) до Приватного підприємства "Тур - Ліс" (вул.Металістів, 11, м.Овруч, Житомирська область, 11100, код ЄДРПОУ 39588055) про стягнення коштів - задовольнити.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Приватного підприємства "Тур - Ліс" (вул.Металістів, 11, м.Овруч, Житомирська область, 11100, код ЄДРПОУ 39588055) на користь Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (10003, м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7, код ЄДРПОУ 39459195) податковий борг у розмірі 19952,89 грн .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його складення.
Суддя М.С. Токарева
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2018 |
Оприлюднено | 26.09.2018 |
Номер документу | 76689361 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні