МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 вересня 2018 р. № 814/1383/18 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "Гаджиєв", пр-т Богоявленський, 21-М, м. Миколаїв, 54042
до відповідача:Державної служби України з безпеки на транспорті, пр-т Перемоги, 14, м. Київ 135, 01135
про:скасування наказу від 03.04.2018 № 324,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Гаджиєв" (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - відповідач) про скасування наказу Державної служби України з безпеки на транспортівід 03.04.2018 № 324 про проведення позапланової перевірки та розпорядження Державної служби України з безпеки на транспорті від 10.04.2018 № 324/1 про усунення порушень вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.
Ухвалою суду від 14.06.2018 року провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем повторно розглянуто звернення від одного і того ж громодянина з одного і того ж питання, а отже, Наказ на проведення перевірки видано протиправно, а тому, Розпорядження про усунення порушень за наслідками такої перевірки підлягає скасуванню.
Від представника відповідача надійшов до суду відзив на позов, в якому зазначено, що наказ на проведення позапланової перевірки прийнятий законно, скасуванню не підлягає.
На підставі ч. 9 ст. 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути адміністративний позов в порядку письмового провадження, за наявними у справі матеріалами.
Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Гаджиєв" є суб'єктом господарювання, основним видом діяльності є надання послуг в сфері пасажирських перевезень на підставі виданої Державною службою України з безпеки на транспорті ліцензії серії АЕ №266018 від 29.07.2013.
В лютому 2018 року Управлінням ОСОБА_1 в Миколаївській області проводилася перевірка скарги гр. ОСОБА_2, стовно порушень під час надання ТОВ Гаджиєв послуг з перевезення пасажирів 30.01.2018р. під час виконання рейсу о 10:30 год. по маршруту Миколаїв-Київ , про що свідчить запит Управління Укртрнасбезпеки в Миколаївській області від 07.02.2018 за № 71/30/1-18. Після надання запитуваної інформації Управління ОСОБА_1 в Миколаївській області встановило відсутність порушень ТОВ Гаджиєв та надало відповідь гр. ОСОБА_2
З 05.06.2018 р. по 06.06.2018р. посадовими особами Управління ОСОБА_1 в Миколаївській області на підставі наказу ОСОБА_1 від 03.04.2018р. №324 та посвідчення на здійснення перевірки від 04.04.2018р. №938/03/14-18 проведено позапланову перевірку ТОВ Гаджиєв щодо виконання підпункту 1 пункту 31 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених Постановою КМУ від 02.12.2015р. №1001.
Підставою для проведення перевірки відповідно до посвідчення та погодження Державної регуляторної служби України від 16.02.2018 за № 1719 стало звернення фізичної особи гр. ОСОБА_3 щодо порушення на її думку її прав у сфері пасажирських перевезень 30.01.2018р. під час виконання ТОВ Гаджиєв рейсу о 10:30 по маршруту Миколаїв-Київ .
Скарга адресована Міністру інфраструктури України, Голові Миколаївської облдержадміністрації, Голові Укртрпнсбезпеки та начальнику управління ОСОБА_1 України у Миколаївській області (а.с. 12).
В рамках перевірки Управлінням ОСОБА_1 у Миколаївській області на адресу ТОВ Гаджиєв направлено запит № 1, згідно якого від підприємства вимагалися пояснення та документи стосовно всіх автобусів по усім маршрутам, які обслуговує ТОВ Гаджиєв .
За результатами перевірки працівниками Управління ОСОБА_1 у Миколаївській області складено Акт №324, розділом VI якого виявлено порушення пп. 1 п.31 Ліцензійних умов: Ліцензіат не забезпечує використання транспортних засобів для внутрішніх перевезень пасажирів, клас та категорія яких не відповідають сфері використання за видами сполучення та протяжністю маршруту, а саме на маршруті Миколаїв-Київ, 10.02.2018р. використовувався автобус категорії М2, клас II ОСОБА_4 р/н НОМЕР_1, а також згідно листа ПрАТ МОПАС від 16.03.2018р. №124, вх.. №740/11- 18 від 19.03.2018 стосовно виконання рейсів 797/798 автобусом ОСОБА_4 р/нВЕ8177ВХ по маршруту Миколаїв-Київ перевізником ТОВ Гаджиев . В свою чергу розглянувши зазначений акт, не зважаючи на письмові пояснення ТОВ Гаджиєв надані в рамках перевірки за вих. № 167 від 06.04.2018р., 10.04.2018р. Першим заступником голови ОСОБА_1 Дідківським видано розпорядження №324/1 про усунення порушень вимог Ліцензійних умов, яким зобов'язано ТОВ Гаджиєв до 24.04.2018р. усунути виявлені порушення.
Постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (далі - Положення).
Відповідно до пункту 1 Положення, ОСОБА_1 є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
Згідно до частини 4, пункту 5, Положення, ОСОБА_1 здійснює ліцензування господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним, залізничним, морським та річковим транспортом. Відповідно до частини 5, пункту 5, ОСОБА_1 здійснює контроль за додержанням ліцензійних умов під час провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним, залізничним, морським та річковим транспортом.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності :
державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища;
заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Абзацом 7 ст. 3 Закону України Про основні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами: здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом.
Згідно абз.5 ч.1 ст.6 Закону України Про основні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема: звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
Під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю). Таким чином, перевіривши не ті обставини, які були у зверненні (за 30.01.2018р.), та встановивши порушення зовсім у іншу дату (10.02.2018р.), відповідач порушив вищезазначену вимогу закону та вийшов за межі наданих йому повноважень.
Фізичні особи, які подали безпідставне звернення про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства, несуть відповідальність, передбачену законом. Повторне проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за тим самим фактом (Фактами), що був (були) підставою для проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю), забороняється. Аналогічна норма міститься в ст. 8 Закону України Про звернення громадян : Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними .
Згідно п.п. 15, 27, 54 п. 5 Положення, ОСОБА_1 відповідно до покладених на неї завдань проводить перевірки за додержанням суб'єктами господарювання, фізичними особами та юридичними особами вимог законодавства про транспорт.
Відповідно до ч.4 ст.4 Закону, виключно законами встановлюються спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до п.4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті , затвердженого Постановою КМУ №1567 від 08.11.2006р. (далі - Порядок контролю), в редакції на момент проведення позапланової перевірки, державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі). При цьому до березня 2017 року в даному порядку існував розділ Планова та позапланова перевірки , який виключено на підставі Постанови КМ № 239 від 10.03.20171 Положення про порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України "Про автомобільний транспорт" , затверджене Наказом Мінтрансу від 02.07.2010р. за №429, яке також регламентувало умови та порядок позапланових перевірок ліцензійних умов втратило чинність ще в 2015 році на підставі Наказу Мінінфраструктури від 13.08.2015р. за №310.
Таким чином, підсумовуючи вище викладене, суд вважає, що відповідач безпідставно видав оскаржуваний Наказ та Розпорядження оскільки: був відсутній спеціальний нормативно-правовий акт (закон), який би регламентував умови та порядок проведення органами ОСОБА_1 позапланових перевірок ліцензійних умов; було звернення не існуючої фізичної особи; перевірка проводилася повторно за зверненням цієї особи з одного і того ж питання; перевірка була проведена також за інший період не зазначений у зверненні.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач не довів суду правомірність виданого ним наказу та розпорядження.
Отже, виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 2, 11, 71, 94, 158- 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Гаджиєв" (пр-т Богоявленський, 21-М, м. Миколаїв, 54042, код ЄДРПОУ 37104353) до Державної служби України з безпеки на транспорті (пр-т Перемоги, 14, м. Київ 135, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) задовольнити.
2. Скасувати Наказ Державної служби України з безпеки на транспорті від 03.04.2018 року № 324 про проведення позапланової перевірки.
3. Скасувати Розпорядження Державної служби України з безпеки на транспорті від 10.04.2018 року № 324/1 про усунення порушень вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (пр-т Перемоги, 14, м. Київ 135, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Гаджиєв" (пр-т Богоявленський, 21-М, м. Миколаїв, 54042, код ЄДРПОУ 37104353) судовий збір в розмірі 3524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні 00 коп.), сплачений платіжним дорученням № 1182 від 13.06.2018р.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя І. А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2018 |
Оприлюднено | 26.09.2018 |
Номер документу | 76689617 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні