Рішення
від 24.09.2018 по справі 814/1328/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2018 р. № 814/1328/18

м. Миколаїв

          Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом: Приватного підприємства "Южноукраїнський комбінат харчування", вул. Миру, 11, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55001

до відповідача: Державної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053

про: визнання дії неправомірною та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

          Приватне підприємство "Южноукраїнський комбінат харчування" (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач) з вимогами: визнати протиправною дію відповідача щодо зменшення у вересні 2017р. реєстраційного ліміту, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов'язати відповідача зменшити показник суми перевищення в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на 685709грн., що призведе до автоматичного збільшення реєстраційного ліміту на 685709грн.

Позивач в огрунтування позовних вимог зазначив, що дії відповідача є протиправними, оскільки внаслідок зменшення відповідачем реєстраційного ліміту, підприємству завищено показник суми перевищення, що призвело до зниження розрахункового ліміту на 685709грн. Крім того, позивач вважає, що відповідач при розрахунку суми перевищення в реєстраційній формулі не врахував вимоги п.11 Порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого постановою КМУ № 569 від 16.10.2014р. у відповідності до якого показники реєстраційної формули обліковуються в розрізі платника податку наростаючим підсумком. Протиправна дільність відповідача може призвести до безпідставного притягнення підприємства до відповідальності за порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних.

Відповідач проти позову заперечує, просить відмовити у позові, оскільки податкове повідомлення-рішення прийнято на підставі вимог чинного законодавства.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку про наступне.

24.09.2017 року приватному підприємству «Южноукраінський комбінат харчування» стало відомо про зменшення суми реєстраційного ліміту в системі електронного адміністрування ПДВ на суму 685708 грн. 99 коп.

25.09.17 р. позивачем направлено запит до ДФС України, щодо податку, на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та отримано Витяг за № 25317621, згідно якого сума на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та\або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних становила - 560 163,11 грн. зі знаком мінус.

При цьому, 21.09.17 р. позивачем також направлено запит № 21317591 до ДФС України, щодо суми податку на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та\або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманого витягу від 21.09.17 р. № 21317591 сума податку на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та\або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних становить 110584,21 грн.

Отже протягом 22.09.17 р. - 24.09.17 р. з незалежних від позивача причин та не зрозуміло на якій підставі, відбулися зміни в розрахунку ліміту реєстрації податкових накладних за рахунок операції Оверрайду .

На думку позивача, зменшення реєстраційного ліміту відбулось внаслідок неправильного розрахунку суми перевищень в реєстраційний формулі за період з грудня 2015 року по березень 2017 року.

З метою відновлення ліміту підприємством у відповідності до вимог чинного законодавства 20.10.17 р. направлено скаргу № 07/317 до ДФС України про зменшення ліміту реєстрації податкових накладних в системі електронного адміністрування ПДВ.

Станом на час звернення до суду, позивач відповіді на свою скаргу за № 07/317 від 20.10.17 р. від ДФС України не отримав, чим порушив вимоги п.56.8 ст. 56 ПК України.

Так, відповідно до п.56.8 ст. 56 ПК України, контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Пізніше позивач звернувся до Головного управління ДФС України в Миколаївській області з листом № 07/95 від 22.02.18 р. про надання пояснень з приводу виникнення суми перевищень в системі електронного адміністрування ПДВ станом на 24.09.17 р.

03.04.18р. позивачем отримано відповідь від Головного управління ДФС у Миколаївській області, в якій зазначається, що зменшення реєстраційного ліміту відбулось внаслідок неправильного розрахунку суми перевищень в реєстраційній формулі, яка у відповідності до п.20013 ст. 2001 ПК України, розраховується ДФС України автоматично та при обрахунку позитивного значення вказаного показника на таке значення зменшується реєстраційна сума такого платника, а причиною суми нарахування перевищень підприємству є невідповідність даних Єдиного реєстру податкових накладних, та даних, відображених у деклараціях з ПДВ, в зв'язку з тим, що податкові накладні виписані в одному звітному періоді, а розрахунки коригування в іншому.

03.04.2018р. за вх. № 06/45 позивачем отримано відповідь з ГУ ДФС у Миколаївській області, в якому зазначається, що зменшення реєстраційного ліміту відбулось внаслідок неправильного розрахунку суми перевищень в реєстраційний формулі., яка у відповідності до п.20013 ст. 2001 ПК України, розраховується ДФС України автоматично та при обрахунку позитивного значення вказаного показника на таке значення зменшується реєстраційна сума такого платника, а причиною нарахування ^Перевищень нашому підприємству є невідповідність даних Єдиного реєстру податкових накладних, та даних, відображених у деклараціях з ПДВ, в зв'язку з тим, що податкові накладні виписані в одному звітному періоді, а розрахунки коригування в іншому.

Прозивач ваважає, що дії ДФС України є неправомірними та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства, оскільки з 01.01.2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року N 71 -VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", яким запроваджено нові правила функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

Так, система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджена поетапно відповідно до пункту 35 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України:

-зі січня до 1 липня 2015 року - у тестовому режимі;

- з 1 липня 2015 року - на постійній основі.

Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ визначено ст. 2001 розділу V Кодексу.

Порядок електронного адміністрування ПДВ затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року N 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість".

Згідно декларацій податку на додану вартість ПП «Южноукраїнский комбінат харчування» з липня 2015 року по серпень місяць 2017 року задекларувало 14 837 109,00 грн. податкових зобов'язань з податку на додану вартість.

У відповідності до вимог діючого законодавства України, податкові накладні видані покупцеві з липня місяця 2015р. по 21вересня 2017р. були зареєстровані в єдиному реєстрі податкових накладних і сума зобов'язання складає 12 716 366,41грн., що співпадає з даними витягів №21317591 та №25317621.

Податкове зобов'язання по незареєстрованим податковим накладним з липня місяця 2015 року по липень місяць 2017 року дорівнює 1 950 246,00 грн., що відображено в рядку 6 витягу № 21317591 від 21.09.2017 р.

Податкові накладні за серпень місяць 2017 року з податковим зобов'язанням у розмірі 45 536,01грн. не зареєстровані в Єдиному реєстрі. Податкові накладні та коригування зареєстровані в вересні місяці 2017 року та нараховують - 124 960,16 грн.

Тобто станом на 21.09.2017р. система електронного адміністрування містила дані , які відповідали даним підприємства, а вже внаслідок дій ДФС України - завищення показника суми перевищення в реєстраційній формулі станом на 25.09.2017р. відбулось автоматичне зниження розрахункового ліміту на 685 709 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів та у доведенні перед судом їх переконливості.адміністративні суди перевіряють, чи прийняті ( вчинені) вони відповідно до вимог ст. 2 КАС України.                                                            

Згідно ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на наведене, відповідачем не доведено правомірності вчинених дій щодо зменшення у вересні 2017р. реєстраційного ліміту.                                        

За таких обставин суд, оцінивши в сукупності надані докази, вважає необхідним задовольнити позовні вимоги повністю.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Приватного підприємства "Южноукраїнський комбінат харчування" (вул. Миру, 11, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55001, код ЄДРПОУ 36230520) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) задовольнити.

2. Визнати протиправною дію Державної фіскальної служби України щодо зменшення у вересні 2017р. реєстраційного ліміту, на яку Приватне підприємство "Южноукраїнський комбінат харчування" (вул. Миру, 11, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55001, код ЄДРПОУ 36230520) має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) зменшити показник суми перевищення в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на 685709грн., що призведе до автоматичного збільшення реєстраційного ліміту на 685709грн.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, клд ЄДРПОУ 39292197) на користь Приватного підприємства "Южноукраїнський комбінат харчування" (вул. Миру, 11, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55001, код ЄДРПОУ 36230520) судовий збір в розмірі 3524,00 грн. (три тисячі пятсот двадцять чотири гривні 00 коп.), сплачений квитанцією № 10 від 24.05.2018р.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

          

          Суддя                                                                                 І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2018
Оприлюднено28.09.2018
Номер документу76690464
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/1328/18

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 24.09.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні