ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
20 вересня 2018 рокусправа № 808/553/18
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Прокопчук Т.С.
судді: Круговий О.О., Шлай А.В.,
за участю секретаря судового засідання: Горшкова В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 19 квітня 2018 року (головуючий суддя: Лазаренко М.С) по адміністративній справі № 808/553/18
за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЗапорожСпецСплав до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області про визнання неправомірними дій та скасування наказу, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю ЗапорожСпецСплав (далі - ТОВ ЗапорожСпецСплав ) 13.02.2018 року звернулося до суду з позовом до відповідача Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (далі - ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому просить визнати неправомірними дії відповідача щодо проведення відносно нього документальної позапланової виїзної перевірки тривалістю 10 робочих днів, починаючи з 12.02.2018 року, з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток за 3 квартали 2017 року та податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами поста чальниками ТОВ ЕЛТЕР АЛЬЯНС , ТОВ КОНСАЛТ-ТРЕЙД , ТОВ ЛАЙТ МЕДІО АЛЬЯНС , ТОВ ФІЛАРА за червень 2017 року, ТОВ Інтрейд Компані за вересень 2017 року; скасувати наказ відповідача №385 від 08.02.2018 року про проведення даної перевірки.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 19.04.2018 року позовні вимоги задоволено, стягнено на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачену суму судового збору в розмірі 1 762 грн.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, ГУ ДФС у Запорізькій області подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати та прийняти постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити. Апеляційна скарга обґрунтована неправомірними висновками суду першої інстанції щодо скасування прийнятого податковим органом наказу №385 від 08.02.2018 року проведення відносно ТОВ ЗапорожСпецСплав документальної позапланової виїзної перевірки та визнання протиправними дій щодо проведення на його підставі перевірки позивача.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, а також правильність застосування судом норм матеріального права та правової оцінки обставин у справі суд приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Із матеріалів справи вбачається, що 15.09.2017 року, 10.10.2017 року, 17.11.2017 року ГУ ДФС у Запорізькій області складено та направлено на адресу ТОВ ЗапорожСпецСплав запити №13159/10/08-01-12-10, №15385/10/08-01-14-06-13, №18387/10/08-01-50-01 про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) стосовно взаємовідносин між ним та контрагентами ТОВ КОНСАЛТ-ТРЕЙД , ТОВ ФІЛАРА , ТОВ ЕЛТЕР АЛЬЯНС , ТОВ ЛАЙТ МЕДІО АЛЬЯНС за перше півріччя 2017 року, червень 2017 року та, зокрема з ТОВ Інтрейд Компані за вересень 2017 року, з посиланням на пп. 201.1.2 п. 20.1 ст. 20, п. 73.3 ст. 73 ПК України (а.с.31-35).
Зазначені запити обґрунтовані тим, що за результатами аналізу показників, що містяться у податкових звітностях позивача, даних ЄРПН та податкової інформації, отриманої й опрацьованої, з'ясовано документальне оформлення господарських операцій позивача з даними контрагентами за відсутності факту їх реального здійснення.
Листами №191017/1 від 19.10.2017 року, №231017/1 від 23.10.2017 року, №151217/1 від 15.12.2017 року ТОВ ЗапорожСпецСплав надано податковому органу копії первинних документів, пов'язаних із здійсненням власної господарської діяльності, без надання пояснень щодо їх змісту (а.с.36-48).
08.02.2018 року заступником начальника ГУ ДФС у Запорізькій області ОСОБА_4 видано наказ №385 про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ЗапорожСпецСплав тривалістю 10 робочих днів починаючи з 12.02.2018 року з питання дотримання своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток за 3 квартали 2017 року та податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами постачальниками ТОВ ЕЛТЕР АЛЬЯНС , ТОВ КОНСТАЛТ - ТРЕЙД , ТОВ ЛАЙТ МЕДІО АЛЬЯНС , ТОВ ФІЛАРА за червень 2017 року, ТОВ Інтрейд Компані за вересень 2017 року (а.с.29).
Зі змісту зазначеного наказу вбачається, що підставою для призначення перевірки позивача стали виявлені податковим органом недостовірні дані, що містяться у поданих ТОВ ЗапорожСпецСплав податкових деклараціях з податку на додану вартість за періоди червень, вересень 2017 року. Крім того даним наказом визначено, що позивачем на надані письмові запити №13159/10/08-01-12-10 від 15.09.2017 року, №15385/10/08-01-14-06-13 від 10.10.2017 року, №18387/10/08-01-50-01 від 17.11.2017 року надано лише первинні документи щодо господарської діяльності, проте не надано жодних пояснень їх змісту.
Як вбачається з акту №162/08-01-14-06/32068473 від 12.02.2018 року посадовими особами ГУ ДФС у Запорізькій області на підставі зазначеного наказу та направлення здійснено вихід за адресою позивача, однак здійснити перевірку виявилося неможливим, у зв'язку з не допуском позивачем посадових осіб для перевірки (а.с.30).
Позивач не погодившись з прийнятим ГУ ДФС у Запорізькій області вищезазначеним наказом та вчиненням ним дій по проведенню перевірки фінансово-господарської діяльності підприємства, звернувся до суду з відповідним позовом.
Підпунктом 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.75.1 ст. 75, п. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.1, пп.78.1.4 п. 78.1, п. 78.4 ст. 78 ПК України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, зокрема, якщо за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.
Органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема якщо отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Аналіз зазначених норм права свідчить, що у податкового органу наявне право на проведення документальної позапланової перевірки у випадках, зокрема наявності інформації щодо порушення платником податкового законодавства та наявності обставин недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях поданих платником, за умови не надання ним обґрунтованих пояснень та достатніх документальних підтверджень на запити контролюючого органу.
Матеріалами справи підтверджено, і зазначені обставини не заперечуються сторонами, що ТОВ ЗапорожСпецСплав вимоги податкового органу, викладені в запитах №13159/10/08-01-12-10 від 15.09.2017 року, №15385/10/08-01-14-06-13 від 10.10.2017 року, №18387/10/08-01-50-01 від 17.11.2017 року виконано не в повному обсязі, не надано письмових пояснень щодо направлених податковому органу первинних бухгалтерських документів, що свідчить про наявність передбаченого чинним податковим законодавством права контролюючого органу на здійснення документальної позапланової перевірки підприємства позивача в частині викладених в запитах питань.
Так як уповноваженою особою заступником начальника ГУ ДФС у Запорізькій області ОСОБА_4 в межах повноважень згідно чинного податкового законодавства прийнятий наказ №385 від 08.02.2018 року про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ЗапорожСпецСплав тривалістю 10 робочих днів починаючи з 12.02.2018 року з питання дотримання своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток за 3 квартали 2017 року та податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами постачальниками ТОВ ЕЛТЕР АЛЬЯНС , ТОВ КОНСТАЛТ - ТРЕЙД , ТОВ ЛАЙТ МЕДІО АЛЬЯНС , ТОВ ФІЛАРА за червень 2017 року, ТОВ Інтрейд Компані за вересень 2017 року, підстави про визнання неправомірними дій щодо проведення такої перевірки та скасування оспорюваного наказу - відсутні.
Оскільки судом першої інстанції неповно з'ясовані обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовані норми матеріального права, це є підставною для скасування судового рішення та відмови в задоволенні позовних вимог ТОВ ЗапорожСпецСплав .
Керуючись ст. 315, 317, 321, 322,325 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області - задовольнити.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 19 квітня 2018 року по адміністративній справі № 808/553/18 - скасувати та прийняти постанову.
У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю ЗапорожСпецСплав про визнання неправомірними дій Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю ЗапорожСпецСплав з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток за 3 квартали 2017 року та податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами - постачальниками ТОВ ЕЛТЕР АЛЬЯНС , ТОВ КОНСАЛТ-ТРЕЙД , ТОВ ЛАЙТ МЕДІО АЛЬЯНС , ТОВ ФІЛАРА за червень 2017 року, ТОВ Інтрейд Компані за вересень 2017 року, тривалістю 10 робочих днів, починаючи з 12.02.2018 року, та скасування наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області №385 від 08.02.2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю ЗапорожСпецСплав - відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 20 вересня 2018 року та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду, протягом тридцяти днів з дня її складання в повному обсязі.
Повний текст постанови складений 21 вересня 2018 року.
Головуючий суддя: Т.С. Прокопчук
Суддя: О.О. Круговий
Суддя: А.В. Шлай
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2018 |
Оприлюднено | 27.09.2018 |
Номер документу | 76692804 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні