Справа № 2а-27006/09/1270
Категорія 6.1 1
ПОСТАНОВА
Іменем України
«25» січня 2010 р.
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
Судді Ушакова Т.С.
при секретарі Юрченк о О.М.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивний позов Луганського обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Візит» про стягнення про стягнення кош тів за невиконання 4% норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів у 2008 році,-
ВСТАНОВИВ:
22 жовтня 2009 року Луганськ е обласне відділення Фонду соціального захисту інвалі дів звернулося до суду з позо вом до відповідача Товарис тва з обмеженою відповідал ьністю «Візит», в якому посла лося, що відповідач у порушен ня вимог ст. 19 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» н е працевлаштував у себе в 2008 ро ці необхідну кількість інвал ідів. Тому відповідачеві у ві дповідності зі ст. 20 вказаног о Закону нараховано за невик онання 4% нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів адміністративно-гос подарські санкції в сумі 3457,69 г рн. та пеню за порушення строк ів сплати цих штрафних санкц ій у сумі 197,60 грн., всього 3655,29 грн. Добровільно відповідач зазн ачені суми не відшкодував, то му позивач просить стягнути їх з відповідача на користь Д ержавного бюджету України.
В судове засідання предс тавник позивача не з' явився , який був повідомлений належ ним чином. На адресу суду від п озивача надійшло клопотання про відкладення розгляду сп рави. Однак, суд не знайшов під став для задоволення клопота ння, оскільки позивачем не бу ло надано доказів про поважн ість причин неприбуття до су ду.
Представник відп овідача в судове засідання н е з' явився, про час та місце п роведення судового засіданн я повідомлявся належним чино м, причини неявки суду невідо мі.
Дослідивши надані док ази, суд приходить до наступн ого.
Справи за участю відді лень Фонду, є адміністративн ими, оскільки відповідають в имогам пункту 1 частини першо ї статті 3 КАС України стосовн о визначення поняття адмініс тративної справи.
Відповідно до покладених на нього завдань Фонд здійсн ює контроль за своєчасним пе рерахуванням сум штрафних са нкцій, що надходять від робот одавців за невиконання ними нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштува ння інвалідів (підпункт 3 пунк ту 4 Положення про Фонд соціа льного захисту інвалідів).
Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцям, зокрема у зв 'язку із здійсненням контрол ю за перерахуванням штрафних санкцій, передбачених статт ею 20 Закону, реалізують владні управлінські функції, а прав о відділень Фонду на звернен ня до суду у відповідних відн осинах визначено в законодав чому порядку (частина 9 статті 20 Закону).
Пункт 4 частини першо ї статті 17 КАС визначає, що до к омпетенції адміністративни х судів відносяться спори за зверненнями суб'єкта владни х повноважень у випадах, вста новлених законом.
Окрім того, такі справ и не підпадають під перелік п ублічно-правових справ, визн ачених частиною другою статт і 17 КАС, на які не поширюється к омпетенція адміністративни х судів.
За таких обставин, суд вважає, що справа підлягає ро зглядові в порядку адміністр ативного судочинства.
Статтею 43 Конституції України задекларовано право кожного на працю, що включає м ожливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно о бирає або на яку вільно погод жується. Виконання та реаліз ація зазначеної конституцій ної норми забезпечується зак онами України, підзаконними актами та актами ненормативн ого характеру, які встановлю ють механізм реалізації прав а на працю.
Відповідно до частини восьмої статті 69 Господарсь кого Кодексу України підприє мство з правом найму робочої сили забезпечує визначену в ідповідно до закону кількіст ь робочих місць для працевла штування, зокрема інвалідів. Відповідальність підприємс тва за невиконання даної вим оги встановлюється законом.
Спеціальним законом, я кий визначає основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні і гарантує їм рівні з у сіма іншими громадянами можл ивості для участі в економіч ній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, ст ворення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб жит тя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є З акон України «Про основи соц іальної захищеності інвалі дів в Україні».
Одним із аспектів соці альної захищеності інваліді в, відповідно до частини перш ої статті 17 цього Закону, є пра во працювати на підприємства х, в установах, організаціях, а також займатися підприємниц ькою та іншою трудовою діяль ністю, яка не заборонена зако ном.
Відповідно до ст. 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств (об 'єднань), установ і організаці й незалежно від форми власно сті і господарювання встанов люється норматив робочих міс ць для забезпечення працевла штування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від зага льної чисельності працюючих , а якщо працює від 15 до 25 осіб - у кількості одного робочого м ісця, якщо інше не передбачен о законом.
Виходячи з цієї норми, на підприємства (об'єднання), уст анови та організації покладе но обов'язок самостійно вста новлювати норматив робочих м ісць для забезпечення працев лаштування інвалідів відпов ідно до законодавства. Норма тив створення робочих місць для інвалідів встановлюєтьс я щорічно на весь рік, який є з вітним періодом.
Статтею 20 вказаного Зако ну передбачено, що підприємс тва (об'єднання), установи і ор ганізації, де кількість прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, зобов' язані щорічно сплачувати від діленням Фонду України соціа льного захисту інвалідів штр афні санкції, сума яких визна чається у розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві за кожне робоче місце, незайнят е інвалідом.
Відповідно до Порядку с плати підприємствами (об'єдн аннями), установами і організ аціями штрафних санкцій до в ідділень Фонду соціального з ахисту інвалідів, акумуляції , обліку і використання цих ко штів, затвердженому постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28.12.2001 за N 1767 (далі - Порядок), с ума штрафних санкцій дорівню є розміру середньої річної з аробітної плати на даному пі дприємстві, установі, органі зації за кожне робоче місце, н е зайняте інвалідом, а для під приємств з чисельністю працю ючих від 8 до 15 осіб - розміру по ловини такої середньої річно ї плати, при цьому зазначено, щ о штрафні санкції сплачуютьс я підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що на стає за звітним, контроль за с воєчасним і повним надходжен ням штрафних санкцій від під приємств, які не забезпечуют ь нормативу робочих місць, зд ійснюють відділення Фонду со ціального захисту інвалідів відповідно до законодавства , у разі несплати штрафних са нкцій в установлений термін, відділення Фонду вживають з аходів щодо їх стягнення у су довому порядку.
Відповідно до Наказу Мі нпраці України №223 від 15 травн я 2007 року та Постанови КМУ № 70 в ід 31 жовтня 2007 року, за порушен ня строків сплати зазначено ї санкції нараховується пеня у розмірі 120% річних облікової ставки Нацбанку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.
Судом встановлено, що ві дповідач є особою, яка повинн а приймати заходи до створен ня робочих місць для інвалід ів, за даними позивача, виходя чи з кількості працюючих у ві дповідача осіб, у 2008 році заміс ть 1 інваліда не працювало жод ного.
Згідно із Звітом про зай нятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік, штатних п рацівників, які повинні прац ювати на робочих місцях, ство рених відповідно до чотирьох відсоткового нормативу у 2008 р оці для працевлаштування інв алідів, у 2008 році на підприємст ві замість 1 інвалідів не було працевлаштовано жодного ін валіда.
Відповідач не надав жодн ого доказу, який би підтвердж ував створення ним у 2008 році ро бочих місць для інвалідів та інформування ним державної служби зайнятості та місцеви х органів соціального захист у населення про вільні місця та вакантні посади, на яких мо же використовуватись праця і нвалідів, або про роботу у ньо го у 2008 році інвалідів.
Таким чином, відповідач повинен був сплатити штрафн і санкції у встановленому за коном розмірі та строк, який у даному випадку становить 3457,69 грн., згідно наданому позивач ем розрахунку.
Оскільки відповідач вка заних штрафних санкцій добро вільно не сплатив у встановл ені строки, тому він має також сплатити пеню за порушення с троків сплати, розмір якої ст ановить 197,60 грн., згідно надано му позивачем розрахунку.
За таких обставин, суд вва жає, що позовні вимоги позива ча підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 2,17,158-163 КАС Укр аїни, Законом України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні», суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Луганськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніс тю «Візит» ( р/р 26004044764200 АКІБ «Укрс иббанк», МФО 3351005, код 32026187) на кори сть ВДК м. Рубіжне (р/р 31210230700071 в ГУ ДКУ в Луганській області, МФО 804013, код 24046780, код платежу 50070000) несп лачені штрафні санкції за не виконання 4% нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році в сумі 3457 гр н. 69 коп. ( три тисячі чотириста п' ятдесят сім гривень шістд есят дев' ять копійок) та пен ю за порушення строків сплат и цих санкцій у сумі 197 грн. 60 коп .( сто дев' яносто сім гривен ь шістдесят копійок).
Постанова суду може бу ти оскаржена до Донецького а пеляційного адміністративн ого суду. Заява про апеляційн е оскарження постанови суду першої інстанції подається п ротягом десяти днів з дня її п роголошення, а в разі складен ня постанови у повному обсяз і відповідно до статті 160 цьог о Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови.Апеляційна скар га може бути подана без попер еднього подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо ск арга подається у строк, встан овлений для подання заяви пр о апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає законної сили після закінче ння строку апеляційного оска рження.
Постанова в повному обс язі складена та підписана 30 с ічня 2010 року.
Суддя Т.С. УШАКОВ
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2010 |
Оприлюднено | 25.06.2010 |
Номер документу | 7670085 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Ушаков Тарас Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні