Постанова
від 20.09.2018 по справі 664/2720/17
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Номер справи 664/2720/17 Головуючий в І інстанції Савчак С.П.

Номер провадження №22-ц/791/1146 / 2018 Доповідач Полікарпова О.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2018 року м. Херсон

Апеляційний суд Херсонської області в складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

Головуючого (суддя-доповідач)ОСОБА_1 суддів:ОСОБА_2 ОСОБА_3 секретарОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Херсоні апеляційну скаргу Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області на рішення Цюрупинського районного суду Херсонської області у складі судді Савчака С.П. від 29 травня 2018 року у цивільній справі за позовом ОСОБА_5 до ОСОБА_6 культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, Комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім.Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області про визнання незаконним і скасування наказу про звільнення, переведення на рівнозначну посаду, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та компенсації за заподіяну моральну шкоду,

В С Т А Н О В И В

В листопаді 2017 року ОСОБА_5 звернулася до суду із вказаним вище позовом, посилаючись на те, що 23.05.2017 року Олешківська районна рада Херсонської області своїм рішенням №349 утворила комунальний заклад Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради, Херсонської області (далі Центр культури та дозвілля або Цюрупинський центр культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка). Вказаний комунальний заклад було утворено на базі Цюрупинського центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка, який підпорядкоувався відділу культури Олешківської райдержадміністрації Херсонської області.

Наказом начальника відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області (далі ОСОБА_6 культури) від 16.06.2017 року №109/1-к вона була переведена на посаду хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина Центру культури та дозвілля з 08 серпня 2017 року з оплатою праці по 11 розряду згідно штатного розпису, а також призначена за сумісництвом на 0,5 ставки за посадою хормейстера народної вокальної студії Мелодія Центру культури та дозвілля з 08 серпня 2017 року з оплатою праці по 11 розряду відповідно до штатного розпису.

За розпорядженням голови Олешківської райдержадміністрації від 28.07.2017 року №90-ос вирішено ліквідувати ОСОБА_6 культури шляхом його приєднання до Управління освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту. Згідно наказу в.о. начальника відділу культури від 31.07.2017 року № 23 була розпочата процедура скорочення чисельності і штату працівників Центру культури та дозвілля.

За наказом в.о. начальника ОСОБА_6 культури від 31.07.2017 року № 24 було прийнято рішення про попередження працівників Центру культури про наступне звільнення у зв'язку зі змінами в організації праці та скороченням чисельності працівників. У попередженні зазначалось: запропонувати працівникам, які підлягають звільненню вакантні посади в комунальному закладі Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області.

08.08.2017 року їй вручено попередження в.о. начальника ОСОБА_6 культури про можливе наступне звільнення відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 40 та 49-2 КЗпП України у зв'язку зі скороченням чисельності та посад у Центрі культури та дозвілля, а також припиненням ОСОБА_6 культури. Також їй було запропоновано рівноцінну посаду в комунальному закладі Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т. Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області та поперджено, що у випадку відмови від запропонованої посади трудові відносини з нею будуть припиненні за п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України.

09.08.2017 року вона звернулась із заявою до начальника ОСОБА_6 культури про згоду на звільнення з посади хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина Центру культури та дозвілля по переведенню на посаду хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина Комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області з 01.11.2017 року. Того ж дня вона подала заяву до директора Комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т. Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області про прийняття на роботу по переведенню до цього закладу на посаду хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина Комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області з 02.11.2017 року.

Однак за наказом в.о. начальника ОСОБА_6 культури від 27.10.2017 року № 227-к, з повним текстом якого вона ознайомилася лише 10.11.2017 року, її було звільнено на підставі ст. 36 та п. 1 ст. 40 КЗпП України з посади хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина Цюрупинського центру культури та дозвілля та з 0,5 ставки хормейстера народної вокальної студії Мелодія Центру культури та дозвілля, яку вона обіймала за сумісництвом з 02.11.2017 року через відсутність клопотання комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області про її переведення.

Вважає, що її звільнення відбулось з порушенням вимог трудового законодавства, оскільки ліквідації Цюрупинського Центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка, а також скорочення штатних посад хормейстерів не відбулося.

Крім того не було враховано її переважне право на залишення на роботі та переважне право на переведення, так як вона самостійно виховує малолітню дочку батько якої позбавлений батьківських прав за рішенням суду, вона залишилась єдиною працюючою в сім'ї з двох чоловік, її безперервний стаж на різних посадах в Центрі культури та дозвілля складає 7 років.

Також вона є членом первинної профспілкової організації Центру культури та дозвілля, при цьому її звільнення відбулось в порушення вимог ст.43 КЗпП України без погодження первинної профспілкової організації.

Вважає, що даним звільненням їй було завдано моральну шкоду, що полягає у моральних стражданнях через втрату роботи і заробітку як засобу існування для її сім'ї.

Просила суд визнати незаконним і скасувати наказ в.о. начальника ОСОБА_6 культури Олешківської райдержадміністрації Херсонської області від 28.10.2017 року № 227-к про її звільнення з посади хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина та з 0,5 ставки за посадою хормейстера народної вокальної студії Мелодія Цюрупинського Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка з 02.11.2017 року; зобов'язати ОСОБА_6 культури Олешківської райдержадміністрації Херсонської області видати наказ про її звільнення з посади хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина та з 0,5 ставки за посадою хормейстера народної вокальної студії Мелодія Цюрупинського Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка з 01.11.2017 року у зв'язку з переведенням на посаду хормейстера та на 0,5 ставки за сумісництвом в КЗ Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області; зобов'язати КЗ Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т. Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області видати наказ про її прийняття на посаду хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина з оплатою праці по 11 розряду згідно штатного розпису та на 0,5 ставки за посадою хормейстера народної вокальної студії Мелодія за сумісництвом з 02.11.2017 року по переведенню з Цюрупинського Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка; стягнути солідарно з відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області та комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області середній заробіток за час вимушеного прогулу з 02.11.2017 року; стягнути солідарно з відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області та Комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т. Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області на її користь 40 000 грн. у якості компенсації за моральну шкоду заподіяну незаконним звільненням.

Рішенням Цюрупинського районного суду Херсонської області від 29 травня 2018 року позовні вимоги ОСОБА_5 задоволено частково.

Визнано незаконним і скасовано наказ виконуючого обов'язки начальника відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області від 27.10.2017 року № 227-к про звільнення ОСОБА_5 з посади хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка з 02.11.2017 року відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 40 КзПП України та зняття сумісництва 0,5 ставки хормейстера народної вокальної студії Мелодія Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка з 02.11.2017 року.

Поновлено ОСОБА_5 на посаді хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка та 0,5 ставки хормейстера народної вокальної студії Мелодія Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка з 02.11.2017 року.

Стягнуто з ОСОБА_6 культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області на користь ОСОБА_5 середній заробіток за час вимушеного прогулу та різницю за час виконання нижче оплачуваної роботи за період з 03 листопада 2017 року по 29 травня 2018 року у розмірі 8 137 (вісім тисяч сто тридцять сім) гривень 41 коп.

Стягнуто з ОСОБА_6 культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області на користь ОСОБА_5 10 000 гривень в якості компенсації за заподіяну моральну шкоду.

В задоволенні решти позовних вимог до ОСОБА_6 культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області та Комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області відмовлено.

Рішення суду в частині поновлення ОСОБА_5 на посаді хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка та 0,5 ставки хормейстера народної вокальної студії Мелодія Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка з 02.11.2017 року допущено до негайного виконання.

Вирішено питання щодо судових витрат.

Не погоджуючись з рішенням суду, Олешківська районна державна адміністрація Херсонської області подала на нього апеляційну скаргу і, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просило рішення суду скасувати і ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Апелянт звертає увагу суду апеляційної інстанції на те, що судом при розгляді даної справи не було враховано положення ч.2 ст.40 КЗпП, яка встановлює, що звільнення, зокрема з підстав, зазначених у пункті 1 цієї статті допускається, якщо неможливо перевести працівника за його згодою на іншу роботу. Тому вважає, що Олешківська райдержадміністрація не має права переводити, давати вказівки з прийняття на роботу або звільнення, тощо працівників у комунальний заклад Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області, оскільки даний комунальний заклад є самостійною юридичною особою, яка має власні рахунки, печатки, тощо.

Також вказує на те, що відповідно до ст.43-1 КЗпП у разі ліквідації підприємства, установи, організації для розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу згода виборчого органу первинної профспілкової організації не потрібна.

Апелянт просить врахувати, що розпорядженням голови Олешківської райдержадміністрації від 20.09.2017 року №127-ос Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 28.07.2017 року №90-ос Про зміни у структурі районної адміністрації , яким змінено п.4 розпорядження, а саме слова реорганізацію шляхом приєднання до Управління освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації замінено на ліквідацію , п.5 зазначеного розпорядження виключено та у п.6 слова реорганізацію замінено на ліквідацію .

Таким чином апелянт вважає, що оскільки ОСОБА_5 була належним чином попереджена про можливе звільнення з 02.11.2017 року у зв'язку з скороченням чисельності та посад працівників Цюрупинського центру культури та дозвілля, а також з припиненням ОСОБА_6 культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області та те, що з КЗ Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка не надійшло будь-яких документальних матеріалів щодо згоди про прийняття на роботу до Комунального закладу ОСОБА_5, тому останню було правомірно звільнено з займаних посад.

У письмовому відзиві на апеляційну скаргу ОСОБА_5 доводи апелянта не визнає, вважаючи рішення суду законним та обґрунтованим. Просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги та залишити рішення суду першої інстанції без змін.

Зокрема зазначає, що відповідно до колективного договору між адміністрацією та трудовим колективом ОСОБА_6 культури Цюрупинської райдержадміністрації Херсонської області від 14.04.2016 року відповідачі ОСОБА_6 культури Олешківської райдержадмністрації та комунальний заклад Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області зобов'язані були вживати спільних заходів для забезпечення повної зайнятості і використання трудового потенціалу працівників культури відповідно до професії, кваліфікації і трудового договору.

Так наказом відділу культури від 30.07.2017 р. №23 спеціалісту відділу культури ОСОБА_7 було доручено надати первинній профспілковій організації Цюрупинського Центру культури та дозвілля інформацію про можливе наступне звільнення працівників, вжити заходів запобігання звільнень працівників чи зведенню кількості їх звільнень до мінімуму, визначити перелік окремих категорій працівників, щодо яких чинним законодавством встановлені обмеження на звільнення. Однак ні голова райдержадміністрації, ні ОСОБА_6 культури своїх зобов'язань з приводу цього не виконали.

Крім того, посилаючись на норми п.2, п.3, ч.2 ст.42 та ч.2 ст.184 КЗпП вказує на те, що при її звільненні не було враховано той факт, що на час її звільнення вона була єдиною працюючою у сім'ї та мала стаж безперервної роботи в Цюрупинському Центрі культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка понад сім років.

Також вважає, що спеціаліст, а потім в.о. начальника ОСОБА_6 культури ОСОБА_7, місцем роботи якої була приймальня керівника комунального закладу утримала у себе її заяву про переведення до комунального закладу, а потім видала оскаржений наказ про її звільнення, через відсутність клопотання КЗ Олешківського центру культури та дозвілля .

Звертає увагу суду на те, що розпорядження №127-ос від 20.09.2017 р. про внесення змін до попереднього розпорядження від 28.07.2017 року №90-ос про зміни в структурі райдержадміністрації, на яке в своїй апеляційній скарзі посилається скаржник не може братися до уваги судом, оскільки цей доказ не було подано до суду першої інстанції.

Разом з тим відповідачі та Олешківська райдержадміністрація не надали суду доказів того, що Цюрупинський центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка за погодженням з Міністерством культури України у встановленому порядку було виключено з базової мережі закладів культури та ліквідовано. До цього часу не ліквідовано і ОСОБА_6 культури.

15 грудня 2017 року набрала чинності нова редакція ЦПК України, відповідно до п.9 ст.1 Перехідних положень вказаного Кодексу, справи у судах першої та апеляційної інстанції, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Справа розглядається Апеляційним судом Херсонської області, у межах територіальної юрисдикції якого перебуває місцевий суд, який ухвалив рішення, що оскаржується, до утворення апеляційних судів в апеляційних округах, відповідно до вимог п. 8 ст. 1 Перехідних положень.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи викладені в апеляційній скарзі, колегія суддів вважає апеляційну скаргу такою, що не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Згідно положень ч. 3 ст. 36 КЗпП України в разі реорганізації підприємства, установи, організації (злиття, приєднання, поділ чи перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України).

Отже при зміні власника підприємства, а також його реорганізації (злиття, приєднання, поділ, перетворення) трудові відносини, за згодою працівника, продовжуються, припинення в цих випадках трудового договору (контракту) з ініціативи адміністрації можливо тільки при скороченні чисельності або штату працівників.

Встановлена законодавством можливість припинення юридичної особи шляхом її приєднання до іншої юридичної особи, тобто по суті одночасне створення іншої більш великої установи, яка буде виконувати повноваження особи, що припиняється, не виключає, а навпаки покладає на роботодавця зобов'язання по працевлаштуванню працівників юридичної особи, яка припиняє свою діяльність.

Тобто при реорганізації юридична особа припиняється, але її права та обов'язки в порядку правонаступництва переходять до нової (іншої) юридичної особи. При цьому до правонаступника переходять обов'язки не тільки в частині майнових прав, а й трудових відносин, в тому числі обов'язок щодо працевлаштування працівника (переведення працівника на іншу роботу).

Судом першої інстанції встановлено, що за рішенням Олешківської районної ради від 23.05.2017 року № 349 Про створення Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області було вирішено створити комунальний заклад Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області (а.с.9).

Згідно із статутом комунального закладу Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області затвердженого рішенням ХІХ сесії районної ради сьомого скликання від 23.05.2017 року №349, він є об'єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста Олешківського району в особі Олешківської районної ради. ОСОБА_6 культури Олешківської районної державної адміністрації є головним розпорядником коштів районного бюджету, передбачених для утримання закладу та органом, що здійснює функції управління закладом в галузі культури. Заклад є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки та печатку, має право укладати угоди від свого імені, виступати позивачем та відповідачем у судах (п.п. 1.1;1.4, 1.9 статуту). Управління закладом здійснюється Олешківською районною радою, як засновником. Безпосереднє керівництво здійснює його директор, який здійснює керівництво і контроль за діяльністю закладу, діє від імені закладу, видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження. Уповноваженим органом в галузі культури є відділ культури Олешківської райдержадміністрації, який здійснює контроль та координацію роботи з основних видів діяльності (розділ 5 статуту). За вказаним статутом ОСОБА_6 культури не приймає рішень щодо прийняття та звільнення працівників Комунального закладу Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області (а.с.35-40).

Відповідно до наказу начальника відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області від 16.06.2017 року № 109/1-к ОСОБА_5 - завідуючу ОСОБА_6 культури художньої масової роботи Центру культури та дозвілля переведено з 08.08.2017 року на посаду хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина та дозволено сумісництво на 0,5 ставки хормейстера народної вокальної студії Мелодія Центру культури та дозвілля (а.с.10).

За розпорядженням голови Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області від 28.07.2017 року № 90-ос Про зміни у структурі районної державної адміністрації у зв'язку зі створенням комунальних закладів Олешківського районного краєзнавчого музею Олешківської районної ради Херсонської області та Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області затверджено структуру Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, затверджено граничну чисельність працівників структурних підрозділів Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, змінено найменування ОСОБА_6 освіти Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області на Управління освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області (а.с.11-12).

Наказом в.о. начальника ОСОБА_6 культури від 31.07.2017 року № 23 Про початок процедури скорочення чисельності і штату працівників Цюрупинського центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка, Цюрупинського краєзнавчого музею розпочато з 31.07.2017 року процедуру скорочення чисельності і штату Цюрупинського Центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка, Цюрупинського краєзнавчого музею шляхом скорочення чисельності і посад працівників, вирішено надати первинній профспілковій організації Цюрупинського центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка інформацію про можливе наступне вивільнення працівників згідно додатку, провести консультації з первинною профспілковою організацією Цюрупинського центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка про заходи щодо запобігання звільненню, зведення їх кількості до мінімуму або пом'якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень. Визначити перелік працівників, посади яких підлягають скороченню з урахуванням вимог законодавства щодо обмеження на звільнення окремих категорій працівників (а.с.13).

За колективним договором між адміністрацією та трудовим колективом ОСОБА_6 культури Цюрупинської районної державної адміністрації Херсонської області від 14.04.2016 року адміністрація при ліквідації чи реорганізації установи, що тягне за собою скорочення чисельності працюючих зобов'язується завчасно надати професійним спілкам інформацію з цього питання щодо можливих звільнень працівників (п.1 Розділу ІІІ). Крім того, адміністрація зобов'язується забезпечити зайнятість працюючих, недопущення безпідставного скорочення кількості працівників, робочих місць (п.2 Розділу ІІІ). Скорочення чисельності або штату працівників установи повинно проводитися з метою поліпшення її складу (п.3 Розділ ІІІ) (а.с.70-73).

За галузевою угодою між Міністерством культури України та Професійною спілкою працівників культури України на 2017-2022 роки сторони домовились, що рішення про зміну в організації виробництва і праці, реорганізацію і перепрофілювання закладів культури, що призводять до скорочення чисельності працівників, узгоджені з відповідними профспілковими органами приймати не пізніше за 3 місяці до намічених дій з економічним обґрунтуванням та заходами забезпечення зайнятості правників, що вивільняються. Тримісячний період використовувати для вжиття заходів, спрямованих на зниження рівня скорочення чисельності працівників (п. 4.1.11) (а.с.74-76).

Згідно із наказом в.о. начальника ОСОБА_6 культури від 31.07.2017 року № 24 Про попередження про звільнення вирішено попередити працівників Центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка про наступне вивільнення з 31.10.2017 року у зв'язку з припиненням відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, а саме реорганізацією шляхом приєднання до Управління освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, забезпечити попередження працівників про можливе їх наступне вивільнення та пропонувати протягом строку до їх фактичного звільнення вакантні посади у комунальних закладах - Олешківського районного краєзнавчого музею Олешківської районної ради Херсонської області та Олешківського районного центру культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області (а.с.14).

Згідно із попередженням в.о. начальника ОСОБА_6 культури від 02.08.2017 року отриманого ОСОБА_5 08.08.2017 року її попереджено про можливе наступне звільнення з 02.11.2017 року у зв'язку з скороченням чисельності і посад працівників Центру культури, а також з припиненням відділу культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, а саме реорганізацією шляхом приєднання до Управління освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області та створенням комунального закладу Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області. ОСОБА_5 запропоновано рівноцінну посаду в комунальному закладі Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області. При цьому роз'яснено, що у разі відмови від запропонованої посади трудові відносини буде припинено за п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України (а.с.15).

Відповідно до заяви ОСОБА_5 поданої начальнику ОСОБА_6 культури від 09.08.2017 року, остання просить звільнити її з посад хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина та народної вокальної студії Мелодія з 01.11.2017 року по переведенню на відповідні посади в КЗ Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області (а.с.16-17).

За заявами ОСОБА_5 директору КЗ Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області від 09.08.2017 року та 09.11.2017 року вона просить прийняти її на посади хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина та народної вокальної студії Мелодія з 01.11.2017 року по переведенню на відповідні посади в КЗ Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області по переведенню з 02.11.2017 року (а.с.18-19).

Згідно із рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення заяви позивачки ОСОБА_6 культури та КЗ Олешківський районний центр культури та дозвілля ім. Т.Г. Шевченка Олешківської районної ради Херсонської області було отримано 10.08.2017 року (а.с.63).

За наказом в.о. начальника ОСОБА_6 культури від 27.10.2017 року № 227-к згідно ст. 36 КЗпП України та попередження від 02.08.2017 року, а також відсутності листа - клопотання КЗ Олешківський ЦКД щодо переведення ОСОБА_5, з останньої знято 0,5 ставки хормейстера народної вокальної студії Мелодія з 02.11.2017 року та звільнено ОСОБА_5 з посади хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина Центру культури з 02.11.2017 року відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України, а також наказано виплатити їй вихідну допомогу у розмірі середньомісячної заробітної плати (а.с.20).

Важливою умовою при звільнені працівника на підставі п.1 ч.1 ст. 40 КЗпПУ є неможливість перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу, що передбачене частиною 2 вказаної статті.

Тобто звільнити працівника у зв'язку зі скороченням штату та/або чисельності працівників, можна тільки у випадку, якщо його не можливо за наявності його згоди перевести на іншу роботу.

У пункті 19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 6 листопада 1992 року за № 9 "Про практику розгляду судами трудових спорів" містяться роз'яснення, згідно з якими розглядаючи трудові спори, пов'язані зі звільненням за п.1 ч.1 ст. 40 КЗпП, суди зобов'язані з'ясувати, чи дійсно у відповідача мали місце зміни в організації виробництва і праці, зокрема, ліквідація, реорганізація або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників, чи додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства, що регулюють вивільнення працівника, які є докази щодо змін в організації виробництва і праці, про те, що працівник відмовився від переведення на іншу роботу або що власник або уповноважений ним орган не мав можливості перевести працівника з його згоди на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, чи не користувався вивільнюваний працівник переважним правом на залишення на роботі та чи попереджувався він за 2 місяці про наступне вивільнення.

За ч.1 ст.43 КЗпП України розірвання трудового договору з підстав, передбачених пунктами 1 (крім випадку ліквідації підприємства, установи, організації), 2-5, 7 статті 40 і пунктами 2 і 3 статті 41 цього Кодексу, може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу (профспілкового представника), первинної профспілкової організації, членом якої є працівник.

Відповідно до ч. 3 ст. 184 КЗпП України звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років - частина шоста статті 179), одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років або дитини з інвалідністю з ініціативи власника або уповноваженого ним органу не допускається, крім випадків повної ліквідації підприємства, установи, організації, коли допускається звільнення з обов'язковим працевлаштуванням.

Також судом першої інстанції було встановлено, що ОСОБА_5 є членом районної профспілкової організації працівників культури та сплачує профспілкові внески (а.с. 23).

За листом голови ради районної профспілкової організації працівників культури від 21.05.2018 року рада об'єднувала діючу первинну профспілкову організацію Цюрупинського центру культури та дозвілля. ОСОБА_5 була членом первинної профспілкової організації Цюрупинського центру культури та дозвілля. ОСОБА_6 культури Олешківської райдержадміністрації попередньо не звертався за згодою на звільнення ОСОБА_5 Після припинення діяльності Цюрупинського центру культури та дозвілля профспілкова організація цього закладу припинила свою діяльність. З цієї причини не має можливості зібрати засідання профспілкового комітету колишньої профспілкової організації Цюрупинського центру культури та дозвілля і вирішити питання про надання згоди або незгоди на звільнення ОСОБА_5

Крім того, ОСОБА_6 культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області було звільнено ОСОБА_5 при неможливості її звільнення без обов'язкового працевлаштування, оскільки вона є одинокою матір'ю дитини, яка на момент звільнення не досягла 14 років та повної ліквідації ОСОБА_6 культури не відбулось (а.с.24-27).

Врахувавши, що ОСОБА_5 було звільнено з посади хормейстера народного ансамблю народної пісні Червона калина Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка та 0,5 ставки посади хормейстера народної вокальної студії Мелодія Центру культури та дозвілля ім. Т.Г.Шевченка без законної підстави, без згоди первинної профспілкової організації, при відсутності скорочення посад, за відсутності повної ліквідації ОСОБА_6 культури Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області, без обов'язкового працевлаштування, суд першої інстанції прийшов до правильного висновку про те, що наказ про її звільнення є незаконним (протиправним) та підлягає скасуванню, а ОСОБА_5 слід поновити на займаній посади та виплатити їй передбачений на підставі ст.235 КЗпП середній заробіток за час вимушеного прогулу та різницю за час виконання нижчеоплачуваної роботи за період з 03.11.2017 року по 29.05.2018 року у розмірі 8 137,41 грн. з відрахуванням з цієї суми податків, зборів та обов'язкових платежів.

Доводи апелянта про те, що Олешківська районна державна адміністрація не має права переводити працівників до комунального закладу, який створений Олешківською районною радою колегією суддів до уваги не приймаються, оскільки вирішальне значення при прийнятті рішення про поновлення позивачки на роботі мало порушення порядку її звільнення, про які зазначено в рішенні суду.

Посилання апелянта на те, що судом першої інстанції не було враховано розпорядження голови Олешківської РДА від 28.07.2017 року №90-ос про зміни в структурі райдержадміністрації, яким внесені зміни в до наказу від 28.07.2017 року і слово реорганізацію замінено на слово ліквідацію не може братися до уваги колегією суддів, оскільки цей доказ не було подано до суду першої інстанції. До того ж, позивачка не попереджалась роботодавцем про ліквідацію.

Не ґрунтуються на законі й твердження апелянта про те, що ОСОБА_6 культури Олешківської районної державної адміністрації практично повністю ліквідовано, оскільки законодавець пов'язує припинення діяльності юридичної особи з виключенням її з Державного реєстру юридичних осіб, а таких доказів апелянтом суду не надано.

Таким чином доводи апеляційної скарги не дають підстав для встановлення неправильного застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, не спростовують висновків суду, обґрунтовано викладених в мотивувальній частині оскаржуваного рішення.

При вирішенні даної справи судом правильно визначено характер правовідносин між сторонами, вірно застосовано закон, що їх регулює, повно і всебічно досліджено матеріали справи та надано їм належну правову оцінку, тому відповідно до ст.375 ЦПК України це є підставою для відхилення апеляційної скарги та залишення без змін рішення суду.

На підставі викладеного, керуючись ст. 367, 374, 375, 381-384 ЦПК України, суд

п о с т а н о в и в

Апеляційну скаргу Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області залишити без задоволення.

Рішення Цюрупинського районного суду Херсонської області від 29 травня 2018 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення до Верховного Суду шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлено 25.09.2018 року.

Головуючий О.М. Полікарпова

Судді Л.П. Воронцова

ОСОБА_3

СудАпеляційний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення20.09.2018
Оприлюднено27.09.2018
Номер документу76716183
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —664/2720/17

Ухвала від 13.11.2018

Цивільне

Херсонський апеляційний суд

Орловська Н. В.

Ухвала від 31.10.2018

Цивільне

Херсонський апеляційний суд

Орловська Н. В.

Постанова від 20.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Полікарпова О. М.

Вирок від 20.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Полікарпова О. М.

Ухвала від 20.08.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Радченко С. В.

Ухвала від 16.08.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Полікарпова О. М.

Ухвала від 08.08.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Полікарпова О. М.

Ухвала від 03.08.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Полікарпова О. М.

Ухвала від 13.07.2018

Цивільне

Апеляційний суд Херсонської області

Полікарпова О. М.

Рішення від 29.05.2018

Цивільне

Цюрупинський районний суд Херсонської області

Савчак С. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні