Рішення
від 24.09.2018 по справі 522/6060/18     
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 522/6060/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2 (за довіреностями), представник відповідача - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІА-ЛЕКС» до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування постанови про накладення штрафу, припису та визнання дій протиправними, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС звернулось до суду з позовом до Управління ДАБК Одеської міської ради, в якому відповідно до уточненої позовної заяви від 09.07.2018 року просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Управління ДАБК Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.04.2018 року №009/18/17/вих;

- визнати протиправним та скасувати припис Управління ДАБК Одеської міської ради про зупинення підготовчих та будівельних робіт, виданий 22.03.2018 року;

- визнати протиправними дії Управління ДАБК Одеської міської ради щодо повернення ТОВ ДІА-ЛЕКС листом від 19.12.2017 року №01-16/3740д/д повідомлення про початок виконання підготовчих робіт на доопрацювання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 22.03.2018 року за результатами позапланової перевірки будівництва житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, у зв'язку з нібито виявленими порушеннями абз.2 ч.2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 року №466, головним спеціалістом інспекційного відділу №1 Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради видано припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, з вимогою зупинити виконання підготовчих робіт на об'єкті з 22.03.2018 року, про що повідомити до УДАБК ОМР до 22.04.2018 року.

Позивач зазначив, що 14.12.2017 року ТОВ ДІА-ЛЕКС відповідно до вимог ч.1, 2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.4, п.13 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, повідомило УДАБК ОМР про початок виконання підготовчих робіт з будівництва житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, шляхом подання до УДАБК ОМР відповідного повідомлення встановленої форми згідно з додатком №1 до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, яке було зареєстроване в УДАБК ОМР за вх. №01-16/3740д/д від 14.12.2017 року. Факт того, що ТОВ ДІА-ЛЕКС повідомило про початок виконання підготовчих робіт в порядку та відповідно до вимог чинного законодавства України, УДАБК ОМР не заперечує та визнає, про що зазначено на стор.17 ОСОБА_2 №000318 від 22.03.2018 року; стор. 4 Припису про зупинення підготовчих та будівельних робіт; стор. 5 Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.03.2018 року. Тобто, 14.12.2017 року, з моменту повідомлення УДАБК ОМР про початок виконання підготовчих робіт у ТОВ ДІА-ЛЕКС виникло право виконувати визначені будівельними нормами, стандартами і правилами підготовчі роботи. Чинним законодавством України не передбачено прав та повноважень для УДАБК ОМР здійснювати такі дії як повернення повідомлення про початок виконання підготовчих робіт на доопрацювання.

Позивач вважав, що зазначення в матеріалах перевірки про те, що повідомлення ТОВ ДІА-ЛЕКС про початок виконання підготовчих робіт було повернуте замовнику будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС листом Управління за №01-16/3740д/д від 19.12.2017 року на доопрацювання, не відповідає дійсності у зв'язку з тим, що ТОВ ДІА-ЛЕКС таке повідомлення не отримувало, та навіть якщо така дія й була вчинена УДАБК ОМР, вона не відповідає ч.2 ст.19 Конституції України, що вказує на її протиправний характер у зв'язку з відсутністю порядку та повноважень вчиняти таку дію.

Позивач зазначив, що факт відсутності в єдиному реєстрі інформації про документи, які дають ТОВ ДІА-ЛЕКС право на виконання підготовчих робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, не є підставою вважати, що у ТОВ ДІА-ЛЕКС відсутнє таке право, оскільки право на виконання підготовчих робіт не залежить від реєстрації (внесення) відомостей (даних) про таке право в єдиний реєстр, про який вказано в матеріалах перевірки УДАБК ОМР. Це лише підтверджує факт протиправних дій посадових осіб УДАБК ОМР, які замість того щоб відповідно до п.9 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт подати інформацію про отримання 14.12.2017 року від ТОВ ДІА-ЛЕКС повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до Держархбудінспекції для її внесення до єдиного реєстру, вчинили дії, не передбачені чинним законодавством України - повернули на доопрацювання .

Позивач вказує, що 26.01.2018 року ТОВ ДІА-ЛЕКС повідомляв (ідентифікатор поштового відправлення 6501003766820) УДАБК ОМР про відсутність в єдиному реєстрі інформації про право ТОВ ДІА-ЛЕКС виконувати підготовчі роботи з вимогою роз'яснити причини такої події, але відповіді на дане повідомлення від УДАБК ОМР до цього часу не надійшло. Факт видання припису про зупинення підготовчих та будівельних робіт з вимогою зупинити виконання підготовчих робіт на об'єкті з 22.03.2018 року, є порушенням з боку посадових осіб УДАБК ОМР положень п.17 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, згідно якого припис може бути видано лише у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, а з огляду вказані обставини та на чинне законодавство України, ТОВ ДІА-ЛЕКС жодних порушень не вчиняло.

Позивач зазначив, що 03.04.2018 року заступник начальника УДАБК ОМР ОСОБА_3 прийняв постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №009/18 171 вих., якою визнав ТОВ ДІА-ЛЕКС винним у вчиненні порушення, передбаченого п.1 ч.3 ст.2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та наклав штраф у суму 17620 грн. Факт прийняття постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №009/18 172 вих. свідчить про порушення з боку посадової особи, яка її приймала, вимог п.21 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Позивач вказав, що своїм рішенням (приписом) про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 22.03.2018 року УДАБК ОМР зупинило виконання підготовчих робіт, чим протиправно обмежило ТОВ ДІА-ЛЕКС в реалізації права на їх виконання, яке виникло 14.12.2017 року у відповідності до ч.ч. 1, 2 ст.35 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності .

Також позивач зазначив, що своєю постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №009/18 171 вих., УДАБК ОМР намагається протиправно притягнути ТОВ ДІА-ЛЕКС до відповідальності та нанести збитки у вигляді штрафу, який передбачений Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , але за відсутністю будь-яких порушень з боку ТОВ ДІА-ЛЕКС .

Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 12.04.2018 року, з посиланням на п.2 ч.1 ст.29 КАС України, матеріали позову передано на розгляд до Одеського окружного адміністративного суду.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 16.05.2018 року на суддю Андрухіва В.В. розподілено справу №522/6060/18.

Ухвалою суду від 21.05.2018 року прийнято до провадження вказану справу та відкрито провадження у справі, ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 18 червня 2018 року об 11:00 год. Відповідачу встановлено 15-денний строк з дня отримання ухвали суду на подання відзиву на позов.

Ухвалою суду від 18.06.2018 року зазначений позов залишено без руху, надано позивачу п'ятиденний строк для усунення недоліків з дня вручення позивачу ухвали шляхом надання до суду виправленої позовної заяви з зазначенням свого номера засобу зв'язку та адреси електронної пошти та копією виправленої позовної заяви для відповідача.

Після усунення позивачем недоліків позову ухвалою від 27.06.2018 року суд продовжив розгляд справи на призначив підготовче засідання на 10.07.2018 року о 10.00 год.

За заявою позивача суд ухвалою від 05.07.2018 року роз'яснив позивачу ухвалу від 27.06.2018 року про залишення позову без руху.

Ухвалою від 10 липня 2018 року продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.

Ухвалою від 10 липня 2018 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду на 27.08.2018 року.

У судовому засіданні 27.08.2018 року представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з викладених підстав.

Представник відповідача у судовому засіданні 27.08.2018 року проти задоволення позову заперечував. 18.06.2018 року представником відповідача надано відзив на позов, відповідно до якого останній зазначив, що відповідно до статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та згідно з Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553, на підставі наказу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №01-13/49ДАБК від 16.03.2018 року та звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (звернення ОСОБА_4 вх. №01-18/404-и/в від 14.03.2018 року) за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська, 3. Строк перевірки: з 16.03.2018 року по 22.03.2018 року. Перевіркою встановлено, що земельну ділянку за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, Одеською міською радою було передано в строкове платне володіння та користування площею 0,6567 га (кадастровий номер 5110137500:21:017:0010) ТОВ ДІА-ЛЕКС для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку на підставі договору оренди від 27.11.2017 року за №372. На земельній ділянці розташовані об'єкти нерухомого майна, які належать ТОВ ДІА-ЛЕКС : реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 572504551101; реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 572670251101; реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 572771451101; реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 572886751101. Режим забудови земельної ділянки визначається відповідно до плану зонування території (зонінгу) м. Одеса, затвердженого рішенням Одеської міської ради за №1316-VII від 19.10.2016 року.

Представник відповідача зазначив, що в ході проведення перевірки представником генерального підрядника КП БУДОВА на підставі довіреності за № 220 від 31.05.2017 року ОСОБА_5 та представником замовника будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС ОСОБА_2 було пред'явлено: договір оренди земельної ділянки за даною адресою; проект виконання підготовчих робіт (ПВР), виконаний ТОВ Инжиниринг-Жилстрой в 2017 році; наказ ТОВ ДІА-ЛЕКС (код ЄДРПОУ 39500300) про затвердження проекту підготовчих робіт за № 01/12/1 від 01.12.2017 року; договір на здійснення авторського нагляду за виконанням підготовчих робіт за даною адресою від 01.12.2017 року за №01/12-17АН; договір на здійснення технічного нагляду за виконанням підготовчих робіт за даною адресою від 01.12.2017 року за № 01/12-17ТН; наказ ТОВ ДІА-ЛЕКС про призначення відповідальних осіб за здійснення технічного нагляду за виконанням підготовчих робіт за даною адресою; наказ ТОВ Инжиниринг-Жилстрой за № 27 від 01.12.2017 року про призначення відповідальної особи за здійсненням авторського нагляду за виконанням підготовчих робіт за даною адресою; довіреність за № 220 від 31.05.2017 року від КП БУДОВА .

Представник відповідача вказав, що на момент виїзду на місце встановлено, що за даною адресою виконані роботи із закріплення осьових ліній огорожі, улаштування основ під огорожі, влаштування необхідної огорожі будівельного майданчика. Також зафіксовано, що вже виконані роботи із демонтажу двохповерхового адміністративно-побутового корпусу (поз. №4 відповідно до буд генплану), двохповерхового адміністративно-побутового корпусу (поз. №3 відповідно до буд генплану) та виконувалися роботи з демонтажу трьохповерхового виробничого корпусу (поз. №2 відповідно до буд генплану). Зазначив, що перевіркою встановлено, що замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС 14.12.2017 року до Управління було подано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт за вх. № 01-16/3740д/д за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, однак дане повідомлення було повернуте замовнику будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС листом Управління за №01-16/3740д/д від 19.12.2017 року на доопрацювання. Відповідно до даних єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, відсутня інформація стосовно реєстрації дозвільних документів на проведення будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3.

Представник відповідача зазначив, що замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС та генеральним підрядником КП БУДОВА виконуються підготовчі роботи за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 без отримання права на виконання такого виду робіт, чим порушено абз. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п. 4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ за №466 від 13 квітня 2011 року.

З огляду на вищенаведене, представник відповідача вважав, що Управління діяло правомірно, складені акт, протоколи, припис та винесені постанови на підставі та за результатом всебічного, повного і об'єктивного дослідження всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. Постанова є законною та обґрунтованою.

У судовому засіданні 27.08.2018 року суд зобов'язав відповідача надати докази надіслання позивачу листа від 19.12.2017 року про повернення повідомлення на доопрацювання. У зв'язку з цим по справі оголошено перерву до 13.09.2018 року до 10.00 год.

У судове засідання, призначене на 13 вересня 2018 року о 10:00 год., з'явились представники позивача. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, повідомлений у встановленому законом порядку, про причини неявки суд не повідомив, витребувані докази не надав.

Тому суд ухвалив про продовження судового розгляду за відсутності відповідача.

Заслухавши вступне слово позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.

27 листопада 2017 року між Одеською міською радою (орендодавець), яка діє від імені Територіальної громади міста ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС (орендар) укладено договір оренди землі (а.с. 109-113, т. 2), предметом якого є те, що орендодавець на підставі Закону України Про оренду землі та рішення Одеської міської ради №2537-VII від 04.09.2017 року передає, а орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку площею 0,6567 га, що знаходиться за адресою: місто Одеса, вулиця Єврейська, земельна ділянка 3 (три) (п.1.1). Зазначена земельна ділянка сформована із земель комунальної власності Територіальної громади міста ОСОБА_1. Орган, який зареєстрував земельну ділянку - відділ у м.Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, дата державної реєстрації земельної ділянки - 11.08.2017 року, кадастровий номер - 5110137500:21:017:0010 (п.1.2).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №105259626 від 27.11.2017 року (а.с. 114-115, т. 2), земельна ділянка площею 0,6567 га, кадастровий номер 5110137500:21:017:0010, цільове призначення для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, категорія земель: землі житлової та громадської забудови, орендар: Товариство з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС , код ЄДРПОУ 39500300 на підставі договору оренди землі від 27.11.2017 року.

01 грудня 2017 року ТОВ ДІА-ЛЕКС (замовник) та ОСОБА_6 (виконавець) уклали договір №01/12-17ТН про надання послуг по здійсненню технічного нагляду (а.с. 103, т. 2), згідно умов якого замовник доручає, а виконавець зобов'язується надати послуги по здійсненню технічного нагляду за виконанням підготовчих робіт об'єкта: будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3 (п.1.1).

01 грудня 2017 року ТОВ ДІА-ЛЕКС (замовник) та ТОВ ИНЖИНИРИНГ-ЖИЛСТРОЙ (виконавець) уклали договір №01/12-17АН на виконання авторського нагляду (а.с. 104, т. 2), згідно умов якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе обов'язок по здійсненню авторського нагляду за виконанням підготовчих робіт об'єкта: будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3 (п.1.1).

01 грудня 2017 року директор ТОВ ДІА-ЛЕКС видав наказ №01/12/2 (а.с. 107, т. 2) про затвердження проекту підготовчих робіт по об'єкті: будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3 , (а.с. 116-171, т. 2) розроблений ТОВ ИНЖИНИРИНГ-ЖИЛСТРОЙ .

14 грудня 2017 року ТОВ ДІА-ЛЕКС подало до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради повідомлення про початок виконання підготовчих робіт / про заміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт (а.с. 5, т. 1), а саме: будівництва житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська 3, генпідрядником у якій зазначено КП Будова , код ЄДРПОУ 22484783.

Судом встановлено, що на підставі заяви ОСОБА_4 від 14.03.2018 року, наказу №01-13/49ДАБК від 16.03.2018 року про проведення позапланової перевірки та направлення для проведення планового (позапланового) заходу №000318 від 16.03.2018 року, у період з 16.03.2018 року по 22.03.2018 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контрою Одеської міської ради було проведено позапланову перевірку на об'єкті будівництва: будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська 3 , замовник: ТОВ ДІА-ЛЕКС , генеральний підрядник: КП Будова , за результатами якої складено акт щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих робіт №000318 (а.с. 24-44, т. 2), яким встановлено наступні порушення, а саме: на момент виїзду на місце встановлено, що за даною адресою виконані роботи із закріплення осьових ліній огорожі, улаштування основ під огорожі, влаштування необхідної огорожі будівельного майданчика. Також зафіксовано, що вже виконані роботи із демонтажу двохповерхового адміністративно-побутового корпусу (поз. №4 відповідно до буд генплану), двохповерхового адміністративно-побутового корпусу (поз. №3 відповідно до буд генплану) та виконувалися роботи з демонтажу трьохповерхового виробничого корпусу (поз. №2 відповідно до буд генплану). Також перевіркою встановлено, що замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС 14.12.2017 року до Управління було подано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт за вх. № 01-16/3740д/д за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3. Однак дане повідомлення було повернуте замовнику будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС листом Управління за №01-16/3740д/д від 19.12.2017 року на доопрацювання. Відповідно до даних єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, відсутня інформація стосовно реєстрації дозвільних документів на проведення будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3. Таким чином, замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС та генеральним підрядником КП БУДОВА виконуються підготовчі роботи за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 без отримання права на виконання такого виду робіт, чим порушено абз. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п. 4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ за №466 від 13 квітня 2011 року.

22.03.2018 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контрою Одеської міської ради за результатами перевірки ТОВ ДІА-ЛЕКС було видано припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт (а.с. 59-63, т. 2), яким за порушення абз.2 ч.2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року, вимагало зупинити виконання підготовчих робіт на об'єкті з 22.03.2018 року.

Також 22.03.2018 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контрою Одеської міської ради відповідно до ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Закону України Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (а.с. 45-51, т. 2), яким за результатами позапланової перевірки, проведеної на об'єкті будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська 3 зафіксовано порушення ТОВ ДІА ЛЕКС абз.2 ч.2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року, відповідальність за що встановлена п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності .

03.04.2018 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контрою Одеської міської ради за результатами розгляду матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності стосовно ТОВ ДІА-ЛЕКС винесено постанову №009/18/171 вих (а.с. 69-75, т. 2) про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, яким ТОВ ДІА-ЛЕКС визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 17620 грн.

Правові відносини, що виникають у сфері проведення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, регулюються Конституцією України, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою КМУ від 23.05.2011 року №553.

Так, відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Вищезазначеним порядком є Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений Постановою КМУ від 23.05.2011 року №553 (далі - Порядок №553).

Так, згідно п.п. 5, 7 цього Порядку №553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом. Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб'єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об'єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об'єкта; перевірка виконання суб'єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Згідно п.2 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 р. №747) (далі - Порядок №466), підготовчі роботи - роботи з підготовки земельної ділянки, влаштування огородження будівельного майданчика та знесення будівель і споруд, порушення елементів благоустрою в межах відведеної земельної ділянки, вишукувальні роботи, роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації і обслуговування будівництва, улаштування під'їзних шляхів, складування будівельних матеріалів, підведення тимчасових інженерних мереж, а також з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень.

Відповідно до п.4 Порядку №466, підготовчі роботи, визначені будівельними нормами, стандартами і правилами, можуть виконуватися замовником після набуття права на земельну ділянку відповідного цільового призначення та подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Виконання підготовчих робіт може здійснюватися на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - дозвіл).

Згідно п.6 Порядку №466, документи, що надають право на виконання підготовчих робіт, діють до моменту отримання права на виконання будівельних робіт. Документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Відповідно п.9 Порядку №466, дані щодо надання (отримання), відмови у видачі чи анулювання (скасування), внесення змін до документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, вносяться Держархбудінспекцією до реєстру на підставі інформації, поданої відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю, протягом одного робочого дня з дня її надходження.

Пункт 15 Порядку №466 передбачає, що у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово повідомляє замовникові протягом одного робочого дня з дня такого виявлення. Замовник (його уповноважена особа) зобов'язаний протягом трьох робочих днів з дня самостійного виявлення технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) у поданому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт чи повідомленні про початок виконання будівельних робіт або отримання відомостей про виявлення недостовірних даних подати виправлені (достовірні) дані щодо інформації, яка потребує змін, для внесення їх до реєстру шляхом подання особисто або надсилання відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві заяви за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку та повідомлення про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт чи повідомлення про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 до цього Порядку в одному примірнику. Орган державного архітектурно-будівельного контролю забезпечує внесення інформації, зазначеної у повідомленні про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт чи повідомленні про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, до реєстру згідно з цим Порядком. Відомості щодо внесення даних, зазначених у повідомленні, в якому виявлено технічну помилку або недостовірні дані, підлягають виключенню з реєстру в установленому порядку.

Згідно ч.2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон №3038-VII), виконання підготовчих робіт може здійснюватися на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт.

Виконання підготовчих робіт без подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт забороняється.

У разі самостійного виявлення помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) у поданому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт замовник має право протягом трьох робочих днів із дня подання такого повідомлення подати виправлені (достовірні) дані щодо інформації, яка потребує змін (ч.4 ст.35 Закону №3038-VII).

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), об'єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт забороняється. Отримання замовником інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт, крім направлення повідомлення про початок виконання будівельних робіт до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до частини першої цієї статті, не вимагається.

Згідно п.1 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення: виконання підготовчих робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні - у розмірі десяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Суд зазначає, що єдиною підставою винесення відповідачем оскаржуваної постанови та припису є нібито порушення позивачем абз.2 ч.2 ст.35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року, тобто виконання підготовчих робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 без отримання права на виконання такого виду робіт, оскільки повідомлення про початок виконання підготовчих робіт за вх. № 01-16/3740д/д за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, подане замовником будівництва ТОВ «ДІА-ЛЕКС» 14.12.2017 року до Управління, було повернуте на доопрацювання замовнику будівництва листом Управління за № 01-16/3740д/д від 19.12.2017 року.

Таким чином, оскільки ані Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» , ані Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт не передбачено право органу державного архітектурно-будівельного контролю повертати повідомлення про початок виконання підготовчих робіт на доопрацювання, відтак ТОВ «ДІА-ЛЕКС» не було порушено абз.2 ч.2 ст.35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року.

Суд бере до уваги доводи позивача про те, що ТОВ «ДІА-ЛЕКС» дотримано вимоги Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, вчасно надіслано до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, а відтак ТОВ «ДІА-ЛЕКС» набуло право на здійснення підготовчих робіт на об'єкті будівництва «будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська, 3» після надіслання такого повідомлення.

Крім того, суд не бере до уваги доводи представника відповідача, що на адресу ТОВ «ДІА-ЛЕКС» Управлінням направлявся лист від 19.12.2017 року, в якому зазначені підстави повернення повідомлення про початок виконання підготовчих робіт на доопрацювання, оскільки доказів надіслання та вручення вказаного листа ТОВ «ДІА-ЛЕКС» відповідачем до суду не надано.

Крім того, як судом зазначено вище, відповідачу законом не надано право повертати на доопрацювання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт. Тобто відповідач діяв не на підставі на не у спосіб, встановлений законом, чим порушено вимоги ч.2 ст.19 Конституції України.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що у відповідача не було законних підстав ані для винесення припису від 22.03.2018 року про зупинення підготовчих та будівельних робіт позивачем, ані для накладення на позивача штрафу постановою від 03.04.2018 року №009/18/171 вих., а тому позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІА-ЛЕКС» є обґрунтованими та підлягають повному задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІА-ЛЕКС» (адреса: вул. Єврейська, 3 м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ 39500300) до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (адреса: вул. Черняховського, 6, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 40199728) - задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.04.2018 року № 009/18/171вих.

Визнати протиправним та скасувати припис Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про зупинення підготовчих та будівельних робіт, виданий 22.03.2018 року ТОВ «ДІА-ЛЕКС» .

Визнати протиправними дії Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради щодо повернення ТОВ «ДІА-ЛЕКС» листом від 19.12.2017 року № 01-16/3740д/д повідомлення про початок виконання підготовчих робіт на доопрацювання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (адреса: вул. Черняховського, 6, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 40199728) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДІА-ЛЕКС» (адреса: вул. Єврейська, 3 м.Одеса, 65014, код ЄДРПОУ 39500300) судові витрати у розмірі 5286 грн. (п'ять тисяч двісті вісімдесят шість гривень).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасною подачею копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено в день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення складено 24 вересня 2018 року.

Суддя В.В. Андрухів

.

Дата ухвалення рішення24.09.2018
Оприлюднено27.09.2018
Номер документу76720773
СудочинствоАдміністративне
Сутьнакладення штрафу, припису та визнання дій протиправними

Судовий реєстр по справі —522/6060/18     

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 24.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 10.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 10.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 05.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні