Рішення
від 20.09.2018 по справі 802/1127/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

20 вересня 2018 р. Справа № 802/1127/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Альчука Максима Петровича,

розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (21021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 11)

до: Вінницької міської благодійної організації "Благодійний заклад - центр естетичного виховання дітей" (21011, м. Вінниця, вул. Москаленка, 42)

про: застосування заходів державного нагляду

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області з адміністративним позовом до Вінницької міської благодійної організації "Благодійний заклад - центр естетичного виховання дітей", згідно якого просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Вінницької міської благодійної організації Благодійний заклад-центр естетичного виховання дітей за адресою: м. Вінниця, вулиця Москаленка, 42, шляхом відключення від джерел електроживлення, накладання печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері будівлі, до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, вказаних у позові.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем згідно з вимогами ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з 4 по 22 квітня 2016 року здійснено планову перевірку території, будівель та приміщень Вінницької міської благодійної організації Благодійний заклад-центр естетичного виховання дітей (далі - Центр) за адресою: м. Вінниця, вул. Москаленка, 42. За результатами перевірки складено акт від 22.04.2016 №164 (далі - Акт №164), в якому вказані виявлені у закладі порушення, та складено Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 22.04.2016 №140 (далі - Припис №140), яким встановлено терміни виконання виявлених порушень до 01 серпня 2016 року. З 12 по 23 лютого 2018 року здійснено планову перевірку Центру. За результатами перевірки складено акт від 23.02.2018 №110 (далі - Акт №110), в якому зафіксовані недоліки, виявлені під час попередньої перевірки, а також нові порушення у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Ухвалою суду від 20.04.2018 року відкрито провадження у справі, розгляд адміністративної справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з викликом сторін.

Згідно ухвали суду від 08.06.2018 року зупинено провадження у справі до 10.09.2018 року для надання сторонам часу досягти примирення.

На підставі ухвали суду від 11.09.2018 року провадження у справі поновлено та призначено судове засідання.

Представник позивача в судове засідання не з'явилась, проте надала заяву про розгляд справи без її участі.

Представник відповідача в судове засідання також не з'явилась, проте надала заяву про розгляд справи без її участі в порядку письмового провадження. Одночасно представником відповідача надано копію акту ГУ ДСНС України № 603 від 10.09.2018 року про усунення всіх недоліків, зазначених позивачем у позові.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1052 від 16.12.2015р. №1052 (далі - Положення №1052), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Серед основних завдань ДСНС, зокрема є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (п.3. Положення №1052).

Разом з тим, згідно із п. 1 Положення про Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, затвердженого Наказом ДСНС України 04.02.2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 року № 507 (далі - Положення №507), Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (скорочена назва - ГУ ДСНС України у Вінницькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

В силу вимог п. 3 вказаного Положення до основних завдань Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області віднесено здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання (пп. 27 п. 4 Положення № 507).

В свою чергу, відповідно до ст. 66 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Так, ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), у разі виявлення порушень вимог законодавства, складає акт, який повинен містити такі відомості: За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч.7. статті 7 Закону № 877-V ).

В свою чергу, відповідно до ч. 2 ст. 70 КЦЗ України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей (п.12. ч.1. статті 67 КЦЗ України).

Крім того, ч. 2 ст. 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Разом з тим, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед іншого є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення (п.1-2, ч.1 статті 70 Закону № 877-V).

Судом встановлено, що з 4 по 22 квітня 2016 року здійснено планову перевірку території, будівель та приміщень Вінницької міської благодійної організації Благодійний заклад-центр естетичного виховання дітей за адресою: м. Вінниця, вул. Москаленка, 42. За результатами перевірки відповідно до п. 6 ст. 7 Закону №877-V складено акт від 22.04.2016 №164, в якому вказані виявлені у закладі порушення, та відповідно до п. 7 ст. 7 Закону №877-V складено Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 22.04.2016 №140, яким встановлено терміни виконання виявлених порушень до 01 серпня 2016 року.

З 12 по 23 лютого 2018 року здійснено планову перевірку Центру. За результатами перевірки складено акт від 23.02.2018 №110, в якому зафіксовані недоліки, виявлені під час попередньої перевірки, а також нові порушення у сфері пожежної та техногенної безпеки, а саме:

1. На вікнах приміщень, де перебувають люди, встановлено глухі грати (п. 2.16 глава 2 розділ III Правил пожежної безпеки в Україні (НАПБ А.01.001-2014), затверджених наказом МВС України 30.12.2014 №1417, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 №252/26697 (далі - ППБУ)) [п. 10 Припису №140; п. 10 Акту №164; п. 4 Акту № 110];.

2. Будівля Центру не забезпечена другим розосередженим евакуаційним виходом (п. 2.23 глава 2 розділ III ППБУ) [п. 13 Припису №140; п. 13 Акту №164; п. 5 Акту № 110].

3. На першому поверсі у холі, що веде до евакуаційних виходів з будівлі, застосовуються будівельні матеріали з показниками пожежної небезпеки вищими за допустимі (п. 2.23 глава 2 розділ III ППБУ) [п. 11 Припису №140; п. 11 Акту №164; п. 6 Акту № 110];

4. Другий поверх не забезпечений другим евакуаційним виходом (п. 2.23 глава 2 розділ III ППБУ) [п. 12 Припису №140; п. 12 Акту №164; п. 7 Акту№ 110].

5. Приміщення актового залу на другому поверсі не забезпечене другим евакуаційним виходом (п. 2.19, п. 2.26 глава 2 розділ III ППБУ) [п. 8 Акту№ 110].

6. Двері на шляхах евакуації з приміщень груп та роздягалень не відчиняються в напрямку виходу із цих приміщень (п. 2.27 глава 2 розділ III ППБУ) [п. 14 Припису №140; п. 14 Акту № 164; п. 9 Акту № 110].

7. В евакуаційних виходах встановлено додаткові двері, які не відчиняються в напрямку виходу з будівлі (п. 2.27, п. 2.37 глава 2 розділ III ППБУ) [п. 10 Акту № 110].

8. У приміщеннях навчальних груп, у коридорах першого та другого поверхів та на сходовій клітині на підлозі допускається влаштування покриття небезпечного щодо токсичності продуктів горіння, та яке має високу димоутворювальну здатність та не відповідає групам поширення полум'я РП1, РП2 (п. 2.28 глава 2 розділ III ППБУ) [п. 11 Акту № 110].

9. Шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням (п. 2.31 глава 2 розділ III ППБУ) [п. 15 Припису №140; п. 15 Акту №164; п. 12 Акту №110].

10. У приміщенні актового залу на другому поверсі відсутні світлові покажчики Вихід (п. 2.32 глава 2 розділ III ППБУ) [п. 13 Акту № 110].

11. На першому поверсі під сходовою клітиною влаштоване підсобне приміщення (п. 2.37 глава 2 розділ III ІШБУ) [п. 17 Припису №140; п. 17 Акту № 164; п. 14 Акту №110].

12. З'єднання жил проводів і кабелів в будівлі здійснено в скрутку (п. 1.6 глава 1 розділ IV ППБУ) [п. 15 Акту №110].

13. Будівля та приміщення Центру не обладнані системами протипожежного захисту (п. 1.2 глава 1 розділ V ППБУ) [п. 22 Припису №140; п. 22 Акту №164; п. 17 Акту №110].

14. Персонал Центру не забезпечений засобами колективного та індивідуального захисту (п. 2 ч. 1 ст. 20 Кодексу ЦЗУ; п. 4.3, п. 4.6 Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України 15.08.2007 №557, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.09.2007 №1006/14273) [п. 27 Припису №140; п. 27 Акту №164; п. 18 Акту № 110].

Припис від 22.04.2016 №140 та Акт від 22.04.2016 №164 вручено президенту Вінницької міської благодійної організації Благодійний заклад-центр естетичного виховання дітей ОСОБА_1 про що свідчать її власноручні підписи.

Акт від 23.02.2018 №110 вручено президенту Вінницької міської благодійної організації Благодійний заклад-центр естетичного виховання дітей ОСОБА_2, про що свідчить її власноручний підпис.

23.02.2018р. за результатами планової перевірки до адміністративної відповідальності за ст. 175 Кодексу України про адміністративні правопорушення притягнуто президента Вінницької міської благодійної організації Благодійний заклад-центр естетичного виховання дітей ОСОБА_2

Як зазначалось вище, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Разом з тим, згідно акту ГУ ДСНС України у Вінницькій області № 603 від 10.09.2018 року, складеного за результатами проведення планової (позапланової) перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, відсутні недоліки, виявлені позивачем під час здійснення перевірок.

Отже, станом на дату розгляду даної справи, порушення, які стали підставою для звернення позивача з даним позовом для застосування заходів реагування, не виявлено, що свідчить відсутність факту їх існування.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позову.

Згідно ст. 139 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (21021, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 11, код ЄДРПОУ 38635397) до Вінницької міської благодійної організації "Благодійний заклад - центр естетичного виховання дітей" (21011, м. Вінниця, вул. Москаленка, 42, код ЄДРПОУ 33126698), про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Вінницький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Альчук Максим Петрович

Дата ухвалення рішення20.09.2018
Оприлюднено28.09.2018
Номер документу76723922
СудочинствоАдміністративне
Суть: застосування заходів державного нагляду

Судовий реєстр по справі —802/1127/18-а

Рішення від 20.09.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 20.04.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні