Рішення
від 27.09.2018 по справі 0340/1419/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2018 року ЛуцькСправа № 0340/1419/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Костюкевича С.Ф.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до Цуманського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 управління ДФС у Полтавській області (далі - ГУ ДФС у Полтавській області) звернулося з адміністративним позовом до Цуманського виробничого управління житлово-комунального господарства (далі - ОСОБА_2 ВУЖКГ) про стягнення податкового боргу в розмірі 69 034,76 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач зареєстрований суб'єктом господарювання, взятий на облік як платник податків в Луцькій ОДПІ та зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України (далі - ПК України). За відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 69 034,76 грн., а саме: з податку на додану вартість в сумі 62 220,78 грн. та з податку на прибуток в сумі 6 813,98 грн., який відповідач в добровільному порядку не сплатив. Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20, пункту 95.3 статті 95 ПК України органи податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 27.07.2018 року прийнято дану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом та на підставі частини п'ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України) ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Відповідач 10.08.2018 року за вх. №10452/18 та 17.08.2018 року за вх. №1070/18 подав відзив у яких не заперечував позовні вимоги проте, просив розстрочити рівними частинами на 24 місяці визначеного судом боргу та в другому відзиві просив відтермінувати сплату на 12 місяців визначеного судом податкового боргу.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення з огляду на таке.

Пунктом 15.1 статті 15 ПК України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 ВУЖКГ зареєстроване як комунальне підприємство 10.02.1995 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 06.07.2018 року.

Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

З матеріалів справи слідує, що за ОСОБА_2 ВУЖКГ рахується податковий борг на загальну суму 69 034,76 грн., а саме: з податку на додану вартість в сумі 62 220,78 грн. та з податку на прибуток в сумі 6 813,98 грн.

З податку на додану вартість виник в результаті нарахування грошового зобов'язання контролюючим органом за наступними податковими повідомленнями-рішеннями:

від 06.07.2015 року №0003371500 у сумі 200 грн.; від 18.09.2015 року №0004941500 у сумі 600 грн.; від 06.10.2015 року №0006601500 у сумі 531,21 грн.; від 06.11.2015 року №0007741500 у сумі 1110, 52 грн.; від 09.12.2015 року №0008471500 у сумі 1311,76 грн.; від 13.01.2016 року №0000051500 у сумі 398,45 грн.; від 11.02.2016 року №0000041200 у сумі 301,14 грн.; від 25.03.2016 року №0001101200 у сумі 200 грн.; від 14.06.2016 року №000276305 у сумі 196,42 грн.

Грошові зобов'язання, які за рішенням контролюючого органу від 06.01.2015 року розстрочені та несплачені божником у розмірі 41 857,41 грн.

Також, в результаті несвоєчасної сплати розстрочених грошових зобов'язань нарахована пеня в загальній сумі 3 959,21 грн.

Внаслідок несплати розстрочених грошових зобов'язань нараховано проценти за користуванням розстроченням у загальній сумі 11 554,66 грн.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 87.9. статті 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкової боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеної платником податків.

Отже загальна заборгованість по податку на додану вартість до бюджету становить 73 954,54 грн. Вираховуючи суму безнадійного боргу здійснювану сплату боржником (45 090,37 - 33 356,61 - 11 733,76 грн.), розмір податкового боргу, який підлягає до стягнення становить 62 220,78 грн.

Таким чином, загальна заборгованість Цуманського ВУЖКГ з ПДВ, яка підлягає до стягнення становить 62 220,78 грн.

З податку на прибуток підприємств виник в результаті нарахування грошового зобов'язання контролюючим органом за податковими повідомленнями-рішеннями: від 14.06.2016 року №000277305 у сумі 266,34 грн.; від 12.07.2016 року №000477305 у сумі 190,12 грн.; від 14.09.2016 року №001031305 у сумі 222,51 грн.; від 04.07.2017 року №0026441207 у сумі 523, 09 грн.; від 23.01.2018 року №0007801207 у сумі 30,83 грн.; від 23.01.2018 року №0007781207 у сумі 42,96 грн.; від 29.05.2018 року №0051981207 у сумі 108,46 грн.

Крім того, платником самостійно нараховано грошове зобов'язання за податковими деклараціями: від 24.02.2017 року №9270336079 в сумі 1 107 грн. (несплачене грошове зобов'язання за 2016 рік); від 22.02.2018 року №9299007258 в сумі 1 001 грн. (несплачене грошове зобов'язання за базовий звітний квартал 2017 року).

Грошові зобов'язання, які за рішенням контролюючого органу від 31.03.2016 року №20 розстрочені та несплачені божником у розмірі 8 849,07 грн.

Також, внаслідок несвоєчасної сплати грошових зобов'язань нарахована пеня загальній сумі 2 857,42 грн.

В результаті користуванням розстроченням податкового боргу нараховані проценти в загальній сумі 1 177,86 грн.

Таким чином, загальна заборгованість з податку на прибуток підприємств, з врахуванням часткової сплати в розмірі 9 562,68 грн, становить 6 813,98 грн.

Наявність податкового боргу підтверджується довідкою про наявність заборгованості, зворотнім боком облікової картки платника податків, податковими повідомленнями-рішеннями, податковими деклараціями, договором та рішенням про розстрочення податкового боргу (а. с. 6-34, 36-54).

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Штрафні санкції не сплачені відповідачем у визначеній статтею 57 ПК України строк.

Сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визнається податковим боргом.

Таким чином, визначені податковим органом і узгоджені, однак не сплачені суми штрафних санкцій набули статусу податкового боргу.

Згідно з пунктом 38.1 статті 38 ПК України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Станом на день розгляду справи податковий борг у сумі 69 034,76 грн. залишається непогашеним. Про наявність суми податкового боргу свідчать довідка про наявність заборгованості, зворотній бік облікової картки платника податків, податкові повідомлення-рішення, податкові декларації, договір та рішення про розстрочення податкового боргу (а. с. 6-34, 36-54).

Позивачем вживалися заходи з метою погашення податкового боргу, що були передбачені статтею 59 ПК України, а саме: відповідачу була направлена податкова вимога №215-17 від 16.03.2016 року. Вказаний захід не спричинив погашення платником податків податкового боргу.

Згідно з пунктами 95.1, 95.3 статті 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).

Оскільки за відповідачем рахується податковий борг, вжиті податковим органом заходи не призвели до його погашення, на час розгляду справи доказів про сплату вказаної заборгованості в добровільному порядку відповідачем суду не надано, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги ГУ ДФС у Волинській області про стягнення податкового боргу в сумі 69 034,76 грн. підлягають до задоволення.

Окрім того, відповідачем у відзиві на позовну заяву заявлено клопотання про розстрочення виконання рішення суду.

В обґрунтування вказаного клопотання відповідач зазначив, що підприємство перебуває у важкому економічному становищі, сума боргу є для нього значною, а сплата усієї суми одним платежем спричинить зупинення діяльності юридичної особи.

Розглянувши це клопотання, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до пункту 2 частини шостої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі необхідності у резолютивній частині також вказується про надання відстрочення чи розстрочення виконання рішення.

Положеннями частини четвертої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім'ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Із системного аналізу вказаної статті вбачається, що розстрочення виконання рішення суду здійснюється у виняткових випадках і є правом, а не обов'язком суду, а відповідне рішення приймається судом на основі закону та власних переконань.

Необхідною умовою для надання розстрочення виконання рішення суду є наявність виняткових обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про розстрочення виконання рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору та інші обставини справи.

При цьому, підставою для розстрочення виконання рішення можуть бути лише конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, тому всі ці обставини повинні бути доведені заявником.

Водночас, на підтвердження свого скрутного фінансового становища відповідач не надав достатніх доказів, які би підтверджували таке становище.

З огляду на викладене, клопотання відповідача про розстрочення виконання рішення суду не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 205, 229, 243, 246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Податкового кодексу України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з банківських рахунків Цуманського виробничого управління житлово-комунального господарства в дохід Державного бюджету України податковий борг в сумі 69 034,76 грн. (шістдесят дев'ять тисяч тридцять чотири гривні) 76 копійок.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статями 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення цього Кодексу. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач ОСОБА_1 управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ 39400859).

Відповідач ОСОБА_2 виробниче управління житлово-комунального господарства (45233, Волинська область, Ківерцівський район, смт. Цумань, вулиця Чехова, будинок 3, код ЄДРПОУ 03339070).

ОСОБА_3 Костюкевич

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2018
Оприлюднено28.09.2018
Номер документу76752529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0340/1419/18

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сапіга Віталій Петрович

Рішення від 27.09.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні