ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"27" вересня 2018 р. справа № 0940/1209/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Остап'юка С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність, -
ВСТАНОВИВ:
11.07.2018 ОСОБА_1 звернулася в суд з адміністративним позовом до Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходів реагування.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.07.2018 відмовлено у відкритті провадження за позовом ОСОБА_1 до Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації в частині позовних вимог про зобов'язання звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходів реагування.
16.07.2018 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду позовну заяву ОСОБА_1 до Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльність без руху та надано позивачу десятиденний строк для усунення її недоліків, які позивач усунула у строк, встановлений судом.
27.07.2018 ухвалою суду відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Позов мотивовано тим, що відповідачем видано ПП ПІМЕТ дозвіл за №2610400000-2 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, без оформлення останнім права користування земельною ділянкою, яка є власністю територіальної громади. З цих підстав, позивач 08.05.2018 звернулася до відповідача із клопотанням звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходів реагування у вигляді анулювання вказаного дозволу. Відповідачем не вжито дій щодо звернення до адміністративного суду, натомість направлено відповідь на її звернення, яку відповідач розцінює як бездіяльність.
Обґрунтованість заявлених позовних вимог про визнання бездіяльності відповідача протиправною мотивовано тим, що при наданні ПП ПІМЕТ дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, відповідач не встановив відсутність права у ПП ПІМЕТ користування земельною ділянкою на якій здійснює свою господарську діяльність вказаний суб'єкт господарювання.
Відповідач направив відзив на позов, в якому позовних вимог не визнав, просив в задоволенні позову відмовити на тій підставі, що Порядком проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян -підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за №302 від 13.03.2002, передбачено документи, які повинен надати суб'єкт господарювання для отримання дозволу, однак, вказаним порядком відповідач не наділений правом вимагати документи, які засвідчують право власності чи користування земельною ділянкою.
Позивач не скористалася правом подання відповіді на відзив.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заявах по суті справи, встановив наступне.
02.11.2015 Управлінням екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації видано ПП ПІМЕТ дозвіл за №2610400000-2 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, терміном з 02.11.2015 до 02.11.2025.
Предметом заявленого позову є визнання бездіяльності відповідача протиправною мотивованою тим, що при наданні ПП ПІМЕТ дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, відповідач не встановив відсутність права у ПП ПІМЕТ користування земельною ділянкою на якій здійснює свою господарську діяльність вказаний суб'єкт господарювання.
Постановою Кабінету Міністрів України за №302 від 13.03.2002 затверджено Порядок проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян -підприємців, які отримали такі дозволи, який встановлює єдиний механізм проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - Порядок).
Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл) - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям (далі - суб'єкт господарювання) експлуатувати об'єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну (пункт 2 Порядку).
Для отримання дозволу суб'єкт господарювання: оформляє заяву; готує документи, в яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин; проводить інвентаризацію стаціонарних джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, видів та обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, пилогазоочисного обладнання; проводить оцінку впливу викидів забруднюючих речовин на стан атмосферного повітря на межі санітарно-захисної зони; розробляє плани заходів щодо: досягнення встановлених нормативів граничнодопустимих викидів для найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин; охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; ліквідації причин і наслідків забруднення атмосферного повітря; остаточного припинення діяльності, пов'язаної з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, та приведення місця діяльності у задовільний стан; запобігання перевищенню встановлених нормативів граничнодопустимих викидів у процесі виробництва; здійснення контролю за дотриманням встановлених нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин та умов дозволу на викиди; обґрунтовує розміри нормативних санітарно-захисних зон, проводить оцінку витрат, пов`язаних з реалізацією заходів щодо їх створення; проводить оцінку та аналіз витрат, пов`язаних з реалізацією запланованих заходів щодо запобігання забрудненню атмосферного повітря; готує інформацію про отримання дозволу для ознайомлення з нею громадськості відповідно до законодавства (пункт 4 Порядку).
Суб'єкт господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, для отримання дозволу подає Мінприроди, а суб'єкт господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, - дозвільному центру у письмовій та в електронній формі документи, підготовлені відповідно до затвердженої Мінприроди Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, а також вміщує в місцевих друкованих засобах масової інформації повідомлення про намір отримати дозвіл із зазначенням адреси місцевої держадміністрації, до якої можуть надсилатися зауваження громадських організацій та окремих громадян (пункт 5 Порядку).
Мінприроди та дозвільні центри передають Держсанепідслужбі, її територіальним органам відповідно заяву та документи на отримання дозволу. Держсанепідслужба, її територіальні органи протягом 15 календарних днів з дати надходження документів приймають рішення щодо можливості/неможливості видачі дозволу, яке надсилається Мінприроди та дозвільним центрам відповідно (пункт 6 Порядку).
Місцеві держадміністрації розглядають зауваження громадських організацій, у разі потреби організовують проведення їх публічного обговорення і протягом 30 календарних днів з дати опублікування інформації про намір суб'єкта господарювання отримати дозвіл повідомляють про це орган, який видав дозвіл. Орган, який видав дозвіл, аналізують зауваження та у разі необхідності пропонує суб'єкту господарювання врахувати їх під час підготовки дозволу до видачі (пункт 7 Порядку).
Орган, який видав дозвіл, протягом 30 календарних днів розглядає заяву та документи на отримання дозволу і у разі відсутності зауважень видає дозвіл. У разі наявності зауважень документи повертаються суб'єкту господарювання з викладом їх змісту та зазначенням терміну повторного подання. Рішення про видачу дозволу надсилається органом, який видав дозвіл, суб'єкту господарювання та Держсанепідслужбі або її територіальним органам (пункт 8 Порядку).
Розпорядженням Івано-Франківської обласної державної адміністрації за №564 від 02.09.2015 затверджено Положення про управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації, відповідно до якого Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації (далі - управління) є структурним підрозділом Івано-Франківської обласної державної адміністрації, підпорядковане голові обласної державної адміністрації, а також підзвітне Міністерству екології та природних ресурсів України (далі Мінприроди). Управління у межах своїх повноважень забезпечує реалізацію державної політики в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами (крім небезпечних відходів), забезпечення екологічної та у межах своєї компетенції радіаційної безпеки на території області. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями обласної державної адміністрації, а також цим Положенням.
Враховуючи аналіз Порядку проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи та Положення про управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації суд зазначає, що до повноважень Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації не входить перевірка наявності у суб'єкта господарювання, який має намір отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
Відтак, в даних правовідносинах відсутній факт протиправної бездіяльності відповідача при наданні ПП ПІМЕТ дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
За таких обставин, суд вважає позовні вимоги є необґрунтованими, а позов таким, що задоволенню не підлягає.
Враховуючи, що адміністративний позов задоволенню не підлягають, то відсутні підстави для розподілу судового збору.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 (вулиця Довженка, будинок 44, місто Калуш, Івано-Франківська область, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) до Управління екології та природних ресурсів Івано-Франківської обласної державної адміністрації (вулиця Академіка Сахарова, будинок 23А, місто Івано-Франківськ) про визнання протиправною бездіяльність, відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Остап'юк С.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2018 |
Оприлюднено | 01.10.2018 |
Номер документу | 76795769 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні