Справа № 2240/2857/18
РІШЕННЯ
іменем України
25 вересня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.
за участю:секретаря судового засідання Нетичай Ю.В. представника позивача ОСОБА_1 розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 в інтересах ОСОБА_3 до Управління праці та соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації , Ярмолинецької районної державної адміністрації в особі комісії по розгляду питань, пов'язаних з наданням населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, призначення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми та створення робочої групи з контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за їх місцем фактичного проживання (перебування) , третя особа Служба у справах дітей Хмельницької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернулась в суд в інтересах ОСОБА_3 з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації, Ярмолинецької районної державної адміністрації в особі комісії по розгляду питань, пов'язаних з наданням населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, призначення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми та створення робочої групи з контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за їх місцем фактичного проживання (перебування), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Ярмолинецької РДА по розгляду питань, пов'язаних з наданням населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного рідкого побутового палива, призначення (поновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми та створення робочої групи з контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за їх місцем фактичного проживання (перебування), викладене в протоколі №2 від 28.02.2018 в частині відмови у призначення адресної допомоги на малолітню ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1;
- зобов'язати Управління соціального захисту населення Ярмолинецької РДА нарахувати та виплати позивачу адресну допомогу на дитину - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, згідно Порядку, з дня подачі заяви 29.01.2018.
В обгрунтування позовних вимог зазначає, що з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, масових порушень прав людини позивач була змушена покинути своє місце проживання в ІНФОРМАЦІЯ_3 та переїхала до Ярмолинецького району Хмельницької області, де у встановленому порядку була взята на облік як внутрішньо переміщена особа.
13 травня 2017 року, в с. Скаржниці Ярмолинецького району Хмельницької області, народилася дочка - ОСОБА_3, про що 23 травня 2017 року складений відповідний актовий запис №2 та виконавчим комітетом Скаржинецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області 23.05.2017 видане свідоцтво про народження. Вказує, що дочка - ОСОБА_3 одержала статус внутрішньо переміщеної особи, що підтверджується довідкою від 05 лютого 2018 року.
В січні 2018 року позивач подала заяву про призначення адресної допомоги для покриття витрат на проживання нашій сім'ї, але адресна допомога була призначена тільки на позивача.
Рішенням комісії Ярмолинецької РДА по розгляду питань, пов'язаних з наданням населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного рідкого побутового палива, призначення (поновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми та створення робочої групи з контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за їх місцем фактичного проживання (перебування), викладене в протоколі №2 від 28.02.2018 вирішено призначити допомогу на одну особу та відмовлено в призначенні допомоги на дитину.
Позивач вважає рішення протиправним, а тому звернувся з вказаними позовними вимогами до суду.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача - Управління праці та соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Надав суду відзив, в якому зазначив, що 30 січня 2017 року ОСОБА_2 звернулась до відповідача для продовження виплати щомісячної адресної допомоги. Відповідач надіслав листа від 05 лютого 2018 року № 252, з метою отримання роз'яснення, до Департаменту соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації. 15 лютого 2018 року за №03.02-1075 Департамент надав відповідь, що відповідно до п. 6 Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи довідку отримує кожна дитина, в тому числі та, що прибула без супроводження батьків, законного представника, а також дитина, яка народилася у внутрішньо переміщеної особи . Спираючись на дане роз'яснення відповідачем 05 лютого 2018 року за № НОМЕР_1 було видано довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_3. Департаментом також було надано відповідь на звернення ОСОБА_2 до Хмельницького обласного контактного центру 01 лютого 2018 року за № 81/КЦ. Вказує, що комісія з розгляду питань, пов'язаних з наданням населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного рідкого побутового палива, призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми, взявши до уваги роз'яснення Радника з питань ВПО та враховуючи конкретні обставини, що склалися в сім'ї заявника, призначили виплати щомісячної адресної допомоги лише на одну особу ОСОБА_2 та відмовила в призначенні щомісячної адресної допомоги на ОСОБА_3 згідно п. 12 Порядку призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 червня 2016 року № 365.
Представник відповідача надав суду заяву, в якій просить розгляд справи проводити без його участі. Просить відмовити в задоволенні позову.
Третя особа - Служба у справах дітей Хмельницької міської ради надала суду пояснення, просить розгляд справи проводити без їх участі.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 23.08.2018 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.
Встановлено, що відповідно до довідок №0000264438 від 13.07.2017 року та №0000470157 від 05.02.2018 року ОСОБА_2 та ОСОБА_3 є внутрішньо переміщеними особами та фактично мешкають за адресою: вулиця Молодіжна, б.32, село Скарженці, Ярмолинецький район, Хмельницька область, 32120.
У ОСОБА_2 в с.Скаржинці, Ярмолинецького району, Хмельницької області 13.05.2017 року народилась донька - ОСОБА_3, про що позивачем було отримано свідоцтво про народження серії І-БВ №281390, видане Виконавчим комітетом Скаржинецької сільської ради Ярмолинецького району, Хмельницької області 23.05.2017 року.
Судом встановлено, що 30.01.2017 року позивачем подано до відповідача заяву про призначення грошової адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг на себе та свою доньку - ОСОБА_3.
Відповідно до витягу з протоколу №2 від 28.02.2018 року відповідач за результатами розгляду заяви позивача було призначено адресну допомогу тільки ОСОБА_2 та відмовлено в призначенні допомоги на дитину.
У зв'язку з зазначеними обставинами позивач звернулась до відповідача із заявою, в якій просила роз'яснити підстави відмови.
Листом від 10.05.2018 року №748 позивача було повідомлено, що ОСОБА_2 на даний час перебуває в шлюбі з жителем с. Скаржниці, який не є внутрішньо переміщеною особою. В 2017 році в позивача народилась донька, яка була зареєстрована за адресою батька. Вказує, що відповідно до постанови КМУ від 1.10.2014 року № 509 Про облік внутрішньо переміщених осіб , кожна дитина, народжена внутрішньо переміщеною особою, також є внутрішньо переміщеною, і тому дитина має право отримати статус ВПО. Однак згідно роз'яснень, наданих радником з питань BПO Оскільки її батько не є переселенцем, тому важливим є те, за чиєю адресою матері чи батька зареєстрували дитину. Якщо дитина зареєстрована за адресою батька, то вона не має права на статус переселенця. Якщо ж дитина ніде не зареєстрована або зареєстрована за адресою матері-переселенки, то вона має право отримати довідку про взяття на облік і, відповідно, також має право на отримання адресної допомоги (якщо відсутні інші обставини для непризначення соціальної допомоги).
Вказану відмову Управління праці та соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації позивач вважає протиправною, позивач звернулась до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Суд зазначає, що згідно із положеннями ст.1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII (далі - Закон № 1706-VII) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Зазначені обставини вважаються загальновідомими і такими, що не потребують доведення, якщо інформація про них міститься в офіційних звітах (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об'єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Уповноваженого Верховної ОСОБА_1 України з прав людини, розміщених на веб-сайтах зазначених організацій, або якщо щодо таких обставин уповноваженими державними органами прийнято відповідні рішення.
Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті.
Згідно із ст. 2 Закону № 1706-VII Україна вживає всіх можливих заходів, передбачених Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_1 України, щодо запобігання виникненню передумов вимушеного внутрішнього переміщення осіб, захисту та дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання в Україні.
Частиною першою та другою статті 4 Закону № 1706-VII визначено, що факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону. Кожна дитина, у тому числі яка прибула без супроводження батьків, інших законних представників, отримує довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону № 1706-VII довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.
Згідно з частинами другою, третьою статті 7 Закону № 1706-VII Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв'язання проблем, пов'язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. Громадянин пенсійного віку, особа з інвалідністю, дитина-інвалід та інша особа, яка перебуває у складних життєвих обставинах, яких зареєстровано внутрішньо переміщеними особами, мають право на отримання соціальних послуг відповідно до законодавства України за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи.
Як встановлено судом, зареєстрованим місцем проживання позивача є м. Дзержинськ Донецької області, яке включено відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1276-р до переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
Також, відповідачем не заперечуються обставини того, що позивач разом із дитиною є внутрішньо переміщеними особами, підтвердженням чого є видача довідок №0000264438 від 13.07.2017 року та №0000470157 від 05.02.2018 року.
Механізм надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (далі - грошова допомога), визначений Порядком надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 року № 505 (далі - Порядок №505).
Як передбачено п.1 Порядку №505 цей Порядок визначає механізм надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Згідно із положеннями п.2 Порядку №505 грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території України, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції та які взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.
Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 р. № 1085
Відповідно до п. 3 Порядку №505 грошова допомога особам, які переміщуються, призначається на сім'ю та виплачується одному з її членів за умови надання письмової згоди довільної форми про виплату грошової допомоги цій особі від інших членів сім'ї (далі - уповноважений представник сім'ї) у таких розмірах: для непрацездатних осіб (пенсіонери, діти) - 1000 гривні на одну особу (члена сім'ї).
Згідно із п.6 Порядку №505 грошова допомога не призначається у разі, коли: будь-хто із членів сім'ї (крім сімей, до складу яких входять військовослужбовці з числа внутрішньо переміщених осіб, які захищають незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції) має у власності житлове приміщення/частину житлового приміщення, що розташоване в інших регіонах, ніж тимчасово окупована територія України, населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення, крім житлових приміщень, які непридатні для проживання, що підтверджується відповідним актом технічного стану; будь-хто з членів сім'ї має на депозитному банківському рахунку (рахунках) кошти у сумі, що перевищує 25-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
З аналізу вищевказаних норм законодавства, а також норм Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб та Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, вбачається, що завданням цих нормативно-правових актів є реалізація державної політики щодо забезпечення гарантії дотримання прав, свобод та законних інтересів внутрішньо переміщених осіб шляхом надання грошової допомоги особі, яка внаслідок тимчасової окупації певної території України або внаслідок проведення антитерористичної операції, вимушена була залишити своє житло, звичний спосіб життя, роботу тощо та переїхати в іншу місцевість та має нести витрати у зв'язку з цим на оплату житла та комунальних послуг.
При цьому, суд зазначає, що положеннями ч.2 ст. 2 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" визначено, що реєстрація місця проживання чи міста перебування особи або її відсутність не може бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядком призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особа, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 2016 р. № 365 (далі - Порядок № 365), визначено механізм призначення (відновлення) внутрішньо переміщеним особам виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, субсидій та пільг (далі - соціальні виплати) за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до п.4 Порядку № 365, соціальні виплати внутрішньо переміщеним особам призначаються і виплачуються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення), територіальними органами Пенсійного фонду України, робочими органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, центрами зайнятості (далі - органи, що здійснюють соціальні виплати) за місцем їх фактичного проживання/перебування, незалежно від факту реєстрації місця проживання/перебування.
Як зазначалось вище, відповідно до довідок №0000264438 від 13.07.2017 року та №0000470157 від 05.02.2018 року ОСОБА_2 та ОСОБА_3 є внутрішньо переміщеними особами.
30.01.2017 року позивач подала до відповідача заяву про призначення грошової адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг на себе та свою доньку - ОСОБА_3.
Відповідно до витягу з протоколу №2 від 28.02.2018 року відповідач за результатами розгляду заяви позивача було призначено адресну допомогу тільки ОСОБА_2 та відмовлено в призначенні допомоги на дитину.
Суд враховує, що п.6 Порядку визначено вичерпний перелік підстав, коли грошова допомога внутрішньо переміщеним особам не призначається.
Крім того, суд бере до уваги те, що при винесенні відповідачем рішення комісії Ярмолинецької РДА по розгляду питань, пов'язаних з наданням населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного рідкого побутового палива, призначення (поновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми та створення робочої групи з контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за їх місцем фактичного проживання (перебування), викладене в протоколі №2 від 28.02.2018, не зазначено підстави відмови в призначенні адресної допомоги на малолітню ОСОБА_3, які визначені п.6 Порядку № 505 та є вичерпними.
Згідно довідок про склад сім'ї №887 від 19.07.2017 року та №90 від 29.01.2018 року, які містяться в матеріалах справи, ОСОБА_3 зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_4, в будинку дідуся чоловіка - ОСОБА_4.
Суд вважає посилання відповідача на роз'яснення, надане радником з питань ВПО, викладене в листі від 10.05.2018 року №748, як на підставу щодо відмови у призначенні щомісячної адресної допомоги на малолітню дитину ОСОБА_3, безпідставним, оскільки вказане роз'яснення не є нормативно-правовим актом, тому не повинно встановлювати нових правових норм і створювати юридичних наслідків.
Також, суд бере до уваги те, що представниками відповідача не доведено, що позивачу відмовлено в призначенні допомоги з підстав п.6 Порядку № 505, а саме не надано суду доказів того, що члени сім'ї позивача мають у власності житлове приміщення/частину житлового приміщення, що розташоване в інших регіонах, ніж тимчасово окупована територія України, а також будь-хто з членів сім'ї має на депозитному банківському рахунку (рахунках) кошти у сумі, що перевищує 25-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Враховуючи наведене та з огляду на те, що ОСОБА_2 та ОСОБА_3 є внутрішньо переміщеними особами, суд приходить до висновку, що відповідачем було безпідставно та незаконно відмовлено позивачу у призначенні щомісячної адресної допомоги на малолітню дитину ОСОБА_3.
За таких обставин суд вважає, що відповідачами відмовлено позивачу у призначенні та виплаті щомісячної адресної допомоги за заявою від 29.01.2018 року з підстав, не передбачених Порядком № 505, тобто, протиправно.
Щодо вимоги позивача про зобов'язання Управління соціального захисту населення Ярмолинецької РДА нарахувати та виплати позивачу адресну допомогу на дитину - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, згідно Порядку, з дня подачі заяви 29.01.2018, суд зазначає наступне.
Позивач зверталась до відповідача із заявою про призначення щомісячної допомоги 29.01.2018 року, яка містила всі необхідні дані для призначення такої допомоги.
Як вже зазначалось, відповідно до п. 2 Порядку №505 надання щомісячної адресної допомоги, грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які стоять на обліку в структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням і виплачується по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж шість місяців.
Таким чином, вищевказана допомога повинна була бути призначена позивачу з дня звернення за її призначенням.
Під час розгляду справи відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав до суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довів правомірності винесення ним рішення комісії Ярмолинецької РДА по розгляду питань, пов'язаних з наданням населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг, призначення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми та створення робочої групи з контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за їх місцем фактичного проживання (перебування) в частині відмови у призначенні адресної допомоги на малолітню ОСОБА_3.
З урахуванням встановлених фактів, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_2, яка діє як законний представник малолітньої доньки ОСОБА_3.
У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
Враховуючи зазначене, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що на підставі встановлених обставин справи та наданих суду доказів, позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Підстави для вирішення питання про розподіл судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Ярмолинецької РДА по розгляду питань, пов'язаних з наданням населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг, призначення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми та створення робочої групи з контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за їх місцем фактичного проживання (перебування) в частині відмови у призначенні адресної допомоги на малолітню ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1 та зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_2 адресну допомогу на малолітню ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, згідно Порядку затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 року №505 та Порядку затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 року №365 з дня подачі заяви, а саме з 29.01.2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 27 вересня 2018 року
Позивач:ОСОБА_2 в інтересах ОСОБА_3 (вул. Молодіжна, 32, с.Скаржинці, Ярмолинецький район, Хмельницька область, 32120 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_2) Відповідач:Управління праці та соціального захисту населення Ярмолинецької районної державної адміністрації (вул. Чапаєва, 64, смт.Ярмолинці, Ярмолинецький район, Хмельницька область, 32100 , код ЄДРПОУ - 03198557) Ярмолинецька районна державна адміністрація в особі комісії по розгляду питань, пов'язаних з наданням населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, призначення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям з дітьми та створення робочої групи з контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за їх місцем фактичного проживання (перебування) (площа 600 річчя Ярмолинець, смт.Ярмолинці, Ярмолинецький район, Хмельницька область, 32100 , код ЄДРПОУ - 21313909) Третя особа:Служба у справах дітей Хмельницької міської ради (вул.Грушевського, буд.88, м.Хмельницький, 29000 , код ЄДРПОУ - 26217145)
Головуючий суддя ОСОБА_5
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2018 |
Оприлюднено | 01.10.2018 |
Номер документу | 76796429 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Майстер П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні