ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
28 вересня 2018 року № 810/2924/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРЕМОГА про стягнення заборгованості у сумі 35 773,06 грн., - В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДФС у Київській області (далі також - позивач, ГУ ДФС у Київській області) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРЕМОГА (далі також - відповідач, ТОВ ПЕРЕМОГА ), в якому просить стягнути з відповідача податковий борг у сумі 35 773,06 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у відповідача податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб всього на загальну суму 35 773,06 грн., який виник у зв'язку з несплатою та несвоєчасною сплатою Товариством самостійно узгоджених сум податкових зобов'язань, задекларованих ним у поданій податковій звітності.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.06.2018 справу №810/2924/18 за позовом Головного управління ДФС у Київській області передано за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.07.2018 прийнято до провадження та відкрито провадження у справі №810/2924/18 за вказаним позовом ГУ ДФС у Київській області, та дану справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Надіслана на адресу ТОВ ПЕРЕМОГА , що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим листом №0105102991458 копія вказаної ухвали була повернута до суду разом поштовим відправленням з причини відсутності адресата за вказаною адресою. В силу положень ч. 4 ст. 124, ч. 1 ст. 127 та ч. 6 ст. 251 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції чинній станом на день вчинення відповідної процесуальної дії), остання вважається врученою відповідачу.
Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття провадження в адміністративній справі, а також про його права та обов'язки, зокрема, про право надати свій відзив на позов або заяву про визнання позову.
Однак у встановлений судом строк відповідач відзив на позов та жодні додаткові документи до суду не подав.
Відповідно до п. 7 ч. 6 ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи про стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
За змістом п. 4 ч. 1 ст. 263 цього ж Кодексу зазначена категорія справ підлягає розгляду судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
З огляду на викладене вище справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи та прийняття рішення у справі по суті з огляду на наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю ПЕРЕМОГА (код ЄДРПОУ 31455570, місцезнаходження: 01032, м. Київ, вул. Жилянська, буд. 126/23) перебуває на обліку в Бориспільському відділенні Броварської ОДПІ, як платник податків за неосновним місцем обліку.
З тексту позовної заяви, розрахунку суми податкового боргу, витягів з інтегрованої картки платника орендної плати з юридичних осіб та довідки б/н і б/д вбачається, що загальний розмір податкового боргу відповідача перед бюджетом по орендній платі з юридичних осіб (ККДБ 18010600 ) станом на день звернення позивача із цим позовом до суду становить 35 773,06 грн. (з них недоїмка - 35 427,33 грн., сума пені - 345,73 грн.).
За даними контролюючого органу заявлена до стягнення податкова заборгованість у розмірі 35 773,06 грн. виникла у зв'язку з несплатою ТОВ ПЕРЕМОГА сум самостійно узгоджених податкових зобов'язань, задекларованих платником в податкових деклараціях з плати за землю за звітні періоди 2017 і 2018 роки (а саме: реєстр. №9005907579 від 27.01.2017 і №4979 від 19.02.2018).
28.03.2017 ГУ ДФС у Київській області сформувало та виставило ТОВ ПЕРЕМОГА податкову вимогу за №528-17, згідно якої станом на 27.03.2017 сума податкового боргу відповідача за узгодженим грошовим зобов'язанням за платежем: код класифікації доходу бюджету 18010600 становила 13 177,65 грн. (недоїмка). Дана Вимога від 28.03.2017 була надіслана контролюючим органом за адресою місцезнаходження товариства та вручена уповноваженій особі останнього 10.05.2017, що підтверджується наявними матеріалами справи.
Жодні документальні докази оскарження платником податків вказаних податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги у судовому порядку, скасування їх у досудовому/судовому порядку сторони до суду не подали.
Оцінивши за правилами ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Пунктами 54.1, 54.3 і 54.5 ст. 54 Податкового кодексу України (далі за текстом - ПК України) передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
У відповідності до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
В розумінні пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
В свою чергу у відповідності до норм абз. 1 п. 57.1, п. 57.3 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Також податкова вимога надсилається (вручається) коли платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 цього Кодексу).
Підпунктом 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податкова вимога - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
В силу норми п. 59.3 ст. 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Згідно з п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відтак, з аналізу вищенаведених норм вбачається, що право на формування податкової вимоги виникає у контролюючого органу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання.
Одночасно нормами п. 95.1 і 95.2 ст. 95 ПК України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі, однак не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Доказів сплати суми грошових зобов'язань, визначених у перелічених вище податкових деклараціях з плати за землю за 2017 - 2018 роки у встановлені ПК України строки відповідач до суду не подав.
Таким чином, з огляду на вищевикладене та з урахуванням наявних у справі матеріалів, суд приходить до висновку, що суми самостійно узгоджених грошових зобов'язань з орендної плати за землю, а саме таких, що були задекларовані ТОВ ПЕРЕМОГА в податкових деклараціях реєстр. №9005907579 від 27.01.2017 і №4979 від 19.02.2018, - набули статусу податкового боргу, та відповідно про наявність у позивача правових підстав для виставлення податкової вимоги та нарахування сум пені в порядку ст. 129 ПК України за несвоєчасну сплату таких грошових зобов'язань.
Станом на день розгляду справи в суді доказів сплати заявленої до стягнення суми податкового боргу у розмірі 35 773,06 грн. сторонами суду не надано.
Згідно з п. 41.2 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Отже, беручи до уваги те, що податкову заборгованість в сумі 35 773,06 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, та наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог контролюючого органу.
Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2, 5 - 11, 12, 72 - 77, 90, 241-246, 250, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Головного управління ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ 39393260, місцезнаходження: 03680, м. Київ, вул. Народного ополчення, 5-А) задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРЕМОГА (місцезнаходження: 01032, м. Київ, вул. Жилянська, буд. 126/23, код ЄДРПОУ 31455570) суму податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 35 773,06 грн. (тридцять п'ять тисяч сімсот сімдесят три гривні 06 копійок).
Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п. 15.5 ч. 1 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2018 |
Оприлюднено | 01.10.2018 |
Номер документу | 76796923 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні