Рішення
від 24.09.2018 по справі 922/1900/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" вересня 2018 р. Справа № 922/1900/18

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Байбака О.І.

при секретарі судового засідання Косенко К.Д.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Харківської районної державної адміністрації Харківської області Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача 1) Глибоцька сільська рада Харківського району Харківської області с. Глибоке, Харківський р.-н, Харківська обл.; 2) Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, м. Харків; 3) Харківська обласна державна адміністрація, м. Харків до Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1, м. Харків за участю заступника керівника Харківської місцевої прокуратури № 6 Харківської області про внесення змін до договору за участю представників:

позивача - ОСОБА_2 (довіреність № 01-19/3248 від 27.12.2018);

третьої особи - 1 - не з'явився;

третьої особи - 2 - ОСОБА_3 (довіреність № 32-20-0.14,1-87/62-18 від 22.08.2018);

третьої особи - 3 - ОСОБА_4 (довіреність № 01-53/10582 від 26.12.2017);

прокуратури - ОСОБА_5 (службове посвідчення № 047938 від 13.09.2017).

відповідача - ОСОБА_6 (довіреність № 1085 від 10.02.2016);

ВСТАНОВИВ:

Харківська районна державна адміністрація (далі за текстом - позивач) звернулась до господарського суду Харківської області з позовною заявою до СПД ФО Лесика ОСОБА_7, м. Харків (далі за текстом - відповідач), в якій просить суд внести зміни до укладеного між сторонами договору оренди земельної ділянки від 15.11.2005 та зареєстрованого у Харківському районному відділі ХРФ ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України" за № 040570300001, а саме, викласти п. п. 5, 9 договору в наступній редакції:

"Пункт 5. Нормативно грошова оцінка земельної ділянки підлягає оновленню, згідно з вимогами Закону України "Про оцінку землі", на замовлення та за рахунок орендаря у встановлений законом строк, із поданням орендарем технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки на розгляд та затвердження відповідному органу місцевого самоврядування та з подальшим укладенням угоди про внесення змін до договору оренди в частині нормативної грошової оцінки земельної ділянки".

"Пункт 9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Глибоцької сільської ради Харківського району Харківської області в розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в сумі 10678,99 грн. на рік із урахуванням індексів інфляції".

Ухвалою господарського суду Харківської області від 16.07.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 14.08.2018; залучено до участі в справі в якості третіх осіб які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - 1) Глибоцьку сільську раду Харківського району Харківської області с. Глибоке, Харківський р.-н, Харківська обл. (далі за текстом - третя особа - 1); 2) Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, м. Харків (далі за текстом - третя особа - 2); Харківську обласну державну адміністрацію (далі за текстом - третя особа - 3)

Ухвалою господарського суду Харківської області від 14.08.2018 допущено заступника керівника Харківської місцевої прокуратури № 6 Харківської області (далі за текстом - прокурор) до участі у справі № 922/1900/18.

Протокольною ухвалою господарського суду Харківської області від 14.08.2018 розгляд справи відкладено на 03.09.2018.

Протокольною ухвалою господарського суду Харківської області від 03.09.2018 розгляд справи відкладено на 11.09.2018.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 11.09.2018 закрито підготовче провадження а справу призначено до судового розгляду по суті на 24.09.2018.

В процесі розгляду справи на стадії підготовчого провадження відповідач надав суду відзив на позовну заяву (вх. № 22985 від 08.08.2018) в якому просить суд в задоволенні позову відмовити В обґрунтування своїх вимог відповідач зокрема посилається на те, що між сторонами вже укладено додаткову угоду про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 15.11.2005 згідно з якою сторони змінили розмір орендної плати як про це наполягає позивач в поданому в межах даної справи позові, проте ця додаткова угода не була зареєстрована з незалежних від відповідача причин; що позивач без будь-яких правових підстав вимагає збільшити розмір орендної плати до 12% від нормативної грошової оцінки, що суперечить вимогам п. 288.5 статті 288 Податкового кодексу України; що позивачем не дотримано досудового порядку врегулювання спору; що позивач безпідставно вимагає внести зміни до договору шляхом його доповнення пунктом 5 положенням яке зобов'язує відповідача проводити за свій власний рахунок нормативну грошову оцінку орендованої земельної ділянки, хоча це не передбачено законом; що оскільки в 2018 році планується здійснення проведення загальнодержавної нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки на підставі укладеного між сторонами договору не може бути здійснено до закінчення 2018 року.

Третя особа - 2 надала суду письмові пояснення (вх. № 23412 від 14.08.2018) в який вважає, що рішення зі спору по даній справі має прийматися судом на власний розсуд у відповідності до вимог чинного законодавства України. При цьому, третя особа - 2 зазначає, що земельна ділянка яка є предметом укладеного між сторонами договору оренди земельної ділянки від 15.11.2005 віднесена до земель водного фонду, тоді як третя особа - 2, як державний орган здійснює розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності на території Харківської області.

Прокурор надав суду письмові пояснення на відзив відповідача (вх. № 26258 від 10.09.2018) в який наполягає на задоволення заявленого позивачем позову, та зокрема зазначає, що підставою подання позову у даній справі є ухилення відповідача від проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки яка є предметом оренди та сплати орендної плати в економічно обґрунтованому розмірі.

Третя особа - 1 та третя особа - 3 письмових пояснень на позов не надали.

На судове засідання 24.09.2018 прибули представники позивача, відповідача, третіх осіб 2-3 та прокурор.

Представники позивача, третьої особи - 3, та прокурор просять суд заявлений позов задовольнити.

Представник відповідача просить суд в задоволенні позову відмовити.

Представник третьої особи - 2 пояснив що вимог щодо предмету спору не має, просить суд винести рішення у відповідності до вимог чинного законодавства України.

Третя особа - 1 на судове засідання свого представника не направила, хоча належним чином повідомлена про час та місце розгляду справи, надала суду заяву (вх. № 23043 від 09.08.2018) про розгляд справи за відсутності її представника.

Оскільки неявка на судове засідання представника третьої особи - 1 не перешкоджає розгляду справи по суті, суд вважає за необхідне розглядати справу за відсутності останнього, за наявними в матеріалах справи документами та матеріалами, як це передбачено ст. 202 ГПК України.

Перевіривши матеріали справи, оцінивши надані суду докази та доводи, суд встановив:

Як свідчать матеріали справи, 15.11.2005 між позивачем, як орендодавцем, та відповідачем, як орендарем, укладено договір оренди землі зареєстрований 13.12.2005 у Харківському районному відділі реєстрації ХРФ ДП Центр державного земельного кадастру за № 04057030001.

За умовами даного договору (п. 2, 8) позивач передав відповідачу в оренду земельну ділянку площею 19,4728 га на 20 років.

Згідно з п. 5 договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 13137,63 грн.

Згідно з п. 9 договору, орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Глибоцької сільської ради в розмірі 1% від грошової оцінки земельної ділянки в сумі 361,38 грн. на рік.

Пунктами 9-10 договору передбачено, що обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції. Орендна плата вноситься щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати, протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.

Відповідно до п. 12 договору розмір орендної плати переглядається один раз на два роки, зокрема у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у том числі внаслідок інфляції

У подальшому, розпорядженням Харківської районної державної адміністрації від 06.09.2011 № 1939 прийнято рішення внести зміни до договору оренди земельної ділянки, який зареєстровано у Харківському районному відділі реєстрації ХРФ ДП Центр державного земельного кадастру від 13.12.2005 за № 040570300001, а саме:

- пункт 5 викласти новій редакції: нормативно грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнтів індексації за 2011 рік становить 46906,64 грн. ;

- пункт 9 викласти у новій редакції: орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Глибоцької сільської ради, в розмірі 12% від грошової оцінки земельної ділянки, в сумі 5628,80 грн. та плату за оренду ставків загальнодержавного значення по КБК 22120000 в сумі 150,00 грн. на рік .

Крім того, вказаним розпорядженням зобов'язано ОСОБА_1 в місячний термін з дня видання вказаного розпорядження, укласти додаткову угоди до .договору оренди земельної ділянки від 15.11.2005 за № 040570300001 та зареєструвати у Міськрайонному управління Держкомзему у м. Люботин і Харківського району.

На виконання вказаного розпорядження позивачем та відповідачем підписано додаткову угоду до договору від 13.12.2005 за № 040570300001 (а. с. 36). Однак, зазначена додаткова угода до цього часу не зареєстрована у передбаченому законом порядку.

Рішенням державного реєстратора прав на нерухоме майно ОСОБА_8, реєстраційної служби Харківського районного управління юстиції Харківської області від 11.01.2014 № 9847568 відмовлено в державній реєстрації права оренди земельної ділянки на земельну ділянку за ОСОБА_1

Згідно з інформацією Харківської ОДПІ ГУ ДФСУ в Харківській області викладеної в листі від 31.07.2017 відповідач за користування земельною ділянкою протягом 2014 року сплатив 469,08 грн.; протягом 2015 року - 585,88 грн.; протягом 2016 року - 840,00 грн., тобто в загалом - 1894,96 грн.

Позивач вважає, що розмір орендної плати, який сплачує відповідач за договором оренди від 15.11.2005 є економічно необґрунтованим, оскільки останній всупереч розпорядженню Харківської районної державної адміністрації від 06.09.2011 № 1939 не здійснив державну реєстрацію додаткової угоди до зазначеного договору та продовжує сплачувати орендну плату у розмірі 1% від діючої нормативної грошової оцінки земельної ділянки яка є предметом оренди.

Позивач зазначає, що згідно з рекомендаціями адміністративної колегії антимонопольного комітету України Харківського обласного територіального відділення від 07.02.2012 за № 27-р щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом формування єдиного підходу для визначення розмірів відсоткових ставок орендної плати за земельні ділянки однакового цільового призначення з метою запобігання встановлення не рівних умов для суб'єктів господарювання, які діють на одному ринку, на засіданні тимчасової комісії Харківської райдержадміністрації по визначенню орендної плати за землю від 26.03.2013 вирішено застосовувати при розрахунку орендної плати за земельні ділянки з земель промисловості, транспорту, зв'язку енергетики. оборони та іншого призначення 12% від нормативної грошової оцінки.

Відповідно до публічних даних Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 2012 рік - 1,0; 2013 рік - 1,0; 2014 рік - 1,249; 2015 рік - 1,433; 2016 рік - 1,06, 2017 рік - 1,06 Нормативно грошова оцінка земельної ділянки № 6325180700:00:011:0001 з урахуванням коефіцієнтів індексації за 2012 рік становить 46906,64 грн.

Позивач зазначає, що враховуючи інформацію податкових органів щодо сплати відповідачем. за останні три роки суми орендної плати за користування вказаною земельною ділянкою у розмірі 1894,96 грн. та розміру орендної плати, яку повинен був сплачувати останній по новому незареєстрованому договору за останні три роки, складає 27788,88 грн., із врахуванням чого останній протягом останніх трьох років не сплатив до державного бюджету грошові кошти за оренду вказаної земельної ділянки у сумі 25893,92 грн.

Позивач вказує, що з метою вивчення підстав не укладання додаткової угоди до договору, надання відповідачу можливості на досудове врегулювання спору з вказаних питань, ним направлено на адресу відповідача лист від 14.05.2018, відповідь на який останній не надав.

З посиланням на зазначені обставини позивач вважає, що до укладеного між сторонами договору оренди від 15.11.2005 за № 040570300001 мають бути внесені зміни, а саме, п. 5 та 9 мають бути викладені в наступній редакції:

"Пункт 5. Нормативно грошова оцінка земельної ділянки підлягає оновленню, згідно з вимогами Закону України "Про оцінку землі", на замовлення та за рахунок орендаря у встановлений законом строк, із поданням орендарем технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки на розгляд та затвердження відповідному органу місцевого самоврядування та з подальшим укладенням угоди про внесення змін до договору оренди в частині нормативної грошової оцінки земельної ділянки".

"Пункт 9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Глибоцької сільської ради Харківського району Харківської області в розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в сумі 10678,99 грн. на рік із урахуванням індексів інфляції".

Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно зі ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

За змістом ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно з ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Статтею 21 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Відповідно до п. 289.1. ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Стаття 1 Закону України "Про оцінку земель" визначає нормативну грошову оцінку земельних ділянок як капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

За змістом ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Відповідно до ст. 288.5. - 288.5.1 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Розпорядженням Харківської районної державної адміністрації від 06.09.2011 № 1939 прийнято рішення внести зміни до договору оренди земельної ділянки, який зареєстровано у Харківському районному відділі реєстрації ХРФ ДП Центр державного земельного кадастру від 13.12.2005 за № 040570300001, а саме:

- пункт 5 викласти новій редакції: нормативно грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнтів індексації за 2011 рік становить 46906,64 грн. ;

- пункт 9 викласти у новій редакції: орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Глибоцької сільської ради, в розмірі 12% від грошової оцінки земельної ділянки, в сумі 5628,80 грн. та плату за оренду ставків загальнодержавного значення по КБК 22120000 в сумі 150,00 грн. на рік .

Згідно з ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 73 Закону України "Про місцеве самоврядування" встановлено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до п .п. 34, 35 ч. 1 ст. 26 вказаного закону до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

На підставі викладеного суд зазначає, що нормативно грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання уповноваженими органами плати за користування землею. При цьому, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати.

Згідно із п. 13 типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220 Про затвердження Типового договору оренди землі , розмір орендної плати переглядається у разі: зміни граничних розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством: зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки (земельних ділянок) державної та комунальної власності: в інших випадках, передбачених законом.

Таким чином, розпорядженням Харківської районної державної адміністрації від 06.09.2011 № 1939 щодо внесення змін до договору оренди від 15.11.2005 прийняте радою в межах відповідної компетенції, є діючим та відповідно, підлягає виконанню.

Зазначене є підставами для задоволення позову, та внесення до п. 9 зазначеного договору відповідних змін, та викладення його в наступній редакції:

Орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Глибоцької сільської ради Харківського району Харківської області в розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в сумі 10678,99 грн. на рік із урахуванням індексів інфляції .

Суд також констатує, що зазначена в даному пункті договорі сума річної орендної плати визначена на підставі встановленої умовами договору нормативної грошової оцінки (п. 5), помножена на індекс інфляції за 2006-2016 роки, та визначена з урахуванням 12% ставки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Таким розрахунок відповідає вимогам ст. 286 Податкового кодексу України, ст. 21 Закону України "Про оренду землі".

Разом з тим, суд вважає необґрунтованими позовні вимоги в частині внесення змін до п. 5 договору оренди від 05.11.2005 щодо оновлення нормативної грошової оцінки земельної ділянки із поданням технічної документації за рахунок орендаря, оскільки по-перше, зазначені вимоги не відповідають розпорядженню Харківської районної державної адміністрації від 06.09.2011 № 1939 яким вирішено внести зовсім інші зміни до п. 5 договору; по-друге, у випадку внесення відповідних змін до п. 5 в запропонованій позивачем редакції, умова договору (п. 5) якою визначено нормативну грошову оцінку в конкретному розмірі втратить чинність внаслідок чого буде неможливе визначення розміру орендної плати; по-третє, жодним нормативно-правовим актом не передбачено що новий розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки за діючим договором оренди проводиться за рахунок орендаря.

За таких обставин, в задоволенні позову про внесення змін до п. 5 договору оренди землі від 05.11.2005 слід відмовити.

При цьому, безпідставними суд вважає посилання відповідача на те, що на виконання зазначеного розпорядження між сторонами укладено відповідну додаткову угоду (а. с. 36).

Відповідно до частини другої статті 792 ЦК України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.

Спеціальним законом, яким регулюються відносини, пов'язані з орендою землі, є Закон України "Про оренду землі".

Згідно із частиною п'ятою статті 6 Закону України Про оренду землі право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Статтею 210 ЦК України передбачено, що правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації. Перелік органів, які здійснюють державну реєстрацію, порядок реєстрації, а також порядок ведення відповідних реєстрів встановлюються законом.

Підпунктом 6 пункту 2 частини першої статті 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що державній реєстрації прав підлягає право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки.

Статтею 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Оскільки додаткова угода (а. с. 36) до укладеного між сторонами договору оренди землі від 15.11.2005 за № 040570300001 є невід'ємною частиною цього договору, вона в силу вказаних вище положень закону також потребує державної реєстрації.

Проте, як свідчать матеріали справи додаткова угода (а. с. 36) не була зареєстрована в передбаченому законом порядку, а тому в силу положень ст. 6 Закону України Про оренду землі та ст. 210 ЦК України не набула чинності, тобто є неукладеною.

Разом з тим, підписанням даної додаткової угоди (а. с. 36) відповідач фактично визнав необхідність внесення змін до договору оренди землі від 15.11.2005 за № 040570300001 на виконання розпорядження Харківської районної державної адміністрації від 06.09.2011 № 1939.

Так само безпідставними суд вважає посилання відповідача на те, що оскільки згідно з п. 11 Прикінцевих положень Закону України Про державний бюджет України на 2018 рік у 2018 році планується проведення загальнодержавної нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, зазначене нібито унеможливлює проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки яка є предметом оренди за договором оренди землі від 15.11.2005 за № 040570300001.

По-перше, позивач згідно з поданим позовом вимагає внесення змін до договору оренди землі від 15.11.2005 за № 040570300001 не в зв'язку зі зміною нормативної грошової оцінки земельної ділянки яка є предметом оренди за цим договором;

По-друге, земельна ділянка яка є предметом оренди за договором не відноситься до земель сільськогосподарського призначення, а тому на неї не розповсюджується проведення загальнодержавної нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення згідно з п. 11 Прикінцевих положень Закону України Про державний бюджет України на 2018 рік ;

По-третє, планування проведення загальнодержавної нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення згідно з зазначеним законом жодним чином заважає внесенню змін до договору щодо розміру орендної плати на виконання розпорядження Харківської районної державної адміністрації від 06.09.2011 № 1939.

Також безпідставними суд вважає посилання відповідача на положення п. 288.5.1. ст. 288 Податкового кодексу України згідно з яким розмір орендної плати земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, не можу бути більше ніж 5 % нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, тоді як згідно з позовом позивач вимагає збільшення розміру орендної плати до 12% від нормативної грошової оцінки.

Як свідчать матеріали справи, в п. 5 договору оренди землі від 15.11.2005 сторонами зазначено конкретний розмір нормативної грошової оцінки. Зазначене свідчить про те, що таку нормативну грошову оцінку земельної ділянки яка є предметом оренди за договором було проведено, що в свою чергу унеможливлює застосування до спірних правовідносин положень п. 288.5.1. ст. 288 Податкового кодексу України.

Здійснюючи розподіл судових витрат суд керується положеннями ст. 123, п. 5, 9 ст. 129 ГПК України та вважає за необхідне в повному обсязі покласти їх на відповідача. За таких обставин, з останнього на користь позивача підлягають стягненню 1762 грн. судового збору.

Керуючись ст. ст. 73-74, 76-80, 123, 126, 129, 232-233, 237-238, 240-241 ГПК України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Внести зміни до укладеного між Харківською районною державною адміністрацією Харківської області (код ЄДРПОУ: 04058775) та Суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною особою ОСОБА_1 (ІПН: НОМЕР_1) договору оренди земельної ділянки від 15.11.2005 та зареєстрованого у Харківському районному відділі ХРФ ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України" за № 040570300001, а саме, викласти п. 9 договору в наступній редакції:

"Пункт 9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Глибоцької сільської ради Харківського району Харківської області в розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в сумі 10678,99 грн. на рік із урахуванням індексів інфляції".

Стягнути з Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 (адреса: 61033, АДРЕСА_1; ІПН: НОМЕР_1) на користь Харківської районної державної адміністрації Харківської області (адреса: 04058775, м. Харків, Григорівське шосе, 52; код ЄДРПОУ: 04058775) 1762 грн. судового збору.

В решті позову відмовити.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 01.10.2018 р.

Суддя ОСОБА_9

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення24.09.2018
Оприлюднено01.10.2018
Номер документу76813406
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1900/18

Рішення від 24.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 11.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 03.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 03.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 14.08.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 14.08.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 16.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні