Постанова
від 27.09.2018 по справі 484/1521/17
ПЕРВОМАЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 484/1521/17

Провадження № 1-кс/484/844/18

Кримінальне провадження:№12017150110000029

УХВАЛА

27 вересня 2018 року м. Первомайськ

Слідчий суддя Первомайського міськрайонного суду Миколаївської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянув клопотання слідчого СВ Первомайського ВП ГУНП в Миколаївській області ст. лейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Первомайської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів №5,

перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по наданих матеріалах,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Первомайської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів №5, вказавши, що СВ Первомайського відділу поліції ГУНП в Миколаївській області, проводить досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017150110000029 від 05.01.2017 за фактом привласнення коштів у розмірі 52606 грн., які належали Благодійній організації «Благодійний фонд Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. №5», за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що 28.12.2016 до Первомайської місцевої прокуратури Миколаївської області надійшла колективна заява заступника голови Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. №5» ОСОБА_4 та членів даної організації ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 з проханням провести перевірку фінансово-господарської діяльності даної організації, оскільки, на їхню думку, зазначена благодійна організація працює з грубим порушенням статуту. Так, 29.09.2016 на загальних зборах членів Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. №5» ОСОБА_5 оголосила фінансовий звіт, відповідно до якого загальна сума зібраних коштів за період з 19.11.2015 по 01.09.2016 склала 115606 грн., проте вже 17.11.2016 на загальношкільних зборах голова організації ОСОБА_8 оприлюднила інший фінансовий звіт за той самий період, відповідно до якого загальна сума зібраних коштів значно менша і склала лише 63000 грн. Яким чином утворилася вказана різниця на даний час досудовим слідством встановити не вдалося, однак, допитана як свідок ОСОБА_4 , яка виконувала обов`язки бухгалтера даної благодійної організації, пояснила, що жодних бухгалтерських звітів вона не складала.

Відповідно до статуту Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. №5», затвердженого 17.09.2015 загальними зборами засновників благодійного фонду, розпорядження фінансовими і матеріальними ресурсами Фонду покладено на Голову Правління Фонду, яка розглядає і вносить на затвердження Загальних зборів кошториси доходів і видатків Фонду, а також звіти про надходження і витрати коштів. Також, Голова Правління Фонду здійснює господарське управління майном та коштами Фонду, виконує інші функції, покладені на неї Загальними зборами фонду. Встановлено, що в період з 19.11.2015 по 01.09.2016 Головою Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. №5» ОСОБА_8 , тому саме вона повинна була виконувати вказані вище повноваження та функції.

Крім того, під час досудового розслідування встановлено, що в період часу з січня 2015 року по лютий 2017 року в Первомайській ЗОШ І-ІІІ ст. №5 відбувалося комісійне оприбуткування товарно-матеріальних цінностей, які надійшли у вигляді благодійної допомоги, що підтверджується актами з оприбуткування спонсорської допомоги. Згідно наданих актів комісія за вказаний період оприбуткувала майно на загальну суму 71067 грн., з них лише на 33093 грн. оприбутковано майно, яке надійшло в період з листопада 2015 року по листопад 2016 року. Водночас, 17.11.2016 на загальношкільних зборах голова організації ОСОБА_8 відзвітувала про кошти у розмірі 63000 грн., які були зібрані організацією в якості спонсорської (благодійної) допомоги.

Для подальшого всебічного та об`єктивного розслідування даного кримінального провадження необхідно проведення судової економічної експертизи, проте на підставі п.1.1 розділу III Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України 08.01.1998 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 26.12.2012 № 1950/5), проведення ревізійних дій (визначення експертами-економістами будь-яких економічних показників без попереднього проведення документальних перевірок фінансово-господарської діяльності суб`єктом контролю) не належить до завдань економічної експертизи, для призначення відповідної експертизи необхідний висновок суб`єкту контролю.

У даному кримінальному провадженні виникла потреба у залученні фахівців Управління Південного офісу Державної аудиторської служби в Миколаївській області (54001, м. Миколаїв, вул. Спаська, 42А) для проведення інспектування у формі ревізії фінансово-господарської діяльності Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. №5» в частині додержання вимог законодавства України при отриманні благодійної допомоги (в будь-якій формі), її обліку та цільовому використанні.

СлідчийСВ Первомайського ВП ГУНП в Миколаївській області в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання без його участі, вказане клопотання підтримав.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання з таких підстав.

Згідно з ч.2 ст. 9 КПК України, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Відповідно до ч. 2 ст.93КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно з п.4 ч.2 ст.99КПК України до документів як доказів у кримінальному провадженні, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Відповідно до ч. ч. 8, 11 ст.11Закону України«Про основнізасади здійсненнядержавного фінансовогоконтролю вУкраїні» орган або особа, що ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Згідно п. 5 ч. 5 ст.11Закону України«Про основнізасади здійсненнядержавного фінансовогоконтролю вУкраїні» позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться, зокрема у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Національної поліції, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Згідно п. 29 Постанови КМУкраїни від20.04.2006року №550 «Про затвердження Порядку проведення інспектування державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами» (зі змінами) позапланова виїзна ревізія це ревізія, яка не передбачена в планах проведення заходів державного фінансового контрою і проводиться за наявності обставин, визначених Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».

Наказом Головного контрольно-ревізійного управління України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України від 19 жовтня 2006 року № 346/1025/685/53, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за № 1166/13040, затверджений Порядок взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби, органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України (далі по тексту - Порядок), згідно п. 2.4. якого вбачається, що позапланова виїзна ревізія на об`єкті контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним:

- постанови про призначення ревізії та відповідного рішення суду, яке є дозволом для органу ДКРС на проведення ревізії, у якому зазначаються: підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення, номер, дата та підстави порушення кримінальної справи, орган, що порушив кримінальну справу, - для ревізії у суб`єкта господарювання, який не віднесено Законом до підконтрольних установ;

- інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю - підконтрольною установою законів, та рішення суду про дозвіл на проведення ревізії, який надає органам ДКРС право на проведення ревізії, у якому зазначаються підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення.

Правоохоронний орган у робочому порядку (усно) узгоджує орієнтовну дату початку ревізії із структурним підрозділом (або працівником) органу ДКРС, відповідальним за вирішення оперативних питань взаємодії. У разі отримання правоохоронним органом дозволу суду на проведення позапланової виїзної ревізії цей дозвіл за 5 робочих днів до дати початку ревізії, визначеної в рішенні суду, надається відповідному органу ДКРС.

Згідно із п. 2 ч.1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Згідно Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», а саме ст. 11 «Проведення ревізій органами державного фінансового контролю»: «позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин:

-позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження;

-орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення.

Таким чином, законом встановлено судовий контроль за дотриманням законності та обґрунтованості втручання у господарську діяльність, зумовлену потребами досудового розслідування задля досягнення його дієвості.

Отже, під час досудового розслідування виникла потреба перевірки і здобуття доказів шляхом проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства з питань фінансово-господарської діяльності Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5» (місцезнаходження юридичної особи: 55210, Миколаївська область, місто Первомайськ, вул. Корабельна, буд. 4А; ідентифікаційний код юридичної особи 40130116) за період часу з 19 листопада 2015 року по 31 грудня 2016 року (включно) з проведенням зустрічної перевірки в Первомайській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №5 Первомайської міської ради Миколаївської області (Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Корабельна, 4А) та в управлінні освіти Первомайської міської ради Миколаївської області (Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Грушевського, 1) в рамках кримінального провадження №12017150110000029 від 05.01.2017 року.

Отже, у даному кримінальному провадженні виникла потреба у проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5» (місцезнаходження юридичної особи: 55210, Миколаївська область, місто Первомайськ, вул. Корабельна, буд. 4А; ідентифікаційний код юридичної особи 40130116) за період часу з 19 листопада 2015 року по 31 грудня 2016 року (включно) з проведенням зустрічної перевірки в Первомайській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №5 Первомайської міської ради Миколаївської області (Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Корабельна, 4А) та в управлінні освіти Первомайської міської ради Миколаївської області (Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Грушевського, 1) в рамках кримінального провадження №12017150110000029 від 05.01.2017 року.

Враховуючи вищевикладене, вбачається наявність достатніх підстав вважати, що матеріали позапланової виїзної ревізії в сукупності з іншими документами та доказами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а без їх використання як доказів іншим способом довести обставини, які мають значення для повного, об`єктивного та неупередженого розслідування кримінального провадження, неможливо.

Керуючись ст. ст. 3, 7, 9, 91-93, 110, 369-372 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого СВ Первомайського ВП ГУНП в Миколаївській області ст. лейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Первомайської загальноосвітньої школи І-Ш ступенів №5 - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5» (місцезнаходження юридичної особи: 55210, Миколаївська область, місто Первомайськ, вул. Корабельна, буд. 4А; ідентифікаційний код юридичної особи 40130116) за період часу з 19 листопада 2015 року по 31 грудня 2016 року (включно) з проведенням зустрічної перевірки в Первомайській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №5 Первомайської міської ради Миколаївської області (Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Корабельна, 4А) та в управлінні освіти Первомайської міської ради Миколаївської області (Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Грушевського,1) в рамках кримінального провадження №12017150110000029 від 05.01.2017 року.

Проведення позапланової виїзної ревізії доручити працівникам Управління Південного офісу Державної аудиторської служби в Миколаївській області (54001, м. Миколаїв, вул. Спаська, 42А).

На вирішення ревізії поставити наступні питання:

1) яка загальна кількість коштів та товарно-матеріальних цінностей надійшло від благодійників (юридичних чи фізичних осіб) до Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5» у вказаний період (з 19 листопада 2015 року по 31 грудня 2016 року) та чи відповідав процес отримання благодійний внесків (як у грошовій, так і натуральній формі) вимогам нормативно-правових актів України?

2) яким чином здійснювалося оприбуткування товарно-матеріальних цінностей, що надійшли до Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5», та їх обліковування у вказаний період, та чи відповідало воно чинним нормативно-правовим актам України?

3) чи правомірно були витрачені грошові кошти, що надійшли до Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5», та чи немає порушень чинного законодавства при розпорядженні цими коштами у вказаний період? Якщо так, то яке їх цільове призначення?

4) чи правомірно здійснювалася передача товарно-матеріальних цінностей з Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5» до Первомайської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5, та чи відповідала така передача чинним нормативно-правовим актам?

5) чи є факти незаконного або необґрунтованого списання товарно-матеріальних цінностей керівництвом Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5», або факти привласнення ними товарно-матеріальних цінностей чи грошових коштів? Якщо є, то яка сума завданих збитків?

6) чи правомірно (відповідно до чинного законодавства) діяло керівництво Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5» при отриманні благодійної допомоги та розпорядженні нею та чи не суперечили їхні дії статуту організації та інтересам членів організації?

7) чи існують у Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5» заборгованості внаслідок недостач, розтрат і крадіжок, які рахуються на бухгалтерському обліку організації, причини їх утворення, які вживалися заходи щодо відшкодування цієї заборгованості?

8) чи було дотримано керівництвом даної організації діючих положень щодо проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей та регулювання інвентаризаційних різниць?

9) чи не допускалось перекриття недостач у одних матеріально відповідальних осіб лишками у інших?

10) чи є порушення в частині передачі повноважень, грошових коштів та товарно-матеріальних цінностей, при зміні Голови Правління даної організації?

Зобов`язати керівництво Благодійної організації «Благодійний фонд Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5», керівництво Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 та керівництво управління освіти Первомайської міської ради Миколаївської області забезпечити допуск працівників Управління Південного офісу Державної аудиторської служби в Миколаївській області до перевірки та надати всі необхідні документи для проведення позапланової виїзної ревізії.

Встановити термін проведення позапланової ревізії з 15 жовтня 2018 року по 30 жовтня 2018 року.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя:

СудПервомайський міськрайонний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення27.09.2018
Оприлюднено23.02.2023
Номер документу76862961
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —484/1521/17

Постанова від 27.09.2018

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області

Закревський В. І.

Постанова від 27.09.2018

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області

Закревський В. І.

Ухвала від 06.12.2017

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області

Маржина Т. В.

Ухвала від 04.10.2017

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області

Мельничук О. В.

Ухвала від 11.09.2017

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області

Медведєва Н. А.

Ухвала від 31.07.2017

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області

Маржина Т. В.

Ухвала від 21.07.2017

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області

Маржина Т. В.

Ухвала від 23.05.2017

Кримінальне

Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області

Маржина Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні