Рішення
від 18.09.2018 по справі 0840/3319/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2018 року 15 год. 00 хв.Справа № 0840/3319/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою заступника керівника Енергодарської місцевої прокуратури Запорізької області (71503, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Молодіжна, 4)

до Тимошівської сільської ради Михайлівського району Запорізької області (72030, Запорізька область, Михайлівський район, с. Тимошівка, вул. Українська, 10)

про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

15 серпня 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов заступника керівника Енергодарської місцевої прокуратури Запорізької області (далі - позивач) до Тимошівської сільської ради Михайлівського району Запорізької області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:

визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не розроблення та не затвердження плану інвентаризації та паспортизації об'єкта благоустрою населення дитячого майданчика, що розташований в парковій зоні села Тимошівка Михайлівського району Запорізької області поблизу вул. Центральної та Пушкіна села Тимошівка Михайлівського району Запорізької області;

зобов'язати відповідача вчинити дії щодо розроблення та затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації об'єкта благоустрою населення (їх частин) дитячого майданчика, що розташований в парковій зоні села Тимошівка Михайлівського району Запорізької області поблизу вулиць Центральної та Пушкіна.

Ухвалою суду від 20.08.2018 відкрито спрощене позовне провадження у справі.

18 вересня 2018 року прокурор Енергодарської місцевої прокуратури Запорізької області надав суду клопотання про розгляд адміністративної справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги прокурором підтримано у повному обсязі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем допущено протиправну бездітність в частині не розроблення та не затвердження плану інвентаризації та паспортизації об'єкта благоустрою населення дитячого майданчика, що розташований в парковій зоні села Тимошівка Михайлівського району Запорізької області поблизу вул.Центральної та Пушкіна села Тимошівка Михайлівського району Запорізької області. Вказує, що така бездіяльність суперечить вимогам чинного законодавства України та створює реальну загрозу життю та здоров'ю дітей, які використовують вищевказаний об'єкт благоустрою.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, відзив на позовну заяву до суду не подав, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином.

Суд, повно та всебічно встановивши обставини справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, вважає за необхідне зазначити наступне.

З матеріалів адміністративної справи судом встановлено, що Тимошівською сільською радою на позачерговій двадцятій сесії сьомого скликання прийнято рішення від 07.09.2017 №4 Про затвердження змін до Програми Тимошівської сільської ради Благоустрій села на 2017 рік .

На виконання Програми Благоустрій села на 2017 рік придбано та встановлено в с. Тимошівка Михайлівського району Запорізької області в парковій зоні поблизу вул. Центральна та вул. Пушкіна ігровий дитячий майданчик, який обладнаний дитячим ігровим обладнанням, а саме: 1 гойдалкою металевою, 1 турником з підвісною гойдалкою, 1 гіркою з поперечиною та перекладеною, 1 гойдалкою-балансиром та 2 гойдалками підвісними на 1 місце.

Факт придбання та встановлення гойдалок підтверджується листом Тимошівської сільської ради (в.о голови Тимошівського старостинського округу) від 23.07.2018 за №66 та видатковими накладними за №20 від 23.11.2017, №2 від 28.08.2017 та №3 від 22.08.2017, відповідно до яких постачальник фізична особа - підприємець ОСОБА_1 здійснив поставку вищевказаного обладнання, а Тимошівська сільська рада отримала дитяче ігрове обладнання.

Разом з тим, як встановлено позивачем, Тимошівською сільською радою не вчинено дій щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, а також не проведено ні планову, ні позапланову технічну інвентаризацію, що зумовило звернення з даним позовом до суду.

Суд зазначає, що відповідно до приписів статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 143 Конституції України передбачено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є у комунальній власності, та крім іншого, утворюють, організовують та ліквідують комунальні підприємства, організації та установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Пунктом а ст.30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження зокрема організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Суд зазначає, що Закон України Про благоустрій населених пунктів визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Відповідно приписів до статті 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів , благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Відповідно до вимог ч.1 ст.20 Закону України Про благоустрій населених пунктів організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

Крім того, відповідно до ч.1 ст.10 Закону України Про благоустрій населених пунктів , до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, повноваження щодо затвердження місцевих програм і заходів з благоустрою населених пунктів.

Затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

Пунктом 5 частини 2 статті 18 Закону України Про благоустрій населених пунктів закріплено обов'язок підприємств, установ та організацій проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Відповідно до пп. а п.1 ч.1 статті 13 Закону України Про благоустрій населених пунктів , до об'єктів благоустрою населених пунктів відносяться: території загального користування: парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики.

Згідно п.8 ч.1 ст.21 Закону України Про благоустрій населених пунктів , елементами (частинами) об'єктів благоустрою є зокрема обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.

Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації визначений Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №550 від 29.10.2012 року (далі - Інструкція).

Пунктом 1.2 Інструкції зазначено, що Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам'яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, сквері в та майданчиків, пам'яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти).

Згідно п.1.3 Інструкції, паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.

Пунктами 1.4 та 1.5 Інструкції, технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі:введення в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта благоустрою; закінчення ремонту об'єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об'єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об'єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об'єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об'єкта благоустрою.

Відповідно до пунктів 3.1 та 3.2 Інструкції, на основі проведеної інвентаризації об'єкта благоустрою складається його технічний паспорт за зразком, наведеним у додатку 5 до цієї Інструкції. Технічний паспорт долучається до матеріалів інвентаризаційної справи.

Судом встановлено, в порушення вищевказаних норм законодавства, Тимошівською сільською радою не вчинено дій щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, оскільки на дані об'єкти благоустрою відсутні паспорти та технічна інвентаризація, що підтверджується листом від 23.07.2018 №66 (а.с.36).

Частиною 2 статті 6 Закону України Про охорону дитинства передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для житія і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.

Частиною 2 статті 31 Конвенції про права дитини, прийнятою Резолюцією 44/25 Генеральної Асамблеї ООП від 20.1 1.1989, яка набула чинності 02.09.1990, ратифікована Постановою Верховної Ради України №89ХІІ (78912) від 27.09.1991 передбачено, що держави-учасниці поважають і заохочують право дитини на всебічну участь у культурному і творчому житті та сприяють наданню їй відповідних і рівних можливостей для культурної і шорної діяльності, дозвілля і відпочинку.

Згідно вимог статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що саме на відповідача покладено обов'язок розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин) дитячих майданчиків, а саме дитячого майданчика, що розташований в парковій зоні села Тимошівка Михайлівського району Запорізької області поблизу вул. Центральна та вул. Пушкіна.

Зазначене зумовлює висновки суду про наявність підстав для задоволення позовних вимог заступника керівника Енергодарської місцевої прокуратури Запорізької області.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

За таких обставин, з урахуванням вимог ч.2 ст.139 КАС України, суд дійшов висновку про відсутність підстав для стягнення на користь позивача з відповідача сплаченої суми судового збору в розмірі 1762,00 грн., оскільки позивач є суб'єктом владних повноважень.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов заступника керівника Енергодарської місцевої прокуратури Запорізької області (71503, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Молодіжна, 4) до Тимошівської сільської ради Михайлівського району Запорізької області (72030, Запорізька область, Михайлівський район, с. Тимошівка, вул. Українська, 10, код ЄДРПОУ 24910008) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Тимошівської сільської ради Михайлівського району Запорізької області щодо не розроблення та не затвердження плану інвентаризації та паспортизації об'єкта благоустрою населення дитячого майданчика, що розташований в парковій зоні села Тимошівка Михайлівського району Запорізької області поблизу вулиць Центральної та Пушкіна.

Зобов'язати Тимошівську сільську раду Михайлівського району Запорізької області вчинити дії щодо розроблення та затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації об'єкта благоустрою населення (їх частин) дитячого майданчика, що розташований в парковій зоні села Тимошівка Михайлівського району Запорізької області поблизу вулиць Центральної та Пушкіна.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення,а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі виготовлено та підписано 24.09.2018.

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2018
Оприлюднено04.10.2018
Номер документу76873798
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/3319/18

Рішення від 18.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні