Рішення
від 03.10.2018 по справі 815/3063/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3063/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача ОСОБА_1 (за довіреністю), представник відповідача - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства «УКРПОСТАЧПРОМ» про стягнення штрафних санкцій в розмірі 10200 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом до Приватного акціонерного товариства Укрпостачпром про стягнення штрафних санкцій в розмірі 10200 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що під час здійснення своєї діяльності Управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні встановлено наступні порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку Приватного акціонерного товариства «УКРПОСТАЧПРОМ» , а саме: ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» не розкрило річну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826; не розкрило річну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_2 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрило річну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом подання до Комісії річної інформації про емітента цінних паперів, у строк, не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

За порушення відповідачем вимог підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було винесено постанови про накладення на ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №№ 35-ПУ-1-Е, 36-ПУ-1-Е, 37-ПУ-1-Е від 19.03.2018 року та застосовано до відповідача штрафи у загальному розмірі 10200 грн.

Разом з тим, вищезазначені штрафи відповідачем у добровільному порядку сплачені не були, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Ухвалою від 25.06.2018 року у вказаній справі відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою від 09.07.2018 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів.

Ухвалою від 05.09.2018 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 24 вересня 2018 року.

У судове засідання, призначене на 24 вересня 2018 року на 12:00 годину, з'явився представник позивача. Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі з викладених у позовній заяві підстав.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся у передбаченому законом порядку, судова кореспонденція повернута до суду з незалежних від суду причин, тому відповідно до ч.11 ст.126 КАС України вважається, що повістка відповідачу вручена належним чином.

Заслухавши вступне слово представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.

Згідно Виписки є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Приватне акціонерне товариство «УКРПОСТАЧПРОМ» зареєстроване 14.12.2010 року за №1 070 102 0000 042129 (а.с. 37-46).

Основним видом економічної діяльності ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» є: «Комп'ютерне програмування» (код КВЕД 62.01).

Судом встановлено, що 12.02.2018 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були винесені постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» , а саме:

- №24-ПУ-1-Е, якою встановлено, що ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2015 рік, шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії у термін до 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (а.с. 15);

- №25-ПУ-1-Е, якою встановлено, що ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2015 рік, шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_2 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у термін до 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (а.с.16);

- №26-ПУ-1-Е, якою встановлено, що ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2015 рік, шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (а.с. 17).

Вищезазначені постанови були направлені рекомендованим листом підприємству на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується реєстром рекомендованих листів №1 від 13.02.2018 року (а.с. 18).

26.02.2018 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів №61-ПУ-1-Е, №62-ПУ-1-Е та №63-ПУ-1-Е, якими було встановлено факти порушення відповідачем вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2016 року №2826 (зі змінами) (а.с. 19-21).

03.03.2018 року на підставі зазначених актів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови №43-ПУ-1-Е, №44-ПУ-1-Е та №45-ПУ-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляди справ на 19.03.2018 року об 11 год. 45 хв. (а.с. 22-24).

Акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 26.02.2018 року та постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 03.03.2018 року, якими керівника ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» було викликано до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, 06.03.2018 року направлено на адресу відповідача (а.с. 25).

19.03.2018 року позивачем було винесено постанови про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, передбачених пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів: №35-ПУ-1-Е, №36-ПУ-1-Е та №37-ПУ-1-Е, якими до ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» було застосовано штрафи у розмірі 3400,00 грн. за кожне правопорушення, всього у загальному розмірі 10200 грн. (а.с. 27-29).

Оскільки керівник ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» на розгляд справ не з'явився, вищезазначені постанови №№ 35-ПУ-1-Е, 36-ПУ-1-Е, 37-ПУ-1-Е від 19.03.2018 року були направлені відповідачу 26.03.2018 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів №2 від 26.03.2018 року та фіскальним чеком (а.с. 30).

Не сплата у законодавчо визначеному порядку та строки ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ» накладених на нього санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, послугувала підставою для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до суду з даною позовною заявою.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року (далі - Закон №448/96-ВР).

Згідно Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_2 України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннями ст.7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 10, 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480-IV, регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно частини 4 вищезазначеної статті річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_2 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Аналогічні положення містить і Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826.

Так, відповідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Судом встановлено, що ПрАТ «УКРПОСТАЧПРОМ не розкрило річну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрило річну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_2 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрило річну інформацію про емітента за 2015 рік шляхом подання до Комісії річної інформації про емітента цінних паперів, у строк, не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826.

Відповідно до статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що відповідачем у встановлений судом строк не надано відзиву на позовну заяву, жодним чином не спростовано доводи позивача, не надано доказів скасування/оскарження постанов управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №№ 35-ПУ-1-Е, 36-ПУ-1-Е, 37-ПУ-1-Е від 19.03.2018 року, або сплати сум штрафних фінансових санкцій до Державного бюджету України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та правомірними.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підлягають повному задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.2 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (адреса: вул. Московська, 8, корп. 30, м. Київ, 01010, код ЄДРПОУ 37956207) до Приватного акціонерного товариства «УКРПОСТАЧПРОМ» (адреса: вул. Базова, 11, м. Одеса, 65033, код ЄДРПОУ 37450143) - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства «УКРПОСТАЧПРОМ» (код ЄДРПОУ 37450143) 10 200 грн. (десять тисяч двісті гривень) штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності банку 106, МФО: 828011, ЄДРПОУ: 38016923, ГУДКСУ в Одеській області, р/р 31114106700005.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасною подачею копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено в день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду

Повний текст рішення складено 03 жовтня 2018 року.

Суддя В.В. Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2018
Оприлюднено04.10.2018
Номер документу76875519
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3063/18

Рішення від 03.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні