Постанова
від 03.10.2018 по справі 904/4089/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.10.2018 Справа № 904/4089/18

Суддя господарського суду Дніпропетровської області Владимиренко І.В. розглянувши матеріали справи

за заявою ліквідатора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Гіперіон-Мега"

до боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Гіперіон-Мега" (49101, м. Дніпро, вул. Короленка, 44; ЄДРПОУ 37833078)

про визнання банкрутом

Представники:

від боржника представник адвокат ОСОБА_2 ордер № 066 від 03.10.18р.

ВСТАНОВИВ:

Провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Гіперіон-Мега" (49101, м. Дніпро, вул. Короленка, 44; ЄДРПОУ 37833078) порушено ухвалою господарського суду 19.09.2018 відповідно до процедури, передбаченої статтею 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Підставою для звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі є встановлена під час роботи голови ліквідаційної комісії недостатність вартості майнових активів боржника для задоволення вимог кредиторів.

Згідно частини першої статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Таким чином, враховуючи вищезазначені вимоги Закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 95 Закону є дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.

Ухвалою суду від 26.09.18р. відкладено підсумкове засідання суду на 03.10.2018р. о 11:00 год.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Гіперіон-Мега" (49101, м. Дніпро, вул. Короленка, 44; ЄДРПОУ 37833078), господарський суд встановив наступне.

Згідно з частиною першою статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Учасником підприємства боржника 26.06.18р. ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Гіперіон-Мега" (49101, м. Дніпро, вул. Короленка, 44; ЄДРПОУ 37833078) прийнято рішення про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації та призначено ліквідатором ОСОБА_3

На виконання вимог статті 105 Цивільного кодексу України, ліквідатор боржника письмово повідомив орган, що здійснює державну реєстрацію про припинення ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю науково - виробниче підприємство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Гіперіон-Мега" (49101, м. Дніпро, вул. Короленка, 44; ЄДРПОУ 37833078).

Відповідно до частини четвертої статті 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.

У відповідності до статті 10 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства зобов'язані проводити інвентаризацію активів і зобов'язань, під час якої перевіряється і документально підтверджується їх наявність, стан і оцінка. Об'єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов'язковим згідно з законодавством. Згідно пункту 12 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000р. № 419, проведення інвентаризації обов'язкове у разі ліквідації підприємства.

Згідно частини 8 статті 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результатів їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

На виконання вимог частини першої статті 111 Цивільного кодексу України, за результатами розгляду пред'явлених кредиторських вимог до боржника, проведеної інвентаризації активів і зобов'язань, складено проміжний ліквідаційний баланс ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Гіперіон-Мега" (49101, м. Дніпро, вул. Короленка, 44; ЄДРПОУ 37833078), станом на 05.09.18р.

З проміжного ліквідаційного балансу боржника, складеного станом на 05.09.18р., протоколом (рішенням) № 05-09/18 від 05.09.18р. проміжний ліквідаційний баланс затверджено власником ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Гіперіон-Мега" (49101, м. Дніпро, вул. Короленка, 44; ЄДРПОУ 37833078). Згідно цього балансу кредиторська заборгованість становить 35 955 402,05 грн.; грошові кошти - 6 290,09 грн., дебіторська заборгованість, основні засоби, товарно - матеріальні цінності, нематеріальні активи - відсутні.

Таким чином, згідно поданих документів господарським судом встановлено, що вартості майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів, при цьому до звернення ліквідатора до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника, було дотримано вимоги цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.

Відповідно до положень ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.

Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.

Враховуючи викладене, господарський суд прийшов до висновку про необхідність визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури строком на 4 місяці.

Крім того, ліквідатора слід зобов'язати надати для доручення до справи реєстр вимог кредиторів, який буде розглянуто у судовому засіданні.

Вирішуючи питання щодо призначення ліквідатора банкрута встановлено наступне.

Відповідно до ст. 40 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

Згідно із положеннями ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» суд призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

Ухвалою суду від 12.09.18р. автоматизованою системою було визначено арбітражного керуючого ОСОБА_4 (свідоцтво № 233 від 20.02.13р.), цією ж ухвалою було зобов'язано арбітражного керуючого ОСОБА_4 - надати суду заяву на участь у даній справі, свідоцтво на право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), договір страхування ризиків діяльності арбітражного керуючого, відомості щодо організаційних та технічних можливостей виконувати обов'язки ліквідатора та інші обставини, які свідчать про здатність арбітражного керуючого належним чином виконувати передбачені Законом обов'язки.

18.09.18р. до суду арбітражним керуючим ОСОБА_4 було подано заяву на участь у справі про банкрутство. Судом заява прийнята до розгляду.

03.10.18р. від арбітражного керуючого ОСОБА_4 надійшла відмова від участі у справі про банкрутство у зв'язку з перебуванням на амбулаторному лікуванні.

У зв'язку з вищенаведеним, суд вирішив, заяву арбітражного керуючого ОСОБА_4 про відмову від участі у справі про банкрутство задовольнити, кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_4 відхилити.

Пунктом 4.23 Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство визначено, що у разі коли від арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою, надійшла заява про відмову від участі у справі про банкрутство або не надійшла заява про участь у такій справі в установлений господарськім судом строк, господарський суд призначає арбітражного керуючого із вчиненням повторного запиту до автоматизованої системи в порядку, визначеному цим Положенням.

10 березня 2017 року окружний адміністративний суд міста Києва постановою у справі № 826/15384/16 визнав незаконними та нечинними положення Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 14.07.2016 № 8, яким затверджене Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство зокрема в частині пункту 4.23. - у разі коли від арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою, надійшла заява про відмову від участі у справі про банкрутство або не надійшла заява про участь у такій справі в установлений господарським судом строк, господарський суд призначає арбітражного керуючого із вчиненням повторного запиту до автоматизованої системи в порядку, визначеному цим Положенням, яка набрала законної сили.

З огляду на викладене вище, зазначене положення не відповідає нормам Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання йо банкрутом» , оскільки статтею 114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , встановлено, що у разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України (дана правова позиція викладена в постанові Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 24.05.2017 року по справі № 904/3671/15).

18.09.18р. до суду від арбітражним керуючим ОСОБА_5 було подано заяву на участь у справі про банкрутство. Судом заява прийнята до розгляду.

19.09.18р. до суду від арбітражним керуючим ОСОБА_6 було подано заяву на участь у справі про банкрутство. Судом заява прийнята до розгляду.

Господарським судом розглянуті заяви - згоди арбітражного керуючого ОСОБА_5, арбітражного керуючого ОСОБА_6 та встановлено наступне.

Відповідно до судової практики в справах про банкрутство при виборі кандидатури ліквідатора судам слід врахувати освіту, досвід та показники роботи у попередніх справах, кількість справ, у яких бере участь арбітражний керуючий, наявність у нього організаційних та технічних можливостей виконувати обов'язки розпорядника майна у конкретній справі, страхування відповідальності арбітражного керуючого та інші обставини, які свідчать про його здатність належним чином виконувати передбачені Законом обов'язки.

Арбітражний керуючий ОСОБА_5 має страхування відповідальності арбітражного керуючого (договір № 3435454 від 05.07.2018р.), має офіс в м. Дніпрі (в місцевості де і зареєстрован боржник), має досвід роботи в сфері банкрутства, постійно підвищує свою кваліфікацію, також в своєму розпорядженні арбітражний керуючий має транспортний засіб, офіс оснащений всією необхідною офісною технікою.

Щодо кандидатури арбітражного керуючого ОСОБА_6, то суд розглянувши дану заяву - згоду дійшов до висновку, що офісне приміщення арбітражного керуючого ОСОБА_6 знаходиться у м. Києві, тоді як боржник зареєстрований у м. Дніпрі, що може призвести до додаткових витрат по справі.

Також при обранні ліквідатора банкрута, що ліквідується у порядку ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , суд керується виключно нормами Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", виходячи з власної оцінки кандидатур та обставин кожної конкретної справи, зокрема й фінансового становища боржника, наявності чи відсутності коштів, які можуть бути використані для оплати послуг арбітражного керуючого, наявності інших кандидатів, яким в судовому рішенні має бути надана відповідна оцінка, майнове становище боржника та необхідність ліквідатору мати спеціальні знання арбітражного керуючого при проведенні процедури ліквідації.

Отже, оскільки у боржника наявна велика сума кредиторських вимог, господарський суд вважає, що призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого ОСОБА_5 є доцільним та обґрунтованим.

Виходячи з вищенаведеного та дослідивши кандидатури всіх арбітражних керуючих, суд дійшов висновку, про призначення розпорядником майна ТОВ "Гіперіон-Мега" арбітражного керуючого ОСОБА_5 (свідоцтво № 1747 від 05.11.2015р.; адреса офісу: 49000, м. Дніпро, вул. Мечникова, 11, офіс 411).

Кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_6 - відхилити.

Керуючись ст.ст. 37, 38, 40, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 обмеженою відповідальністю "Гіперіон-Мега" (49101, м. Дніпро, вул. Короленка, 44; ЄДРПОУ 37833078) - банкрутом.

Відкрити ліквідаційну процедуру у справі строком на 4 місяці.

Ліквідатором ТОВ "Гіперіон-Мега" призначити арбітражного керуючого ОСОБА_5 (свідоцтво № 1747 від 05.11.2015р.; адреса офісу: 49000, м. Дніпро, вул. Мечникова, 11, офіс 411) .

Кандидатури арбітражного керуючого ОСОБА_6 та арбітражного керуючого ОСОБА_4 - відхилити.

З метою виявлення кредиторів банкрута в порядку ч. 3, 4 ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" оприлюднити господарським судом Дніпропетровської області повідомлення про визнання ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Гіперіон-Мега" (49101, м. Дніпро, вул. Короленка, 44; ЄДРПОУ 37833078) банкрутом на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України в мережі інтернет.

Кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.

Заявлення кредиторських вимог в обов'язковому порядку здійснюється кредиторами до господарського суду Дніпропетровської області зі сплатою судового збору відповідно до вимог Закону України „Про судовий збір» та ліквідатору в порядку ст.. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Після закінчення строку для подання кредиторських вимог, зобов'язати ліквідатора надати господарському суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів, письмовий звіт про надіслання всім кредиторам боржника повідомлення про результати розгляду грошових вимог та їх отримання кредиторами в порядку п. 5 ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , скласти реєстр вимог кредиторів та подати на затвердження господарському суду реєстр вимог кредиторів.

- у строк до 07.11.2018р. подати на затвердження до господарського суду реєстру вимог кредиторів.

Призначити судове засідання для розгляду реєстру вимог кредиторів на 14.11.2018 р. о 11:15 , яке відбудеться в приміщенні господарського суду Дніпропетровської області, зал судового засідання № 2-201.

Явку ліквідатора, представників кредиторів у судове засідання визнати обов'язковим.

- заходи ліквідаційної процедури проводити у відповідності до вимог статей 37-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

- кожного першого числа наступного місяця ліквідатор повинен надати господарському суду Дніпропетровської області звіт про проведені дії в ліквідаційній процедурі з документами, які підтверджують проведення цих дій в ліквідаційній процедурі.

- подати на затвердження до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс та документи, які підтверджують проведення ліквідаційної процедури за десять днів до закінчення строку ліквідаційної процедури.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:

- господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо;

- строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав;

- у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;

- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;

- відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;

- продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом;

- скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;

- вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі;

- виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.

- з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена у 20-ти денний строк з дня її підписання до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.

Повний текст постанови складено 03.10.2018р.

Копію постанови надіслати: боржнику, ліквідатору, Шевченківському ВДВС м. Дніпра ГТУЮ у Дніпропетровській області, державному реєстратору Подільської районної в місті Києві державній адміністрації, відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців управління - реєстраційна служба Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпропетровської міської ради, ДПІ у Шевченківському районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області, ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві, арбітражному керуючому ОСОБА_6, арбітражному керуючому ОСОБА_4

Інформацію про дату та час розгляду справи можна отримати за електронною адресою суду: http://dp.arbitr.gov.ua/sud5005/spisok/csz\

Суддя ОСОБА_7

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення03.10.2018
Оприлюднено04.10.2018
Номер документу76878361
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4089/18

Ухвала від 05.02.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 14.01.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 18.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 14.11.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 17.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Постанова від 03.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 26.09.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 19.09.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 12.09.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні