Справа № 1540/4425/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 жовтня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Корой С.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Єреміївське" про стягнення штрафу в сумі 10200 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
30.08.2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Єреміївське" про стягнення штрафних санкцій в сумі 10200 грн.
Підстава звернення до суду - несплата штрафу.
Ухвалою від 04.09.2018 року Одеським окружним адміністративним судом відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що ПАТ "Єреміївське" порушило вимоги п.п. 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами), а саме: не розкрило річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрив річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не подав до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2016 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. У зв'язку з чим позивачем були винесені постанови від 31.10.2017 року № 257-ПУ-1-Е, № 258-ПУ-1-Е та № 259-ПУ-1-Е у відношенні ПАТ "Єреміївське" порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими зобов'язано керівника або повноваженого представника прибути до управління 17.11.2017 року для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень з приводу скоєного правопорушення. Позивач зазначає, що вказані постанови були відправленні засобом поштового зв'язку на адресу відповідача, однак були повернуті у зв'язку з відмовою адресата (відповідача) від одержання. 17.11.2017 року для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів, представник або керівник ПАТ "Єреміївське" не з'явився, про що були зроблені відмітки в актах № 259-ПУ-1-Е, № 260-ПУ-1-Е та № 261-ПУ-1-Е. Того ж дня були винесені постанови № 208-ПУ-1-Е, №209-ПУ-1-Е та № 210-ПУ-1-Е про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів та призначені на 30.11.2017 року, які були відправлені засобом поштового зв'язку одночасно з актами про правопорушення на ринку цінних паперів № 259-ПУ-1-Е, № 260-ПУ-1-Е та № 261-ПУ-1-Е.
За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів управлінням були винесені постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 200-ПУ-1-Е від 30.11.2017 у сумі 3400 грн. за порушення вимог п.п. 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами) в частині не розкриття річної інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; № 201-ПУ-1-Е від 30.11.2017 у сумі 3400 грн. за порушення вимог п.п. 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами) в частині не розкриття річної інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; № 202-ПУ-1-Е від 30.11.2017 у сумі 3400 грн. за порушення вимог п.п. 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами) в частині неподання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річної інформацію про емітента за 2016 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Посилаючись на вищевказане, позивач просить суд задовольнити адміністративний позов та стягнути з ПАТ "Єреміївське" штрафні санкції в сумі 10200,00 грн.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження направлена відповідачу та відповідачеві встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали для подання відзиву на позовну заяву.
Проте, відзив від відповідача на адресу суду в строки, передбачені статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України, не надходив.
В силу ч. 4 ст. 124 КАС України, суд вважає відповідача належним чином повідомленим про можливість подання відзиву у зазначені строки.
Частиною 1 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п'ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
З урахуванням викладеного, керуючись положеннями ч. 2 ст. 262 КАС України наявні підстави для розгляду справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід задовольнити, виходячи з наступного.
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно матеріалів справи, уповноваженою особою управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПАТ "Єреміївське" були винесені постанови про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.11.2017 № 200-ПУ-1-Е, № 201-ПУ-1-Е та № 202-ПУ-1-Е (а.с.33-35).
Відповідно до ст. 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Стаття 2 Закону визначає мету державного регулювання ринку цінних паперів, зокрема, додержання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства
Згідно зі ст. 5 Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до ст.6 Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Згідно п.10-2 ч. 2 ст. 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні визначено, що одним із основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є здійснення контролю за розміщенням регульованої інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку.
Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Пунктами 1,2 розділу 4 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій від 16.10.2012 року № 1470 передбачено, що уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів та уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Так, відповідно до приписів п. 5,8,9 розділу 4 Правил № 1470, акт про правопорушення на ринку цінних паперів підписується особою, яка його склала, і керівником або представником юридичної особи, щодо якої його складено. У разі неявки керівника або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності, на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів акт складається того самого дня, на який було викликано особу, за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце та час складання акта, про що робиться відповідний напис на акті про правопорушення на ринку цінних паперів. Один примірник акта про правопорушення на ринку цінних паперів після підписання надається керівнику або представнику юридичної особи, щодо якої його складено. У разі неявки керівника або представника юридичної особи на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів один примірник акта надсилається юридичній особі одночасно з постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно п.14 розділу І Правил №1470, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Особа, яка відмовилася одержати постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанову про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанову про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанову по справі про адміністративне правопорушення), постанову про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанову про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанову про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважається такою, що її повідомлено належним чином про порушення справи; дату, час та місце складення акта про правопорушення; дату, час та місце розгляду справи про правопорушення; зупинення та відновлення провадження у справі; застосування санкції; про встановлений термін розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери для виконання.
У разі відмови адресата від отримання зазначених документів особа, яка їх доставляє, робить відповідну відмітку та засвідчує її власним підписом.
Як встановлено судом, позивач під час здійснення своє діяльності виявив порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку ПАТ "Єреміївське" відповідно до п.п. 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами), а саме: не розкрив річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрив річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не подав до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2016 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Даний факт підтверджується відсутністю річної інформації ПАТ "Єреміївське" за 2016 рік в загальнодоступній базі даних НКЦПФР (скріншот а.с.14) та відсутністю річної інформації ПАТ "Єреміївське" за 2016 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку (скріншот а.с.15).
Таким чином, після виявлених правопорушень з боку відповідача, позивачем були винесені постанови від 31.10.2017 року № 257-ПУ-1-Е, № 258-ПУ-1-Е та № 259-ПУ-1-Е про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими зобов'язано керівника або повноваженого представника ПАТ "Єреміївське" прибути до управління НКЦПФР у Південному регіоні 17.11.2017 року для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання відповідних пояснень з приводу скоєного правопорушення. Вказані постанови від 31.10.2017 року № 257-ПУ-1-Е, № 258-ПУ-1-Е та № 259-ПУ-1-Е були направлені на адресу ПАТ "Єреміївське", що підтверджується реєстром рекомендованих листів №2 від 03.11.2017 року (а.с.19). Проте вказане поштове відправлення було повернуто на адресу позивача, у зв'язку з відмовою адресата від одержання, про що наявна в матеріалах справи копія довідки ф.20 та копія конверту (а.с.22).
17.11.2017 року уповноваженою особою управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПАТ "Єреміївське" складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 259-ПУ-1-Е, № 260-ПУ-1-Е та № 261-ПУ-1-Е (а.с.23-25), для підписання яких керівник або повноважний представник не прибули. Розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 30.11.2017 року відповідно до постанов від 17.11.2017 № 208-ПУ-1-Е, № 209-ПУ-1-Е та № 210-ПУ-1-Е (а.с.26-28). Для участі у розгляді справ про правопорушення на ринку цінних паперів представник або керівник ПАТ "Єреміївське" до управління НКЦПФР у Південному регіоні не прибув.
Відповідно до п.4 розділу 5 Правил № 1470, уповноважена особа вирішує питання, передбачені у пункті 1 цього розділу, визначає дату розгляду справи про правопорушення та виносить постанову про це, яку надсилає юридичній особі, щодо якої порушено справу, не менше ніж за п'ять робочих днів до дати розгляду справи.
Керуючись приписами п.1 розділу 6 Правил № 1470, справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності. У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи згідно з вимогами пункту 4 розділу V цих Правил.
Згідно до п.1 розділу 7 Правил № 1470, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови.
Судом встановлено, що уповноваженою особою управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПАТ "Єреміївське" винесені постанови про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 30.11.2017 року № 200-ПУ-1-Е, № 201-ПУ-1-Е та № 202-ПУ-1-Е (а.с.33-35) відповідно до вимог вимоги п.п. 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року № 2826 (зі змінами), а саме: не розкрив річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрив річну інформацію про емітента за 2016 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не подав до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2016 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, на загальну суму 10200,00 грн..
На момент звернення до суду зазначена сума штрафу відповідачем не сплачена.
Згідно п. 14 ст. 8 Закону, Національна комісії з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до п.5,6,7 ч.1 ст. 11 Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ст..11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Таким чином, у ПАТ "Єреміївське" існує заборгованість у розмірі 10200,00 грн., яка не сплачена, та підлягає стягненню, як законна та обґрунтована.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 ст.. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч.ч.1.2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Єреміївське" про стягнення штрафних санкцій в сумі 10200,00 грн. підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Єреміївське" про стягнення штрафу в сумі 10200 грн - задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Єреміївське" штрафні санкцій у розмірі 10200,00грн. (десять тисяч двісті грн.) в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
Позивач: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (вул. Московська, 8, корп. 30, м.Київ-601,01010, код ЄДРПОУ - 37956207)
Відповідач: Приватне акціонерне товариство "Єреміївське" (с.Благодатне, Роздільнянський район, Одеська область, 67460, код ЄДРПОУ - 00906226)
Суддя С. М. Корой
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2018 |
Оприлюднено | 08.10.2018 |
Номер документу | 76901950 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні