Рішення
від 04.10.2018 по справі 815/3081/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2018 року м. Одеса Справа № 815/3081/18

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А.,

за участю: секретаря Ягенської К.О., представників: позивача ОСОБА_1 відповідачів ОСОБА_2, третьої особи ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сталкер» до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС України в Одеській області, Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, за участі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОФІРМА «ГЛАВАН»» про визнання протиправними та скасування рішень від 24 квітня 2018 р. про відмову у реєстрації податкової накладної від 21 листопада 2017 року № 29 та від 24 квітня 2018 р. № 662384/32751902 про відмову у реєстрації податкової накладної від 24 листопада 2017 року № 39, зобов'язання прийняти та зареєструвати податкові накладні,

ВСТАНОВИВ:

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим (з урахуванням заяви про зміну предмета позову), що 04.04.2017 року між ТОВ Сталкер (постачальник) та ТОВ Агрофірма Главан (покупець) укладено договір поставки № 06/04. Пунктом 1.1. Договору визначено, що відповідно до умов цього Договору Постачальник приймає на себе обов'язки постачати Покупцю товари в асортименті та кількості, передбаченої погодженими сторонами заявками, а Покупець зобов'язаний приймати та сплачувати фактично поставлені відповідно до узгоджених заявок товари, зазначені у видаткових накладних. На виконання зазначених вимог ПК України TOB Сталкер 21.11.2017 р. виписано податкову накладну № 29; 24.11.2017 р. виписано податкову накладну № 39, та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. З інформації, зазначеної у Квитанціях від 11.12.2017, направленої ДФС України через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів вбачається, що реєстрація документів була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначеному пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН. TOB Сталкер на виконання вимог податкового органу, 17.04.2018 р. ТОВ Сталкер направлені Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено (далі - Повідомлення) №№ 31, 32, до яких були додані всі необхідні документи. 24.04.2018 р. Комісією Державної фіскальної служби України прийняті Рішення №№ 662385/32751902, 662384/32751902, про відмову у реєстрації податкових накладних №№ 29, 39. Підставою відмови зазначено - ненадання платником податку копій документів: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. На переконання TOB Сталкер , така підстава для прийняття рішень є безпідставною та необґрунтованою, оскільки до ДФС України разом з поясненнями були направлені вищезазначені документи. На підтвердження виконання умов Договору TOB ГЛАВАН та TOB Сталкер підписані видаткові накладні без жодних зауважень та перераховані кошти. В зв'язку з чим позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Представник відповідачів в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову та надав до суду письмовий відзив, який мотивований тим, що позивачем під час зупинення податкових накладних направлялося до ДФС України 13 документів, а саме: банківська виписка (2 штуки), ТТН ( 3 штуки), видаткова накладна (2 штуки), специфікація, договір оренди, оборотньо-сальдова відомість, договір поставки між TOB Агрофірма Главан та позивачем, договір поставки між TOB Агрофірма Разволожжя та позивачем. Так, Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року № 1797-VI1I було внесено ряд суттєвих змін до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проводення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю. Надалі, Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07.12.2017 року № 2245-VIII пункт 200.16 статті 200 Податкового кодексу України був викладений у новій редакції, та з 1 січня 2018 року передбачає, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. На час винесення оскаржуваного Позивачем рішення контролюючого органу процедура зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з наступним прийняттям рішення про їх реєстрацію / відмову у реєстрації регламентована: Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями); Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом - Постанова № 117); Наказом Державної фімкальної служби України від 16.03.2018 року № 137 Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (зі змінами та доповненнями); Наказом Головного управління ДФС в Одеській області від 14.03.2018 року № 1766 Про затвердження складу Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації . У відповідності до вимог п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. Пунктом 14 даного Порядку встановлено, що Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування. навантаження, розвантаження продукції. складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (п. 19 Порядку). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (п. 20 Порядку). Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (п. 21 Порядку). В рішенні Комісії було чітко зазначено саме які документи не було надано підприємством разом із повідомленням, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Ухвалою суду від 27.06.2018 року відкрито провадження у справі та вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 27.07.2018 року клопотання представника відповідача задоволено, та залучено до участі у справі другого відповідача ГУ ДФС в Одеській області.

Ухвалою суду від 31.08.2018 року клопотання представника відповідачів задоволено та продовжено строк підготовчого провадження до 27.09.2018 року.

Дослідивши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що 04.04.2017 року між ТОВ Сталкер (постачальник) та ТОВ Агрофірма Главан (покупець) укладено договір поставки № 06/04 (далі-Договір).

Пунктом 1.1. Договору визначено, що відповідно до умов цього Договору Постачальник приймає на себе обов'язки постачати Покупцю товари в асортименті та кількості, передбаченої погодженими сторонами заявками, а Покупець зобов'язаний приймати та сплачувати фактично поставлені відповідно до узгоджених заявок товари, зазначені у видаткових накладних.

На виконання умов Договору постачальником було здійснено ряд поставок цукру-піску, зокрема: 21.11.2017 р. на суму 300000 грн., видаткова накладна № РН-00659 та 24.11.2017 р. на суму 36000 грн., видаткова накладна № РН-00670.

Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником Податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі -Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

На виконання зазначених вимог ПК України TOB Сталкер 21.11.2017 р. виписано податкову накладну № 29 та 24.11.2017 р. виписано податкову накладну № 39, та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно.

З інформації, зазначеної у Квитанціях від 11.12.2017, направленої ДФС України через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів вбачається, що реєстрація документів була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначеному пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН.

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 від 13.06.2017 р. Міністерства фінансів України Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Так суд зазначає, що в квитанціях з повідомленням про зупинення реєстрації податкових накладних в порушення п. 17 Постанови № 1246 не зазначено відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України.

Також суду не надано доказів відповідності накладних критерію зазначеному у п.п. 1 п. 6 Наказу №567.

TOB Сталкер на виконання вимог податкового органу, 17.04.2018 р. направлені повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено (далі - Повідомлення) №№ 31, 32, в яких були додані наступні документи:

1) за податковою накладною № 29, Повідомлення № 31 від 17.04.2018 р. додано:

видаткова накладна №1456 від 17.11.2017р.;

ТТН №128134 від 16.1.2017 р.;

ТТН № 128138 від 17.11.2017 р.;

ТТН №128139 від 17.11.2017 р.;

договір поставки № 13112017/3 від 13.11.2017 р.;

специфікація №1 до Договору поставки від 13.11.2017 р.;

банківська виписка від 14.11.2017р.;

договір поставки №06/04 від 04.04.2017 р.;

видаткова накладна № РН-00659 від 21.11.2017 р.;

банківська виписка від 21.11.2017р.;

договір оренди нежитлового приміщення №0015 від 01.02.2017 р.;

оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 від 17.04.2018 р.;

договір оренди транспортного засобу від 01.01.2017 р.

2) за податковою накладною №39 , Повідомлення №32 від 17.04.2018 р. додано:

видаткова накладна №1456 від 17.11.17 р.;

ТТН №128134 від 16.11.2017 р.;

ТТН №128138 від 17.11.2017 р.;

ТТН №128139 від 17.11.2017 р.;

договір поставки № 13112017/3 від 13.11.2017 р.;

специфікація №1 до Договору поставки від 13.11.2017 р.;

банківська виписка від 14.11.2017р.;

договір поставки №06/04 від 04.04.2017 р.;

видаткова накладна № РН-00670 від 24.1.2017р.;

банківська виписка від 23.11.2017р.;

договір оренди нежитлового приміщення №0015 від 01.02.2017 р.;

оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 від 17.04.2018 р.;

договір оренди транспортного засобу від 01.01.2017 р..

Абзацем 1 Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації № 190 від 29.03.2017 р. встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацем 2 Постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- або ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- або ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

24.04.2018 р. Комісією Державної фіскальної служби України прийняті Рішення №№ 662385/32751902, 662384/32751902, про відмову у реєстрації податкових накладних №№ 29, 39.

Підставою відмови зазначено - ненадання платником податку копій документів: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; Первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Проте суд вважає, що така підстава для прийняття рішень є безпідставною та необґрунтованою, оскільки до ДФС України разом з поясненнями були направлені всі необхідні документи для підтвердження реальності проведеної угоди, та виписаних податкових накладних.

На підтвердження виконання умов Договору TOB ГЛАВАН та TOB Сталкер підписані видаткові накладні без жодних зауважень та перераховані кошти.

Також суд зазначає, що відповідно до Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 28 від 01.02.2005 р. цукор не входить до переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації.

Податкові накладні №№29, 39 складені відповідно до вимог п. 201.1 ст. 201 ПК України та п. 12 Порядку № 1246 Кабінету Міністрів України.

Також як зазначив позивач податкова накладна №8 щодо придбання TOB Сталкер у контрагента ПП АГРОФІРМА Розволожжя цукру який у подальшому був розфасований та поставлений TOB АГРОФІРМА ГЛАВАН - прийнята та за зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.11.2017 p., та також надавалася у додатках до Пояснень. Та дана обставина не заперечується представником відповідача.

У відзиві на позовну заяву Державна фіскальна служба України зауважує, що TOB Сталкер не надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, документи щодо підтвердження відповідності продукції.

Проте суд не погоджується з такими доводами відповідача, з огляду на наступне.

Як встановлено судом на виконання умов договору поставки № 06/04 від 04.04.2017 р. TOB Сталкер було виконано ряд поставок цукру-піску, зокрема:

21.11.2017 р. на суму 300000 грн. у кількості 25000 кг., за видатковою накладною № РН-00659, що відповідає партії придбаної за видатковою накладною № 1456 від 17.11.2017 р. на суму 729300 грн. у кількості 66000 кг., та ТТН № 128134, № 128138, № 128139 від 17.11.2017 р.

24.11.2017 р. на суму 36000 грн. у кількості 3000 кг., за видатковою накладною № РН-00670, що відповідає партії придбаної за видатковою накладною № 1456 від 17.11.2017 р. на суму 729300 грн. у кількості 66000 кг., та ТТН № 128134, № 128138, № 128139 від 17.11.2017 р.

Оскільки, відповідно до п. 3.1 Договору поставки № 06/04 від 04.04.2017 р. поставка здійснюється автомобільним транспортом Покупця за його рахунок чи іншим шляхом за домовленістю із постачальником (тобто самовивіз Покупцем), то ТТН складені між TOB Сталкер та TOB Агрофірма Главан не подавалися разом із поясненнями до ДФС України.

Також суд зазначає, що видаткові накладні були підписані особисто директорами TOB Сталкер та TOB Агрофірма Главан , а тому необхідності в наданні довіреностей не було.

Як зазначив представник позивача залишки партій цукру за видатковою накладною №1456 залишилися у запасах на складі, яким TOB Сталкер користується на підставі договору оренди нежитлового приміщення № 0015 від 01.02.2017 р., який також надавався до ДФС України разом із поясненнями.

Відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 від 13.06.2017 р. Міністерства фінансів України Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

З наданих TOB Сталкер документів до ДФС України не вбачається, що обсяг постачання в 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги. Таким чином з наданих до ДФС та суду документів вбачається лише, що TOB Сталкер продало товару менше аніж придбало, що не порушує п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 від 13.06.2017 р. Міністерства фінансів України.

Відповідно до Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 28 від 01.02.2005 р. цукор не входить до переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації.

Умови договору поставки № 06/04 від 04.04.2017 р. містять лише зазначення, що Постачальник зобов'язується поставити Товар, який відповідає вимогам діючих ДСТУ та ТУ, а також вимогам зазначеним у товаросупровідній документації, та позивач не є його виробником.

Необхідно зазначити, що товар за вищезазначеними видатковими накладними був отриманий TOB Агрофірма Главан без жодних зауважень, що свідчить про виконання TOB Сталкер умов договору у повному обсязі, у тому числі й надання Товару, який відповідає вимогам діючих ДСТУ та ТУ, відповідно до наданих TOB Агрофірма Главан посвідчень про якість цукру.

Посвідчення про якість складається в одному примірнику виробником та передається отримувачу. Оскільки TOB Сталкер не є виробником такого товару та за договором поставки № 06/04 від 04.04.2017 р. постачає товар TOB Агрофірма Главан на відповідних умовах, то такі посвідчення про якість передавалися безпосередньо TOB Агрофірма Главан .

Зважаючи на викладене вище, вбачається, що TOB Сталкер надало ДФС України усі документи, які в сукупності підтверджують наявність підстав для реєстрації податкових накладних № 29 від 21.11.2017 p.; № 39 від 24.11.2017 р., а тому суд доходить висновку, що оскаржувані рішення ДФС України про відмову у реєстрації зазначеної податкових накладних є безпідставними та незаконними.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Та відповідач - як суб'єкт владних повноважень не довів належними та допустимими доказами правомірність оскаржуваних рішень.

Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Під час перевірки правомірності оскаржуваних рішень суд враховує, чи прийняті вони з використанням повноважень та спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискредитації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь яким несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.9, 139, 241-246 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сталкер» до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС України в Одеській області, Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області № 662385/32751902 від 24.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 21.11.2017р. №29.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою фактичного отримання, податкову накладну від 21.11.2017 р. № 29 подану ТОВ Сталкер .

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області № 662384/32751902 від 24.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної від 24.11.2017р. №39.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою фактичного отримання, податкову накладну від 24.11.2017 р. № 39 подану ТОВ Сталкер .

Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646 місцезнаходження: м.Одеса, вул.Семінарська 5) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сталкер» (65033, м. Одеса, вул.. Онезька, 5) код ЄДРПОУ 32751902 витрати по сплаті судового збору у сумі 3524грн. сплачені по платіжному дорученню №903 від 21.06.2018р.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки встановлені ст..255 КАС України.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення з урахуванням положень п.15-5 Перехідних положень КАС України.

Суддя Іванов Е.А.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2018
Оприлюднено04.10.2018
Номер документу76903716
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3081/18

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 04.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні