Рішення
від 27.09.2018 по справі 826/8136/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 27 вересня 2018 року                      № 826/8136/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Григоровича П.О. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовомТовариства  з обмеженою відповідальністю «Укрзіп»           допроДержавної фіскальної служби України визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрзіп» звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить суд: - визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №629907/32524566 від 04.04.2018 року про відмову в реєстрації  розрахунку коригування від 17.11.2017 р. №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 р. та №629908/32524566 від 04.04.2018 року про відмову в реєстрації  розрахунку коригування від 17.11.2017 р. №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 р.; - зобов'язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування від 17.11.2017 №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 року та розрахунок коригування від 17.11.2017 №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 року. Ухвалою суду від 29 травня 2018 року відкрито спрощене провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами та запропоновано відповідачу надати відзив протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі. Копія ухвали про відкриття провадження у справі та позовні матеріали були отримані представником відповідача 22.06.2018 року. Відповідач правом на подання відзиву на позов, у запропонований судом строк, не скористався, отже справа розглянута на підставі наявних у ній доказів. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, ВСТАНОВИВ: Як вбачається з матеріалів справи, між Позивачем - ТОВ «Укрзіп» (постачальник) та ТОВ «Гостинний двір» (покупець) укладено договір поставки товару № У-04 від 28.02.2017 р., відповідно до умов якого в порядку визначеному договором, постачальник зобов'язується поставити та передати у власність покупця товар, найменування, кількість та асортимент якого вказуються в видаткових накладних, які становлять невід'ємну частину договору, а покупець зобов'язується прийняти товар і оплатити його вартість згідно умов договору (пункт 1.1 договору). Відповідно до видаткової накладної № У-052 від 31.05.2017, позивачем здійснено поставку покупцю 130  000 штук товару - Замок автоматичний S60+ТС455 блиск. темн. нікель на загальну суму 539 760,00 грн., у т.ч. ПДВ – 89 960,00 грн.; видаткової накладної № У-053 від 31.05.2017, позивачем здійснено поставку покупцю 36 000 штук товару - Замок автоматичний S60+ТС455 блиск. темн. нікель на загальну суму 149 472,00 грн., у т.ч. ПДВ – 24 912,00 грн.; видаткової накладної № У-036 від 31.05.2017, позивачем здійснено поставку покупцю 158 000 штук товару - Замок автоматичний S60+ТС455 блиск. темн. нікель на загальну суму 656 016,00 грн., у т.ч. ПДВ – 109 336,00 грн.; видаткової накладної № У-034 від 31.05.2017, позивачем здійснено поставку покупцю 170 000 штук товару - Замок автоматичний S60+ТС455 блиск. темн. нікель на загальну суму 705 840,00 грн., у т.ч. ПДВ – 117 640,00 грн. За наслідками вказаної господарської операції Позивачем було виписано на користь ТОВ «Гостинний Двір» податкову накладну № 34 від 31.03.2017 р. на загальну суму 656 016,00 грн., у т.ч. ПДВ – 109 336,00 грн.; податкову накладну № 33 від 31.03.2017 р. на загальну суму 705 840,00 грн., у т.ч. ПДВ – 117 640,00 грн.; податкову накладну № 31 від 31.03.2017 р. на загальну суму 539 760,00 грн., у т.ч. ПДВ – 89 960,00 грн.; податкову накладну № 32 від 31.03.2017 р. на загальну суму 149 472,00 грн., у т.ч. ПДВ – 24 912,00 грн. Однак, ТОВ «Гостинний Двір» не оплатив отриманий товар за договором поставки, тому 01.11.2017 року між Позивачем (постачальник) та ТОВ «Гостинний двір» (покупець) укладено додаткову угоду №1 до договору поставки товару № У-04 від 28.02.2017 року, відповідно до якої сторони домовились припинити дію договору поставки з 15.11.2017 року та повернути раніше поставлений товар в повному обсязі. В результаті укладення 01.11.2017 року додаткової угоди №1 до договору поставки товару № У-04 від 28.02.2017 року ТОВ «Гостинний Двір» повернув Позивачу раніше поставлений товар в повному обсязі, що підтверджується видатковою накладною постачальнику (повернення) № ГД-04/17/11 від 17.11.2017, у кількості 36 000 штук на загальну суму 149 472,00 грн., у т.ч. ПДВ – 24 912,00 грн.; видатковою накладною постачальнику (повернення) № ГД-03/17/11 від 17.11.2017, у кількості 130 000 штук на загальну суму 539 760,00 грн., у т.ч. ПДВ – 89 960,00 грн.; видатковою накладною постачальнику (повернення) № ГД-02/17/11 від 17.11.2017, у кількості 158 000 штук на загальну суму 656 016,00 грн., у т.ч. ПДВ – 109 336,00 грн.; видатковою накладною постачальнику (повернення) № ГД-01/17/11 від 17.11.2017, у кількості 170 000 штук на загальну суму 705 840,00 грн., у т.ч. ПДВ – 117 640,00 грн. За наслідками вказаної господарської операції Позивачем було виписано на користь ТОВ «Гостинний Двір»: розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 року; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 року; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №7 до податкової накладної №33 від 31.05.2017 року; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №6 до податкової накладної №34 від 31.05.2017 року. 27 листопада 2017 року Позивачем було отримано від Відповідача квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9250954190, якою зупинена реєстрація розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 року, №9250938378, якою зупинена реєстрація розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 року, №9250839654, якою зупинена реєстрація розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних №7 до податкової накладної №33 від 31.05.2017 року, №9250847302, якою зупинена реєстрація розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних №6 до податкової накладної №34 від 31.05.2017 року, на підставі відповідності розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків визначених підпунктом 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567 - розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг. Позивачем було подано Відповідачу письмові пояснення з копіями документів, які підтверджують здійснення господарської операції  між Позивачем та ТОВ «Гостинний двір». Зокрема, до вказаного пояснення було додано наступні документи: - Договір поставки товару № У-04 від 28.02.2018 року; - Додаткова угоду №1 від 01.11.2017 року до договору поставки товару № У-04 від 28.02.2017 року - Видаткова накладна постачальнику (повернення) № ГД-03/17/11 від 17.11.2017; - Видаткова накладна постачальнику (повернення) № ГД-04/17/11 від 17.11.2017; - Видаткова накладна постачальнику (повернення) № ГД-02/17/11 від 17.11.2017; - Видаткова накладна постачальнику (повернення) № ГД-01/17/11 від 17.11.2017; - Видаткова накладна № У-052 від 31.05.2017; - Видаткова накладна № У-053 від 31.05.2017; - Видаткова накладна № У-036 від 31.05.2017; - Видаткова накладна № У-034 від 31.05.2017; - Договір оренди нерухомого майна №3 від 03.01.2017. В результаті комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийняті рішення про реєстрацію розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних №7 до податкової накладної №33 від 31.05.2017 року (Рішення №624458/32524566 від 02.04.2018 р.) та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних №6 до податкової накладної №34 від 31.05.2017 року (Рішення №624462/32524566 від 02.04.2018 р.). Рішеннями комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 04.04.2018 року за №629907/32524566 та №629908/32524566 було відмовлено Позивачу в реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних  від 17.11.2017 №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 року та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 року через надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства. Не погоджуючись з рішеннями відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.04.2018 року за №629907/32524566 та №629908/32524566, 16.04.2018 року, позивачем було подано скаргу у паперовій формі до комісії Державної фіскальної служби з питань розгляду скарг №56 (вх. №36548/6 від 16.04.2018 р.) та №57 (вх. №36547/6 від 16.04.2018 р.). 10.05.2018 року позивачем було отримано лист від відповідача №1515416/99-99-11-04-15 від 02.05.2018 року, відповідно якого відповідач відмовив у задоволенні скарги позивача на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.04.2018 року за №629907/32524566 та №629908/32524566, на підставі того, що такі скарги повинні бути подані виключно у електронній формі засобами електронного зв'язку у відповідності до Постанови Кабінету міністрів України від 21.02.2018 року №117. Не погоджуючись з правомірністю та обґрунтованістю вказаного рішення, як наслідок, вбачаючи наявність підстав для зобов'язання відповідача зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 року та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 року, Позивач звернувся до суду з даним позовом та просить його задовольнити. Оцінивши за правилами ст. 90 КАС України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав. Відповідно до пп.16.1.2,16.1.3, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі – ПК України) платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Згідно з п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Відповідно до п. 187.1 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Відповідно до п. 201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Відповідно до п.п.14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами. З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон № 1797-VIII від 21.12.2016р.). У свою чергу, відповідно до п. 74.2 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з положеннями п. 20.2 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу. За змістом пп. 201.16.1 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Згідно з положеннями пп.201.16.2 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п.п. 201.16.3. ПК України). Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: - не надання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; - не надання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 року та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 року була зупинена, як зазначено ДФС України, на підставі відповідності розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків визначених підпунктом 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків - розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг. Відповідно до п. 6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, зокрема (п. 3): розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів). У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У той же час, відповідно до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом Міністерства фінансів України 13 червня 2017 року № 567, позивачем, як вже зазначалось, були подані до контролюючого органу пояснення і документи, копії яких додані до матеріалів справи. Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної. Як вбачається з матеріалів справи, рішеннями комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 04.04.2018 року №629907/32524566 та №629908/32524566 було відмовлено у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 року та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 року. Підставою даних рішень зазначено - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації». За таких обставин є можливим дійти висновку, що відповідач, в даному випадку обмежився лише загальним формулюванням щодо неналежності наданих позивачем документів, не встановивши при цьому конкретно, які з документів складені з порушенням законодавства, як зазначено у спірному рішенні, і в чому саме полягають ці порушення. Разом з цим, на переконання суду, сукупність первинних документів, належним чином засвідчені копії яких долучено позивачем до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо фактичності виконання укладеного між Позивачем та ТОВ «Гостинний двір» договору поставки товару № У-04 від 28.02.2017 року та додаткової угоди №1 до цього договору від 01.11.2017 року. Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем не спростовано фактичне виконання спірної операції та не доведено зворотне. Оцінюючи вищевикладені обставини в сукупності, суд приходить до висновку, що рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 04.04.2018 року №629907/32524566 та №629908/32524566 є протиправними та підлягають скасуванню. Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (надалі – Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246). Відтак, оскільки рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 04.04.2018 року №629907/32524566 та №629908/32524566 про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних визнано судом протиправним та таким, що підлягає скасуванню, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд приходить до висновку про необхідність зобов'язати комісію Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації зареєструвати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 року та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 року. У зв'язку з викладеним, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в повному обсязі. Відповідно до частини другої     статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України   в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 – 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд – В И Р І Ш И В: 1. Адміністративний позов задовольнити повністю. 2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №629907/32524566 від 04.04.2018 року про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 року та №629908/32524566 від 04.04.2018 року про відмову у реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 року. 3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №8 до податкової накладної №31 від 31.05.2017 року та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних від 17.11.2017 №9 до податкової накладної №32 від 31.05.2017 року. 4. Стягнути на користь ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРЗІП" (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 32524566, адреса: 01032, м. Київ, вулиця Старовокзальна, будинок 18) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа 8, код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати зі сплати судового збору в загальному розмірі 3 524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) гривні 00 коп. Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України. Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII “Перехідні положення” КАС України в  редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Суддя                                                                                                П.О. Григорович

Дата ухвалення рішення27.09.2018
Оприлюднено05.10.2018
Номер документу76904399
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8136/18

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 27.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні