Рішення
від 20.09.2018 по справі 911/1334/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" вересня 2018 р. м. Київ Справа № 911/1334/18

Господарський суд Київської області у складі судді Рябцевої О.О., розглянувши справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БС Шіппінг Сервіс ЛТД» , Одеська обл., м. Одеса

до Товариства з обмеженою відповідальністю «АП стоун Україна» , Київська обл., Києво-Святошинський р-н., м. Вишневе

про стягнення 50976,37 грн.

За участю секретаря судового засідання Зорі В.С.

за участю представників:

від позивача: ОСОБА_1 (дов. б/н від 08.02.2018 р.);

від відповідача: не з'явився;

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю БС Шіппінг Сервіс ЛТД звернулось до господарського суду Київської області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 Україна про стягнення 50976,37 грн., з яких 45201,60 грн. боргу, 46,44 грн. неустойки, 278,64 грн. 3% річних, 361,61 грн. інфляційних втрат, 5088,08 грн. додаткових витрат.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем умов договору транспортно-експодиторського обслуговування № 024/17 від 25.10.2017 р. в частині оплати наданих позивачем послуг, у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість у сумі 45201,60 грн. Враховуючи наявну заборгованість, позивачем з посиланням на п. 5.17 договору нараховано відповідачу 46,44 грн. пені та з посиланням на ст. 625 ЦК України нараховано 278,64 грн. 3 % річних та 631,61 інфляційних втрат. Крім того, позивач з посиланням на п. 3.2.11 договору просить відшкодувати йому 5088,00 грн. додаткових втрат.

06.08.2018 р. до господарського суду Київської області від представника позивача надійшло клопотання, в якому позивач просить приєднати до матеріалів справи наступні докази: копію акта про надання послуг від 15.01.2018 р., складеного ДП Контейнерний термінал Одеса компанії ОСОБА_3 ОСОБА_3 ОСОБА_3 Інтернешнл ГМБХ та ТОВ БС Шіппінг Сервіс ЛТД ; оригінал платіжного доручення ТОВ БС Шіппінг Сервіс ЛТД № 241 від 02.02.2018 р.; копію акта виконаних робіт № ВА000084 від 12.01.2018 р., складеного ТОВ Блєк ОСОБА_4 та ТОВ БС Шіппінг Сервіс ЛТД ; оригінал платіжного доручення ТОВ БС Шіппінг Сервіс ЛТД № 128 від 17.01.2018 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 11.09.2018 р. закрито підготовче провадження у справі та розгляд справи по суті призначено на 20.09.2018 р.

Представник позивача у підготовчих засіданнях 19.07.2018 р., 31.07.2018 р., 11.09.2018 р. та у судовому засіданні 20.09.2018 р. позовні вимоги підтримав, а у підготовче засідання 14.08.2018 р. не з'явився.

Представник відповідача у підготовчі засідання 19.07.2018 р., 31.07.2018 р., 14.08.2018 р., 11.09.2018 р. та у судове засідання 20.09.2018 р. не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, відзив до суду не надіслав, хоча про час, дату та місце підготовчих та судового засідань відповідач був належним повідомлений за адресою, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ч. 2 ст. 178 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

25.10.2017 р. між товариством з обмеженою відповідальністю БС Шіппінг Сервіс ЛТД (експедитор) та товариством з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 Україна (клієнт) було укладено договір № 024/17 транспортно-експедиторського обслуговування.

Відповідно до п. 1.1 договору предметом цього договору є надання експедитором клієнту послуг з транспортно-експедиторського обслуговування (ТЕО) експортних, імпортних, транзитних та інших вантажів клієнта, в тому числі з організації перевезень різними видами транспорту, перевалки у портах та надання інших узгоджених сторонами послуг.

Згідно з п. 1.2 договору послуги надаються на підставі заявки на організацію транспортно-експедиторських послуг або додаткової угоди до договору, в якій вказуються: вид послуги, вид, найменування вантажу, відправник, отримувач, пункт відправлення та призначення вантажу, розмір плати експедитору та інші погоджені сторонами умови. Заявка відправлена/передана з використанням електронного/факсимільного зв'язку прирівнюється до оригіналу. У випадку відсутності письмової заявки клієнта довіреність клієнта є належним доказом доручення клієнта експедитору приступати до надання послуг.

Відповідно до п. 3.2.10 договору клієнт зобов'язаний оплатити рахунки експедитора у строк, передбачений п. 4.4 договору.

Пунктом 1.3 договору, який містить в розділі 4, встановлено, що у випадку виникнення у експедитора додаткових витрат, здійснених в інтересах клієнта та пов'язаних з виконанням цього договору, експедитор виставляє клієнту додаткові рахунки, які також підлягають оплаті у строк, передбачений п. 4.4 договору.

Згідно з п. 1.4 договору, який містить в розділі 4, клієнт оплачує рахунки експедитора протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту виставлення рахунку шляхом перерахунку грошових коштів на поточний рахунок експедитора, якщо інше не передбачено заявкою. У випадку несплати рахунку клієнтом протягом 3 робочих днів з моменту його виставлення, експедитор залишає за собою право виставлення нового рахунку відповідно до курсу, діючого на день виставлення нового рахунку. Датою виставлення рахунку є дата відправлення електронної версії рахунку на електронну адресу клієнта, вказану в розділі 9 цього договору. В якості виду електронного підпису відповідного рахунку сторони визначили наступну сукупність ознак: наявність посади уповноваженої особи експедитора та відправлення рахунку з електронної адреси експедитора, вказаної у розділі 9 цього договору.

Відповідно до п. 1.7 договору, який містить в розділі 4, за фактом надання послуг експедитор надає клієнту двосторонній акт наданих послуг у 2 примірниках, про що повідомляє клієнта шляхом направлення відповідного повідомлення на електронну адресу клієнта. Клієнт протягом 2-х днів з дня отримання акта зобов'язаний направити експедитору підписаний акт наданих послуг або письмову мотивовану відмову від прийому послуг. При неотриманні експедитором оформленого (підписаного) клієнтом акта наданих послуг або письмової вмотивованої відмови від приймання послуг протягом 14 днів з дати відправлення актів експедитором, послуги вважаються прийнятими клієнтом без зауважень.

Цей договір набуває чинності з дати його підписання сторонами і скріплення печатками сторін та діє до надіслання письмового повідомлення другій стороні про його розірвання. Таке повідомлення повинно бути надіслано не менш ніж за 30 днів до дати розірвання (п. 8.1 договору).

Сторонами підписано заявку № 2 від 06.12.2017 р. на транспортно-експедиторське послуги, яка є невід'ємною частиною договору транспортно-експедиторського обслуговування № 024/17 від 25.10.2017 р.

Як вбачається з вказаної заявки, вид транспорту: морський/автомобільний; комплекс робіт: організація морського перевезення ОСОБА_5, Туреччина - порт Одеса, Україна (FILO); оплата навантажувально-розвантажувальних робіт в порту призначення; внутрипортове експедирування; організація автомобільного перевезення по маршруту: м. Одеса, Україна - Київ, Україна (Столичне шосе) - Київ, Україна (вул. Дегтярівська, 21); повернення контейнерного обладнання відповідно до вказівки лінії; відправник вантажу: Bens Store Ltd ОСОБА_5, Туреччина; отримувач вантажу: ТОВ ОСОБА_2 Україна ; назва вантажу: слеби та плитка з мармуру та травертину; умови поставки вантажу відповідно до ІНКОТЕРМС: FOB ОСОБА_5, Туреччина - CFR м. Київ, Україна; вартість послуг: еквівалент 1720 дол. США/1 контейнер 20' DV, вартість послуг зазначена з урахуванням ПДВ. Оплата здійснюється в національній валюті України - гривні відповідно до курсу валюти на міжбанківському ринку на момент виставлення рахунку; порядок оплати: у випадку виникнення у експедитора додаткових витрат, здійснених в інтересах клієнта та пов'язаних з виконанням цієї заявки клієнт оплачує рахунки експедитора протягом 3 робочих днів з моменту виставлення рахунку; примітки: у вартість послуг не включено і оплачується клієнтом додатково на підставі рахунків експедитора: витрати, пов'язані з заходами контролю, що вживаються контролюючими органами (оглядом, рентгеном, зважуванням тощо); додаткове зберігання; демередж/детеншн (понаднормове використання контейнерного обладнання, додаткове (понаднормове) використання автомобільного транспорту та всі інші додаткові витрати.

25.12.2017 р. директором товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 Україна було видано довіреність № 2, якою довірено товариству з обмеженою відповідальністю БС Шіппінг Сервіс ЛТД провести експедирування, транспортування, митне оформлення, отримання і доставку вантажу, з правом передоручення по коносаменту № 17/12/300/11742-0030970 в контейнері (ах) № WGSU 2404860 за адресою кінцевого отримувача: товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 Україна . Довіреність видана до 31.01.2018 р.

На виконання заявки № 2 від 06.12.2017 р. позивач надав відповідачу послуги транспортно-екпедиторського обслуговування вантажу слеби та плитка з мармуру та травертину в контейнерному обладнанні № WGSU 2404860, а саме: організовано морське перевезення за маршрутом: порт ОСОБА_5, Туреччина - порт Одеса, Україна, що підтверджується коносаментом № AD/IZM17/2223 та організовано автомобільне перевезення вантажу до місця призначення: АДРЕСА_1, що підтверджується міжнародною товарно-транспортною накладною № 0962100, з якої вбачається, що товар отриманий відповідачем 11.01.2018 р. Також, відповідачем укладено договір № 08628/19/222 від 26.12.2017 р. страхування відповідальності перевізника контейнерного обладнання з ТДВ Страхове товариство Мегаполіс , яким застраховано контейнери лінії Admiral Container Lines Ins у кількості 20 штук.

Як вбачається з товарно-транспортної накладної № 0962100, вантаж був отриманий одержувачем 11.01.2018 р.

27.03.2018 р. позивачем на електронну адресу відповідача було направлено рахунок на оплату № БН-0000127 від 26.03.2018 р. за надання транспортних послуг по перевезенню вантажів від пункту за межами державного кордону України до пункту пропуску через державний кордон України, а саме: IZMIR, Туреччина - Одеса, Україна, за послуги страхування та транспортно-експедиторські послуги на загальну суму 45201,60 грн. та лист в якому позивач просить відповідача погасити існуючу заборгованість найближчим часом, повідомляючи, що згідно заявки на погашення вказаної заборгованості у відповідача є три дні на оплату даного рахунку, після чого обов'язки відповідача по оплаті вважатимуться не виконаними.

Відповідач вартість послуг за вказаним рахунком у сумі 45201,60 грн. не оплатив.

16.04.2018 р. позивачем на адресу відповідача було направлено претензію № 1865 від 16.04.2018 р. про сплату грошових коштів, в якій позивач просив погасити заборгованість у загальній сумі 45201,60 грн. протягом трьох робочих з моменту отримання даної претензії.

Вказана претензія отримана відповідачем 17.04.2018 р., що підтверджується роздруківкою з сайту ОСОБА_1 пошта , однак залишена відповідачем без відповіді та задоволення.

Враховуючи те, що на момент звернення позивача до суду відповідач вказану заборгованість не погасив, позивач просить суд стягнути з відповідача 45201,60 грн. заборгованості.

Відповідно до ч. 1 ст. 929 ЦК України за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов'язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу. Договором транспортного експедирування може бути встановлено обов'язок експедитора організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором або клієнтом, зобов'язання експедитора укласти від свого імені або від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечити відправку і одержання вантажу, а також інші зобов'язання, пов'язані з перевезенням. Договором транспортного експедирування може бути передбачено надання додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу (перевірка кількості та стану вантажу, його завантаження та вивантаження, сплата мита, зборів і витрат, покладених на клієнта, зберігання вантажу до його одержання у пункті призначення, одержання необхідних для експорту та імпорту документів, виконання митних формальностей тощо).

Частиною 1 статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк.

Згідно з приписами статтей 525, 526 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Таким чином, оскільки заборгованість відповідача перед позивачем за надані послуги у сумі 45201,60 грн., яка виникла після закінчення встановленого п. 1.4 розділу 4 договору строку на оплату направленого позивачем відповідачу рахунку № БН-0000127 від 26.03.2018 р., станом на час прийняття рішення не погашена, а розмір вказаної заборгованості відповідає фактичним обставинам справи, то позовна вимога про стягнення з відповідача 45201,60 грн. заборгованості підлягає задоволенню.

Крім того, позивач просить стягнути з відповідача 5088,08 грн. додаткових витрат.

Як вбачається з матеріалів справи, в процесі надання послуг транспортно-експедиторського обслуговування вантажу слеби та плитка з мармуру та травертину в контейнерному обладнанні № WGSU 2404860 позивачем було понесено додаткові витрати щодо зберігання вантажу в порту Одеса та використання контейнеру по дату повернення.

Як вбачається з матеріалів справи, зберігання вантажу в порту Одеса підтверджується актом про надання послуг від 15.01.2018 р., складеним дочірнім підприємством Контейнерний термінал Одеса компанії ОСОБА_3 ОСОБА_3 ОСОБА_3 Інтернешнл ГМБХ та ТОВ БС Шіппінг Сервіс ЛТД , рахунком № 385 від 15.01.2018 р., виставленим ДП Контейнерний термінал Одеса компанії ОСОБА_3 ОСОБА_3 ОСОБА_3 Інтернешнл ГМБХ ТОВ БС Шіппінг Сервіс ЛТД на суму 15540,62 грн., з якого вбачається, що сума зберігання вантажу відповідача складає 1490,31 грн. та платіжним дорученням № 241 від 02.02.2018 р., з якого вбачається, що вказаний рахунок оплачений позивачем.

Як вбачається з матеріалів справи, використання контейнеру по дату повернення підтверджуються актом виконаних робіт № ВА000084 від 12.01.2018 р., складеним ТОВ Блєк ОСОБА_4 та ТОВ БС Шіппінг Сервіс ЛТД та платіжним дорученням № 128 від 17.01.2018 р. на суму 3299,71 грн., з якого вбачається, що сума наданих ТОВ Блєк ОСОБА_4 за вказаним актом послуг оплачена позивачем.

05.08.2018 р. позивачем на електронну адресу відповідача було направлено рахунок № БН-0000191 від 08.05.2018 р. на оплату додаткових послуг згідно договору на транспортно-експедиційне обслуговування № 024/17 від 25.10.2017 р., а саме: зберігання в порту та використання контейнерів по дату повернення на загальну суму 5088,08 грн. та лист, в якому позивач просив відповідача оплатити вказаний рахунок.

Вказаний рахунок відповідачем не оплачений.

Пунктом 1.3 договору, який містить в розділі 4, встановлено, що у випадку виникнення у експедитора додаткових витрат, здійснених в інтересах клієнта та пов'язаних з виконанням цього договору, експедитор виставляє клієнту додаткові рахунки, які також підлягають оплаті у строк, передбачений п. 4.4 договору.

Таким чином, оскільки додаткові витрати позивача, понесені в процесі надання послуг транспортно-експедиторського обслуговування вантажу слеби та плитка з мармуру та травертину в контейнерному обладнанні № WGSU 2404860 у сумі 5088,08 грн., відповідачем станом на час прийняття рішення не оплачені, а розмір вказаних витрат відповідає фактичним обставинам справи та підтверджується матеріалами справи, то суд дійшов висновку, що позовна вимога про стягнення з відповідача 5088,08 грн. додаткових витрат підлягає задоволенню.

Також, позивач просить стягнути з відповідача 278,64 грн. 3 % річних та 361,61 грн. інфляційних втрат.

Згідно з ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Позивач просить стягнути з відповідача 278,64 грн. 3 % річних, нарахованих на заборгованість відповідача у сумі 45201,60 грн. за загальний період з 31.03.2018 р. по 14.06.2018 р.

Оскільки наданий позивачем розрахунок 3 % річних є арифметично вірним, то позовна вимога позивача про стягнення з відповідача 3 % річних у сумі 278,64 грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.

Позивач просить стягнути з відповідача 361,61 грн. інфляційних втрат, нарахованих на заборгованість відповідача у сумі 45201,60 грн. за загальний період з 31.03.2018 р. по 14.06.2018 р.

Оскільки наданий позивачем розрахунок інфляційних втрат є арифметично вірним, то позовна вимога позивача про стягнення з відповідача 361,61 грн. інфляційних втрат підлягає задоволенню в повному обсязі.

Крім того, позивач просить стягнути з відповідача 46,44 грн. пені, нарахованої на заборгованість відповідача у сумі 45201,60 грн. за загальний період з 31.03.2018 р. по 14.06.2018 р.

Відповідно до п. 5.17 договору за несвоєчасну оплату виконаних робіт клієнт сплачує експедитору неустойку у розмірі 0,5 % від суми неоплачених рахунків за кожен день прострочення платежу. Якщо термін перевищує 90 днів, то розмір неустойки складає 2 % в добу від суми заборгованості. У випадку затримки оплати більш 20 днів експедитор вправі припинити видачу наступних вантажів клієнту.

Згідно зі ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.

Оскільки наданий позивачем розрахунок пені є арифметично вірним, то позовна вимога позивача про стягнення з відповідача 46,44 грн. пені підлягає задоволенню в повному обсязі.

Таким чином, позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Судовий збір відповідно до ст.ст. 123, 129 ГПК України покладається судом на відповідача.

Керуючись ст. ст. 123, 129, 240-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

ОСОБА_5 задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_2 Україна (08133, Київська область, Києво-Святошинський район, м. Вишневе, вул. Південна, буд. 52, код 38669143) на користь товариства з обмеженою відповідальністю БС Шіппінг Сервіс ЛТД (65082, Одеська область, м. Одеса, вул. Торгова, буд. 5, прим. № 701, код 39038068) 45201,60 грн. (сорок п'ять тисяч двісті одну грн. 60 коп.) боргу, 46,44 грн. (сорок шість грн. 44 коп.) пені, 278,64 грн. (двісті сімдесят вісім грн. 64 коп.) 3% річних, 361,61 грн. (триста шістдесят одну грн. 61 коп.) інфляційних втрат, 5088,08 грн. (п'ять тисяч вісімдесят вісім грн. 08 коп.) додаткових витрат та 1762,00 грн. (одну тисячу сімсот шістдесят дві грн. 00 коп.) судового збору.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 241 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржене в апеляційному порядку протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання апеляційної скарги відповідно до ст. ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України .

У той же час згідно пункту 17.5 Перехідних Положень ГПК України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повний текст рішення складено 04.10.2018 р.

Суддя О.О. Рябцева

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення20.09.2018
Оприлюднено04.10.2018
Номер документу76904801
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1334/18

Ухвала від 28.12.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 12.11.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Рішення від 20.09.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 11.09.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 12.09.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 14.08.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 06.08.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 31.07.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 19.07.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 23.06.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні