Ухвала
від 03.10.2018 по справі 2040/5529/18
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

03 жовтня 2018 р.Справа № 2040/5529/18 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Подобайло З.Г.

Суддів: Григорова А.М. , Тацій Л.В.

розглянувши матеріали апеляційної скарги Головного управління Держпраці у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 13.08.2018р. по справі № 2040/5529/18

за позовом Балаклійської районної державної лікарні ветеринарної медецини Харківської області

до Головного управління Держпраці у Харківській області

про визнання протиправною та скасування постанови від 21.06.2018р. № ХК-0463/615/НП/СП-ФС,

ВСТАНОВИЛА:

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 13.08.2018 задоволено адміністративний позов Балаклійської районної державної лікарні ветеринарної медецини Харківської області до Головного управління Держпраці у Харківській області про визнання протиправною та скасування постанови від 21.06.2018р. № ХК-0463/615/НП/СП-ФС .

На зазначене решення Головним управлінням Держпраці у Харківській області подано апеляційну скаргу.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 20.09.2018 р. апеляційну скаргу Головного управління Держпраці у Харківській області залишено без руху, надано строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали шляхом сплати судового збору в розмірі 2643,0 грн.

01.10.2018 р. Головним управлінням ДФС у м. Києві подано до Харківського апеляційного адміністративного суду клопотання про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору за подання апеляційної скарги на термін до ухвалення судового рішення у даній справі.

Колегія суддів розглянувши клопотання про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору вважає, що таке клопотання задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

В п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду справляється судовий збір у розмірі 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Частиною 1 статті 8 Закону України Про судовий збір передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.

В силу частини 2 цієї норми суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Підстави, які визначені ч. 1 ст. 8 Закону N 3674-VI, як умови для відстрочення сплати судового збору, не передбачені для суб'єктів владних повноважень у спірних правовідносинах.

В клопотанні заявник апеляційної скарги, посилається на ст. 129 Конституції України, ч. 1 ст. 13, ч. 1 133 КАС України та те, що відповідно до Положення про Головне управління Держпраці у Харківській області, затвердженого наказом №84 від 03.08.2018, ГУ Держпраці є юридичною особою публічного права, неприбутковою установою, яка повністю фінансується з Державного бюджету України. Державним бюджетом України на 2018 рік передбачено фінансування ГУ Держпраці для здійснення останнього права на судовий захист. Кошторисом передбачені кошти на сплату судового збору, але у розмірі, що є неспіврозмірним з сумою, яку слід сплатити за поданою апеляційною скаргою. Таким чином, єдиним джерелом фінансування є Державний бюджет України, але в умовах дефіциту бюджетних коштів ГУ Держпраці перебуває у скрутному становищі, внаслідок чого не має можливості на апеляційне оскарження судового рішення. Гарантією реалізації права на судовий захист в аспекті доступу до правосуддя є встановлення законом помірного судового збору для осіб, які звертаються до суду. Відповідно до пп.12 п. D Рекомендації Комітету Міністрів Ради Свропи щодо заходів, що полегшують доступ до правосуддя, від 14 травня 1981 року N Я (81)7: "В тій мірі, в якій судові витрати становлять явну перешкоду доступові до правосуддя, їх треба, якщо це можливо, скоротити або скасувати. Порушення, які були встановлені в ході здійснення інспекційного відвідування, завдали значної шкоди інтересам інших осіб, у тому числі зачепив публічний інтерес Держави на дотримання належного рівня законодавства про працю та зайнятість населення. У зв'язку з вищезазначеним та згідно з ч.1 ст. 8 ЗУ Про судовий збір враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний сірок, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі, тому просить відстрочити (розстрочити) сплату судового збору, а саме в термін до ухвалення судового рішення у даній справі.

Звертаючись до суду з клопотанням про відстрочення сплати судового збору відповідач не надав суду доказів того, що його майновий стан не дозволяє сплатити судовий збір у визначеному законом розмірі, а отже, відсутні достатні і необхідні підстави для відстрочення (розстрочення) сплати судового збору (або для звільнення від його сплати) у відповідності до ч. 1 ст. 133 КАС України, тому, таке клопотання задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. 133 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

У задоволенні клопотання Головного управління Держпраці у Харківській області про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя (підпис)Подобайло З.Г. Судді (підпис) (підпис) Григоров А.М. Тацій Л.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2018
Оприлюднено05.10.2018
Номер документу76931415
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/5529/18

Рішення від 03.01.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Рішення від 28.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 03.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 20.09.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Рішення від 13.08.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 11.07.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні