Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 жовтня 2018 р. Справа№0540/7716/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Христофоров А.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
28.08.2018 року позивач звернувся до суду з позовними вимогами до Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради про:
- визнання протиправною дії щодо не виплати адресної допомоги на компенсацію витрат на проживання, в тому числі і на оплату житлово-комунальних послуг, працюючим особам працездатного віку, відповідно повідомлення №313 від 10.08.2018 року;
- зобов'язання поновити виплату адресної допомоги на компенсацію витрат на проживання, в тому числі і на оплату житлово-комунальних послуг, працюючим особам працездатного віку, негайно після проголошення судового рішення, а також утриматись від подальшого призупинення її виплати, згідно заяви від 22.06.2018 року.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що відповідачем 10.08.2018 року безпідставно відмовлено у призначенні та виплаті вказаної допомоги з посиланням на п.7 Порядку надання щомісячної адресної допомоги через те, що позивач не працевлаштувався протягом двох місяців з дня призначення допомоги на проживання. Однак, з 22.07.2018 року позивачка є працевлаштованою, має статус внутрішньо переміщеної особи, отже наявні всі підстави для призначення адресної допомоги. У зв'язку з чим відповідачем протиправно відмовлено у призначені адресної допомоги.
Відповідач надав відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що позивач неодноразово зверталася із заявою про призначення адресної допомоги, та з урахуванням непрацездатних осіб отримувала адресну допомогу на себе та двох малолітніх дітей, однак, виплата щомісячної адресної допомоги на позивача припинена на підставі вимог п.7 постанови КМУ №505 від 01.10.2014, тобто як працездатній, але непрацюючій особі. Зауважує на тому, що оскільки 31.05.2018 року виплата адресної допомоги припинена, отже позивач не має права на призначення такої допомоги повторно. Просить відмовити у задоволені позовних вимог.
Ухвалою суду від 03.09.2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до вимог частини п'ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.
Позивач, ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1), згідно ст. 43 КАС України здатна здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.
Відповідач, Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради (ЄДРПОУ 31386497), згідно ст. 43 КАС України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.
Судом встановлено, що Позивач, відповідно до Довідки НОМЕР_3 від 09.08.2018 року має статус внутрішньо переміщеної особи.
Є матір'ю двох дітей: ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, свідоцтва про народження Серії НОМЕР_2, ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, свідоцтво Серії НОМЕР_4.
Відповідно до повідомлення Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради №313 від 10.08.2018 року, позивачу у період з 22.06.2018 року по 21.12.2018 року призначено допомогу як переміщеним особам, на проживання у сумі 2000 грн. та зазначено, що відповідно до п.7 Постанови КМУ №505 від 01.101.2014 року, якщо працездатна особа не працевлаштувалась протягом двох місяців з дня призначення допомоги на проживання, її розмір на наступні два місяці зменшуються на 50%, а на наступний період припиняється. Крім того зазначено, що ОСОБА_1 не має права на допомогу на підставі п.п.3,7 постанови КМУ №505 від 01.10.2014 року; допомогу отримує на дітей: ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1.
Вирішуючи позов по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Так, відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014р. №505 затверджено Порядок надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (далі - Порядок).
Згідно пункту 2 цього Порядку грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які стоять на обліку в структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням і виплачується по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж шість місяців.
Пунктом 3 Порядку №505 передбачено, що грошова допомога внутрішньо переміщеним особам призначається на сім'ю та виплачується одному з її членів за умови надання письмової згоди у довільній формі про виплату йому грошової допомоги від інших членів сім'ї у таких розмірах: для непрацездатних осіб (пенсіонери, діти) - 1000 грн на одну особу (члена сім'ї); для працездатних осіб - 442 грн на одну особу (члена сім'ї). Загальна сума допомоги на сім'ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім'ї та не може перевищувати 3000 грн.
Якщо у складі сім'ї, якій призначено грошову допомогу, відбулися зміни, розмір грошової допомоги перераховується з місяця, наступного за місяцем виникнення таких змін, за заявою уповноваженого представника сім'ї або інформацією компетентного органу.
Для призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк уповноважений представник сім'ї подає до уповноваженого органу або установи уповноваженого банку (у випадку, передбаченому пунктом 5 цього Порядку) заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги, а також пред'являє довідки всіх членів сім'ї про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб.
Особам працездатного віку, яким грошова допомога була припинена відповідно до пункту 7 цього Порядку, грошова допомога на наступний строк не призначається.
Пунктом 7 цього Порядку передбачено, що якщо у складі сім'ї, якій призначено грошову допомогу, є особи працездатного віку (крім громадян, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку; громадян, які доглядають за дітьми, що потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більш як до досягнення ними шестирічного віку; громадян, які мають трьох і більше дітей віком до 16 років і доглядають за ними; громадян, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, або інвалідами I чи II групи внаслідок психічного розладу, або особами, які досягли 80-річного віку; а також фізичних осіб, які надають соціальні послуги, та студентів денної форми навчання), які не працевлаштувалися, в тому числі за сприянням державної служби зайнятості, або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України, в районах проведення антитерористичної операції чи населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють, протягом двох місяців з дня призначення виплати грошової допомоги, її розмір для працездатних членів сім'ї на наступні два місяці зменшується на 50 відсотків, а на наступний період - припиняється.
Особи працездатного віку, яким призначено грошову допомогу, зобов'язані інформувати у триденний строк уповноважений орган про факт працевлаштування або перебування на обліку як безробітних.
Відповідно до пункту 12 Порядку №505 виплата грошової допомоги припиняється з наступного місяця у разі подання уповноваженим представником сім'ї заяви про припинення виплати грошової допомоги; надання інформації державної служби зайнятості про те, що працездатні члени сім'ї протягом двох місяців не працевлаштувалися за сприянням державної служби зайнятості або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України, в районах проведення антитерористичної операції чи населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють; зняття з обліку внутрішньо переміщеної особи; виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації або неповідомлення про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги. Виплата грошової допомоги може бути поновлена, якщо протягом місяця з місяця припинення її виплати уповноважений представник сім'ї повідомив уповноваженому органу про зміну обставин, які вплинули на припинення виплати грошової допомоги.
Аналіз вищезазначених норм Порядку № 505 свідчить, що грошова допомога у разі її припинення відповідно до пункту 7 цього Порядку не призначається на наступний строк (чергові шість місяців) тільки тим особам, які продовжують перебувати у статусі непрацевлаштованої (безробітної) особи. У разі, якщо така особа працевлаштувалася і її статус не суперечить пунктам 2, 3, 5, 6 Порядку № 505, то вона знову набуває право на призначення щомісячної адресної допомоги.
Положення Порядку № 505 не містять норми, яка б у подібних правовідносинах назавжди позбавляла особу працездатного віку, яка працевлаштувалась та, як і раніше, має статус внутрішньо переміщеної особи, права на отримання грошової допомоги. Також Порядком № 505 не встановлено жодного обмеження особи звернутись з новою заявою про призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Судом встановлено, що позивачка неодноразово зверталася до управління з питання призначення адресної допомоги:
-заява від 05.10.2014 року, в якій зазначено, що вона працює із СПД ОСОБА_4, на підставі наданої інформації призначена адресна допомога на період з 05.10.2014 по 14.04.2015 року у щомісячному розмірі 1326 грн. (по 442 грн. - на позивача, 884 грн. - на дитину);
-заява від 13.05.2015 року, в якій зазначено, що вона є особою, яка доглядає за дитиною до трьох років, на підставі наданої інформації призначена адресна допомога на період з 24.04.2015 по 31.05.2015 у розмірі 1326 грн. з 01.06.2015 року по 23.10.2015 року у розмірі 2210 грн.(по 442 грн. - на позивача, 884 грн. на першу дитину, 884 грн, на другу дитину);
- заява від 02.11.2015 року, в якій зазначено, що вона є особою, яка доглядає за дитиною до трьох років, на підставі наданої інформації призначена адресна допомога на період з 24.10.2015 по 23.04.2016 у щомісячному розмірі 2210грн, (по 442 грн. - на позивача , 1768 грн. -на обидві дитини).
- заява від 17.06.2016 року, в якій зазначено, що вона є особою, яка доглядає за дитиною до трьох років, на підставі наданої інформації призначена адресна допомога на період з 17.06.2016 по 16.12.2016 у щомісячному розмірі 2210грн. (по 442грн. - на позивача, 1768 грн. -на обидві дитини);
- заява від 22.12.2016 року, в якій зазначено, що вона є особою, яка доглядає за дитиною до трьох років, на підставі наданої інформації призначена адресна допомога на період з 22.12.2016 по 21.06.2016 у щомісячному розмірі 2210 грн. (по 442грн. - на позивача, 1768 грн. -на обидві дитини);
-заява від 22.06.2017 року, в якій зазначено, що вона є особою, яка доглядає за дитиною до трьох років, на підставі наданої інформації призначена адресна допомога на період з 22.12.2016 по 21.06.2016 у щомісячному розмірі 2210 грн. (по 442грн. - на позивача, 1768 грн. - па обидві дитини);
- заява від 22.12.2017 року, в якій зазначено, що вона є особою, яка доглядає за дитиною до трьох років, на підставі наданої інформації призначена адресна допомога на період з 22.12.2017 по 21.06.2018 у щомісячному розмірі 2210грн. (по 442грн. - на позивача, 1768 грн. на обидві дитини).
У зв'язку з досягненням дитини трирічного віку рішенням від 27.02.2018 року відповідачем зроблено перерахунок адресної допомоги, а саме: призначена адресна допомога на період з 07.02.2018 року по 31.03.2018 року у розмірі 2442 грн ( 442 грн.- на позивача, 2000 грн. на обидві дитини), з 01.04.2018 року по 31.05.2018 року у розмірі 2221 грн ( 221 грн на позивача, 2000 грн. на обидві дитини), - з 01.06.2018 року по 21.06.2018 року у розмірі 2000 грн, тобто з 31.05.2018 року позивачу припинена виплата адресної допомоги у зв'язку з не працевлаштуванням протягом двох місяців з дня призначення виплати грошової допомоги згідно п.7 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі па оплату житлово-комунальних послуг затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505.
Відповідно до заяви від 22.06.2018 року позивачкою зазначено, що вона не працює, та за наслідком зазначеної інформації призначена адресна допомога на період з 22.06.2018 по 21.12.2018 у щомісячному розмірі 2000,00грн. ( 2000 грн. - на обидві дитини), тобто адресна допомога позивачці на нарахована.
Відповідно до наявної в матеріалах справи довідки №01-14/6189 від 13.08.2018 року ОСОБА_1 працює в управлінні праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради з 23.07.2018 року, тобто з 23.07.2018 року є працевлаштованою.
Суд зауважує на тому що позивачем не надано доказів її звернення до відповідача з новою заявою про призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеній особі для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, у зв'язку зі зміною обставин, а саме її працевлаштування.
Також, відповідно до позовних вимог позивач просить поновити виплату адресної допомоги відповідно до заяви від 22.06.2018 року, однак станом на дату подачі заяви вона була працездатною особою, яка не була працевлаштована.
Крім того, позивачем не оскаржувалось рішення Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 10.07.2018 року, яке прийнято за результатом розглядом її заяви від 22.06.2018 року, відповідно до якого позивача не включено до розрахунку згідно Постанови №505.
Таким чином, враховуючи той факт, що позивач звернулася до Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради у період коли не була працевлаштована, про зміну обставин та своє працевлаштування Управління праці не повідомила, у зв'язку з чим суд вважає, що відповідач правомірно відмовив у нарахуванні адресної допомоги за заявою ОСОБА_1 у призначенні та виплаті щомісячної адресної допомоги з 22.06.2018 року.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Судовий збір в порядку статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодуванню не підлягає.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволені позову ОСОБА_1 (зареєстрована: АДРЕСА_1) до Управління праці та соціального захисту населення Краматорської міської ради (вул. Героїв Небесної Сотні, 23 м. Краматорськ, Донецька область, 8433) про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Повне судове рішення складено 03.10.2018 року.
Суддя Христофоров А.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2018 |
Оприлюднено | 10.10.2018 |
Номер документу | 76935270 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Христофоров А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні