Рішення
від 05.10.2018 по справі 815/2342/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2342/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко О.А.,

секретар судового засідання Іщенко С.О.,

за участі:

представника позивача - Новосад Ю.Я. (за довіреністю)

представника відповідача - Тарановського Р.В. (за довіреністю)

представника третьої особи - Васильєва П.П. (за довіреністю)

розглянувши у порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Авантаж Інспект до Державної фіскальної служби України, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору товариство з обмеженою відповідальністю Енерджі Трейдінг Україна про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 16 травня 2018 року надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Авантаж Інспект до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №478561/39400733 від 26.12.2017 року щодо відмови в реєстрації розрахунку коригування №45 від 30.11.2017 року та про зобов'язання зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування №45 від 30.11.2017 року.

Ухвалою суду від 18.05.2018 року прийнято до розгляду позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Авантаж Інспект та відкрито провадження у справі. Також ухвалою визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Ухвалою суду від 16.07.2018 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача товариство з обмеженою відповідальністю Енерджі Трейдінг Україна а також постановлено розглядати справу в порядку загального позовного провадження.

Згідно ухвали суду від 18 вересня 2018 року закрито підготовче провадження по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Авантаж Інспект до Державної фіскальної служби України, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору товариство з обмеженою відповідальністю Енерджі Трейдінг Україна про визнання протиправним та скасування рішення, та про зобов'язання вчинити дії та призначено справу № 815/2342/18 до судового розгляду по суті.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ Авантаж Інспект в рамках здійснення господарської діяльності складено Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 45 від 30.11.2017 року та направлено 09.12.2017 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатом розгляду контролюючим органом Розрахунку коригування кількісних і вартісних показників, отримано квитанцію від 09.12.2017 року, відповідно до якої податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено з зазначенням, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків. На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПК України було направлено на адресу ДФС повідомлення від 18.12.2017 року № 9261665339 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, копії платіжних доручень: №212 від 13.11.2017року, № 214 від 13.11.2017року, Акт виконаних робіт № 273 від 30.11.2017року, договір на транспортно-експедиторське обслуговування №06-01/11-23 від 01.11,2017 року. 26 грудня 2017 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 478561/39400733, яким відмовлено в реєстрації розрахунку коригування № 45 від 30.11.2017 року із зазначенням підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та /або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації та пп. 201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України. 27 грудня 2017 року ТОВ Авантаж Інспект отримано спірне рішення. ТОВ Авантаж Інспект не погоджується з висновками податкового органу, вважає рішення комісії з розгляду скарг ДФС України від 26.12.2017р. № 478561/39400733 протиправним та таким, що підлягає скасуванню. 01.11.2017 року між ТОВ Енерджі Трейдінг Україна (Клієнт) та ТОВ Авантаж Інспект (Експедитор) укладено договір на транспортно-експедиторське обслуговування №06- 01/11-23. За умовами договору Клієнт сплачує вартість послуг, пов'язаних з виконанням даного договору, на умовах 100% передоплати на підставі рахунку наданого Експедитором. На підставі рахунку №297 від 01.11.2017 року клієнтом здійснено оплату в загальному розмірі 136475,00 грн. ТОВ Авантаж Інспект подано податкову накладну №16 від 13.11.2017 року, яка прийнята та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. По факту надання послуг сторонами складено Акт виконаних робіт /послуг №273 від 30 листопада 2017 року, відповідно до якого вартість транспортно-експедиторських послуг склала 3656,27 грн. з ПДВ за 4 вагони та вартість витрат на сплату провізної плати при відправленні вантажу за 4 вагони - 88037,30 грн. за ставкою 0%, та вартість витрат на сплату провізної плати порожніх 4-х вагонів за ставкою 0% в розмірі 13638,40 грн. Розмір і сплата провізної плати ТОВ Авантаж Інспект підтверджується залізничними накладними № 21690355, № 41760216, понесені витрати були списані з особового рахунку товариства за 0 ставкою ПДВ. TOB Авантаж Інспект отримано лист від ТОВ Енерджі Трейдінг Україна , відповідно до якого, останній відмовляється прийняти транспортно-експедиційні послуги. Беручи до уваги значимість даного клієнта для компанії Авантаж Інспект та уникнення претензійного та позовного провадження в рамках здійснених господарських операцій та намірів щодо подальшої співпраці з ТОВ Енерджі Трейдінг Україна , прийнято рішення винести за рамки претензійного провадження транспортно-експедиційні послуги, що мали місце. Враховуючи, що в поданій та зареєстрованій ПН № 16 від 13.11.2017 відшкодування витрат на сплату провізної плати зазначено за основною ставкою, а списання відбулося за 0 ставкою ПДВ, а транспортно-експедиційні послуги не прийняті клієнтом взагалі, товариством по факту перевезення та на підставі залізничних накладних, та листа ТОВ Енерджі Трейдінг Україна подано РК №45 від 30.11.2017 року. Документами первинного бухгалтерського обліку в повній мірі обґрунтовуються господарські операції по відмовленій ПН/РК. Розрахунок коригування № 45 від 30.11.2017 року до податкової накладної №16 від 13.11.2017 року сформовано в межах операцій, які не є об'єктом оподаткування, фактичне виконання яких підтверджується документами первинного бухгалтерського обліку, за таких обставин в податкового органу були відсутні підстави для відмови у реєстрації РК. У квитанції, по суті не зазначено конкретних причин зупинення реєстрації РК, критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації РК. Спірне рішення не містить чіткої підстави для відмови у реєстрації - чи то подані документи складені з порушенням законодавства, чи то не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової (зазначено та/або ). Рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких, зокрема, документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, рішення комісії має альтернативний характер.

14 червня 2018 року до суду від представника відповідача - Державної фіскальної служби України, надійшов відзив на позовну заяву, де з посиланням на: ст. ст. 201, 215, ПК України, Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII; Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246; Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року N 567; Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації затверджений наказ Міністерства фінансів України № 566 від 13.06.2017 року, зазначено, що Державна фіскальна служба України не погоджується з доводами позивача оскільки позивачем не надано первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Рішення комісії ДФС України із посиланням на підставу - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, - є повністю обґрунтованим.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача заперечував проти задоволення адміністративного позову посилаючись на обґрунтування зазначені у відзиві.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ТОВ Енерджі Трейдінг Україна вважав, що позов підлягає задоволенню.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Авантаж Інспект код ЄДРПОУ 39400733, зареєстровано 18.09.2014 року, місцезнаходження Одеська область, м.Чорноморськ, вул. Шевченка, 7А офіс 47Б, з 19.09.2014 року взято на податковий облік в органах державної податкової служби (а.с. 50-56).

Відповідно до частини першої статті 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Згідно з пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами діяльності ТОВ Авантаж Інспект є: - 52.24 транспортне обслуговування вантажів; 52.29 інша допоміжна діяльність у сфері транспорту...

01 листопада 2017 року між ТОВ Енерджі Трейдінг Україна (Клієнт) та ТОВ Авантаж Інспект (Експедитор) укладено договір на транспортно-експедиторське обслуговування № 06-01/11-23 (а.с. 29-33). Відповідно до п.1.1 Договору Клієнт доручає, а експедитор зобов'язується від свого імені і за рахунок клієнта надавати послуги по організації і виконанню операцій, пов'язаних з залізничним перевезенням, транспортно-експедиційним і митно-брокерським обслуговуванням експортних, імпортних і транзитних вантажів, які переміщуються залізницями України (крім зон АТО і тимчасово окупованої території Криму) країн СНД і дальнього зарубіжжя.

В розділі 3 Договору зазначено, що ставка на надані послуги по договору, погоджені сторонами фіксуються в Додатку до Договору (п.3.2); Клієнт сплачує за послуги, пов'язані з виконанням цього договору, на умовах 100% передплати на підставі виставлених виконавцем рахунків. Сплата по рахункам здійснюється протягом банківських днів з моменту їх виставлення. Рахунок надається клієнту факсом, по електронній пошті чи іншим доступним шляхом. Після закінчення наданих послуг Експедитором оформлюється акт (звіт) виконаних робіт (послуг). Акт (звіт) виконаних робіт (послуг) складається в 2-х екземплярах Експедитором і надається Клієнту протягом 5-ти робочих днів з моменту виконання заявки. Клієнт підписує вказаний акт, засвідчує його печаткою і протягом 5-ти робочих днів з моменту отримання повертає один екземпляр Експедитору або надає вмотивовані зауваження стосовно наданих послуг У випадку відсутності підписаного акту чи вмотивованих зауважень в зазначений термін, послуги по даній заявці вважаються прийнятими і підлягають оплаті в повному об'ємі. Кінцевий розрахунок здійснюється між сторонами протягом 5-ти календарних днів з моменту погодження сторонами акту (звіту) виконаних робіт (послуг) (п. 3.6).

На виконання п. 2.4.3 Договору ТОВ Енерджі Трейдінг Україна подало ТОВ Авантаж Інспект заявку (а.с. 34) на отримання в період з 03-05 та з 10 по 14 листопада комплексу послуг: експедиторське обслуговування по Україні; сплата залізничного тарифу по Україні (з врахуванням повернення порожніх вагонів на кордон).

ТОВ Енерджі Трейдінг Україна за транспортно-експедиційні послуги та відшкодування витрат на сплату провізної плати згідно рахунку № 297 від 01.11.2017 року перераховано ТОВ Авантаж Інспект 136475,84 грн., що підтверджено платіжними дорученнями № 211 від 10 листопада 2017 року, № 212 від 13 листопада 2017 року, № 214 від 13 листопада 2017 року (а.с. 43-45).

За результатами здійснення вказаної операції, ТОВ Авантаж Інспект зареєструвало в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 16 від 13.11.2017 року по відшкодуванню витрат на сплату провізної плати, та транспортно-експедиторські послуги на загальну суму 136475,84 грн., (усього обсяги постачання за основною ставкою - 113 729,87 грн.) де визначено покупцем (отримувачем) ТОВ Енерджі Трейдінг Україна (а.с. 15).

З досліджених доказів судом встановлено, що ТОВ Авантаж Інспект організовано перевезення вантажу для ТОВ Енерджі Трейдінг Україна вагонами № 57460255 БЧ, №57466138 БЧ, № 57459950 БЧ, №57464331 БЧ, що підтверджується залізничною накладною № 21690355 (а.с. 35-37). Із зазначеної накладної вбачається, що платником провізного платежу є ТОВ Авантаж Інспект .

Також ТОВ Авантаж Інспект організовано перевезення порожніх вагонів №57460255 БЧ, № 57466138 БЧ, № 57459950 БЧ, №57464331 БЧ за маршрутом станція відправлення - Прибузька залізнична станція Херсонської дирекції Одеської залізниці (41709), станція призначення - Витьба БЧ (код станції 166009), що підтверджується накладною № 41760216 (а.с. 38-40). При цьому сплата провізних платежів здійснювалася ТОВ Авантаж Інспект .

30 листопада 2017 року ТОВ Енерджі Трейдінг Україна та ТОВ Авантаж Інспект складено Акт виконаних робіт/послуг №273 (а.с. 41), відповідно до якого вартість транспортно-експедиторських послуг склала 3656,27 грн. з ПДВ за 4 вагони та вартість витрат на сплату провізної плати при відправленні вантажу за 4 вагони - 88037,30 грн. за ставкою 0%, та вартість витрат на сплату провізної плати порожніх 4-х вагонів за ставкою 0% в розмірі 13638,40 грн.

Згідно повідомлення № 29/12-7 від 29.11.2017 року (а.с. 42) ТОВ Енерджі Трейдінг Україна відмовилося прийняти транспортно-експедиційні послуги ТОВ Авантаж Інспект в розмірі 3656,27 грн. (в тому числі ПДВ 508,38 грн.) оскільки в порушення п. 2.2.1 Договору не було своєчасно надано інформацію про відправлення вантажу.

ТОВ Авантаж Інспект 09.12.2017 року подано для реєстрації розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №45 від 30.11.2017 року до податкової накладної № 16 від 13.11.2017 року (а.с. 16-17).

Однак, згідно квитанції № 1 ТОВ Авантаж Інспект 09.12.2017 року повідомлено про зупинення реєстрації розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №45 від 30.11.2017 року у зв'язку з тим, що розрахунок коригування відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

18.12.2017 позивачем надано на розгляд комісії ДФС пакет документів щодо підтвердження реальності здійснення господарських операцій по відмовленому в реєстрації розрахунку коригування №45 від 30.11.2017 року, а саме: копії платіжних доручень № 212 та № 214 від 13.11.2017 року, акт виконаних робіт № 273 від 30.11.2017 року та договір на транспортно-експедиторське обслуговування № 06-01/11-23 від 30.11.2017 року

Проте, 26.12.2017 комісією ДФС прийнято оскаржуване рішення №478561/39400733 про відмову у реєстрації податкової накладної з тих підстав, що платником податку надано копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією Державної фіскальної служби України рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с. 20).

Рішення комісії Державної фіскальної служби України №478561/39400733 від 26.12.2017 оскаржено в адміністративному порядку до ДФС (а.с.21-24).

Листом № 13492/6/99-99-11-04-15 від 18.04.2018 року Державна фіскальна служба України повідомила позивача, що скарга ТОВ Авантаж Інспект від 09.01.2018 року надійшла до ДФС з порушенням встановленого відповідно до п.5 Порядку № 485 строку подання скарг (а.с. 26-27).

Вважаючи, що рішення комісії Державної фіскальної служби України про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.12.2017 №478561/39400733 є протиправним, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 ПК України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до положень пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

В свою чергу, за приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) (далі Порядок), податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п. 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України.

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків містить у собі визначення двох різних критеріїв. Так, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 ПК України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Відповідно до п. 1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних дано Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством

Відповідно до положень пункту 201.16.2 статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені в абзаці в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Матеріалами справи підтверджено, що на виконання вимог п.п. 201.16.1- 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України та пропозиціях, викладених у квитанціях, позивачем надані документи, якими підтверджується реальність здійснення операцій по зупиненому розрахунку коригування. Перелік наданих документів відповідає Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, всупереч вимог абзацу в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, не визначено вичерпного переліку документів, надання якого дало б позивачеві можливість реєстрації розрахунку коригування.

Відмова у прийнятті до реєстрації розрахунку коригування з підстав недостатності документів для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів (абз. в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України).

При відмові у прийнятті до реєстрації розрахунку коригування з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, Комісія має навести дані щодо документів, надання яких дасть можливість прийняти розрахунок коригування до реєстрації.

З оскаржуваного рішення встановлено, що підставою для відмови у реєстрації розрахунку коригування є надання позивачем документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

В оскаржуваному рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено ТОВ Авантаж Інспект при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування.

Посилання на вказану підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування, за відсутності встановленого вичерпного переліку документів та за умови не наведення Комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Крім того суд зазначає, що оскаржуване рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є актом індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії - виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), якому він адресований.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, оскаржуване рішення комісії не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії та породжує його неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що Державною фіскальною службою України не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, відповідності його вимогам частини другої статті 2 КАС України, у зв'язку з чим наявні підстави для визнання рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, протиправним та відповідно таке рішення підлягає скасуванню.

Приписами ч.3 ст. 245 КАС України визначено, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акту суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до п.п. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПК України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У першому випадку розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування, яке ухвалюється саме Комісією ДФС України.

У другому випадку розрахунок коригування, реєстрацію якого в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідного розрахунку коригування.

Отже, положеннями ПК України визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідного розрахунку коригування.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у відповідача правових підстав для відмови у реєстрації розрахунку коригування шляхом прийняття відповідного рішення, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування №45 від 30.11.2017 до податкової накладної №16 від 13.11.2017 датою його фактичного надходження - 09.12.2017.

В статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових розрахунок коригування №45 від 30.11.2017 до податкової накладної №16 від 13.11.2017, подану ТОВ Авантаж Інспект , є дотриманням судом гарантій на те, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку про стягнення з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь товариства з обмеженою відповідальністю Авантаж Інспект судового збору у розмірі 1762,00 грн., сплаченого згідно платіжного доручення №2036 від 15.05.2018 року.

Керуючись ст.ст. 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю Авантаж Інспект - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №478561/39400733 від 26.12.2017 року щодо відмови в реєстрації розрахунку коригування №45 від 30.11.2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування №45 від 30.11.2017 року.

Стягнути з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь товариства з обмеженою відповідальністю Авантаж Інспект судовий збір у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок), сплачений згідно платіжного доручення №2036 від 15.05.2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю Авантаж Інспект (вул.Шевченка, буд.7А, м.Чорноморськ, оф.47Б, Одеська область, 68000, код ЄДРПОУ 39400733).

Відповідач - Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197).

Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - товариство з обмеженою відповідальністю Енерджі Трейдінг Україна (вул.В'ячеслава Чорновола, буд. 4, офіс 21, м.Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 39946185).

Повний текст рішення складено та підписано 05.10.2018 року.

Суддя О.А. Вовченко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2018
Оприлюднено09.10.2018
Номер документу76938083
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2342/18

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 05.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 18.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні