ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
03 вересня 2018 року 10:56 № 826/6963/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Вєкуа Н.Г. при секретарі судового засідання Багрій М.В., за участі представника позивача - ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:
за позовомОСОБА_2 доРегіонального сервісного центру МВС в Полтавській області про визнання протиправним та скасування висновку, зобов'язання вчинити дії, -
На підставі ч. 1 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 03 вересня 2018 року проголошено скорочене (вступна та резолютивна частини) судове рішення. Виготовлення рішення у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог ч. 3 ст. 243 названого Кодексу. Під час проголошення скороченого (вступної та резолютивної частин) судового рішення сторонам роз'яснено зміст судового рішення, порядок і строк його оскарження, а також порядок отримання повного тексту рішення.
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2 (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області (далі - відповідач), в якому просить
- визнати протиправним та скасувати Висновок службової перевірки від 15.01.2018, затверджений заступником начальника Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області Новіковим О.О., в частині скасування державної реєстрації транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун НОМЕР_2 та доручення працівникам Територіального сервісного центру № 5342 РСЦ МВС в Полтавській області провести зняття з обліку у зв'язку зі скасуванням реєстрації транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2;
- зобов'язати Регіональний сервісний центр МВС в Полтавській області поновити реєстрацію транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2, за ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3).
Позовні вимоги обґрунтовано тим, рішення відповідача про скасування державної реєстрації транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2 за ОСОБА_2, суперечить висновкам Європейського суду з прав людини і становить непропорційне втручання в право позивача на мирне володіння майном, оскільки позивач вчинила необхідні дії для правомірної реєстрації транспортного засобу, не допустивши зі свого боку протиправних дій, рішення не відповідає принципам верховенства права, а тому підлягає скасуванню.
Представник відповідача проти позовних вимог заперечив, через канцелярію суду надав суду відзив, у якому просив відмовити у задоволенні адміністративного позову повністю. Свої заперечення на адміністративний позов відповідач обґрунтовує тим, що транспортний засіб - автомобіль марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2 був ввезений та зареєстрований на території України з порушенням Митного кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України Про дорожній рух , Закону України Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів та Порядку державної реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів, його реєстрація підлягала скасуванню, а отже відповідачем складено оскаржуваний висновок та прийнято рішення про скасування реєстрації транспортного засобу відповідно до вимог чинного законодавства.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 травня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено по справі підготовче судове засідання.
В судовому засіданні 03 вересня 2018 року представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив, про час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином.
У судовому засіданні 03.09.2018 на підставі частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Заслухавши пояснення, доводи та заперечення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про необхідність задовольнити позов з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_2 є власником транспортного засобу - автомобіля марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2, державний номерний знак НОМЕР_4, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_8, дата реєстрації 25.02.2016
Даний транспортний засіб позивач придбала 18 лютого 2016 року у Приватного підприємства АВТО ТАЙМ (код ЄДРПОУ 39083393), про що свідчить договір купівлі-продажу транспортного засобу № 130/02/16. Як вбачається з цього договору, перша державна реєстрація цього транспортного засобу була здійснена 12.10.2015, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) ВМД-2/204050001/2015/016864 від 12.10.2015. Перереєстрацію транспортного засобу на позивача було здійснено ТСЦ 5342.
Зазначений транспортний був ввезений на митну територію України з-за кордону ПП "АВТО ТАЙМ" та був розмитнений, про що свідчить митна декларація №204050001/2015/016864.
Крім того, іншими документами, які були підставою для реєстрації даного автомобіля є сертифікат відповідності №UA1.193.0080938-15, виданий ТОВ Рівнестандарт , з якого слідує, що тягач сідельний DAF XF 95.430, б/к, в кількості 1 шт., ід. № НОМЕР_7, відповідає обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України, у тому числі "Євро-4".
З листа начальника Територіального сервісного центру МВС № 5342 позивач дізналась, що згідно пункту 40 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 1388, скасовано державну реєстрацію транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2, державний номерний знак НОМЕР_4.
З висновку Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області від 15.01.2018 службової перевірки за листом Прокуратури Волинської області щодо порушень при проведені державної реєстрації транспортних засобів: DAF XF 95.430, шасі НОМЕР_7, номерний знак НОМЕР_4, DAF XF 95.480, шасі НОМЕР_9, номерний знак НОМЕР_6, в частині недотримання вимог Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" № 5177 від 06.07.2012, слідує:
- 13.12.2017 на адресу Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області (вх. № 4380 від 20.12.2017) від Прокуратури Волинської області, надійшов лист про здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні за № 42016030000000201 від 07.09.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205, ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 та ч. 4 ст. 358 КК України. В ході досудового розслідування встановлено, що всупереч Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" ввезені та розмитнені на підставі завідомо підроблених документів, на територію України вживаних легкових та вантажних транспортних засобів різних моделей іноземного виробництва, із зазначеним рівнем екологічності стандарту "Євро 4", хоча фактично ввезені автомобілі відповідають рівню "Євро 3", та інших неправдивих відомостей про технічні характеристики автомобілів. Так в ході досудового розслідування встановлено, що ТОВ Рівнестандарт незаконно видано ряд сертифікатів відповідності на транспортні засоби, які в подальшому подавались до регіональних сервісних центрів для первинної реєстрації. Поряд з цим, встановлено, що ввезення, розмитнення та першу реєстрацію зазначених транспортних засобів, які не відповідають стандарту рівня екологічності "Євро 4", а фактично відповідають стандарту "Євро 3", що підтверджується письмовими повідомленнями офіційного дилера DAF в Україні ТОВ Мацко Трак Сервіс (вих. №1312-1701 від 13.12.2017) та висновками судової автотоварознавчої експертизи № 9335 від 11.01.2018 та №9336 від 12.01.2018, проведеної Волинським відділенням Львівського НДСІ, здійснено в територіальному сервісному центрі № 5342 Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області;
- при перевірці транспортного засобу згідно підсистеми НАІС Єдиного державного реєстру МВС України встановлено, що в територіальному сервісному центрі № 5342 Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області 25.02.2016 проведено перереєстрацію по договору купівлі продажу на ім'я громадянки ОСОБА_2 - вантажний автомобіль марки DAF XF 95.430, шасі НОМЕР_7, номерний знак НОМЕР_4 на підставі підроблених документів, а саме сертифікатів відповідності щодо індивідуального затвердження завершеного колісного транспортного засобу, виданих ТОВ Рівнестандарт №UAl.193.0080938-15 №UAl.193.0107485-15, зі вказаним позначенням рівня екологічної норми "Євро-4" коли в той час, відповідно висновку судової автотоварознавчої експертизи №9335 від 11.01.2018 та №9336 від 12.01.2018, проведеної Волинським відділенням Львівського НДСІ і письмовими повідомленнями офіційного дилера DAF в Україні ТОВ Мацко Трак Сервіс (вих. №1312-1701 від 13.12.2017), вказаний транспортний засіб фактично відповідають вимогам стандарту рівня екологічності стандарту "Євро 3", який завезений на митну територію України в 2015 році, а згідно Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобі" щодо колісних транспортних засобів" від 06.07.2012 №5177: пропуск на митну територію України з метою вільного обігу та першу реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8703, 8704 та 8705 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам з 1 січня 2014 року не нижче рівня Євро-4.
Вказаний Висновок затверджений заступником начальника Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області Новіковим О.О. - 15.01.2018.
В пункті 2 Висновку від 15.01.2018 зазначено, що службовою перевіркою факти порушень, виявлені Прокуратурою Волинської області в межах кримінального провадження №42016030000000201 знайшли своє підтвердження.
Пунктами 3, 4 Висновку від 15.01.2018 визначено, що працівникам ТСЦ 5342 Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області провести зняття з обліку у зв'язку із скасуванням реєстрації транспортного засобу DAF XF 95.430, шасі НОМЕР_7; копії матеріалів направити до ТСЦ №5342 РСЦ МВС в Полтавській області для скасування реєстраційних дій по автомобілю марки DAF XF 95.430, шасі НОМЕР_7, номерний знак НОМЕР_4.
Не погоджуючись із Висновком службової перевірки від 15.01.2018 позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
При здійсненні реєстрації, перереєстрації, зняття з обліку тощо, працівники сервісних центрів МВС України керуються Законом України "Про дорожній рух", "Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 1388 та наказом МВС України "Про затвердження Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них" від 11.08.2010 року № 379.
Згідно з ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності, ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Відповідно до приписів статті 1 протоколу №1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Згідно практики Європейського суду з прав людини мирне володіння означає, що порушення принципу, встановленого у першому реченні, може мати місце і за відсутності прямого або фізичного втручання у власності особи. Так, наприклад, порушення може мати форму позбавлення можливості використовувати власність, або інших форм перешкоджання реалізації права власності що є наслідком застосування законодавства або заходів органів державної влади. Наприклад рішення суду Wiggins v. United Kindom Аррl. 7456/76 (1979).
Окрім того, найбільш важлива вимога статті 1 Першого протоколу до Конвенції полягає у тому, що будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно бути законним (рішення у справі Іатрідіс проти Греції ВП , заява № 31107/96, п. 58, ЕСНК 1999-ІІ. Вимога щодо законності у розумінні Конвенції вимагає дотримання відповідних положень національного законодавства та відповідності принципові верховенства права, що включає свободу від свавілля (рішення у справі Антріш проти Франції , від 22.09.1994, Sеrіеs А №296-А, п. 42, та Кушоглу проти Болгарії , заява № 48191/99, пп. 49 - 62, від 10.05.2007).
Практика Європейського суду з прав людини відзначає, що для того, щоб втручання в право власності вважалося допустимим, воно має не лише, служити законній меті в інтересах суспільства, але і повинен бути збережений розумний баланс між використовуваними інструментами та тією метою, на котру спрямований будь-який захід, який обмежує право власності. Справедлива рівновага має зберігатися між загальними інтересами суспільства та вимогами фундаментальних прав окремої особи (рішення ЄСПЛ у справі Спорронг та Льонрот проти Швеції (Sporrong, Lonnroth v. Sweden) від 23.09.1982).
Будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити справедливий баланс між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу. Необхідного балансу не вдасться досягти, якщо на відповідну особу буде покладено індивідуальний та надмірний тягар (рішення від 23.09.1982 у справі Спорронг та Льонрот проти Швеції , пп. 69 і 73. Sеrіеs А № 52). Іншими словами, має існувати обґрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та метою, яку прагнуть досягти (рішення від 21.02.1986 у справі Джеймс та інші проти Сполученого Королівства , п. 50 Sеrіеs А № 98).
Як вбачається з матеріалів справи, транспортний засіб марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2, державний номерний знак НОМЕР_4 позивач придбала 18 лютого 2016 року у Приватного підприємства АВТО ТАЙМ (код ЄДРПОУ 39083393), про що свідчить договір купівлі-продажу транспортного засобу № 130/02/16. Як вбачається з цього договору, перша державна реєстрація цього транспортного засобу була здійснена 12.10.2015, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) ВМД-2/204050001/2015/016864 від 12.10.2015. Перереєстрацію транспортного засобу на позивача було здійснено ТСЦ 5342.
Зазначений транспортний був ввезений на митну територію України з-за кордону ПП "АВТО ТАЙМ" та був розмитнений, про що свідчить митна декларація №204050001/2015/016864.
Відповідно до ч.ч. 1, 4, 9 ст. 34 Закону України Про дорожній рух , державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків. Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України. Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
Відповідно до пункту 1 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388 (далі по тексту - Порядок №1388), цим Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.
Пунктом 3 Порядку № 1388 визначено, що державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.
Згідно із п. 7 Порядку № 1388 власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
Відповідно до п. 8 Порядку № 1388 державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є, зокрема, акт про проведені електронні торги або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем.
Пунктом 10 Порядку № 1388 встановлено, що Державна реєстрація транспортних засобів, що перебували в експлуатації та ввезені на митну територію України, проводиться за умови відповідності конструкції і технічного стану даної марки (моделі) транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України, що підтверджується сертифікатом відповідності або свідоцтвом про визнання іноземного сертифіката, копію яких власники подають до сервісного центру МВС.
Пунктом 40 Порядку № 1388 передбачені підстави зняття з обліку транспортних засобів.
Зокрема, згідно з абз. 3 п. 40 Порядку № 1388 у разі встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв'язку з незаконним заволодінням, уповноважені особи сервісних центрів МВС оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку транспортних засобів і передають усі відповідні документи та за наявності транспортні засоби до відповідного органу досудового розслідування. Якщо виявлено факт підроблення митних документів, їх ксерокопії з необхідним поясненням надсилаються до органів доходів і зборів, у зоні діяльності яких проживають особи, за якими зареєстровані відповідні транспортні засоби.
Суд зауважує, що з огляду на право власності вторинного набувача через призму вищевказаного абз. 3 п. 40 Порядку № 1388 слід констатувати можливість застосування вказаної норми щодо першого власника транспортного засобу, і аж ніяк не до добросовісного набувача, яким є позивач, який набув право транспортний засіб за відплатним договором (договір купівлі - продажу транспортного засобу договір купівлі-продажу транспортного засобу № 130/02/16 від 18.02.2016) відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до пункту 5.7 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11.08.2010 № 379 (далі - Інструкція № 379), на підставі документів, що підтверджують встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин ТЗ, виявлення ТЗ, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в Центрі, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами, таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв'язку з незаконним заволодінням, або інформацію про реєстрацію яких не санкціоновано внесено до автоматизованої бази даних АІС Автомобіль та (або) Єдиного державного реєстру Державтоінспекції, працівники Центру оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку ТЗ і передають усі відповідні документи до органу досудового розслідування для подальшого проведення перевірки.
Отже, уповноважені особи сервісних центрів МВС скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію) у разі виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами, і передають усі відповідні документи до відповідного органу досудового розслідування для подальшого проведення перевірки.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою для ухвалення оскаржуваного Висновку службової перевірки від 15.01.2018, затвердженого заступником начальника Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області Новіковим О.О., в частині скасування державної реєстрації транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2 та доручення працівникам Територіального сервісного центру № 5342 Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області провести зняття з обліку у зв'язку зі скасуванням реєстрації транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2 був висновок № 9335 від 11.01.2018 судової автотоварознавчої експертизи по кримінальному провадженні №42016030000000201 від 07.09.2016 р., лист від 13.12.2017 р. офіційного дилера DAF в Україні ТОВ "Мацко Трак Сервіс", а також лист старшого слідчого прокуратури Волинської області Бурка О. за вих. №17-2226вих.17 про те, що слідчим відділом прокуратури області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за №42016030000000201 від 07.09.2016, яким встановлено, що згаданий сертифікат відповідності виданий з порушенням вимог сертифікації.
Суд звертає увагу на те, що на момент прийняття рішення про скасування державної реєстрації транспортного засобу у розпорядженні уповноваженої особи сервісного центру МВС повинні бути беззаперечні документальні докази того, що транспортний засіб був зареєстрований (перереєстрований) за фіктивними чи підробленими документами.
Так, підставою для скасування державної реєстрації транспортного засобу може слугувати судове рішення за результатом розгляду кримінального провадження, в якому встановлений факт підробки (фіктивності) документів, на підставі яких був зареєстрований автомобіль.
Разом з тим, обвинувального вироку суду чи постанови про закриття кримінального провадження з нереабілітуючих підстав, якими було б встановлено факти знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами, як цього вимагає п.40 Порядку № 1388 як на момент прийняття оскаржуваного рішення відповідача, так і на час судового розгляду даної справи не має.
При вирішенні даної справи суд також враховує практику Європейського суду з прав людини, відповідно до якої Європейський суд з прав людини неодноразово зазначав, що потреба виправити колишню помилку не повинна непропорційним чином втручатись в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу. Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків (справа Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки, Лелас проти Хорватії). Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.
Крім того суд зазначає, що фактів підроблення документів які посвідчують особу власника, підтверджують правомірність придбання транспортного засобу або право на користування та розпорядження ним або надання цих документів відповідачу для реєстрації транспортного засобу за позивачем, не встановлено.
Отже, помилка державного органу при первинній реєстрації транспортного засобу не може порушувати право нового власника транспортного засобу, на якого останній перереєстрований, на користування та розпорядження належним йому майном.
Таким чином, вищевказане свідчить про порушення Регіональним сервісним центром МВС в Полтавській області вимог п. 40 Порядку № 1388 при скасуванні державної реєстрації належного позивачу транспортного засобу, а відтак Висновок службової перевірки від 15.01.2018, затверджений заступником начальника Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області Новіковим О.О., в частині скасування державної реєстрації транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2 та доручення працівникам Територіального сервісного центру № 5342 РСЦ МВС в Полтавській області провести зняття з обліку у зв'язку зі скасуванням реєстрації транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Оскільки вимоги позивача про зобов'язання Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області поновити реєстрацію транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі № НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2, за ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3) є похідними від вищевказаних вимог, суд вважає, що позов і в цій частині підлягає задоволенню.
В силу норми ч. 2 ст. 19 Конституції України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Згідно з положеннями статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного вище, керуючись ст.ст. 77, 139, 143, 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати Висновок службової перевірки від 15.01.2018, затверджений заступником начальника Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області Новіковим О.О., в частині скасування державної реєстрації транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі НОМЕР_7, двигун НОМЕР_2 та доручення працівникам Територіального сервісного центру № 5342 РСЦ МВС в Полтавській області провести зняття з обліку у зв'язку зі скасуванням реєстрації транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2;
3. Зобов'язати Регіональний сервісний центр МВС в Полтавській області поновити реєстрацію транспортного засобу марки DAF модель XF 95.430, 2004 року випуску, шасі НОМЕР_7, двигун № НОМЕР_2, за ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3)
4. Стягнути на користь ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3) судові витрати у розмірі 1 409,60 грн. (тисяча чотириста дев'ять гривень 60 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області (36008, м. Полтава, вул. Європейська, буд. 164, код ЄДРПОУ 40112186).
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги).
Повний текст рішення виготовлено та підписано 01 жовтня 2018 року.
Суддя Н.Г. Вєкуа
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2018 |
Оприлюднено | 09.10.2018 |
Номер документу | 76939856 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вєкуа Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні