ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2018 року ЛуцькСправа № 0340/1423/18
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Плахтій Н.Б.,
при секретарі Головатій І.В.,
за участю представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Товіс-Транс-Надра до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Товіс-Транс-Надра (далі - позивач, ТзОВ Товіс-Транс-Надра ) звернулося з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач, ДФС України) про визнання протиправним та скасування рішення рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 21.12.2017 №455069/41292044, зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 14.11.2017 №6.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 21.12.2017 комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - ЄРПН), позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної від 14.11.2017 №6 з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Позивач вважає рішення відповідача від 21.12.2017 №455069/41292044 незаконним та необґрунтованим, оскільки у ньому чітко не зазначено, які документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а подані платником пояснення та первинні документи підтверджують факт здійснення господарської операції, за якою було складено податкову накладну від 14.11.2017 №6.
У відзиві від 14.08.2018 представник відповідача (а.с.38-40) позовні вимоги ТзОВ Товіс-Транс-Надра не визнав, посилаючись на те, що за результатами перевірки податкової накладної від 14.11.2017 №6 її реєстрація була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки вказана податкова накладна відповідала критеріям оцінки ступеня ризику, визначеним пунктом 6 наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , про що сформовано відповідну квитанцію. При перевірці поданих позивачем документів виявлено, що ним не було надано копії всіх необхідних документів, що підтверджують реальність вчинення господарських операцій, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. З наведених підстав просив у задоволенні позову відмовити. Крім того, посилається на пропуск позивачем строку звернення до суду відповідно до статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Просить в задоволенні позову відмовити повністю.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, та просила їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги заперечила, просила відмовити в задоволенні позову повністю з підстав наведених у відзиві.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення з огляду на таке.
Судом встановлено, що ТзОВ Товіс-Транс-Надра зареєстроване як юридична особа 21.04.2017, взяте на облік як платник податків у Луцькій ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.11.2017 № НОМЕР_1 (а.с.22-26).
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом економічної діяльності ТзОВ Товіс-Транс-Надра є добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю (а.с.22-26).
Як свідчать матеріали справи, при здійсненні операції з реалізації щебеню базальтового ОСОБА_3 на суму 240000,00 грн. (в т. ч. ПДВ 40000,00 грн.) ТзОВ Товіс-Транс-Надра склало податкову накладну від 14.11.2017 №6, яку надіслало для реєстрації в ЄРПН (а.с.16).
З квитанції від 30.11.2017 вбачається, що реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2517 та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с.18).
21.12.2017 Комісія ДФС України прийняла рішення №455069/41292044, яким відмовила у реєстрації податкової накладної від 14.11.2017 №6 в ЄРПН з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.21).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Водночас за приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу
Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Так, пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №573/30621 (чинного у редакції на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Критерії оцінки), передбачено, що моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних /розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу ПК України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Аналізуючи вищевикладене, слід дійти висновку про те, що наявність конкретного ступеня ризику, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинна підтверджуватись належними та допустимими доказами.
Як вбачається з квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.11.2017, реєстрацію податкової накладної від 14.11.2017 №6 було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки вказана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2517, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с.18).
Разом з тим, відповідачем не надано суду доказів на підтвердження наявності розбіжностей чи невідповідності обсягів постачання обсягам придбання товару щебеню базальтового згідно виписаної товариством податкової накладної від 14.11.2017 №6.
Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв, такими документами є:
1) договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з абзацом першим постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації від 29.03.2017 №190 (чинної на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Постанова №190) Комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №566, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (далі - Порядок №566), цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів. Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V ПК України та постановою Кабінету Міністрів України від 29.03. 2017 №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .
Згідно із пунктом 16 Порядку №566 Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України, а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.
За приписами пункту 19 Порядку №566 розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи: 1) доповідь секретаря Комісії; 2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби); 3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення; 4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання; 5) голосування; 6) оголошення головою Комісії результатів голосування; 7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання. Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.
Як передбачено пунктами 20, 21 Порядку №566, рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним. Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу II Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
З матеріалів справи вбачається, що у порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.6 статті 201 ПК України, позивач відповідно до повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, 07.12.2017 в електронному вигляді подав копії документів щодо здійснення господарських операцій по податковій накладній від 14.11.2017 №6 та пояснення (а.с.19-20).
Рішенням комісії ДФС України від 21.12.2017 №№455069/41292044 було відмовлено у реєстрації ПН від 14.11.2017 №6 в ЄРПН з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.21).
Однак, як свідчать матеріали справи, господарська операція по реалізації товару щебінь базальтовий підтверджується належним чином складеними та оформленими первинними документами.
Так, 10.11.2017 між ТзОВ Товіс-Транс-Надра (Покупець) та Дочірнім підприємством Регіон-Інвест (Продавець) було укладено договір купівлі-продажу №101117, відповідно до якого останній зобов'язується продати та передати у власність покупця в погоджені строки товар (щебеневу продукцію в асортименті), а покупець прийняти та оплатити на умовах передбачених у пункту 3, викладених у даному договорі, найменування, кількість та ціна яких встановлюється сторонами за взаємною згодою на основі заявки покупця (заявка може подаватись як в письмовій, так і у усній формі) й зазначається в відвантажувальних документах (видаткових накладних) на товар, які оформляються при продажі кожної окремої партії товару (а.с.27-29).
На підставі вищевказаного договору Дочірнім підприємством Регіон-Інвест було реалізовано ТзОВ Товіс-Транс-Надра щебінь базальтовий у кількості 4900 т, а за фактом реалізації виписано видаткову накладну №РІ-005716 від 10.11.2017 на суму 504138,96 грн. (в тому числі ПДВ - 84023,16 грн.) (а.с.30).
В подальшому, 14.11.2017 між ТзОВ Товіс-Транс-Надра (Продавець) та ФОП ОСОБА_3 (Покупець) було укладено договір купівлі-продажу №1411117. За умовами вказаного договору продавець зобов'язується продати та передати у власність покупцю в погоджені строки товар (щебеневу продукцію в асортименті), а покупець прийняти та оплатити на умовах передбачених у пункту 3, викладених у даному договорі, найменування, кількість та ціна яких встановлюється сторонами за взаємною згодою на основі заявки покупця (заявка може подаватись як в письмовій, так і у усній формі) й зазначається в відвантажувальних документах (видаткових накладних) на товар, які оформляються при продажі кожної окремої партії товару. Згідно пункту 3.3 вказаного договору покупець зобов'язується оплатити повну вартість товару (в розмірі 100%) товару, відображену в рахунках на накладних документах на товар (видаткових, товаротранспортних накладних), на протязі тридцяти календарних днів з дня передачі товару покупцю. При цьому покупець має право частково або повністю оплати товар до його передання продавцем (а.с.7-8).
На виконання умов вказаного договору ФОП ОСОБА_3 14.11.2017 здійснено передоплату ТзОВ Товіс-Транс-Надра за щебеневу продукцію згідно платіжного доручення №1084 на суму 240000,00 грн., що також підтверджується заключною випискою ПАТ КБ Приватбанк за період з 14.11.2017 по 14.11.2017 (а.с.9,11). Внаслідок отримання вказаної передоплати позивачем складено податкову накладну від 14.11.2017 №6 на суму 240000,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 40000,00 грн.), реєстрацію якої в ЄРПН відповідачем було зупинено (а.с.11).
При вирішенні даного спору суд також враховує, що на виконання умов того ж договору купівлі-продажу від 14.11.2017 №1411117 ФОП ОСОБА_3 14.11.2017 здійснено передоплату за щебеневу продукцію згідно платіжного доручення №698 на суму 100000,00 грн., що підтверджується заключною випискою ПАТ КБ Приватбанк за період з 14.11.2017 по 14.11.2017 (а.с.9,11), внаслідок чого позивачем складено податкову накладну від 14.11.2017 №5 на суму 100000,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 16666,67 грн.), яка була зареєстрована в ЄРПН відповідачем, що підтверджується квитанцією від 30.11.2017 (а.с.15,17).
Разом з тим, на виконання вимог листа ФОП ОСОБА_3 від 22.11.2017 №119 про повернення коштів у сумі 340000,00 грн., сплачених згідно платіжних доручень від 14.11.2017 №№1084,698, у зв'язку із відсутністю потреби у щебеневій продукції на даний момент (а.с.10), ТзОВ Товіс-Транс-Надра повернуто 22.11.2017 175000,00 грн. та 01.12.2017 165000,00 грн., що підтверджується заключними виписками ПАТ КБ Приватбанк за періоди з 22.11.2017 по 22.11.2017 та з 01.12.2017 по 01.12.2017 (а.с.13-14).
Отже, дослідженими в судовому засіданні первинними документами підтверджується реальність господарської операції при придбанні та реалізації вищевказаного товару, її належне оформлення первинними документами.
Таким чином, оскільки фіскальним органом не доведено факту правомірного зупинення реєстрації податкової накладної від 14.11.2017 №6, складеної ТзОВ Товіс-Транс-Надра за результатами здійснення господарської операції з реалізації товару щебінь базальтовий , вказана господарська операція підтверджується первинними документами, які вказують на відповідність обсягів придбання обсягам постачання товару щебінь базальтовий , тому суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 21.12.2017 №455069/41292044 про відмову в реєстрації податкової накладної від 14.11.2017 №6 слід визнати протиправним та скасувати, зобов'язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 14.11.2017 №6.
При цьому, суд не приймає до уваги твердження представника відповідача про те, що позивач пропустив шестимісячний строк звернення до суду, з огляду на таке.
Відповідно до частин першої, другої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 30.07.2018 про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі задоволено клопотання позивача про поновлення строку звернення до суду, визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновлено цей строк (а.с.1-2).
Таким чином, оскільки питання про поновлення пропущеного позивачем з поважних причин строку звернення до адміністративного суду було вирішено у встановленому законом порядку, тобто, ухвалою про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі у цій справі від 30.07.2017 та поновлено строк звернення до адміністративного суду, а наведені представником відповідача доводи не спростовують висновку суду про наявність підстав для поновлення цього строку, тому суд приходить до висновку, що посилання на пропуск позивачем строку звернення до суду є безпідставними.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь ТзОВ Товіс-Транс-Надра слід стягнути судовий збір в сумі 1762,00 грн., сплачений відповідно до платіжного доручення від 17.09.2018 №200 (а.с.77).
Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 21 грудня 2017 №455069/41292044 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 14 листопада 2017 року.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством з обмеженою відповідальністю Товіс-Транс-Надра податкову накладну №6 від 14 листопада 2017 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Товіс-Транс-Надра (43026, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 41292044) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
ОСОБА_4Плахтій
Повне судове рішення складено 05 жовтня 2018 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2018 |
Оприлюднено | 09.10.2018 |
Номер документу | 76962863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні