Ухвала
від 04.10.2018 по справі 926/1343-б/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

58000, м. Чернівці, вул. О.Кобилянської, 14, тел. 55-09-34, е-mail: inbox@cv.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"04" жовтня 2018 р. справа № 926/1343-б/18

За заявою ОСОБА_1 виробничого управління житлово-комунального господарства, м. Сокиряни Чернівецької області,

про порушення справи про власне банкрутство

Суддя Т.І. Ковальчук,

Секретар судового засідання - Гаврилюк І.С.

Представники сторін:

ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області - ОСОБА_3, дов. № 37 від 05.01.2018 р.,

Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області - ОСОБА_4, дов. № 106/06 від 02.01.2018 р.,

Дочірня компанія «Газ України» НАК «Нафтогаз України» - не з'явився,

Чернівецький обласний центр зайнятості в особі ОСОБА_1 районної філії - ОСОБА_5, дов. № 576/24.10-18 від 05.03.2018 р.,

Головне управління ДФС у Чернівецькій області - ОСОБА_6, дов. № 27/24-13-10-02 від 13.04.2018 р.

Ліквідатор - не з'явився

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою господарського суду Чернівецької області від 13.08.2018 р. порушено провадження у справі про банкрутство за заявою ОСОБА_1 виробничого управління житлово-комунального господарства, м. Сокиряни Чернівецької області, як боржника, що ліквідується власником, у порядку статті 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 виробничого управління житлово-комунального господарства оприлюднено на веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет 13.08.2018 р., № публікації 53499.

Постановою від 23.08.2018 р. боржника ОСОБА_1 ВУЖКГ визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_7.

Офіційне повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури оприлюднено на веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет 23.08.2018 р., № публікації 53706.

Після публікації повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури з грошовими вимогами до банкрута звернулися кредитори ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області на суму 716101,00 грн., Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області на суму 229649,54 грн., Дочірня компанія «Газ України» НАК «Нафтогаз України» на суму 468814,44 грн., Чернівецький обласний центр зайнятості в особі ОСОБА_1 районної філії на суму 49050,88 грн. та Головне управління ДФС у Чернівецькій області на суму 2361,45 грн.

Ухвалами від 07.09.2018 р., від 11.09.2018 р., від 12.09.2018 р. та від 25.09.2018 р. розгляд зазначених заяв призначено в судовому засіданні на 04 жовтня 2018 року за участю представників кредиторів і ліквідатора ОСОБА_7, кредиторів зобов'язано надати додаткові документи, ліквідатора - відзиви на заяви кредиторів.

03.10.2018 р. через канцелярію суду від ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області надійшли копії актів про нещасний випадок на виробництві щодо ОСОБА_8 та ОСОБА_9

Ліквідатор ОСОБА_7 листом від 20.09.2018 р. № 260/02-01-926/1343-1 надіслав до суду повідомлення про розгляд вимог кредиторів ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, Дочірньої компанії «Газ України» НАК «Нафтогаз України» та Чернівецького обласного центру зайнятості в особі ОСОБА_1 районної філії у справі № 926/1343-б/18, а також складений ним реєстр вимог кредиторів станом на 20.09.2018 р. У зазначеному листі ліквідатор просив також розглянути справу без його участі в зв'язку із занятістю в іншій справі про банкрутство.

У судове засідання 04.10.2018 р. ліквідатор ОСОБА_7 не з'явився, що не перешкоджає розгляду справи з урахуванням його заяви від 20.09.2018 р. про розгляд справи без його участі.

У судовому засіданні 04.10.2018 р. представники кредиторів просили визнати заявлені до банкрута вимоги, посилаючись на викладені в їх заявах доводи та надані документи.

Відповідно до частин 1, 6 ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - ОСОБА_8) конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, зобов'язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом тридцяти днів від дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство; заяви з вимогами конкурсних кредиторів або забезпечених кредиторів, у тому числі щодо яких є заперечення боржника чи інших кредиторів, розглядаються господарським судом у попередньому засіданні суду.

Згідно з абзацом 10 частини 1 статті 38 Закону вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

За приписами частини 3 статті 95 Закону кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.

Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.

Розгляд заяв кредиторів боржника, який ліквідується власником, в процедурі ліквідації здійснюється в порядку, встановленому статтями 23, 38, 95 Закону.

Заслухавши пояснення учасників судового засідання, розглянувши заяви кредиторів, додані до них і подані додатково документи, повідомлення ліквідатора ОСОБА_7 про розгляд вимог кредиторів, матеріали справи, суд встановив наступні обставини та дійшов таких висновків.

І. По заяві ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області на суму 716101,00 грн. (т. 1, а.с. 176-177).

Кредитор просить визнати вимоги, які складаються з заборгованості зі страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 23819,61 грн., пені в розмірі 5152,04 грн. та 687129,35 грн. капіталізованих платежів для здійснення страхових виплат потерпілим від нещасного випадку на виробництві ОСОБА_8 і ОСОБА_9

Ліквідатор ОСОБА_7 у повідомленні від 20.09.2018 р. визнав вимоги ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду на загальну суму 716101,00 грн. з віднесенням їх до другої черги вимог кредиторів (т. 2, а.с. 56-57, 60-61).

Так, 27.08.2018 р. ОСОБА_1 відділенням ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Чернівецькій області проведено оформлену актом № 24 від 27.08.2018 р. перевірку правильності та правомірності використання коштів Фонду соціального страхування України Комунального підприємства «Сокирянське виробниче управління житлово-комунального господарства» . У ході перевірки виявлено та зафіксовано у названому акті заборгованість ОСОБА_1 ВУЖКГ перед Фондом зі сплати страхових коштів у сумі 23819,61 грн. та пені в розмірі 5152,04 грн. (т. 1, а.с. 178-180).

Також, як вбачається з наданих кредитором актів про нещасний випадок на виробництві потерпілих ОСОБА_8 і ОСОБА_9, постанов ОСОБА_1 відділення ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Чернівецькій області від 03.03.2018 р. №№ 2407/39/39/121 та 2407/47/47/69 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01 березня 2018 р., розрахунків перерахованої щомісячної страхової виплати, копії виписки з акта освідування ЛТЕК, розрахунку капіталізації платежів потерпілим від трудового каліцтва ОСОБА_8 та ОСОБА_9, розмір таких капіталізованих платежів складає в цілому 687129,35 грн. (т.с. 1, а.с 181182-186, т.с. 2, а.с. 68-75).

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 45 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у другу чергу задовольняються, зокрема, вимоги із зобов'язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за громадян, які застраховані в цьому фонді, в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію статей 45 і 92 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 6 травня 2000 р. № 765 (назва Постанови в редакції Постанови KM № 1195 від 26.12.2012 р.) затверджено Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадяна-ми внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю (далі - Порядок).

Пунктом 1 Порядку передбачено, що капіталізація платежів здійснюється для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності -банкрута відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян, у тому числі застрахованих у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

Капіталізація платежів проводиться щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідні виплати майбутніх платежів.

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Розрахунок необхідних капіталізованих платежів на загальну суму 687129,35 грн. для здійснення страхових виплат потерпілим ОСОБА_8 і ОСОБА_9М ОСОБА_1 відділенням ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду виконано у відповідності до зазначеного Порядку з використанням даних таблиці смертності та середньої очікуваної тривалості життя чоловіків та жінок в Україні за 2017 рік, наданих Державною службою статистики України, тому ці вимоги підлягають визнанню в порядку ст.ст. 38, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з включенням до 2-ї черги реєстру вимог кредиторів (п. 2 ч. 1 ст. 45 Закону).

Згідно з абзацом 5 пункту 1 частини 1 статті 45 Закону витрати на оплату судового збору задовольняються у першу чергу, а відповідно до частини 6 цієї статті в шосту чергу задовольняються всі інші вимоги, до яких, у тому числі, відноситься неустойка (штраф, пеня).

Відтак, враховуючи, що вимоги ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області на суму 716101,00 грн. заявлені в установлений строк, підтверджені документально, в тому числі двостороннім актом № 2 звірки з ОСОБА_1 ВУЖКГ станом на 27.08.2018 р. (т. 1, а.с. 187), визнані ліквідатором банкрута, вказані вимоги належить визнати та здійснювати їх задоволення у ліквідаційній процедурі банкрута в наступній черговості:

710948,96 грн. - у другу чергу (23819,61 грн. недоїмки зі страхових коштів та 687129,35 грн. капіталізованих платежів);

5152,04 грн. пені - в шосту чергу.

До 1 черги реєстру вимог кредиторів належить включити судовий збір у сумі 3524,00 грн. на користь кредитора.

ІІ. По заяві Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області на суму 229649,54 грн. (т. 1, а.с. 194-195).

Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області просить визнати вимоги до банкрута на суму 229649,54 грн., у тому числі 146577,81 грн. недоїмки зі страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, 18022,90 грн. фінансових санкцій та 65048,83 грн. пені.

Указані вимоги підтверджуються постановами Господарського суду Чернівецької області від 21.01.2008 р. у справі № 10/150 та від 26.11.2008 р. у справі № 9/75 про стягнення з ОСОБА_1 ВУЖКГ на користь ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в ОСОБА_1 районі недоїмки за страховими внесками на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумах відповідно 178124,14 грн. (у тому числі 171008,48 грн. недоїмки, 5506,36 грн. штрафних санкцій, 1609,30 грн. пені) та 118794,97 грн. (у тому числі 77583,98 грн. фінансових санкцій, 42369,34 грн. пені), виданими на примусове виконання вказаних постанов виконавчими листами від 01.02.2008 р. № 10/150 та від 08.12.2008 р. № 9/75, постановами ОСОБА_1 районного відділу державної виконавчої служби про відкриття виконавчого провадження з їх примусового виконання та постановою про закінчення виконавчого провадження в зв'язку з визнанням ОСОБА_1 ВУЖКГ банкрутом (т. 1, а.с. 166-166-170, 197-204).

З ОСОБА_10 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 15.05.2017 р. вбачається, що 11.05.2017 р. до Реєстру внесено запис за № 10351120013000117 про припинення ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в ОСОБА_1 районі та про його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області (т. 2, а.с. 80-81).

За даними довідки начальника фінансово-економічного управління ГУ ПФУ в Чернівецькій області ОСОБА_1 ВУЖКГ частково сплачено заборгованість за названими вище судовими рішеннями на суму 67269,57 грн., у зв'язку з чим на дату порушення справи про банкрутство заборгованість банкрута перед кредитором складає 146577,81 грн. недоїмки зі страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, 18022,90 грн. фінансових санкцій та 65048,83 грн. пені. Указана заборгованість підтверджується також двостороннім актом звірки № 1 від 26.01.2018 р., складеним фінансово-економічним управлінням ГУ ПФУ в Чернівецькій області і ОСОБА_1 ВУЖКГ (т. 2, а.с. 77, 79).

Ліквідатор ОСОБА_7 у повідомленні від 20.09.2018 р. визнав вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області на суму 229649,54 грн. з віднесенням недоїмки в розмірі 146577,81 грн. до другої черги вимог кредиторів, фінансових санкцій і пені в сумі 83071,73 грн. до шостої черги (т. 2, а.с. 56-57, 58-59).

Отже, враховуючи, що вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області на суму 229649,54 грн. заявлені в установлений строк, підтверджені документально та визнані ліквідатором, ГУ ПФУ в Чернівецькій області є правонаступником ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в ОСОБА_1 районі, зазначені вимоги належить визнати та здійснювати їх задоволення у ліквідаційній процедурі банкрута в наступній черговості:

146577,81 грн. недоїмки зі страхових внесків - у другу чергу (п. 2 ч. 1 ст. 45 Закону);

83071,73 грн. (18022,90 грн. фінансових санкцій та 65048,83 грн. пені) - в шосту чергу.

До 1 черги реєстру вимог кредиторів належить включити судовий збір у сумі 3524,00 грн. на користь кредитора.

ІІІ. По заяві Дочірньої компанії «Газ України» НАК «Нафтогаз України» на суму 468814,44 грн. (т. 1, а.с. 211-218).

До складу вимог ДК «Газ України» включено:

1) вимоги у розмірі 176123,91 грн., з яких 121314,87 грн. несплаченого залишку основного боргу, стягнутого з ОСОБА_1 ВУЖКГ на користь ДК «Газ України» рішенням Господарського суду Чернівецької області від 12.08.2005 р. у справі № 9/136, та нарахованих за невиконання грошового зобов'язання за період з 13.08.2015 р. по 12.08.2018 р. 43890,70 грн. інфляційних втрат і 10918,34 грн. 3% річних.

Дана заборгованість підтверджується рішенням Господарського суду Чернівецької області від 12.08.2005 р. у справі № 9/136, наказом Господарського суду Чернівецької області від 23.08.2005 р. у справі № 9/136, постановою про відкриття виконавчого провадження від 26.09.2007 р. з примусового виконання наказу Господарського суду Чернівецької області від 23.08.2005 р. у справі № 9/136, розрахунком кредитора (т. 1, а.с. 224, 225-228);

2) вимоги у розмірі 57580,99 грн., у тому числі 27738,60 грн. основного боргу, 5191,81 грн. пені, 1941,70 грн. штрафу, 8533,62 грн. інфляційних втрат, 1080,34 грн. 3% річних, 444,86 грн. державного мита та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, стягнутих з ОСОБА_1 ВУЖКГ на користь ДК «Газ України» рішенням Господарського суду Чернівецької області від 29.06.2006 р. у справі № 14/122, а також 10035,59 грн. інфляційних втрат та 2496,47 грн. 3% річних, нарахованих за невиконання грошового зобов'язання за період з 13.08.2015 р. по 12.08.2018 р.

Указана заборгованість підтверджується рішенням Господарського суду Чернівецької області від 29.06.2006 р. у справі № 14/122, наказом Господарського суду Чернівецької області від 10.07.2006 р. у справі № 14/122, постановою про відкриття виконавчого провадження від 02.09.2008 р. з примусового виконання наказу Господарського суду Чернівецької області від 09.11.2006 р. у справі № 14/122, розрахунком кредитора (т. 1, а.с. 224, 229-232);

3) вимоги у розмірі 117152,73 грн., у тому числі 61619,46 грн. основного боргу, 10278,16 грн. пені, 7140,26 грн. інфляційних втрат, 9280,06 грн. 3% річних, 883,14 грн. державного мита та 112,50 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, стягнутих з ОСОБА_1 ВУЖКГ на користь ДК «Газ України» рішенням Господарського суду Чернівецької області від 05.04.2005 р. у справі № 5/33, а також 22293,40 грн. інфляційних втрат та 5545,75 грн. 3% річних, нарахованих за невиконання грошового зобов'язання за період з 13.08.2015 р. по 12.08.2018 р.

Дані вимоги підтверджуються рішенням Господарського суду Чернівецької області від 05.04.2005 р. у справі № 5/33, наказом Господарського суду Чернівецької області від 18.04.2005 р. у справі № 5/33, постановою про відкриття виконавчого провадження від 26.09.2007 р. з примусового виконання наказу Господарського суду Чернівецької області від 18.04.2005 р. у справі № 5/33, розрахунком кредитора (т. 1, а.с. 224, 233-237);

4) вимоги у розмірі 112670,81 грн., у тому числі 65813,46 грн. основного боргу, 6194,36 грн. пені, 7526,81 грн. інфляційних втрат, 2464,22 грн. 3% річних, 820,00 грн. державного мита та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, стягнутих з ОСОБА_1 ВУЖКГ на користь ДК «Газ України» рішенням Господарського суду Чернівецької області від 29.06.2006 р. у справі № 4/117, а також 23810,75 грн. інфляційних втрат та 5923,21 грн. 3% річних, нарахованих за невиконання грошового зобов'язання за період з 13.08.2015 р. по 12.08.2018 р.

Дані вимоги підтверджуються названим рішенням Господарського суду Чернівецької області, наказом Господарського суду Чернівецької області від 09.07.2006 р. у справі № 4/117, постановою про відкриття виконавчого провадження від 02.09.2008 р. з примусового виконання зазначеного наказу, розрахунком кредитора (т. 1, а.с. 224, 238-241);

5) вимоги у розмірі 1762,00 грн. судового збору за наказом Господарського суду Чернівецької області від 05.04.2018 р. у справі № 926/652/18 (т. 1, а.с. 246).

6) 3524,00 грн. судового збору за подання заяви з грошовими вимогами до банкрута.

Як видно, вимоги кредитора ДК «Газ України» до банкрута формують стягнута за судовими рішеннями і несплачена заборгованість ОСОБА_1 ВУЖКГ на загальну суму 340376,23 грн. та 124914,21 грн. інфляційних втрат і 3% річних за неналежне виконання грошового зобов'язання зі сплати основного боргу за вказаним вище судовими рішеннями.

Відповідно до статті 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання та у разі прострочення виконання грошового зобов'язання на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

За своєю правовою природою передбачені статтею 625 ЦК України індексу інфляції і проценти річних не мають штрафного характеру, входять до складу грошового зобов'язання і є компенсаційними платежами, виступаючи способом захисту майнового права та інтересу кредитора у вигляді відшкодування майнових втрат від знецінення грошових коштів унаслідок інфляційних процесів та отримання компенсації (плати) від боржника за користування останнім грошовими коштами належними кредиторові.

Наявність судового рішення про стягнення заборгованості за договором, яке боржник не виконав, не припиняє правовідносин сторін цього договору і не звільняє боржника від відповідальності за невиконання грошового зобов'язання та не позбавляє права кредитора на отримання передбачених статтею 625 ЦК України сум за час прострочення.

Перевіривши виконані ДК «Газ України» розрахунки сум інфляційних втрат і 3% річних за період прострочення банкрутом грошових зобов'язань за вказаними вище судовими рішеннями за період з 13.08.2015 р. по 12.08.2018 р., суд встановив що відповідні компенсаційні платежі нараховані правильно.

З огляду на достатність документів у підтвердження вимог кредитора ДК «Газ України» та належне повідомлення останнього про місце, дату і час судового засідання з розгляду вимог кредиторів ОСОБА_1 ВУЖКГ, неявка представника ДК «Газ України» в судове засідання не перешкоджає розгляду заяви цього кредитора по суті в судовому засіданні 04.10.2018 р.

Ліквідатор ОСОБА_7 у повідомленні від 20.09.2018 р. вимоги ДК «Газ України» на загальну суму 468814,44 грн. визнав у повному обсязі (т. 2, а.с. 64-65).

З урахуванням викладеного та приймаючи до уваги, що вимоги ДК «Газ України» заявлені в установлений строк і підтверджені документально, належить визнати вимоги кредитора в сумі 465290,44 грн. для задоволення в наступній черговості:

- 441684,41 грн. основного боргу - в четверту чергу (п. 4 ч. 1 ст. 45 Закону);

- 23606,03 грн. штрафу і пені - у шосту чергу.

До 1 черги реєстру вимог кредиторів належить включити судовий збір у сумі 3524,00 грн. на користь кредитора.

ІV. По заяві Чернівецького обласного центру зайнятості в особі ОСОБА_1 районної філії на суму 49050,88 грн. (т. 2, а.с. 2-3).

До складу вимог Чернівецького обласного центру зайнятості в особі ОСОБА_1 районної філії на суму 49050,88 грн. включено недоїмку зі сплати страхових внесків у сумі 36275,22 грн., 272,77 грн. страхових внесків, строк сплати яких не настав, та 12502,89 грн. пені, які визначені на підставі акту перевірки № 86 від 29.11.2011 р. з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загального державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Зазначені вимоги підтверджуються постановами Господарського суду Чернівецької області від 28.11.2008 р. у справі № 13/257, від 19.03.2007 р. у справі № 6/49, від 13.07.2006 р. у справі № 5/106 про стягнення з ОСОБА_1 ВУЖКГ на користь ОСОБА_1 районного центру зайнятості заборгованості із внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, виданими Господарським судом Чернівецької області виконавчими документами про примусове виконання зазначених судових рішень, постановами ОСОБА_1 районного відділу державної виконавчої служби про закінчення виконавчого провадження зі стягнення на користь ОСОБА_1 РЦЗ заборгованості з ОСОБА_1 ВУЖКГ у зв'язку з визнанням його банкрутом (т. 1, а.с. 160-164, 170-174, т. 2, а.с. 9-13, 22-30).

Наказом Державної служби зайнятості (Центральний апарат) № 175 від 18.10.2016 р. вирішено реорганізувати шляхом приєднання до Чернівецького обласного центру зайнятості (ЄДРПОУ 05392708) базові центри зайнятості, в тому числі ОСОБА_1 районний центр зайнятості (код ЄДРПОУ 21423437) (пункт 1), та установлено, що правонаступником майна, прав та обов'язків базових центрів зайнятості, вказаних у пункті першому цього наказу, є Чернівецький обласний центр зайнятості (т. 2, а.с. 4).

Наказом Чернівецького обласного центру зайнятості № 160 від 02.05.2018 р., серед іншого, створено Сокирянську районну філію Чернівецького обласного центру зайнятості, 01.06.2018 року закрито рахунки ОСОБА_1 районного центру зайнятості в ОСОБА_2 Державної казначейської служби України у ОСОБА_1 районі Чернівецької області (т. 2, а.с. 5, 6).

04.06.2018 року в.о. Голови Державної служби зайнятості (Центрального апарату) ОСОБА_10 затверджено передавальний акт (реорганізація ОСОБА_1 районного центру зайнятості Чернівецької області шляхом приєднання до Чернівецького обласного центру зайнятості станом на 01.06.2018 р.), згідно якого Чернівецькому обласному центру зайнятості передано від ОСОБА_1 районного центру зайнятості майно та зобов'язання - майнові цінності, поточну дебіторську і кредиторську заборгованість, нематеріальні та не фінансові активи; печатки та штампи ОСОБА_1 районного центру зайнятості знищено (т. 2, а.с. 99-102).

Таким чином, на час розгляду заяви судом Чернівецькому обласному центру зайнятості як правонаступнику ОСОБА_1 районного центру зайнятості передано за передавальним актом майно та всі права і обов'язки ОСОБА_1 районного центру зайнятості, у тому числі щодо грошових вимог до банкрута ОСОБА_1 ВУЖКГ.

У надісланому до господарського суду повідомленні від 20.09.2018 р. ліквідатор ОСОБА_7 визнав вимоги Чернівецького обласного центру зайнятості на суму 49050,88 грн. з віднесенням недоїмки в розмірі 36547,99 грн. до другої черги вимог кредиторів та 12502,89 грн. пені до шостої черги (т. 2, а.с. 56-57 , 62-63).

Відтак, за результатами розгляду заяви Чернівецького обласного центру зайнятості суд дійшов висновку, що вимоги останнього у сумі 49050,88 грн. підтверджені документально, заявлені в установлений строк, тому підлягають визнанню і задоволенню в наступній черговості:

36547,99 грн. страхових внесків (36275,22 грн. недоїмки та 272,77 грн. страхових внесків, строк сплати яких не настав) - в другу чергу (п. 2 ч. 1 ст. 45 Закону);

12502,89 грн. пені - в шосту чергу.

До 1 черги реєстру вимог кредиторів належить включити судовий збір у сумі 3524,00 грн. на користь кредитора.

V. По заяві Головного управління ДФС у Чернівецькій області на суму 2361,45 грн. (т. 2, а.с. 33-37).

Кредитором заявлено вимоги у складі недоїмки із земельного податку в сумі 241,28 грн. та із надходжень з податків і зборів (обов'язкових платежів), які справлялись до 01 січня 2011 року (21081400) на суму 2120,17, у тому числі 895,12 грн. основного платежу, 1201,07 грн. штрафних санкції та 23,98 грн. пені.

Як видно з постанови Чернівецького окружного адміністративного суду від 15.06.2009 р. у справі № 2а-346/09/2470, виконавчого листа від 02.09.2009 р. у даній справі, інформаційної та облікових карток платника податків ОСОБА_1 ВУЖКГ, історії виникнення податкового боргу ОСОБА_1 ВУЖКГ, розрахунку заборгованості станом на 07.09.2018 р., указані вимоги становлять податковий борг банкрута, що залишився не сплаченим у ході виконання названої постанови Чернівецького окружного адміністративного суду про стягнення з ОСОБА_1 ВУЖКГ до бюджету податкової заборгованості у сумі 668470,54 грн. за адміністративним позовом ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції (т. 2, а.с. 39-47, 50, 91-92).

Відповідно до наказу ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернівецькій області від 16.05.2018 р. № 30 «Про реорганізацію ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області» , прийнятого на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 р. № 296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» , розпочато реорганізацію ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області шляхом приєднання як структурного підрозділу до Головного управління ДФС у Чернівецькій області, відомості про припинення ОСОБА_1 ОДПІ внесено до ЄДРПОУ в установленому порядку (т. 2, а.с. 83, 84-86, 87-90).

Відповідно до підпунктів 4, 8, 12 пункту 4 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 р. № 236, Державна фіскальна служба відповідно до покладених на неї завдань здійснює адміністрування податків і зборів, митних та інших платежів, єдиного внеску в порядку, встановленому законом, забезпечує контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати до бюджету і відповідних позабюджетних фондів; забезпечує ведення обліку податків і зборів, платежів; здійснює погашення податкового боргу платників податків, а також стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску з платників єдиного внеску. ДФС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. ДФС та її територіальні органи є органами доходів і зборів (п. 7 названого Положення).

Згідно з підпунктами 2, 9 пункту 4 Положення про Головне управління ДФС у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДФС України від 27.03.2017 р. № 201, ГУ ДФС у Чернівецькій області здійснює адміністрування податків і зборів та інших платежів, єдиного внеску в порядку, встановленому законом, забезпечує контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати до бюджету і відповідних позабюджетних фондів; здійснює погашення податкового боргу стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Таким чином, повноваження зі стягнення податкового боргу з платників податків законодавчо віднесено до компетенції ГУ ДФС у Чернівецькій області, відтак, саме воно виступає кредитором у справах про банкрутство за вимогами щодо податків, зборів, інших обов'язкових платежів.

Відзиву на заяву ГУ ДФС у Чернівецькій області з грошовими вимогами до ОСОБА_1 ВУЖКГ ліквідатор ОСОБА_7 до суду не надіслав, однак це не перешкоджає вирішенню заяви кредитора по суті, оскільки в матеріалах справи достатньо документів, які підтверджують вимоги ГУ ДФС у Чернівецькій області до банкрута.

Підсумовуючи, за результатами розгляду заяви ГУ ДФС у Чернівецькій області підлягають визнанню вимоги в сумі 2361,45 грн., які належить задовольняти в наступній черговості:

1136,40 грн. основного боргу (241,28 грн. недоїмки із земельного податку та 895,12 грн. інших надходжень і зборів) - у третю чергу (п. 3 ч. 1 ст. 45 Закону);

1225,05 грн. (1201,07 грн. штрафних санкції та 23,98 грн. пені) - в шосту чергу.

До 1 черги реєстру вимог кредиторів належить включити судовий збір у сумі 3524,00 грн. на користь кредитора ГУ ДФС у Чернівецькій області.

За результатами розгляду заяв кредиторів ліквідатором ОСОБА_7 складено і надіслано до суду реєстр вимог кредиторів станом на 20.09.2018 р. (т. 2, а.с. 66). Розглянувши поданий реєстр, суд встановив, що до нього не включено вимоги кредитора ГУ ДФС у Чернівецькій області, отже, в даному судовому засіданні реєстр не може бути затверджено.

Відтак, у частині розгляду і затвердження реєстру вимог кредиторів розгляд справи в судовому засіданні належить відкласти.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 23, 25, 38, 40, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст.ст. 12, 20, 216, 234 Господарського процесуального кодексу України суд

У Х В А Л И В:

1. Визнати вимоги таких кредиторів, які вносяться ліквідатором до реєстру вимог кредиторів ОСОБА_1 ВУЖКГ:

1.1) ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області на суму 716101,00 грн. для задоволення в наступній черговості:

710948,96 грн. - у другу чергу (23819,61 грн. недоїмки зі страхових коштів та 687129,35 грн. капіталізованих платежів);

5152,04 грн. пені - в шосту чергу.

Судовий збір у сумі 3524,00 грн. включити до 1 черги реєстру вимог кредиторів;

1.2) Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області на суму 229649,54 грн. для задоволення в наступній черговості:

146577,81 грн. недоїмки зі страхових внесків - у другу чергу;

83071,73 грн. (18022,90 грн. фінансових санкцій та 65048,83 грн. пені) - в шосту чергу.

Судовий збір у сумі 3524,00 грн. включити до 1 черги реєстру вимог кредиторів;

1.3) Дочірньої компанії «Газ України» НАК «Нафтогаз України» на суму 465290,44 грн. для задоволення в наступній черговості:

441684,41 грн. основного боргу - в четверту чергу;

23606,03 грн. штрафу і пені - у шосту чергу.

Судовий збір у сумі 3524,00 грн. включити до 1 черги реєстру вимог кредиторів;

1.4) Чернівецького обласного центру зайнятості на суму 49050,88 грн. для задоволення в наступній черговості:

36547,99 грн. страхових внесків (36275,22 грн. недоїмки та 272,77 грн. страхових внесків, строк сплати яких не настав) - в другу чергу;

12502,89 грн. пені - в шосту чергу.

Судовий збір у сумі 3524,00 грн. включити до 1 черги реєстру вимог кредиторів;

1.5) ГУ ДФС у Чернівецькій області в сумі 2361,45 грн. для задоволення в наступній черговості:

1136,40 грн. основного боргу (241,28 грн. недоїмки із земельного податку та 895,12 грн. інших надходжень і зборів) - у третю чергу;

1225,05 грн. (1201,07 грн. штрафних санкції та 23,98 грн. пені) - в шосту чергу

Судовий збір у сумі 3524,00 грн. включити до 1 черги реєстру вимог кредиторів;

2. В частині розгляду реєстру вимог кредиторів розгляд справи відкласти на 15-00 год. 16 жовтня 2018 року.

3. Ліквідатору ОСОБА_7 до дати судового засідання 16.10.2018 р. надіслати до суду реєстр вимог кредиторів з усіма визнаними судом вимогами кредиторів та вимогами щодо заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, вимогами щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян, вимогами, забезпеченими заставою майна боржника, за даними обліку банкрута ОСОБА_1 ВУЖКГ.

4. Ухвалу надіслати ліквідатору ОСОБА_7, ОСОБА_2 виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, Головному управлінню Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, ДК «Газ України» НАК «Нафтогаз України» , Чернівецькому обласному центру зайнятості, ГУ ДФС у Чернівецькій області.

Порядок набрання ухвалою законної сили і оскарження

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст підписано 05 жовтня 2018 року.

Суддя Т.І.Ковальчук

СудГосподарський суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення04.10.2018
Оприлюднено09.10.2018
Номер документу76971861
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —926/1343-б/18

Ухвала від 09.04.2021

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 06.04.2021

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 19.03.2021

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 17.12.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 03.12.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 15.09.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 07.08.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 04.02.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

Ухвала від 20.01.2020

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Ковальчук Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні