Рішення
від 01.10.2018 по справі 0940/1296/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" жовтня 2018 р. №0940/1296/18

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - Гундяка В.Д.

секретар судового засідання Бунич Т.В.,

за участю: представників позивача Бойка Р.Б., Свирид Н.І., Винницького А.І.,

представника відповідачів Яремака Т.І.,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Хемосіл" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

24.07.2016 року приватне підприємство "Хемосіл" звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання до вчинення дій.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.07.2018 у даній справі відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.09.2018 первісного відповідача - Державну фіскальну службу України замінено належним відповідачем - Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області в частині позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення за №811484/31532026 від 22.06.2018 року.

Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали з підстав, зазначених в позовній заяві. Суду пояснили, що ПП "Хемосіл" надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №46 від 14.11.2017 та 30.11.2017, однак реєстрацію вказаної накладної було зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України та запропоновано підприємству надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивачем письмові пояснення з документами, які підтверджують реальність господарської операції за спірною податковою накладною було надано, проте 22.06.2018 року комісією ДФС України прийнято рішення №811484/31532026, яким позивачу відмовлено у реєстрації вищевказаної податкової накладної з підстав ненадання копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків. Не погоджуючись з вказаною відмовою, позивач оскаржив її до Комісії з питань розгляду скарг ДФС України, рішенням якої від 13.07.2018 за №18780/31532026/2 скаргу залишено без задоволення, а оскаржене рішення без змін. Відмову у задоволенні скарги мотивовано відсутністю копій документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт та відсутністю копій документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або неподання документів не у повному обсязі. ПП "Хемосіл" вважає вищевказані рішення, прийняті контролюючими органами, протиправними, просить скасувати дані рішення та зобов'язати зареєструвати вищезгадану податкову накладну.

Представник відповідачів в судовому засіданні проти позову заперечив з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву. Вказав, що позивачем сформовано та подано на реєстрацію податкову накладну, реєстрація якої контролюючим органом була зупинена. Так контролюючим органом встановлено невідповідність обсягів постачання товарів обсягам їх придбання та запропоновано надати підтверджуючі документи, які б могли свідчити про походження товару, який проданий за накладною, реєстрацію якої зупинено. Однак жодних документів, що підтверджували б походження товарів, який повинен надійти покупцю, чи свідчили б про факт придбання цих товарів фіскальному органу не подано. Податковий орган врахував, що поставка товару повинна здійснюватись згідно специфікацій до договору поставки за умови 100% передоплати протягом 3 банківських днів, а можливість перерахування авансових платежів специфікаціями не встановлено. Також станом на 14.06.2018 року товар покупцю поставлений не був, хоча з моменту оплати минуло 7 місяців. Окремо зазначив, що рішення Комісії ДФС України з розгляду скарг від 13.07.2018 за №18780/31532026/2 не породжує правових наслідків для позивача, а тому не може бути оскаржене. Позовна вимога щодо зобов'язання реєстрації податкової накладної є похідною від вимоги про визнання протиправним рішення комісії ГУ ДФС в Івано-Франківській області №811484/31532026 від 22.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №46 від 14.11.2017. Тому вважає, що рішення комісій Головного управління ДФС в Івано-Франківській області та ДФС України, які приймали рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за №811484/31532026 від 22.06.2018 та №18780/31532026/2 від 13.07.2018 про відмову позивачу у реєстрації податкової накладної №41 від 01.11.2017 є правомірними, прийняті контролюючим органом у відповідності до вимог чинного законодавства. Просив у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши представників сторін, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити з наступних мотивів.

В судовому засіданні встановлено, що 29.05.2017 між ПП "Хемосіл" в особі ОСОБА_5, як постачальником та ПП "Заубер-Україна" також в особі ОСОБА_5, як покупцем укладено договір поставки №14 (а.с. 15-20).

14.11.2017 ПП "Хемосіл" сформовано податкову накладну №46 на загальну суму 200 000,00 грн., в тому числі ПДВ в розмірі 33 333,33 грн. в результаті оплати ПП "Заубер-Україна" товару - коліс суцільнокатаних для рухомого складу залізниць, згідно договору поставки №14 від 29.05.2017 року, та яку 30.11.2017 направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с. 26).

30.11.2017 ДФС України сформовано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, згідно з якою відповідно до п. 201.16 ст.201 ПК України реєстрацію ПН/РК №46 від 14.11.2017 було зупинено, оскільки ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:8607 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення (а.с.27).

На підтвердження проведеної господарської операції, позивачем 19.06.2018 направлено Повідомлення №2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до якого додано пояснення специфіки господарської діяльності щодо податкової накладної №46 від 14.11.2017 (вх. №44 від 18.06.2018) з додатками: картка рахунку 361, акт звіряння взаєморозрахунків станом на 14.06.2018 року, виписка по рахунку за 14.11.2017 року, договір поставки №14 від 29.05.2017 (із специфікаціями), що підтверджується квитанцією №2 від 20.06.2018 (а.с. 28-31).

22.06.2018 комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення №811484/31532026 про відмову позивачу у реєстрації податкової накладної №46 від 14.11.2017. Підставою для такої відмови стало ненадання платником податку копії документів: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (а.с. 32).

04.07.2018 позивач подав скаргу до ДФС України на вищевказане рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами розгляду якої, 13.07.2018 прийнято рішення №18780/31532026/2 про залишення скарги позивача без задоволення та рішення комісії без змін з мотивів: відсутності у позивача копій документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; відсутності копій документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не у повному обсязі, (а.с. 35).

За наслідками судового розгляду суд погоджується з правомірністю прийняття вищевказаних рішень з огляду на нижчезазначене.

Податковий кодекс України (надалі - Кодекс) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1. статті 185 Кодексу ( в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг відповідно до пункту 187.1 статті 187 Кодексу вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Кодексу).

Пунктом 201.10 статті 201 Кодексу передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Кодексу).

За приписами пункту 74.2 статті 74 Кодексу в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункт 74.3 статті 74 Кодексу зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 року за № 1246 (надалі - Порядок), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 даного Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 цього Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року за № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Критерії) (в редакції чинній на момент зупинення реєстрації податкової накладної у спірних правовідносинах).

Відповідно до пункту 6 зазначених Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Кодекс, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік).

Відповідно до пункту 1 зазначеного Переліку вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року за № 567: 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв :договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" від 29.03.2017 за № 190 (в редакції, чинній на момент зупинення реєстрації податкової накладної у спірних правовідносинах) встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Дана постанова втратила чинність у зв'язку із прийняттям Кабінетом міністрів України постанови "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" N117 від 21.02.2018.

Так, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу Кабінет Міністрів України прийняв постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" N117 від 21.02.2018 (яка набрала чинності 22.03.2018), в пункті 2 якої установив, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 р. зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 р. № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 1 грудня 2017 р. не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

В п.14 Порядку зазначено, що зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою КМУ №117 від 21.02.2018 передбачено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування (пункт 15 даного Порядку).

Відповідно до пунктів 18, 19 цього Порядку письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункти 20 і 21 даного Порядку).

Як встановлено судом, позивачем було сформовано податкову накладну № 46 від 14.11.2017 на загальну суму 200 000,00 грн., в тому числі ПДВ в розмірі 33 333,33 грн. в результаті оплати ПП "Заубер-Україна" за поставку товару - колесо суцільнокатане для рухомого складу залізниць, згідно договору поставки №14 від 29.05.2017 року, та яку направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Так відповідно до договору поставки №14 від 29.05.2017 укладеного між ПП "Хемосіл", як постачальником та ПП "Заубер-Україна", як покупцем, постачальник бере на себе зобов'язання здійснити поставку покупцю, а покупець прийняти та оплатити поставлений товар - колісні пари, суцільнокатані колеса та запчастини до вантажних вагонів.

Згідно умов вказаного договору: поставка кожної партії товару здійснюється на підставі письмової заяви покупця, заявка покупця на партію товару направляється на електронну адресу постачальника, про отримання заявки та надання згоди на її виконання постачальник повідомляє покупця не пізніше 3 робочих днів від дати отримання заявки, шляхом надіслання рахунку-фактури, у випадку неможливості виконання заявки, чи виконання її з перенесенням термінів, постачальник повідомляє про це покупця не пізніше 3 робочих дні від дати отримання заявки, поставка товару здійснюється на умовах, визначених в специфікаціях, що є невід'ємними частинами договору.

Судом встановлено, що оплата за товар ПП "Заубер-Україна", згідно вказаного договору, була здійснена 14.11.2017 року, однак заявки на товар, рахунку-фактури чи повідомлення від продавця про те, що даний товар неможливо поставити або про виконання заявки з перенесенням термінів, сторонами договору складено не було.

Суд зазначає, що наявними в матеріалах адміністративної справи специфікаціями до договору поставки №14 від 29.05.2017 року визначено попередню оплату за поставку товару в розмір 100% протягом 3 банківських днів згідно отриманого рахунку, проте жодного платежу в сумі 200 000,00 грн. чи перерахунку авансу за поставку товару на дану суму, наданими позивачем специфікаціями не передбачено (а.с. 15-21).

Відповідно до наданих пояснень в судовому засіданні представниками сторін, станом на 14.06.2018 року поставка товару згідно вищевказаного договору від 29.05.2017 здійснена не була, хоча з моменту перерахунку ПП "Заубер-Україна" коштів в сумі 200 000,00 грн., в тому числі ПДВ в розмірі 33 333,33 грн. минуло 7 місяців.

Окрім цього позивачем ні суду, ні контролюючим органам не надано жодного документу, який свідчив би про походження (виготовлення чи придбання) товару, який повинен бути поставлений покупцю.

Також суд звертає увагу на те, що згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ПП "Хемосіл" та ПП "Заубер-Україна" є одна особа - ОСОБА_5, тобто вказана особа, в розумінні підпункту 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України є пов'язаною особою. Тому відносини між вказаними підприємствами беззаперечно можуть впливати на умови або економічні результати їх діяльності.

Згідно з частиною 1 статті 42 Господарського кодексу України, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Абзацом 4 частин 1 статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено, що господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Виходячи із викладеного, суд зазначає, що фактично господарська операція між позивачем та ПП "Заубер-Україна" позбавлена мети, а саме досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку, що виключає можливість реєстрації податкової накладної №46 від 14.11.2017.

Таким чином наявність вищенаведених фактів свідчать про удаваність правочину (договору поставки товару №14 від 29.05.2017), укладеного між ПП "Хемосіл" та ПП "Заубер-Україна".

З урахуванням викладеного, на переконання суду, позивачем не подано при реєстрації податкової накладної чи розгляді адміністративної справи належних документів і письмових доказів щодо здіснення поставки товару з метою виконання договору №14 від 29.05.2017, укладеного з ПП "Заубер-Україна", а тому рішення відповідачів про порушення позивачем підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу, а саме: надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, сформовано правильно.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісій Головного управління ДФС в Івано-Франківській області та ДФС України за №811484/31532026 від 22.06.2018 та №18780/31532026/2 від 13.07.2018 про відмову позивачу у реєстрації податкової накладної №46 від 14.11.2017 прийняті відповідно до вимог чинного законодавства та є правомірними.

Також, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної прийняті контролюючим органом законно, то підстави для задоволення позовної вимоги про зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну за №46 від 14.11.2017 року відсутні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, а тому у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

На підставі Податкового кодексу України, керуючись статтями 139, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

в задоволенні позову відмовити.

Судові витрати віднести на рахунок позивача.

Згідно ст.255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників справи:

позивач: приватне підприємство "Хемосіл", код ЄДРПОУ 31532026, вул. Каракая, 24, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77304;

відповідачі: Державна фіскальна служба України, код ЄДРПОУ 39292197, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053;

Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, код ЄДРПОУ 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018.

Рішення складене в повному обсязі 08.10.2018 року.

Суддя /підпис/ Гундяк В.Д.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2018
Оприлюднено09.10.2018
Номер документу76987097
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0940/1296/18

Рішення від 01.10.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Рішення від 01.10.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні