Справа № 1540/3428/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2018 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С. при секретарі Кузьменко Е.Х., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження (з викликом сторін) справу за адміністративним позовом Виробничо-комерційної фірми «Марс» у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Державної фіскальної служби України про скасування рішення Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 21.12.2017 року №455798/39648145 про відмову ВКФ «Марс» МП у формі ТОВ зареєструвати розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9 до податкової накладної від 10.11.2017 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних, зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9 до податкової накладної від 10.11.2017 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних 14.12.2017 року датою фактичної подачі на реєстрацію в ЄРПН,-
ВСТАНОВИВ:
З позовом до суду звернулось Виробничо-комерційна фірма «Марс» у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Державної фіскальної служби України про скасування рішення Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 21.12.2017 року №455798/39648145 про відмову ВКФ «Марс» МП у формі ТОВ зареєструвати розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9 до податкової накладної від 10.11.2017 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних, зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9 до податкової накладної від 10.11.2017 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних 14.12.2017 року датою фактичної подачі на реєстрацію в ЄРПН.
В судовому засіданні 05.10.2018 року представником позивача були підтримані заявлені позовні вимоги в повному обсязі, оскільки комісія ДФС України протиправно відмовила у реєстрації розрахунку коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9 до податкової накладної від 10.11.2017 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних у реєстрі та не навела жодного посилання в рішенні на норми права за якими було відмовлено у реєстрації та не зазначило які саме потрібно платнику податків подати докази в обґрунтування товарності операцій з контрагентами. Представник відповідача ДФС України заперечив проти задоволення позовних вимог з підстав, наведених у письмових запереченнях проти позову, а саме пояснив, що відповідач подав до реєстрації податків розрахунок сума яких перевищує суму придбання товарів та послуг у відповідних податкових періодах та не надав додаткових доказів щодо придбання (вироблення) різниці вказаних сум у відповідних податкових періодах.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача та дослідивши наявні в справі письмові докази суд встановив наступні факти та обставини:
Відповідач – ДФС України на підставі ст.1 Закону України «Про державну податкову службу» є центральним органом державної виконавчої влади, яка регулює податкову політику держави та згідно ст.7,10,11 цього ж Закону здійснює повноваження щодо прийняття податкових звітів та декларацій від платників податків, встановлення порушень податкового законодавства, нарахування стягнення заборгованості з податків та зборів, штрафних санкцій, прийняття податкової та іншої звітності від платників податків у порядку, встановленому законом, а тому позовні вимоги щодо оскарження його актів з цього приводу, на підставі положень ст.55 Конституції України, п.1 ч.1 ст.19 КАС України підвідомчі адміністративним судам та повинні розглядатись у порядку адміністративного судочинства.
Судом встановлено, що у зв'язку з поверненням ВКФ «МАРС» МП у формі ТОВ товару постачальник - ТОВ «КМ- ІНЖИНІРИНГ», на підставі п. 192.1 ст. 192 ПК України ТОВ «КМ-ІНЖИНІРИНГ» було складено розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9 до податкової накладної від 10.11.2017 року №1. Податкова накладна від 10.11.2017 року №1 видана ТОВ «КМ-ІНЖИНІРИНГ» (код СРИОУ 39648145) ВКФ «МАРС» у формі ТОВ (код ЄДРПОУ 13880445) на загальну суму 294792 грн., в тому числі ПДВ 49132 грн. Вказана податкова накладна була зареєстрована в ЄРПН.
Відповідно до приписів п.192.1 ст.192. п.201.10. ст.201 ВКФ «МАРС» МП у формі ТОВ розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9. складений до податкової накладної від 10.11.2017 року №1. направлено 14.12.2017р. до ДФС для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно отриманої квитанції №1 від 14.12.2017 р. розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9. прийнято, але реєстрацію зупинено. В квитанції було зазначено: відповідно до п.201.16 ст.201 ПК У реєстрація ІІН РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним підпунктом 3 пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:7212. РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним підпунктом 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації РК в ЄДРПН. затверджених наказом МФУ від 13.06.201 7 №567.
Пропонувалося надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до гі. «в»п.п.201.16.1201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу. Відповідно до п.п.3 п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФ України від 13.06.2017 року №567 розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції га послуг - перших двох цифр кодів).
ВКФ «МАРС» у формі ТОВ на виконання п.п.201.16.2.п.201.16.ст.201 ПК України 14.12.2017 року було направлено на адресу ДФС документи про підтвердження реальності здійснення операцій, а саме направлено Договір поставки від 24.04.2017 року № 3/07-17. укладений ТОВ «КМ-ІНЖИНІРИНГ» та ВКФ «МАРС» у формі ТОВ, видаткова накладна № 37 від 10.11.2017 року про одержання товару ВКФ «МАРС» у формі ТОВ на загальну суму 294792,00 грн. в тому числі ПДВ на суму 49792,00грн.. видаткова накладна на повернення товару №3 від 27.11.2017 року. Також надано інформацію за встановленою формою щодо: видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010); кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД. що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку: кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010). що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку. Таблиця надіслана в електронному вигляді засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.
Рішенням комісії ДФС яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації, від 21.12.2017 року № 455798'39648145 року було відмовлено в реєстрації розрахунку коригування від 27.11.2017 року №9 в ЄРПН, яке було одержано позивачем 22.12.2017 року.
Основними видами діяльності ВКФ «МАРС» у формі ТОВ є: код КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи код КВЕД 33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування.
З представлених документів вбачається, що податкова накладна від 10.1 1.2017 року №1 видана ТОВ «КМ-ІНЖИНІРИНГ» (код ЄДРПОУ 39648145) ВКФ «МАРС» у формі ТОВ (код ЄДРПОУ 13880445) на виконання Договору №3/07-17 від 24.04.2017 про поставку товару на загальну суму 294 792, 00 грн.. в тому числі ПДВ 49132 грн. (а саме товарів за кодом УКТ ВЕД: № 7316 (вентиляційний профіль 30У) – 952,5 пог.м.. №7326909490 (кутник монтажний ЗВ/УГМ 004) - у кількості 1000 шт., №7210490000 (сталь оцинкована 0,9x1250х2000) - у кількості 1270,75м.кв.. №7212300000 (сталь оцинкована 0.65x1250\2000 - у кількості 195 м.кв.). Зазначена податкова накладна зареєстрована в ЄРПН. Вказаний товар був переданий ТОВ «КМ-ІНЖИНІРИНГ» (Постачальником) ВКФ «МАРС» у формі ТОВ (Замовнику). що підтверджується видатковою накладною від 10.11.2017 року №37 на загальну суму 294 792. 00 грн.. в тому числі ПДВ 49132 грн. Зазначений товар позивач планував використовувати у своїй діяльності. Товар доставлений транспортом ТОВ «КМ-ІНЖИНІРИНГ» .
В результаті того, що ВКФ «МАРС» у формі ТОВ не мало змоги розрахуватися за поставлені товари, останнє вирішило повернути зазначений товар постачальнику - ТОВ «КМ-ІНЖИНІРИНГ», який в свою чергу не заперечував про таке повернення. Відповідно до накладної від 27.1 1.2017 року №3 на загальну суму 294792, 00 грн.. у тому числі ПДВ 49132 грн., ТОВ «КМ-ІНЖИНІРИНГ» було виписано для ВКФ «МАРС» розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9 до податкової накладної від 10.11.2017 року №1 .
ВКФ «МАРС» у формі ТОВ у встановленому порядку направило до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9, складеного до податкової накладної від 10.11.2017 року № 1.
Первинні документи, оформлені в рамках Договору поставки від 24.04.2017 року № 3/07-17, не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу 198, 201 Податкового кодексу України. ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.
Рішенням комісії ДФС від 21.12.2017 року №455798/39648145 було відмовлено в реєстрації розрахунку коригування показників від 27.11.2017 року №9.
Розглянувши надані додаткові пояснення та відзив на позов, після дослідження письмових доказів, які містяться у матеріалах справи, суд приходить до висновку про необхідність задоволенні позовних вимог з огляду на наступне.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21 грудня 2016 року № 1797- VIII було внесено ряд суттєвих змін до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
Відповідним Законом було доповнено статтю 201 Податкового кодексу України пунктом 201.16 наступного змісту: «реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування р» Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.^ статті 74 цього Кодексу».
У відповідності до вимог п. 74.2 ст. 72 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автомати зованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Процедура зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з наступним прийняттям рішення про їх реєстрацію / відмову реєстрації на даний час регламентована:
Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-УІ (зі змінами та доповненнями); Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (далі за текстом - Наказ № 567); Постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 року № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій» (далі за текстом - Постанова № 190); Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 566 «Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30620 (далі за текстом - Наказ № 566); Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» від 29 грудня 2010 року № 1246 (зі змінами та доповненнями; далі за текстом - Постанова № 1246).
У відповідності до вимог п.12 Постанови №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
У відповідності до вимог п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом №567, Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Згідно з пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Такий перелік затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, та передбачає надання платником податків для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв необхідно надати: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (п.2 Вичерпного переліку, затвердженого наказом № 567).
У відповідності до вимог пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 1 наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» № 566, цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів.
За приписами пункту 2 Порядку № 566, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації».
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України № 190 від 29.03.2017 року підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилаєте платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пп. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України).
У відповідності до п.20 Постанови № 1246 у разі надходження до ДФС рішенню суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З урахуванням фактичних обставин справи, суд вважає, що подані для проведення реєстрації зареєструвати розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9 до податкової накладної від 10.11.2017 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних надавали змоги податковому органу прийти до висновку про фактичність проведених операцій, проведення оплати їх вартості, постачання та повернення постачальнику та виникнення у позивача права на корегування розміру податкового кредиту та зобов'язання з ПДВ з даної операції.
Протиправність та безпідставність таких рішень та дій податкового органу в аналогічній справі підтверджена постановою Верховного Суду від 31.01.2018 року по справі №825/847/17, в зв'язку із чим, відповідно до положень ч.5 ст.242 КАС України, ці висновки Верховного Суду України обов'язково повинні враховуватись судами при розгляді аналогічних спорів.
Таким чином, суд не погоджується з тим, що рішення комісії ДФС України про відмову в реєстрації податкових накладних позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних із посиланням на підставу - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування відповідають закону, а тому, позовні вимоги слід задовольнити повністю на підставі положень ч.1 ст.245 КАС України скасувати рішення ДФС України та зобов'язати відповідача зареєструвати розрахунок від 27.11.2017 року №9 датою його подання для реєстрації.
Судові витрати розподілити за правилами ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст.139, 242-246 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Скасувати рішення Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 21.12.2017 року №455798/39648145 про відмову ВКФ «Марс» МП у формі ТОВ зареєструвати розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9 до податкової накладної від 10.11.2017 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 27.11.2017 року №9 до податкової накладної від 10.11.2017 року №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних14.12.2017 року датою фактичної подачі на реєстрацію в ЄРПН.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 09.10.2018 року.
Рішення суду може бути оскаржено до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Єфіменко К.С.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2018 |
Оприлюднено | 11.10.2018 |
Номер документу | 76987448 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні