Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
05 жовтня 2018 р. № 2040/7236/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (АДРЕСА_1,63002, код НОМЕР_2) до Валківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області (вул. Пушкіна, буд. 26,м. Валки,Валківський район, Харківська область,63002, код ЄДРПОУ40387023) про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправними дії Валківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України щодо відмови в проведенні перерахунку пенсії ОСОБА_1 з врахуванням винагороди за вислугу років, компенсації за невикористану відпустку та сум премії, що виплачені ОСОБА_1 за час роботи згідно довідок від 20.12.2013 року № 128/Гр/05-00-37 га №129/Гр/-05-00-37 про додаткові види оплати праці, що надавалася ОСОБА_1 для розрахунку пенсії як державному службовцю та даними форми ОК-5;
- зобов'язати Валківське об'єднане управління Пенсійного фонду України вчинити певні дії, а саме провести ОСОБА_1 перерахунок пенсії державного службовця з червня 2011р., включивши до складу заробітної плати винагороду за вислугу років у розмірі 40% - 890,0 грн., суми премії, що виплачені ОСОБА_1 за час роботи згідно довідок від 20.12.2013 року № 128/Гр/05-00-37 га № 129/Гр/05-00-37 про додаткові види оплати праці, що надавалася ОСОБА_1 для розрахунку пенсії як державному службовцю та даних форми ОК-5, які враховуються при обчисленні пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" та з врахуванням компенсації за невикористану відпустку із збереженням проценту нарахування пенсії на момент виходу на пенсію у червні 2011 року в розмірі 90% та фіксованої індексації пенсії у сумі 172,72 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідачем всупереч вимог закону відмовлено позивачу у перерахунку пенсійних виплат з урахуванням усіх видів доходів, що включаються до заробітної плати позивача та з яких відповідно до закону сплачений єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідач подав до суду відзив на адміністративний позов, в якому проти позову заперечував з підстав того, що вказані позивачем у позові виплати, які просить врахувати позивач не включаються до структури заробітної плати державного службовця.
Ухвалою суду від 09.10.2018 року позовну заяву в частині заявлених вимог за період з червня 2011 року по 03.03.2018 року було залишено без розгляду з огляду на пропущений строк звернення до суду.
Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову та відзиву проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд встановив наступні обставини.
ОСОБА_1 перебуває на обліку в Валківському ОУПФУ Харківської області з червня 2011 року та одержує пенсію державного службовця згідно з Законом України Про державну службу .
У жовтні 2017р. позивач звернулася до Валківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України (в подальшому - Відповідач) про надання інформації щодо сум, які враховані при нарахуванні пенсії державного службовця.
Відповідач листом від 27.10.2017р.№ 2261/02- 06 повідомив, що при обчисленні пенсії надбавка за вислугу років врахована у розмірі 30% - 667,50 грн.(замість 40%- 890,0 грн.), тобто не в повному розмірі, без пояснення причин такого неврахування.
Крім того, до складових обрахунку пенсії позивача не включені суми премій за попередньо відпрацьований період та компенсації за невикористані відпустки, які були виплачені з запізненням та значаться у даних моєї персональної електронної облікової картки(ОК-5).
22 листопада 2017 року позивач звернувся до відповідача із заявою про проведення перерахунку пенсії з врахуванням виплачених сум компенсації за невикористані відпустки та премій за відпрацьований час , що значаться у формі ОК-5.
Відповідач, листом від 30.11.2017 за № 2589/02-06 повідомив, що інші виплати, а саме компенсація за невикористану відпустку при перерахунку пенсії не враховані в зв'язку з тим, що ст. 33 Закону України Про державну службу не передбачено віднесення вищевказаних виплат до складових заробітної плати, які враховуються при призначенні пенсії.
У червні 2018р. позивач звернувся до відповідача із заявою про перерахунок пенсії на підставі довідки про складові заробітної плати від 20.12.2013 року № 128/Гр/05-00-37 яка відповідає вимогам постанови правління Пенсійного фонду України від 04.09.2013 року № 15-16 та в якій вказана винагорода за вислугу років 40% в сумі 890 грн.
Відповідач листом від 02.07.2018р. №1559/02-38 відмовив позивачу у проведенні перерахунку пенсії, мотивуючи тим, що на сьогоднішній день пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003р.
При розрахунку пенсії позивача суми виплаченої премії враховані по квітень 2011 року включно.
Відповідно даних розрахункового листа за квітень 2011р. позивачу виплачено щомісячну премію за грудень 2010р. в сумі 658,95грн. Така ж сума премії за квітень вказана у довідці від 20.12.2013 року № 129/Гр/05-00-37. Тобто, за основним місцем роботи премії виплачувались з запізненням. Після виходу на пенсію позивач не працював.
На запит позивача відповідачем 05.12.2017р. надано інформацію щодо персоніфікації за формою ОК-5. Згідно даних персональної електронної облікової картки(ОК-5) значаться суми виплат по жовтень 2011р. включно.
Отже в формі ОК-5 значаться суми премій, які позивачу нараховані за відпрацьований час за основним місцем роботи з квітня 2011р по день звільнення (05.06.2011р) включно.
Згідно з пп.4.3.3.п.4.3 розд.4 Постанови КМУ від 27.09.2010р.№21-5 Про затвердження Інсгрукції про порядок нарахування і сплати єдиною внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Інструкція), якщо нарахування заробітної плати здійснюється за попередній період, зокрема у зв'язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони включаються до заробітної плати того місяця, у якому були здійснені нарахування.
Згідно ч.2 ст.7 Закону України від 08.07.2010 р. №2464 Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон 2464) та пп.4.3.4 Інструкції для осіб, які працюють у сільському господарстві, зайняті на сезонних роботах, виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами, творчих працівників (архітекторів, художників, артистів, музикантів, композиторів, критиків, мистецтвознавців, письменників, кінематографістів), та інших осіб, які отримують заробітну плату (дохід) за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, єдиний внесок нараховується на суму, що визначається шляхом ділення заробітної плати (доходу), виплаченої за результатами роботи, на кількість місяців, за які вона нарахована.
Зазначений порядок нарахування внеску поширюється також на осіб, яким після звільнення з роботи нараховано заробітну плату (дохід) за відпрацьований час. Тобто, з вказаних у формі ОК-5 сум виплат єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування мною сплачено в повному обсязі.
Постановою Правління Пенсійного фонду України від 14 лютого 2011 року № 5-1 "Про виконання рішення окружного адміністративного суду міста Києва по справі № 2а- 4753/2670" затверджена нова форма довідки про складові заробітної плати, яка подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу", в якій передбачено графи надбавка за високі досягнення у праці, премії, премії до державних, професійних свят та ювілейних дат, та "інші виплати", до якої включається матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, допомога на оздоровлення, грошові винагороди, індексація та інші надбавки, на які нараховані були страхові внески. При цьому, чітко передбачено, що із усіх виплат, які вказані в цій довідці нараховуються і сплачуються страхові внески, а з 01.01.2011 року - єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до ст. 37 Закону України Про державну службу (в редакції від 01.01.2011 року, що діяла на час призначення позивачу пенсії) на одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством пенсійного віку, за наявності страхового стажу для чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років, та які на час досягнення пенсійного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менше 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, - незалежно від місця роботи на час досягнення пенсійного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця
відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі.
Пенсія державним службовцям у частині, що не перевищує розміру пенсії із солідарної системи, що призначається відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", виплачується за рахунок коштів Пенсійного фонду України. Частина пенсії, що перевищує цей розмір, виплачується за рахунок коштів Державного бюджету України.
Відповідно до ст. 33 Закону України Про державну службу (в редакції від 01.01.2011 року, що діяла на час призначення позивачу пенсії) оплата праці державних службовців повинна забезпечувати достатні матеріальні умови для незалежного виконання службових обов'язків, сприяти укомплектуванню апарату державних органів компетентними і досвідченими кадрами, стимулювати їх сумлінну та ініціативну працю.
Заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.
Посадові оклади державних службовців установлюються залежно від складності та рівня відповідальності виконуваних службових обов'язків.
Доплата за ранг провадиться відповідно до рангу, присвоєного державному службовцю.
Надбавка за вислугу років виплачується державним службовцям щомісячно у відсотках до посадового окладу з урахуванням доплати за ранг і залежно від стажу державної служби у таких розмірах: понад 3 роки - 10, понад 5 років - 15, понад 10 років - 20, понад 15 років - 25, понад 20 років - 30, понад 25 років - 40 відсотків.
Державним службовцям можуть установлюватися надбавки за високі досягнення у праці і виконання особливо важливої роботи, доплати за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників та інші надбавки і доплати, а також надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань.
Відповідно до ч. 1 ст.1 Закону України Про оплату праці заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу,
Статтею 2 Закону України Про оплату праці визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітні плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати, до яких належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами, і положеннями, виплати в рамках грантів, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства, або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.
Статтею 90 Закону України Про державну службу встановлено, що пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Відповідно до ч. 2 ст. 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну. плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. Зокрема, статтею 41 цього Закону передбачено, що до такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно із зазначеним Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.
За змістом наведених норм чинного законодавства отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії.
У разі відсутності на день призначення пенсії даних про заробітну плату (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії, для визначення середньої заробітної плати (доходу) враховується наявна заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії, з наступним перерахунком заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії після отримання даних про заробітну плату (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії.(абз. 7 ч. 2 ст. 40 Закону).
За таких обставин суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими.
Щодо посилання відповідача на рішення Валківського районного суду Харківської області від 13.06.2018 року у справі № 615/1521/17 суд зазначає наступне.
З даних Єдиного державного реєстру судових рішень вбачається, що Валківським районним судом Харківської області було ухвалене рішення від 13.06.2018 року, яким зокрема в задоволення вимоги щодо визнаня протиправними дії Валківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України щодо відмови в проведенні перерахунку пенсії ОСОБА_1 з врахуванням винагороди за вислугу років згідно довідок від 20.12.2013 року № 128/Гр/05-00-37 га №129/Гр/-05-00-37 про додаткові види оплати праці, що надавалася ОСОБА_1 для розрахунку пенсії як державному службовцю та зобов'язання Валківське об'єднане управління Пенсійного фонду України вчинити певні дії, а саме провести ОСОБА_1 перерахунок пенсії державного службовця з червня 2011р., включивши до складу заробітної плати винагороду за вислугу років у розмірі 40% - 890,0 грн. відмовлено з підстав того, що позивачем не реалізовано її право на звернення із відповідною заявою про перерахунок пенсії на підставі довідки про складові заробітної плати (посадовий оклад, надбавка за ранг або кваліфікаційні класи, або класний чин, або спеціальні звання, або дипломатичний ранг, надбавка (винагорода) за вислугу років), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України Про державну службу від 20.12.2013 року № 128/Гр/05-00-37. З урахуванням вказаних обставин Валківський районний суд визнав вказані позовні вимоги такими, що заявлені передчасно.
Відомостей про набрання законної сили вказаним рішенням Валківського районного суду в Єдиному державному реєстрі судових рішень не міститься, копію рішення, що набрало законної сили відповідач до суду не надав. Крім того, як вбачається з даних Єдиного державного реєстрі судових рішень, вказане рішення було оскаржено відповідачем до Харківського апеляційного адміністративного суду.
Суд також зазначає, що у справі, що розглядається позивачем оскаржується відмова органу пенсійного фонду зробити вказаний перерахунок із урахуванням винагороди за вислугу років від 02.07.2018 року № 1559/02-38 на звернення позивача, разом з яким позивачем подано до пенсійного органу довідку. Вказане звернення подано позивачем у червні 2018 року, тобто після ухвалення рішення Валківським районним судом, а відтак підстави для звернення до суду з вказаними вимогами у вказаній справі не є тотожними з підставами звернення у справі № 615/1521/17.
За таких обставин вказаний довод відповідача не береться до уваги судом.
З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог позивача.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 139, 241-247, 255, 257, 263, 291, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Валківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними дії Валківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України щодо відмови в проведенні перерахунку пенсії ОСОБА_1 з врахуванням винагороди за вислугу років, компенсації за невикористану відпустку та сум премії, що виплачені ОСОБА_1 за час роботи згідно довідок від 20.12.2013 року № 128/Гр/05-00-37 га №129/Гр/-05-00-37 про додаткові види оплати праці, що надавалася ОСОБА_1 для розрахунку пенсії як державному службовцю та даними форми ОК-5.
Зобов'язати Валківське об'єднане управління Пенсійного фонду України вчинити певні дії, а саме провести ОСОБА_1 перерахунок пенсії державного службовця з 03.03.2018 р., включивши до складу заробітної плати винагороду за вислугу років у розмірі 40% - 890,0 грн., суми премії, що виплачені ОСОБА_1 за час роботи згідно довідок від 20.12.2013 року № 128/Гр/05-00-37 га № 129/Гр/05-00-37 про додаткові види оплати праці, що надавалася ОСОБА_1 для розрахунку пенсії як державному службовцю та даних форми ОК-5, які враховуються при обчисленні пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" та з врахуванням компенсації за невикористану відпустку із збереженням проценту нарахування пенсії на момент виходу на пенсію у червні 2011 року в розмірі 90% та фіксованої індексації пенсії у сумі 172,72 грн.
Стягнути з Валківського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Харківської області (вул. Пушкіна, буд. 26, м. Валки, Валківський район, Харківська область,63002, код ЄДРПОУ: 40387023) на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1,63002, ідент. код : НОМЕР_1) за рахунок бюджетних асигнувань суму сплаченого судового збору в розмірі 704,80 грн. (сімсот чотири гривні 80 копійок).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Скарга може бути подана у порядку п.15.5 Розділу VII КАС України до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Суддя Кухар М.Д.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2018 |
Оприлюднено | 09.10.2018 |
Номер документу | 76987798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Кухар М.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні