Рішення
від 09.10.2018 по справі 2540/3021/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2018 року м. Чернігів Справа № 2540/3021/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Тихоненко О.М.

розглянувши у розглянувши в спрощеному позовному провадженні, без повідомлення (виклику) сторін, справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області до Державного підприємства Чернігівський обласний виробничо-технічний центр стандартизації, метрології та якості продукції Чернігівоблагростандарт про стягнення податкового боргу,

У С Т А Н О В И В:

03.09.2018 Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (далі - ГУДФС у Чернігівській області, позивач) звернулось до суду з позовом до Державного підприємства Чернігівський обласний виробничо-технічний центр стандартизації, метрології та якості продукції Чернігівоблагростандарт (далі - ДП Чернігівоблагростандарт , відповідач) та просить стягнути з розрахункових рахунків відповідача податковий борг на загальну суму 70 438,95 грн., а саме: з податку на нерухоме майно в сумі 10832,02 грн., по земельному податку в сумі 58 587,41 грн. та частини чистого прибутку державних унітарних підприємств в сумі 1 019,52 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач належні платежі до бюджету не сплачує.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 11.09.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Також надано відповідачу 15-денний строк з дня вручення йому даної ухвали для надіслання відзиву на позов.

Представник відповідача у встановлений ухвалою судді від 11.09.2018 строк відзив на позов не надав, тому суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в матеріалах справи доказами.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов має бути задоволений з наступних підстав.

Відповідач зареєстрований, як юридична особа 19.07.1993, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.8-9), та перебуває на обліку як платник податків 13.07.1995 (а.с. 10-11).

Відповідно до пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до пп. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в установлені строки.

Відповідач несвоєчасно і не в повному обсязі вносить податки до бюджету. Відповідно до розрахунку позивача відповідач має податковий борг: по земельному податку з юридичних осіб в сумі 58587,41 грн., по платежу - частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств) в сумі 1019,52 грн та по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами в сумі 10832,02 грн.

Податковий борг по земельному податку з юридичних осіб у відповідача виник у зв'язку із несплатою ним самостійно визначених у податкових деклараціях зобов'язань, а саме № 9018035042 від 16.02.2016 та № 9009658385 від 02.02.2017, які в силу положень статті 54 Податкового кодексу України, є узгодженими (а.с.13-16).

Також, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 02.10.2017 № 0022531204 за платежем земельний податок з юридичних осіб, яким зобов'язано сплатити щтраф у розмірі 3927,05 грн (а.с.17), яке відповідачем отримано, однак борг не сплачено.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача по земельному податку з юридичних осіб з урахуванням пені та штрафу складає 58587,41 грн.

Податковий борг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у відповідача виник у зв'язку із несплатою ним самостійно визначених у податкових деклараціях зобов'язань, а саме № 9014584923 від 11.02.2016 та № 9009637820 від 02.02.2017, які в силу положень статті 54 Податкового кодексу України, є узгодженими (а.с.19-20).

Також, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 24.07.2017 № 0008991204 по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, яким зобов'язано сплатити щтраф у розмірі 699,39 грн (а.с.21), яке відповідачем отримано, однак борг не сплачено.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з урахуванням пені та штрафу складає 10832,02 грн.

Податковий борг по платежу - частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств і організацій) у відповідача визначено податковим повідомленням-рішенням від 19.06.2017 № 0000311204 в сумі 1020 грн (а.с.23), яке відповідачем отримано, однак борг не сплачено.

З урахуванням переплати за попередній податковий період сума заборгованості з частини чистого прибутку державних унітарних підприємств складає 1019,52 грн.

Наявність у підприємства вищевказаного податкового боргу підтверджується довідкою по запиту користувача (а.с.12).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У відповідності до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт:

невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації;

завищення розміру задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу;

заниження або завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Згідно із п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу.

Відповідно до п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.

Відповідно до пп. 59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до пп. 59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Пунктом 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідачу направлено податкову вимогу від 11.08.2016 № 1703-17, яка отримана представником відповідача 15.08.2016 (а.с.29).

Відповідно до п. 41.2 ст.41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Враховуючи, що на момент звернення ГУДФС у Чернігівській області до суду з позовом податкові повідомлення-рішення, якими підприємству нараховано податковий борг ні в судовому, ні в адміністративному порядку не скасовані та є чинними, а податкові зобов'язання визначені відповідачем в податкових деклараціях в силу положень ст.54 Податкового кодексу України є узгодженими, суд вважає, що позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і мають бути задоволені повністю.

Керуючись статтями 241-243, 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області до Державного підприємства Чернігівський обласний виробничо-технічний центр стандартизації, метрології та якості продукції Чернігівоблагростандарт про стягнення податкового боргу задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з розрахункових рахунків Державного підприємства Чернігівський обласний виробничо-технічний центр стандартизації, метрології та якості продукції Чернігівоблагростандарт (код ЄДРПОУ 05500641) податковий борг в загальній сумі 70438,95 грн на наступні бюджетні рахунки:

10832 (десять тисяч вісімсот тридцять дві) грн. 02 коп. з податку на нерухоме майно на р/о 31415513025002, отримувач - УК у м. Чернігові/м. Чернігів/18010400, код отримувача 38054398, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998;

58 587 (п'ятдесят вісім тисяч п'ятсот вісімдесят сім) грн. 41 коп. земельного податку на р/о 33212811025002, отримувач - УК у м. Чернігові/м. Чернігів/18010500, код отримувача 38054398, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998;

1019 (одна тисяча дев'ятнадцять) грн. 52 коп. частини чистого прибутку державних унітарних підприємств на р/о 31114074025002, отримувач - УК у м. Чернігові/м. Чернігів/21010100, код отримувача 38054398, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО 899998.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Позивач: Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39392183);

Відповідач: Державне підприємство Чернігівський обласний виробничо-технічний центр стандартизації, метрології та якості продукції Чернігівоблагростандарт (вул. Інструментальна, 10, м. Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ 05500641).

Повне судове рішення складено 09.10.2018.

Суддя О.М. Тихоненко

Дата ухвалення рішення09.10.2018
Оприлюднено10.10.2018
Номер документу76994533
СудочинствоАдміністративне
Сутьможливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Пунктом 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається). Відповідачу направлено податкову вимогу від 11.08.2016 № 1703-17, яка отримана представником відповідача 15.08.2016 (а.с.29). Відповідно до п. 41.2 ст.41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Відповідно до пунктів 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Враховуючи, що на момент звернення ГУДФС у Чернігівській області до суду з позовом податкові повідомлення-рішення, якими підприємству нараховано податковий борг ні в судовому, ні в адміністративному порядку не скасовані та є чинними, а податкові зобов'язання визначені відповідачем в податкових деклараціях в силу положень ст.54 Податкового кодексу України є узгодженими, суд вважає, що

Судовий реєстр по справі —2540/3021/18

Рішення від 09.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 04.09.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні