Рішення
від 09.10.2018 по справі 492/1246/18
АРЦИЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 492/1246/18

Провадження № 2/492/630/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2018 року м. Арциз

Арцизький районний суд Одеської області в складі:

Головуючого - судді Череватої В.І.

за участю секретаря судового засідання - Каширної О.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Арцизі Одеської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Арцизької міської ради Одеської області, Відділу надання адміністративних послуг Арцизької районної державної адміністрації про скасування запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом та просить ухвалити рішення, яким визнати незаконним внесення запису в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно щодо реєстрації права власності на ? частку житлового будинку з господарськими спорудами № 4, розташованого за адресою: Одеська область, місто Арциз, вул. Лінія 4 відносно Арцизької міської ради, номер запису 10087447 від 04 березня 2005 року та зобов'язати Відділ надання адміністративних послуг Арцизької районної державної адміністрації (код 39641155) скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно щодо реєстрації права власності на ? частку житлового будинку з господарськими спорудами № 4, розташованого за адресою: Одеська область, місто Арциз, вул. Лінія 4 відносно Арцизької міської ради номер запису 10087447 від 04 березня 2005 року.

Свої вимоги мотивувала тим, що є власницею ? частки житлового будинку з господарськими спорудами № 4, розташованого в АДРЕСА_1. На даний час позивач не має можливості розпоряджатися квартирою, оскільки відповідно до інформації з реєстру прав власності на нерухоме майно, житловий будинок за адресою: м. Арциз, вул. Лінія 4, буд. 4 зареєстровано ? частку за фізичними особами та ? частку за Арцизькою міською радою номер запису 10087447 від 04 березня 2005 року. Вказаний факт порушує її права як власника, і фактично позбавило її права власності на нерухоме майно без відповідних на то законних підстав, що зумовило звернення до суду.

Особи, що беруть участь у справі, про час і місце судового розгляду сповіщені належним чином у порядку ст. ст. 128, 130, 131 ЦПК України.

Ухвалою суду від 15.08.2018 року провадження у справі відкрито.

Позивач ОСОБА_1 та її представник ОСОБА_2 в судове засідання не з'явилися, звернулися до суду з заявою про розгляд справи за їх відсутності, згідно якій вони позов підтримали повністю та просили суд позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача - Арцизької міської ради Одеської області у судове засідання не з'явився, до суду надав заяву про розгляд справи за його відсутності, згідно якій не заперечує проти задоволення позову.

В судове засідання представник відповідача - Відділу надання адміністративних послуг Арцизької районної державної адміністрації не з'явився, звернувся до суду з заявою про розгляд справи за його відсутності, згідно якій не заперечує проти задоволення позову.

Крім того, у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, в силу ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з копії технічного паспорту на житловий будинок індивідуального житлового фонду від 08.08.1997 року, реєстраційний № 29-205, ? частка житлового будинку з господарськими спорудами № 4, розташованого за адресою: АДРЕСА_2, належить ОСОБА_1 (а.с. 4 -7).

27 лютого 2001 року між ОСОБА_1 та ОСОБА_3 був укладений договір купівлі-продажу 1/2 частки житлового будинку з господарськими спорудами №4, розташовану в АДРЕСА_3 на землях держземфонду площею 812 кв.м. Цей Договір був посвідчений державним нотаріусом Арцизької державної нотаріальної контори Одеської області ОСОБА_4, зареєстрований в реєстрі за № 1007 (а.с. 8).

Як вбачається з копії рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 40275052 від 23 березня 2018 року, державним реєстратором прав на нерухоме майно Центру надання адміністративних послуг при Арцизькій районній державній адміністрації Одеської області ОСОБА_5 відмовлено у державній реєстрації права власності, форма власності: приватна, спільна часткова, розмір частки ? на житловий будинок, що розташований за адресою: Одеська область, м. Арциз, вул. Лінія 4, буд. 4, за суб'єктом ОСОБА_1, оскільки відповідно до інформації з реєстру прав власності на нерухоме майно, житловий будинок за адресою: м. Арциз, вул. Лінія 4, буд. 4 зареєстровано ? частку за фізичними особами та ? частку за Арцизькою міською радою номер запису 10087447 від 04 березня 2005 року (а.с. 9, 11).

Відповідно до копії довідки, виданої Арцизьким бюро технічної інвентаризації від 19.06.2018 року № 60, 28.03.2001 року в реєстровій книзі 29 за номером 205 було зроблено запис про те, що на підставі договору купівлі-продажу від 27.02.2001 року ОСОБА_1 є співвласником ? частини житлового будинку з господарськими спорудами за адресою: АДРЕСА_4 (а.с. 10).

Право власності на 1/2 частку житлового будинку з господарськими спорудами № 4, розташовану за адресою: Одеська область, м. Арциз, вул. Лінія 4 було зареєстровано позивачем у Комунальному підприємстві Арцизьке бюро технічної інвентаризації 28.03.2001 р. Згідно відповіді від 10.09.2018 р., Відділ надання адміністративних послуг Арцизької районної державної адміністрації відповідно до підпункту 3 пункту 2 розділу Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 26 листопада 2015 року № 834- Про внесення змін до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень з 01.05.2016 р. веде архівні справи щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, які були передані відповідним територіальним органом юстиції. Останній вів справи в Державному реєстрі речових прав на нерухоме з 01.01.2013 р. відповідно до Закону України від 11.02.2010 р. №1878- Про внесення змін до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та інших законодавчих актів України . На даний час Відділ надання адміністративних послуг Арцизької районної державної адміністрації є суб'єктом державної реєстрації прав відповідно до чинного законодавства, тобто органом, що зобов'язаний скасувати на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасувати запис про проведену державну реєстрацію прав (а.с. 35).

Наведений факт позбавляє позивача як власницю належним чином володіти, користуватися та розпоряджатися належною їй квартирою.

На підставі ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.

Відповідно до ст. ст. 15, 16 Цивільного Кодексу України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення невизнання чи оспорювання, має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способом захисту цивільних прав та інтересів може бути припинення дії, яка порушує право та ін.

У відповідності до ч. 1 ст. 316 ЦК України, правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно вимог ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Згідно приписів ч. ч. 1-3 ст. 319 ЦК України, власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов'язків власник зобов'язаний додержуватися моральних засад суспільства. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав.

Згідно ст. 182 ЦК України право власності на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом. Відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно, регулюються Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Відповідно до ч. 1 ст. 19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства. Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

За ст. 33 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об'єктивності достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов'язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Право власності на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним особам підлягає обов'язковій державній реєстрації, що випливає зі ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Частиною 4 статті 11 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначено, що державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Згідно ч. 1 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав.

Частиною 2 статті 13 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що на кожний об'єкт нерухомого майна під час проведення державної реєстрації права власності на нього вперше у Державному реєстрі прав відкривається новий розділ та формується реєстраційна справа, присвоюється реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна.

Відповідно до ст. 15 Закону України Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень реєстраційним номером об'єкта нерухомого майна є індивідуальний номер, який присвоюється кожному індивідуально визначеному об'єкту нерухомого майна при проведенні державної реєстрації права власності на нього вперше, не повторюється на всій території України і залишається незмінним протягом усього часу існування такого об'єкта. У разі переходу права власності на об'єкт нерухомого майна або зміни відомостей про об'єкт нерухомого майна його реєстраційний номер не змінюється, крім випадків, передбачених ст.14 цього Закону.

Ч. 2 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначено, що у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому пунктом а п. 2 ч. 6 ст. 37 Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав. Тобто, єдиним способом приведення записів у відповідність до Закону є рішення суду про скасування запису про проведену державну реєстрацію прав.

Тобто, чинне законодавство не передбачає порядку вилучення помилкового запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, єдиним способом приведення записів у відповідність до Закону є рішення суду про скасування запису про проведену державну реєстрацію прав.

Право власності на 1/2 частку житлового будинку з господарськими спорудами №4, розташовану за адресою: Одеська область, м. Арциз, вул. Лінія 4 було зареєстровано позивачем у Комунальному підприємстві Арцизьке бюро технічної інвентаризації 28.03.2001 р. Згідно відповіді від 10.09.2018 р. на запит представника позивача, Відділ надання адміністративних послуг Арцизької районної державної адміністрації відповідно до підпункту 3 пункту 2 розділу Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 26 листопада 2015 року № 834- Про внесення змін до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень з 01.05.2016 р. веде архівні справи щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, які були передані відповідним територіальним органом юстиції. Останній вів справи в Державному реєстрі речових прав на нерухоме з 01.01.2013 р. відповідно до Закону України від 11.02.2010 р. №1878 Про внесення змін до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та інших законодавчих актів України . На даний час Відділ надання адміністративних послуг Арцизької районної державної адміністрації є суб'єктом державної реєстрації прав відповідно до чинного законодавства, тобто органом, що зобов'язаний скасувати на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасувати запис про проведену державну реєстрацію прав.

Відповідно до ст. 391 ЦК України, власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном. Пунктом 3 ч. 2 ст. 16 ЦК України, встановлено, що способом захисту цивільних прав та інтересів може бути припинення дії, яка порушує право. Ст. 393 ЦК України передбачено, що правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної республіки Крим або органом місцевого самоврядування, який не відповідає законові та порушує права власника, за позовом власника майна судом скасовується.

Статтею 317 ЦК України визначено, що власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Відповідно до ст. 391 ЦК України, власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном. Пунктом 3 ч. 2 ст. 16 ЦК України, встановлено, що способом захисту цивільних прав та інтересів може бути припинення дії, яка порушує право.

Викладені вище обставини вказують на те, що здійснена реєстрація права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, реєстраційний № 10087447 від 04.03.2005 р. порушує права позивача, як власника, а тому її право підлягає захисту шляхом визнання незаконним внесення запису в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно щодо реєстрації права власності на ? частку житлового будинку з господарськими спорудами № 4, розташованого за адресою: Одеська область, місто Арциз, вул. Лінія 4 відносно Арцизької міської ради, номер запису 10087447 від 04 березня 2005 року та скасування запису щодо реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Суд вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню у повному обсязі, оскільки викладені позивачем в позові обставини знайшли своє підтвердження в судовому засіданні.

Згідно ст. 141 ЦПК України, під час ухвалення рішення суд вирішує питання щодо розподілу між сторонами судових витрат.

В поданій позовній заяві позивач просить суд судові витрати по сплаті судового збору покласти на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 15, 16, 182, 319, 328 ЦК України, Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та обтяжень ст. ст. 12, 19, 81, 89, 141, 263-265 ЦПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Позов ОСОБА_1 до Арцизької міської ради Одеської області, Відділу надання адміністративних послуг Арцизької районної державної адміністрації про скасування запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно - задовольнити повністю.

Визнати незаконним внесення запису в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно щодо реєстрації права власності на ? частку житлового будинку з господарськими спорудами № 4, розташованого за адресою: Одеська область, місто Арциз, вул. Лінія 4 відносно Арцизької міської ради, номер запису 10087447 від 04 березня 2005 року.

Зобов'язати Відділ надання адміністративних послуг Арцизької районної державної адміністрації (код 39641155) скасувати запис в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно що реєстрації права власності на 1/2 частку житлового будинку з господарськими спорудами № 4, розташованого за адресою: Одеська область, м. Арциз, вул. Лінія 4 відносно Арцизької міської ради, номер запису 10087447 від 04 березня 2005 року.

Витрати, пов'язані з розглядом справи покласти на позивача, які ОСОБА_1 були сплачені у розмірі 704,80 грн.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Апеляційного суду Одеської області через Арцизький районний суд Одеської області шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення суду складено 09 жовтня 2018 року.

Позивач: ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, (РНОКПП: НОМЕР_1), паспорт серія КК № 404119, виданий Арцизьким РВ УМВС України в Одеській області від 12 січня 2000 року, яка зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, м. Арциз, Одеська область.

Відповідач: Арцизька міська рада Одеської області, що знаходиться за адресою: вул. 28 Червня, буд. 95 - А, м. Арциз, Одеська область, код 04057037.

Відповідач: Відділ надання адміністративних послуг Арцизької районної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 04057066, що знаходиться за адресою: вул. Соборна, буд. 46, м. Арциз, Одеська область, 68400.

СУДДЯ

Арцизького районного суду ОСОБА_6

Одеської області

СудАрцизький районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення09.10.2018
Оприлюднено10.10.2018
Номер документу76998974
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —492/1246/18

Рішення від 09.10.2018

Цивільне

Арцизький районний суд Одеської області

Черевата В. І.

Ухвала від 04.09.2018

Цивільне

Арцизький районний суд Одеської області

Черевата В. І.

Ухвала від 15.08.2018

Цивільне

Арцизький районний суд Одеської області

Черевата В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні