Рішення
від 27.09.2018 по справі 910/7812/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.09.2018Справа № 910/7812/18

Господарський суд міста Києва у складі судді Щербакова С.О., за участю секретаря судового засідання Жалоби С.Р., розглянувши матеріали господарської справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг"

до Київської міської ради

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

про зобов'язання вчинити дії

Представники:

від позивача: Сидоришина Т.Г.;

від відповідача: Безносик А.О.;

від третьої особи: не з'явився.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" (далі -позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Київської міської ради (далі -відповідач) про зобов'язання Київську міську раду в особі Київського міського голови Кличка Віталія Володимировича укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" договір оренди земельної ділянки площею 0,3176 га, розташованої за адресою: проспект Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва. кадастровий номер: 8000000000:63:245:0161, в редакції підготовленій Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з урахуванням результатів земельних торгів (аукціону), проведених 05.06.2018.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням Київської міської ради від 20.12.2017 року № 955/3962 "Про продаж права оренди земельної ділянки на земельних торгах (аукціоні) для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва" вирішено, зокрема, продати переможцю земельних торгів право оренди земельної ділянки на умовах користування земельною ділянкою, затвердженх згідно з додатком до цього рішення. За результатами торгів ТОВ "ТЕХКОНСАЛТИНГ" стало переможцем земельних торгів (лот №22678) на оформлення права оренди на земельну ділянку кадастровий номер: 8000000000:63:245:0161 за адресою: пр. Петра Григоренка, 1-г у м. Києві. Як зазначає позивач, з метою укладення договору оренди земельної ділянки кадастровий номер: 8000000000:63:245:0161 ТОВ "ТЕХКОНСАЛТИНГ" 05.06.2018 звернулося до Київської міської ради з проханням укласти договір оренди, проте на даний час договір оренди не укладено.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.06.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи здійснюється в порядку загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 19.07.2018.

12.07.2018 через відділ автоматизованого документообігу суду від Товариства з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" надійшли письмові пояснення у яких представник позивача просить суд залучити до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Київського міського голову Кличка Віталія Володимировича, Приватного нотаріуса Київського нотаріального округу Дем'яненко Тетяну Миколаївну, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

16.07.2018 через відділ автоматизованого документообігу суду від Київської міської ради надійшов відзив на позовну заяву у якому представник відповідача зазначає, що позивач не позбавлений права повторно звернутися до приватного нотаріуса Київського нотаріального округу Дем'яненко Т.М. щодо вчинення нотаріальних дій - посвідчення договору оренди земельної ділянки.

Крім цього, 16.07.2018 через відділ автоматизованого документообігу суду від Київської міської ради надійшло клопотання про залучення до участі у справі у якості третьої особі, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

У судовому засіданні 19.07.2018 розглянувши подане представником позивача клопотання про залучення до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Київського міського голови Кличка Віталія Володимировича, Приватного нотаріуса Київського нотаріального округу Дем'яненко Тетяни Миколаївни, Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та клопотання представника відповідача про залучення до участі у справі у якості третьої особі, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, враховуючи підстави та предмет позову, оскільки позовна вимога заявлена до Київської міської ради, керівником якої є саме Кличко В.В., суд не вбачав підстав для залучення Кличка В.В. третьою особою у цій справі, а також Приватного нотаріуса Київського нотаріального округу Дем'яненко Тетяни Миколаївни, у зв'язку з чим заява в цій частині не підлягала задоволенню.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.07.2018 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" про залучення третіх осіб - задоволено частково. Заяву Київської міської ради про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - задоволено, зокрема залучено до участі у розгляді справи третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), продовжено строк підготовчого провадження у справі № 910/7812/18 на 30 днів. Підготовче засідання відкладено на 30.08.2018.

21.08.2018 через відділ автоматизованого документообігу суду від Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надійшли письмові пояснення, в яких третя особа зазначає, що Департаментом було забезпечено підготовку проекту договору оренди земельної ділянки на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва, проте у зв'язку з перебуванням голови Київської міської ради у відрядженні в день проведення торгів, відповідний договір не був укладений.

28.08.2018 представник позивача через відділ автоматизованого документообігу суду подав відповідь на відзив, в якій зазначає що нормами земельного кодексу передбачено, що договір-купівлі продажу укладається безпосередньо в день проведення торгів, а тому у позивача відсутні підстави для повторного звернення для укладення договору оренди.

У судовому засіданні 30.08.2018 оголошено перерву у підготовчому судовому засіданні до 13.09.2018.

06.09.2018 через відділ автоматизованого документообігу суду від Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надійшли додаткові пояснення, в яких третя особа повідомляє, що Департаментом було направлено лист Київському міському голові яким було повідомлено про дату проведення земельних торгів та запрошено взяти участь або визначити відповідальну особу на укладення договору оренди, у разі необхідності.

07.09.2018 представник позивача через відділ автоматизованого документообігу суду подав письмові пояснення, в яких повідомляє, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" ознайомлено з проектом договору, який розміщено на офіційному веб-сайті Держгеокадастру України, прийняло його умови та мало намір укласти договір.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 13.09.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті. Судове засідання у справі № 910/7812/18 призначено на 27.09.2018.

У даному судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги.

Представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився.

Відповідно до ст. 233 Господарського процесуального кодексу України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та витребуваних судом.

У судовому засіданні 27.09.2018 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Київської міської ради від 20.12.2017 № 955/3962 Про продаж права оренди земельної ділянки на земельних торгах (аукціоні) для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва , вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права її оренди на земельних торгах (аукціоні) для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва (категорія земель-землі житлової та громадської забудови) (код за КВЦПЗ 03.15) (справа Є-1307).

Встановити стартовий розмір річної орендної плати за користування земельною ділянкою у розмірі 5 (п'яти) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки (п. 2 рішення).

Відповідно до п. 3 рішення, встановити крок земельних торгів з продажу права оренди земельної ділянки у розмірі 0,5 відсотків стартової плати за користування земельної ділянки.

Пунктом 4 рішення визначено продати переможцю земельних торгів право оренди земельної ділянки на умовах користування земельною ділянкою, затверджених згідно з додатком до цього рішення.

Згідно п. 5 рішення, Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації): забезпечити передачу виконавцю земельних торгів копій документів та матеріалів на лот не пізніше 30 календарних днів після надходження цього рішення до Департаменту земельних ресурсів; забезпечити підготовку проекту договору оренди земельної ділянки на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва.

Відповідно до п. 7 рішення, переможцю земельних торгів безпосередньо в день проведення торгів укласти договір оренди земельної ділянки.

Додатком до рішення Київської міської ради від 20.12.2017 № 955/3962 визначені Умови користування земельною ділянкою, право оренди на яку набуте на земельних торгах (аукціоні) для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва.

Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на виконання п. 5 рішення було підготовлено проект договору, редакцію якого розміщено на офіційному веб-сайті Держгеокадастру України ( http://torgy.land.gov.ua).

З матеріалів справи вбачається, що 29.05.2018 Товариством з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" подано заявку на участь у земельних торгах щодо права оренди земельної ділянки площею 0,3176 га, яка розташована у м. Києві, просп. Петра Григоренка, 1-г, кадастровий номер: 8000000000:63:245:0161, що підтверджується довідкою про отримання документів виконавцем земельних торгів - Товарною біржою Перша універсальна біржа Україна від 29.05.2018 № 2.

Листом від 31.05.2018 № 61 Товарною біржою Перша універсальна біржа Україна було повідомлено позивача, що рішенням Біржового комітету ТБ Перша універсальна біржа Україна Товариство з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" допущено для участі в аукціоні, який відбудеться об 11-00 год. 05.06.2018 за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, буд. 79, кв. 31.

Тож, виконавцем торгів було зареєстровано позивача, як учасника земельних торгів за лотом № 22678, що підтверджується вхідним квитком учасника земельних торгів аукціон № 11660, реєстраційний номер переможця аукціону: 1.

Як вбачається з матеріалів справи, 05.06.2018 відбулися земельні торги з продажу права оренди земельної ділянки (лот № 22678) площею 0,3176 га, яка розташована за адресою: м. Київ, Дарницький район, проспект Петра Григоренка, 1-г, кадастровий номер земельної ділянки: 8000000000: 63:245:0161, для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу.

Стартовий розмір річної плати за користування земельною ділянкою: 171 871, 90 грн.

Організатор земельних торгів: Київська міська рада.

За результатами проведення зазначених вище торгів переможцем стало Товариство з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг", про що складено протокол № 1 про підсумки земельних торгів з продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до якого ціна продажу лоту № 22678 (річна орендна плата за користування земельною ділянкою) - 176 172, 00 грн. Переможець зобов'язується: після підписання цього протоколу укласти з організатором земельних торгів в день їх проведення договір оренди земельної ділянки; не пізніше трьох банківських днів з дня укладення договору оренди земельної ділянки зобов'язаний сплатити організатору різницю між орендною платою за перший рік користування земельною ділянкою, визначеною за результатами земельних торгів, та сплаченим гарантійним внеском у сумі 8 593, 59 грн., а саме: 167 578, 41 грн. казначейський рахунок № 33213812700003, код 18010600 у ГУ ДКСУ у м. Києві, у банку 820019. Одержувач: УДКСУ у Дарницькому районі ГУ ДКСУ у м. Києві, код ЄДРПОУ 38021179.

Як вбачається з протоколу № 1 про підсумки земельних торгів з продажу права оренди земельної ділянки останній підписаний організатором земельних торгів в особі Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Листом від 05.06.2018 № 05106 Товариство з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" звернулося до Київської міської ради, в якому просило відповідача підписати договір оренди земельної ділянки кадастровий номер: 8000000000: 63:245:0161 за адресою: проспект Петра Григоренка, 1-Г, в Дарницькому районі міста Києва, строком на 20 років, розмір річної орендної плати становить 176 172, 00 грн. Вказані істотні умови договору визначені відповідно до результатів проведених торгів (№ 11660), що підтверджується описом вкладення у цінний лист та копією фіскального чеку № 4003 від 05.06.2018.

Крім того, листом № 05/06-1 від 05.06.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" звернулося до Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Дем'яненко Т.М., в якому повідомило, що товариство 05.06.2018 зверталося до приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Дем'яненко Т.М. для нотаріального посвідчення договору оренди земельної ділянки кадастровий номер: 8000000000: 63:245:0161 за адресою: проспект Петра Григоренка, 1-Г, в Дарницькому районі міста Києва, однак нотаріус відмовився вчинити вказану нотаріальну дію, у зв'язку з чим відповідно до ст. 49 Закону України Про нотаріат позивач просив викласти причини відмови в письмовій формі і роз'яснити порядок її оскарження.

Відповідно до постанови Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Дем'яненко Т.М. від 05.06.2018 № 237/02-31 про відмову у вчиненні нотаріальної дії, приватним нотаріусом Дем'яненко Т.М. відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" у вчиненні нотаріальної дії, оскільки посвідчення договору оренди земельної ділянки в день проведення прилюдних торгів не є можливим через відсутність представника сторони правочину на території України.

Згідно Розпорядження Голови Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Кличка В.В. від 04.06.2018 № 937 про відрядження до м. Вашингтон і м. Нью-Йорк (Сполучені Штати Америки), Київський міський голова Клияко В.В. відбув до м. Вашингтон (Сполучені Штати Америки) у період з 05 до 07 червня 2018 року та до м. Нью-Йорк (Сполучені Штати Америки) у період з 08 до 12 червня 2018 року.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що позивачем на підтвердження наміру укласти договір оренди було відшкодовано Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) витрати понесені Департаментом на підготовку до продажу права оренди на земельну ділянку та витрати на організацію та проведення земельних торгів, що підтверджується платіжними дорученнями №30660446 від 06.06.2018 на суму 14 840, 00 грн. та № 30660133 від 06.06.2018 на суму 51 898, 82 грн.

Отже, обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" вчинені усі дії з метою укладення договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером: 8000000000:63:245:0161 за адресою: пр. Петра Григоренка, 1-г у м. Києві, проте на даний час договір оренди не укладений з причин не підписання його Київською міською радою, що суперечить нормам земельного законодавства та вимогам викладеним у протоколі № 1 про підсумки земельних торгів з продажу права оренди земельної ділянки, оскільки договір оренди землі повинен бути укладений безпосередньо в день проведення торгів.

Оцінюючи подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно зі ст. 11 ЦК України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки; підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Статтею 16 Цивільного кодексу України, положення якої кореспондуються зі статтею 20 Господарського кодексу України, визначено способи захисту прав та інтересів, одним з яких є визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемляють права та законні інтереси, зокрема, суб'єкта господарювання (ч. 2 ст. 20 Господарського кодексу України).

Згідно зі статтею 20 Цивільного кодексу України, право на захист особа здійснює на свій розсуд.

Відповідно до статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Положенням статті 84 Земельного кодексу України визначено, що у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Право державної власності на землю набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, державних органів приватизації відповідно до закону.

Відповідно до п.п. а), б), в) ч. 1 ст. 9 Земельного кодексу України до повноважень Київської міської ради у галузі земельних відносин на її території належить: розпорядження землями територіальної громади міста; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу тощо.

Стаття 14 Конституції України передбачає, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Власникові належать права володіння, користування та розпорядження своїм майном (ст. 317 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ч. 2 ст. 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності

За змістом ч. 1 ст. 12 Земельного кодексу України розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до вказаного Кодексу, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу та здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства належить до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст.

Відповідно до ч. 1 статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування..

Згідно п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

З огляду на зазначені вище норми, право розпоряджатися земельними ділянками комунальної власності в територіальних межах м. Києва належить до повноважень Київської міської ради.

Згідно з ч.ч. 1, 2 статті 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки..

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частино 3 статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" також встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

До виключної компетенції міських рад відносяться питання, які вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Частиною 1 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до статей 6 та 8 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради (у разі їх утворення) та їх виконавчі органи.

Згідно частини 2 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" порядок формування та повноваження міської, районних у місті рад визначаються Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" з особливостями, передбаченими цим Законом.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 78 Земельного кодексу України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них. Земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності

Частиною 1 ст. 93 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Згідно зі ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до ч. 1 ст. 134 Земельного кодексу України, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Частиною 3 ст. 135 Земельного кодексу України визначено, що організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів. Виконавцем земельних торгів є суб'єкт господарювання, який уклав з організатором земельних торгів договір про їх проведення.

Учасником земельних торгів є фізична або юридична особа, яка подала виконавцю земельних торгів документи, зазначені в частині сьомій статті 137 цього Кодексу, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, зареєстрована у книзі реєстрації учасників земельних торгів і відповідно до закону може набувати право власності чи користування земельною ділянкою, яка виставляється на земельні торги.

Проведення земельних торгів щодо земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них здійснюється за рішенням організатора земельних торгів, у якому зазначаються: а) перелік земельних ділянок або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами; б) стартова ціна лота; в) строк та інші умови користування земельною ділянкою у разі набуття права користування земельною ділянкою на земельних торгах; г) особа, уповноважена організатором земельних торгів на укладення договору купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки, яка або право на яку виставляється на земельні торги (ч. 4 ст. 135 Земельного кодексу України).

Рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 № 182/342 затверджено положення про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), відповідно до якого Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та згідно з законодавством забезпечує виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері земельних відносин, є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), безпосередньо підпорядковується Київському міському голові, а з питань управління землями державної власності, розпорядження якими здійснює виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) - виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).

Департамент у межах своєї компетенції здійснює управління землями комунальної власності територіальної громади міста Києва, землями державної власності в межах міста Києва, розпорядником яких є виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (далі - землі державної власності в межах міста Києва), забезпечує проведення в місті земельної реформи, раціональне використання та охорону цих земель на території міста (п. 1.1. Положення).

Згідно п. 2 Положення, основними завданнями Департаменту є, зокрема забезпечення виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сферах управління землями комунальної власності територіальної громади міста Києва, землями державної власності в межах міста Києва, проведення земельної реформи, спрямованої на приватизацію земель у межах міста.

Відповідно до п. 3 Положення, Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання, зокрема організовує проведення земельних аукціонів та конкурсів з продажу земель комунальної власності територіальної громади міста Києва, земель державної власності в межах міста Києва (у випадках, передбачених законодавством України) та прав на них; створює систему інформації, необхідної для здійснення комплексу робіт, пов'язаних з проведенням земельної реформи, здійсненням землеустрою, веденням міського земельного кадастру, моніторингу земель, забезпеченням раціонального використання та охорони земель.

Як зазначено судом вище, рішенням Київської міської ради від 20.12.2017 № 955/3962 Про продаж права оренди земельної ділянки на земельних торгах (аукціоні) для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва , вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права її оренди на земельних торгах (аукціоні) для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва (категорія земель-землі житлової та громадської забудови) (код за КВЦПЗ 03.15) (справа Є-1307).

Пунктом 4 рішення визначено продати переможцю земельних торгів право оренди земельної ділянки на умовах користування земельною ділянкою, затверджених згідно з додатком до цього рішення.

Згідно п. 5 рішення доручено Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації): забезпечити передачу виконавцю земельних торгів копій документів та матеріалів на лот не пізніше 30 календарних днів після надходження цього рішення до Департаменту земельних ресурсів; забезпечити підготовку проекту договору оренди земельної ділянки на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва.

05.06.2018 відбулися земельні торги з продажу права оренди земельної ділянки (лот № 22678) площею 0,3176 га, яка розташована за адресою: м. Київ, Дарницький район, проспект Петра Григоренка, 1-г, кадастровий номер земельної ділянки: 8000000000: 63:245:0161, для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу.

Стартовий розмір річної плати за користування земельною ділянкою: 171 871, 90 грн.

Організатор земельних торгів: Київська міська рада.

Частиною 22 ст. 137 Земельного кодексу України встановлено, що у процесі проведення торгів виконавець веде протокол, у якому зазначаються номер лота, стартова ціна та ціна продажу лота, відомості про переможця, номери рахунків, на які переможець повинен внести кошти за придбаний лот. У разі потреби до протоколу може вноситися й інша інформація. Протокол підписується переможцем, ліцитатором та організатором земельних торгів або його представником негайно після закінчення торгів за лотом у двох примірниках. Один примірник протоколу видається переможцю.

За результатами проведення зазначених вище торгів переможцем стало Товариство з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг", про що складено протокол № 1 про підсумки земельних торгів з продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до протоколу № 1 ціна продажу лоту № 22678 (річна орендна плата за користування земельною ділянкою) - 176 172, 00 грн. Переможець зобов'язується: після підписання цього протоколу укласти з організатором земельних торгів в день їх проведення договір оренди земельної ділянки; не пізніше трьох банківських днів з дня укладення договору оренди земельної ділянки зобов'язаний сплатити організатору різницю між орендною платою за перший рік користування земельною ділянкою, визначеною за результатами земельних торгів, та сплаченим гарантійним внеском у сумі 8 593, 59 грн., а саме: 167 578, 41 грн. казначейський рахунок № 33213812700003, код 18010600 у ГУ ДКСУ у м. Києві, у банку 820019. Одержувач: УДКСУ у Дарницькому районі ГУ ДКСУ у м. Києві, код ЄДРПОУ 38021179.

Як вбачається з протоколу № 1 про підсумки земельних торгів з продажу права оренди земельної ділянки останній підписаний організатором земельних торгів в особі Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно ч. 1 ст. 135 Земельного кодексу України, земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів. Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою статті 134 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 24 ст. 137 Земельного кодексу України, договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки між організатором земельних торгів і переможцем торгів укладається безпосередньо в день проведення торгів , крім випадків, передбачених частиною двадцять дев'ятою цієї статті. У разі придбання переможцем кількох лотів договір укладається окремо на кожний з них.

Листом від 05.06.2018 № 05106 Товариство з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" звернулося до Київської міської ради, в якому просило відповідача підписати договір оренди земельної ділянки кадастровий номер: 8000000000: 63:245:0161 за адресою: проспект Петра Григоренка, 1-Г, в Дарницькому районі міста Києва, строком на 20 років, розмір річної орендної плати становить 176 172, 00 грн. Вказані істотні умови договору визначені відповідно до результатів проведених торгів (№ 11660), що підтверджується описом вкладення у цінний лист та копією фіскального чеку № 4003 від 05.06.2018.

Крім того, листом № 05/06-1 від 05.06.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" звернулося до Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Дем'яненко Т.М., в якому повідомило, що товариство 05.06.2018 зверталося до приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Дем'яненко Т.М. для нотаріального посвідчення договору оренди земельної ділянки кадастровий номер: 8000000000: 63:245:0161 за адресою: проспект Петра Григоренка, 1-Г, в Дарницькому районі міста Києва, однак нотаріус відмовився вчинити вказану нотаріальну дію, у зв'язку з чим відповідно до ст. 49 Закону України Про нотаріат позивач просив викласти причини відмови в письмовій формі і роз'яснити порядок її оскарження.

Відповідно до постанови Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Дем'яненко Т.М. від 05.06.2018 № 237/02-31 про відмову у вчиненні нотаріальної дії, приватним нотаріусом Дем'яненко Т.М. відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" у вчиненні нотаріальної дії, оскільки посвідчення договору оренди земельної ділянки в день проведення прилюдних торгів не є можливим через відсутність представника сторони правочину на території України.

Згідно п. 16 ч. 4 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування , сільський, селищний, міський голова укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, згідно Розпорядження Голови Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Кличка В.В. від 04.06.2018 № 937 Про відрядження до мм. Вашингтон і Нью-Йорк (Сполучені Штати Америки) , Київський міський голова Клияко В.В. відбув до м. Вашингтон (Сполучені Штати Америки) у період з 05 до 07 червня 2018 року та до м. Нью-Йорк (Сполучені Штати Америки) у період з 08 до 12 червня 2018 року.

Тож, договір оренди земельної ділянки не був укладений у зв'язку з перебуванням Голови Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Кличка В.В. у відрядженні.

При цьому, з матеріалів справи вбачається, що листом від 30.05.2018 № 057081-11515 Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було запрошено Київського міського голову Кличка В.В. бути присутнім на земельних торгах, що відбудуться 05.06.2018 об 11-00 на Товарній біржі Перший Універсальній Біржі Україна , за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 79, офіс 31 та в разі необхідності укласти (підписати) договір оренди земельної ділянки або визначити уповноважену особу на укладення договору оренди та забезпечити її присутність на торгах.

Відповідно до ст. 13 Закону України Про оренду землі , договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів (ч. 7 ст. 179 Господарського кодексу України).

Відповідно до статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.

Господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. (стаття 181 Господарського кодексу України)

Згідно ч. 3 ст. 184 Господарського кодексу України, укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.

Приписами статей 3, 6, 203, 626, 627 ЦК України визначені загальні засади цивільного законодавства, зокрема поняття договору і свободи договору та сформовані загальні вимоги до договорів як різновиду правочинів (вільне волевиявлення учасника правочину).

Відповідно до частини першої статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору (частина перша статті 638 ЦК України). Інші випадки визнання договору укладеним зазначені у статтях 642, 643 ЦК України.

Частина перша статті 628 Цивільного кодексу України передбачає, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до змісту статей 6, 627 Цивільного кодексу України свобода договору полягає в праві сторін вільно вирішувати питання при укладенні договору, виборі контрагентів та погодженні умов договору.

Закріпивши принцип свободи договору, ЦК України разом з тим визначив, що свобода договору не є безмежною, оскільки відповідно до абзацу другого частини третьої статті 6 та статті 627 цього Кодексу при укладенні договору, виборі контрагентів, визначенні умов договору сторони не можуть діяти всупереч положенням цього Кодексу та інших актів цивільного законодавства.

Суд зазначає, що п. 7 рішення Київської міської ради від 20.12.2017 № 955/3962 Про продаж права оренди земельної ділянки на земельних торгах (аукціоні) для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва , було вирішено переможцю земельних торгів безпосередньо в день проведення торгів укласти договір оренди земельної ділянки.

При цьому, відповідно до ч. 24 ст. 137 Земельного кодексу України, договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки між організатором земельних торгів і переможцем торгів укладається безпосередньо в день проведення торгів , крім випадків, передбачених частиною двадцять дев'ятою цієї статті. У разі придбання переможцем кількох лотів договір укладається окремо на кожний з них.

Крім того, як вбачається з протокол № 1 про підсумки земельних торгів з продажу права оренди земельної ділянки, переможець зобов'язаний був після підписання цього протоколу укласти з організатором земельних торгів в день їх проведення договір оренди земельної ділянки; не пізніше трьох банківських днів з дня укладення договору оренди земельної ділянки зобов'язаний сплатити організатору різницю між орендною платою за перший рік користування земельною ділянкою, визначеною за результатами земельних торгів, та сплаченим гарантійним внеском у сумі 8 593, 59 грн., а саме: 167 578, 41 грн. казначейський рахунок № 33213812700003, код 18010600 у ГУ ДКСУ у м. Києві, у банку 820019. Одержувач: УДКСУ у Дарницькому районі ГУ ДКСУ у м. Києві, код ЄДРПОУ 38021179.

Тож, Товариство з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" відповідно до норм земельного законодавства та протоколу № 1 про підсумки земельних торгів з продажу права оренди земельної ділянки безпосередньо в день проведення таких торгів звернулося до Київської міської ради для укладення договору оренди земельної ділянки, чим спростовуються твердження відповідача про те, що позивач не обмежений у праві повторно звернутися до приватного нотаріуса для посвідчення договору оренди земельної ділянки, оскільки такий правочин укладається саме в день проведення торгів.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що позивачем на підтвердження наміру укласти договір оренди було відшкодовано Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) витрати понесені Департаментом на підготовку до продажу права оренди на земельну ділянку та витрати на організацію та проведення земельних торгів, що підтверджується платіжними дорученнями №30660446 від 06.06.2018 на суму 14 840, 00 грн. та № 30660133 від 06.06.2018 на суму 51 898, 82 грн.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що на підставі положень Земельного кодексу України та Рішення Київської міської ради від 20.12.2017 № 955/3962 Про продаж права оренди земельної ділянки на земельних торгах (аукціоні) для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу на просп. Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва Київська міська рада в особі Київського міського голови зобов'язана укласти та підписати з переможцем торгів щодо продажу права оренди на земельну ділянку договір оренди земельної ділянки площею 0,3176 га, кадастровий номер: 8000000000: 63:245:0161, яка розташована за адресою: м. Київ, Дарницький район, проспект Петра Григоренка, 1-г, для будівництва, експлуатації та обслуговування підземно-наземного паркінгу.

Відповідно до ч. 2 ст. 187 Господарського кодексу України, день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно п. 9.9. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012 № 6 Про судове рішення , у резолютивній частині рішення має бути остаточна відповідь щодо усіх вимог, які були предметом судового розгляду. При цьому господарські суди повинні зазначати у рішенні про спонукання укласти договір - умови, на яких сторони зобов'язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект цього договору, наприклад: "Вважати договір (найменування договору) укладеним на умовах поданого (найменування позивача) проекту цього договору", а в разі необхідності - з викладенням у рішенні умов (пунктів) договору повністю або в певній частині.

Отже, підсумовуючи встановлене, суд визнає вимоги позивача про зобов'язання Київську міську раду в особі Київського міського голови Кличка Віталія Володимировича укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" договір оренди земельної ділянки площею 0,3176 га, розташованої за адресою: проспект Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва, кадастровий номер: 8000000000:63:245:0161, в редакції підготовленій Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з урахуванням результатів земельних торгів (аукціону), проведених 05.06.2018 обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору відповідно до ч. 4 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 74, 76-80, 129, 236-242 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва.

ВИРІШИВ :

1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" задовольнити.

2. Зобов'язати Київську міську раду (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 36, ідентифікаційний код - 22883141) в особі Київського міського голови Кличка Віталія Володимировича укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" (02232, м. Київ, вул. Марини Цветаєвої, буд. 16, кв. 87, ідентифікаційний код - 42152571) договір оренди земельної ділянки площею 0,3176 га, кадастровий номер: 8000000000:63:245:0161, розташованої за адресою: проспект Петра Григоренка, 1-г у Дарницькому районі м. Києва, в редакції, підготовленій Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з урахуванням результатів земельних торгів (аукціону), проведених 05.06.2018.

3. Стягнути з Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 36, ідентифікаційний код - 22883141) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Техконсалтинг" (02232, м. Київ, вул. Марини Цветаєвої, буд. 16, кв. 87, ідентифікаційний код - 42152571) 1 762 (одну тисячу сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. - судового збору.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Згідно з пунктом 17.5 розділу ХІ "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повний текст рішення складено: 08.10.2018.

Суддя Щербаков С.О.

Дата ухвалення рішення27.09.2018
Оприлюднено10.10.2018
Номер документу77011341
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/7812/18

Постанова від 17.12.2018

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Сулім В.В.

Ухвала від 03.12.2018

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Сулім В.В.

Ухвала від 08.11.2018

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Сулім В.В.

Рішення від 27.09.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Рішення від 27.09.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 13.09.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 13.09.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 19.07.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 19.07.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

Ухвала від 19.06.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Щербаков С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні