ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
10 жовтня 2018 рокум. Ужгород№ 0740/867/18
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді -Маєцької Н.Д.
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДФС у Закарпатській області до Приватного підприємства "Буд-Лім" про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ :
Головне управління ДФС у Закарпатській області, в особі представника ОСОБА_1, звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до підприємства "Буд-Лім" про стягнення податкового боргу у розмірі 90511,38 грн.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказує, що станом на 2 серпня 2018 року за відповідачем рахується податковий борг по платежу 30 14010100 "податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)" у розмірі 90511,38 грн. Податковий борг відповідачем залишається не погашеним, у зв'язку з чим просить суд задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою судді від 16 серпня 2018 року відкрито провадження у адміністративній справі та розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов - п'ятнадцять днів з дня вручення йому копії даної ухвали суду та роз'яснено сторонам, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідач відзив на позовну заяву не подав.
Згідно наявного в матеріалах справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідач зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, тобто за адресою на яку направлялася кореспонденція суду. Вказана кореспонденція повернулася до суду з відміткою "за закінченням терміну зберігання". Відтак, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи та надано достатній строк для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Згідно ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до статті 16 пункту 16.1 підпункту 16.1.4 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до копії Витягу державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Приватне підприємство "Буд-Лім" знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
Судом встановлено, що за ПП "Буд-Лім" рахується податковий борг у розмірі 90511,38 грн., з податку на додану вартість, який виник на підставі наступного.
Відповідачем до контролюючого органу подано податкові декларації з податку на додану вартість, а саме:
- № НОМЕР_1 від 18 січня 2018 року за грудень 2017 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету в розмірі 224831,00 грн. Самостійно задекларована сума грошового зобов'язання сплачена відповідачем частково у розмірі 148820,45 грн. Залишок несплаченого боргу по вказаній податковій декларації становить 76010,55 грн.;
- № НОМЕР_2 від 16 квітня 2018 року за березень 2018 року із самостійно задекларованою сумою податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 1829,00 грн. Однак, самостійно задекларована сума грошового зобов'язання залишається відповідачем не сплаченою в повному обсязі.
Відповідно до пп. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до пп. 49.1 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Згідно п.54.1 ст.54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає, у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до 57.1. статті 57.3 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно пп.56.11 ст.56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Таким чином, податкові зобов'язання позивача виникли шляхом подання податкових декларацій та вважаються узгодженими з моменту подання ним декларацій.
Крім того, судом встановлено, що посадовими особами ГУ ДФС у Закарпатській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.
За результатами перевірки складено Акт від 04 квітня 2018 року № 481/07-16-12-01/37161495 та винесено податкові повідомлення-рішення:
- № НОМЕР_3 від 12 квітня 2018 року, яким нараховано суму штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн.;
- № НОМЕР_4 від 12 квітня 2018 року, яким нараховано суму штрафних санкцій у розмірі 11605,12 грн.;
- № НОМЕР_5 від 12 квітня 2018 року, яким нараховано суму штрафних санкцій у розмірі 896,71 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем 03 травня 2018 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи на них, оскаржені відповідачем не були та залишаються не сплаченими.
Відповідно до пп. 14.1.39 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно з пп. 14.1.153 п .14.1 ст. 14 ПК України податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу;
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідачу на підставі п.59.1. ст. 59 Податкового кодексу України виставлено податкову вимогу від 07 лютого 2018 р. № 3331-17, яка була направлена на адресу відповідача засобами поштового зв'язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та вручена 22 лютого 2018 року.
Податковий борг відповідача підтверджений матеріалами справи, зокрема розрахунком податкового боргу, обліковими картками платника податку, податковими деклараціями, податковими-повідомленнями рішеннями та податковою вимогою.
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.19 ПК України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до статті 20 пункту 20.1 підпункту 20.1.34 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене на те, що податковий борг відповідача у розмірі 90511,38 грн., підтверджується матеріалами справи та станом на час розгляду справи в суді відповідачем не погашений, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ГУ ДФС у Закарпатській області про стягнення з ПП "Буд-Лім" податкового боргу у розмірі 90511,38 грн., є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 5,6,9,77,78,90,243-246 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
1.Позовну заяву Головного управління ДФС у Закарпатській області (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, будинок 52, код ЄДРПОУ 39393632) до Приватного підприємства "Буд-Лім" (АДРЕСА_2, код ЄДРПОУ 37161495) про стягнення податкового боргу - задовольнити.
2. Стягнути з розрахункових рахунків Приватного підприємства "Буд-Лім" (АДРЕСА_2, код ЄДРПОУ 37161495) кошти у сумі 90511,38 грн. (дев'яносто тисяч п'ятсот одинадцять гривень тридцять вісім копійок) на погашення суми податкового боргу у розмірі 90511,38 грн. з податку на додану вартість.
3. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України).
Суддя ОСОБА_2
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2018 |
Оприлюднено | 11.10.2018 |
Номер документу | 77015820 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Маєцька Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні