Рішення
від 03.10.2018 по справі 907/437/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

03.10.2018 м. Ужгород Справа № 907/437/18

Суддя господарського суду Закарпатської області Ушак І.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні

за участі секретаря судового засідання Лазар С.Л.

справу за позовом Закарпатського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Ужгород

до товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОЧОП» , м. Чоп

про стягнення 78200,00 грн.,

представники сторін:

позивача - ОСОБА_1, представник за довіреністю

відповідача - не з'явився

Позивач звернувся до суду з вимогами про стягнення з відповідача штрафу накладеного рішенням адміністративної колегії Закарпатського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 21.11.2017 за № 14-р/к у справі №03-12/2017 Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та пені за прострочення його виконання, оскільки таке не виконано відповідачем самостійно у строк встановлений Законом України Про захист економічної конкуренції . Представник позивача у ході судового розгляду справи наполягав на задоволенні позовних вимог, посилаючись на їх обґрунтованість матеріалами справи.

Відповідач письмового відзиву на позов не надав, участі уповноваженого представника у судовому розгляді справи не забезпечив. До суду повернута без вручення адресату із зазначенням установою зв'язку причини "за закінченням терміну зберігання" кореспонденція суду (ухвали суду від 10.07.18, 01.08.18, 06.09.18), яка була надіслана за адресою відповідача вказаною в позовній заяві - 89502, м. Чоп, вул. Головна, буд. 43 - та яка за відкритими даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є його офіційним місцезнаходженням. Відповідно до правової позиції наведеної у постанові Пленуму Вищого господарського суду від 26.12.11 № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" (п. 3.9.1), якщо ухвала у справі надіслана за належною адресою, тобто повідомленою суду стороною та зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, і не повернута підприємством зв'язку або повернута з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом. За наведених обставин, оскільки відповідач був належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи, однак не скористався своїм правом подати суду відзив на позов, прийняти участь у судовому розгляді справи, суд вправі згідно ст. 178 ГПК України вирішити спір за наявними матеріалами.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача у ході судового розгляду, керуючись законом, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог повністю.

При цьому суд виходив з наступного.

Спірні відносини сторін з огляду на предмет спору та суб'єктний склад регламентуються приписами Закону України "Про захист економічної конкуренції" (далі - Закон), сферою застосування якого відповідно до його ст. 2 є регулювання відносини органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю із суб'єктами господарювання; суб'єктів господарювання з іншими суб'єктами господарювання, із споживачами, іншими юридичними та фізичними особами у зв'язку з економічною конкуренцією.

Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону державний контроль за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції, захист інтересів суб'єктів господарювання та споживачів від його порушень здійснюються органами АМКУ, яким є у даній справі позивач.

Статтею 50 Закону визначено перелік порушень законодавства про захист економічної конкуренції, до яких відноситься, зокрема, антиконкурентні узгоджені дії (п. 1).

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції.

Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються, зокрема спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів ( п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону)

Відповідно до ст. 48 Закону за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи АМКУ приймають рішення, в тому числі, про накладення штрафу.

Згідно з абз. 2 ч. 2 ст. 52 Закону за порушення, передбачені, зокрема, пунктом 1 ст. 50 цього Закону, органи АМКУ накладають штрафи у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб'єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

Як вбачається з матеріалів справи за результатами проведеного позивачем дослідження щодо дотримання законодавства про захист економічної конкуренції відповідачем та ТОВ "Еко-Технолоджі" як учасниками відкритих торгів, які проводилися комунальним підприємством Чопської міської ради "Чистий Чоп" щодо публічної закупівлі послуг зі збирання побутових відходів (збір, вивезення та захоронення твердих побутових відходів із сміттєвих контейнерів загального та індивідуального використання спеціальним транспортом) (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2017-04-03-000469-с) було прийнято рішення адміністративної колегії Закарпатського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 21.11.2017 р. № 14-р/к у справі №03-12/2017 Про захист економічної конкуренції ( далі - рішення відділення АМКУ № 14).

Зазначеним рішенням відділення АМКУ № 14 визнано дії товариства - відповідача у даній справі - та ТОВ "Еко-Технолоджі", що полягали у погодженні своїх конкурсних пропозицій під час участі у процедурі закупівлі порушенням законодавства про захист економічної конкуренції передбаченим п. 1 ст. 50, п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України Про захист економічної конкуренції (далі - Закон), у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

Цим же рішенням за вчинення зазначеного порушення відповідно до ч. 2 ст. 52 Закону на відповідача накладено штраф у розмірі - 39100,00 грн.

За приписами ч.ч. 1-3 ст. 56 Закону рішення, розпорядження органів АМКУ, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання, надаються для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу АМКУ, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

У зв'язку з неможливістю вручення рішення, його було опубліковано в газеті обласної ради та обласної державної адміністрації Закарпатської області "Новини Закарпаття" №91 (4706) від 09.12.2017 (докази такої публікації були подані позивачем разом з позовною заявою).

Відповідно до ст. 56 Закону рішення органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через 10 днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення в офіційному друкованому виданні.

Таким чином, датою вручення рішення відділення АМКУ № 14 відповідачеві вважається 19.12.2017року.

Приписами ч. 1 ст. 60 Закону передбачено право оскарження рішень органів АМКУ повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення, чим скористався відповідач у справі та оскаржив рішення відділення АМКУ до суду. Рішенням господарського суду Закарпатської області від 27.04.2018р. у справі № 907/26/18, предметом якої було визнання недійсним рішення відділення АМКУ № 14, у задоволенні позовних вимог ТОВ «Еко-Технолоджі» було відмовлено повністю (копія вказаного рішення міститься в матеріалах справи).

Разом з тим, станом на 03.07.2018 відповідачем рішення відділення АМКУ № 14 не виконано, штраф не сплачено.

Відповідно до ч.ч. 5, 7, 9 ст. 56 Закону за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу; розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу АМКУ. У разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку. Нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом справи про визнання недійсним рішення Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення (постанови) господарського суду. Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.

Позивач у зв'язку з несплатою відповідачем штрафу - 39100,00 грн. у встановлені строки відповідно до наведеної норми нарахував відповідачу пеню за прострочення сплати штрафу за період з 28.04.2018 по 3.07.2018, сума якої становить 39295,50 грн., а з урахуванням наведених вище обмежень - 39100,00 грн. та звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача сум штрафу та пені за порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

За приписами ст.ст. 1, 3 Закону України „Про Антимонопольний комітет України» Антимонопольний комітет України (АМКУ) є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель, а основним завданням є, зокрема, участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції; контролю за узгодженими діями суб'єктів господарювання та дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції під час регулювання цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій; здійснення контролю щодо створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері державних закупівель.

АМКУ здійснює свою діяльність через визначені законом органи, зокрема, адміністративні колегії АМКУ, які діють у межах наданих їм повноважень.

Приписами ст. 22 цього Закону встановлено обов'язковість виконання розпоряджень, рішень та вимог органів АМКУ у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.

З метою захисту інтересів держави, споживачів та суб'єктів господарювання АМКУ, відповідно до ст. 25 закону, у зв'язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами наділений правом звернення до суду з позовами, в тому числі про: стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені.

Таким чином, позивачем доведено належними та допустимими доказами обставини, що слугують підставою позовних вимог, такі не спростовані відповідачем, тому з огляду на наведені приписи чинного законодавства, яке регулює спірні відносини, суд дійшов висновку про правомірність вимог позивача про стягнення з відповідача штрафу у розмірі 39100, 00 грн., які ґрунтуються на рішенні відділення АМКУ, прийнятому позивачем на виконання та в межах наданих йому повноважень, яке є обов'язковим до виконання відповідно до закону та пені на суму 39100, 00 грн., нарахованої відповідно до закону у зв'язку з несплатою штрафу.

За змістом ст. 129 ГПК України судовий збір сплачений позивачем при поданні позову на суму 1762,00 грн. - належить відшкодувати за рахунок відповідача.

З огляду на викладене та керуючись приписами Законів України „Про Антимонопольний комітет України» , „Про захист економічної конкуренції» , ст. ст. 73-79, 81, 86, 129, 202, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України,

СУД ВИРІШИВ:

1 . Позов задоволити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОЧОП» (89502, Закарпатська область, м. Чоп, вул. Головна, 43, код ЄДРПОУ 40573665):

- до Державного бюджету України (реквізити для зарахування: одержувач - УК в Ужгородському районі/м. Чоп/, код 38015605, МФО 899998, номер рахунку-31115106007287, банк одержувача Казначейство України (ЕАП). Призначення платежу: код 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції") штраф на суму 39100,00 грн. (тридцять дев'ять тисяч сто грн. 00 коп.) та пеню на суму 39100,00 грн. (тридцять дев'ять тисяч сто грн. 00 коп.);

- витрати по сплаті судового збору у сумі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві грн. 00 коп.) на користь Закарпатського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (реквізити для зарахування: одержувач - Закарпатське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, код за ЄДРПОУ 20447938, банк одержувача - Державна казначейська служба України м. Київ, МФО 820172, розрахунковий рахунок 35218017013739) .

Відповідно до приписів ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 10.10.2018р.

Суддя Ушак І.Г.

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення03.10.2018
Оприлюднено11.10.2018
Номер документу77041553
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/437/18

Ухвала від 14.01.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 24.12.2019

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Судовий наказ від 14.11.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Судовий наказ від 14.11.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Рішення від 03.10.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 06.09.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 01.08.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

Ухвала від 10.07.2018

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ушак І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні